Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6794 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

 

היום בסמוך לשעה 11.00 בבוקר, הורדשה רעידת אדמה בגובה 4.2R*, בכל הארץ. במכון הססמוגרפי בלוד, אומרים כי רעידת אדמה קצת יותר חזקה, היתה גורמת למדינה שלנו להיראות כמו טורקיה לפני כמה שנים.

 

מה נסגר עם האטימות של המדינה שלנו?! מה נסגר עם הרשויות המקומיות שבשטחן נמצאים בניינים המאכלסי0ם אנשים קשיי יום, ואנשים מבוגרים שבשעת הצורך לא יוכלו להימלט מבניין קורס, או בוער, או כל נזק אחר?

 

למה אין למדינה תקציב לחיזוק המבנים הללו, שהם במקרה הטוב בני 10 שנים, ובמקרה הרע הם בני 60 שנה פלוס? אבל לדברים אחרים (טיסות... נופשים... אהמ אהמ...)?

 

*בסולם ריכטר.

 

עכשיו תגובותיכם!

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם

כן, את זאת של 11:15 הרגשתי מצוין בירושלים.

בדרך כלל טוענים שחיות מסוגלות להרגיש רעידת אדמה ממשמשת ובאה,

ומתחילים להשתגע. החתול שלי לא הזיז אפילו את קצה השפם שלו... :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

זהו, שהכלב שלי גם לא הניד עפעף. נראה לי מדובר על מקרים קיצוניים יותר של רעידות, ולא ה"חירטוטים" שיש לנו, למרות שהרעידות אצלנו, במידה ויהיו טיפה יותר חזקות, יהרסו את המדינה. זה ממש עצוב :roll::-(

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

מה נסגר עם האטימות של המדינה שלנו?! מה נסגר עם הרשויות המקומיות שבשטחן נמצאים בניינים המאכלסי0ם אנשים קשיי יום, ואנשים מבוגרים שבשעת הצורך לא יוכלו להימלט מבניין קורס, או בוער, או כל נזק אחר?

 

למה אין למדינה תקציב לחיזוק המבנים הללו, שהם במקרה הטוב בני 10 שנים, ובמקרה הרע הם בני 60 שנה פלוס? אבל לדברים אחרים (טיסות... נופשים... אהמ אהמ...)?

 

האמת, שאין לי מושג מה אתה רוצה מהממשלה.

הרוב הגדול של הבניינים בארץ הם בניינים ישנים. עלויות של חיזוק מבנים כאלו עומדות על מאות אלפים ומליונים של שקלים.

תקציב סביר לחיזוק המבנים הללו עומד על עשרות (אם לא מאות) מיליארדים של שקלים.

 

במדינה שמקצצים תקציבים במערכת החינוך (זוכר שיש שביתה כבר למעלה מחודש?), במערכת הרווחה (צריך לספר לך כמה אנשים חיים במצוקה יומיומית?), במערכת הבריאות (שעשרות תרופות מצילות חיים נשארות מחוץ לסל) ואיפה לא..

 

ברשויות מקומיות ועיריות שנמצאות בחובות של עשרות מליונים ומאות מליונים של שקלים לבנקים, קבלנים, עובדים ועוד - אתה באמת חושב שיש כסף בשביל להשקיע בנושא הזה?

 

אתה באמת חושב שיש איפה שהוא כסף פנוי לשלם על חיזוק מבנים שכאלה?

בהרבה מקרים יצא יותר זול פשוט להרוס את הבניין ולבנות אותו מחדש - וגם אז לא בטוח שהוא יעמוד בפני רעידת אדמה חזקה.

 

הכי כיף וקל זה לקטר ולבוא בטענות, לצעוק על "אטימות הממשל" ולצעוק שיש כסף בשביל בורקסים לשרים ב80 אלף שקל, אבל לא לתקן בניין.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

לאחר הרעידה הקודמת, מומחים דיווחו, שהסטנדרטים של הבנייה בארץ הרבה יותר גבוהים מאשר בטורקיה, וגם השטחים יותר טובים. בעצם הבניינים שלנו יותר עמידים.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

אני מסכים עם דיסקובר, שהכי קל לצעוק. אבל באמת? מה יהיה? מדובר בבעיה שכול ממשלה ברת דעת צריכה לחשוב ולהיערך אליה. הבעיה היא שכסף יש במדינה, מיד אסביר היכן הוא... ואני מקווה שלא אפתח עכשיו תיבת פנדורה וששרשור זה יהפך לשילשול פוליטי... שערו רגע מה היה קורה אם הממשלה הייתה מפנה את מיליארדי (אתם מוזמנים לבדוק) השקלים מהבניה ההזויה בשטחים, כולל את אלו המופנים כלפי החומה - לחינוך? לבריאות? לרווחה? לכבישים ולתשתיות? אולי אפילו, רחמנא ליצלן, לתרבות? מה היה קורה אם שליש היה מופנה לבעית רעידת האדמה, שכול כך הרבה מזהירים מפניה? הרי בונים שם כמו מטורפים, בשקט, מבלי לצלצל בפעמונים ואף אחד - כביכול - לא שם לב/יודע.

שימו לב: אני נמנע מלהיכנס לחוות דעת פוליטית האם יש לבנות שם או לא!! אני כן מנסה להסביר שיש סדרי עדיפויות. ולדעתי עניי עירך קודמים.

פורסם
האמת, שאין לי מושג מה אתה רוצה מהממשלה.

הרוב הגדול של הבניינים בארץ הם בניינים ישנים. עלויות של חיזוק מבנים כאלו עומדות על מאות אלפים ומליונים של שקלים.

תקציב סביר לחיזוק המבנים הללו עומד על עשרות (אם לא מאות) מיליארדים של שקלים.

 

הדברים שלך לא מדויקים.

נכון, עלות חיזוק כל המבנים בארץ לעמידה בפני רעידות אדמה אסטרונומית ואין לי ספק שהממשלה לא תוכל לממן את חיזוק כל המבנים.

אבל אף אחד לא אמר שהממשלה היא זאת שצריכה לשאת בנטל הכספי. יש בארץ המון יזמים וקבלנים שישמחו לחזק את היסודות של אלפי בניינים ישנים על חשבונם, אם רק תיהיה תוכנית מסודרת שתאשר תוספות בנייה בבניניים קיימים.

הקבלן יוסיף שתיים או שלוש יחידות דיור לכל בניין, חלק בקומת הקרקע מתחת לעמודים וחלק על הגג, וימכור אותה לכל המרבה במחיר. בתמורה, הדיירים בבניין יקבלו שיפוץ חיצוני מלא וחיזוק של יסודות הבניין למקרי רעידת אדמה.

 

כמה זה עלה לממשלה? כלום, רק רווח נקי של מע"מ, מס קנייה ומס חמוצים מהעיסקאות שיעשה הקבלן הפרטי. את הרווח הזה אפשר להשקיע, למשל, במיגון של מבנים ציבוריים או בבורקסים לחברי ועדת הלקרדה של משרד החינוך.

 

ירחמיאל - יש במדינה מספיק כסף גם למימון חומת ברלין 2, גם למימון ההתנחלויות וגם למימון התרבות והרווחה. ע"ע עודפי גבייה של 9 מיליארד ש"ח בשנה האחרונה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כשמדברים על חוזק המבנים- רמת הבנייה בארץ לא רעה בכלל. לכל חפץ יש "קיים" [משך קיום]- גם לבניין. תזכיר לי ממתי עלות התחזוקה של בניין חלה על הממשלה ולא על הבעלים?

 

בעניין הזה דווקא, הממשלה בסדר. בניינים ישנים, שנבנו בסטנדרטים נמוכים- זוכים לזכויות בנייה משופרות כדי לעודד את הבעלים לחזק את המבנים ולהתאימם לרעידות אדמה כמקובל היום.

dirty old man

need love too

פורסם
אני מסכים עם דיסקובר, שהכי קל לצעוק. אבל באמת? מה יהיה? מדובר בבעיה שכול ממשלה ברת דעת צריכה לחשוב ולהיערך אליה. הבעיה היא שכסף יש במדינה, מיד אסביר היכן הוא... ואני מקווה שלא אפתח עכשיו תיבת פנדורה וששרשור זה יהפך לשילשול פוליטי... שערו רגע מה היה קורה אם הממשלה הייתה מפנה את מיליארדי (אתם מוזמנים לבדוק) השקלים מהבניה ההזויה בשטחים, כולל את אלו המופנים כלפי החומה - לחינוך? לבריאות? לרווחה? לכבישים ולתשתיות? אולי אפילו, רחמנא ליצלן, לתרבות? מה היה קורה אם שליש היה מופנה לבעית רעידת האדמה, שכול כך הרבה מזהירים מפניה? הרי בונים שם כמו מטורפים, בשקט, מבלי לצלצל בפעמונים ואף אחד - כביכול - לא שם לב/יודע.

שימו לב: אני נמנע מלהיכנס לחוות דעת פוליטית האם יש לבנות שם או לא!! אני כן מנסה להסביר שיש סדרי עדיפויות. ולדעתי עניי עירך קודמים.

 

ירחמיאל אתה נכנס לדיון בסוגייה פוליטית ומבקש כי לא נדון בה!!

 

הבסיס לשירשור הנוכחי (לדעתי האישית) נעוצה בפופוליזם הנהוג בארצנו, לצערי. המדינה אשמה, היא ח****א, כולם מושחתים, רמאים וגנבים....

 

לטעון שניתן לוותר על גדר/חומה/קיר/מעצור שנותן הגנה על תושבי המדינה מפני מעשי טבח המוניים הוא פופוליסטי...שהרי אם לא החומה הנ"ל כל יום היה נפתח כאן שירשור שעוסק במשפחות המסכנות שקרוביהם נהרגו בפיגוע כזה או אחר.

 

למה לגעת רק בחומה - אפשר לוותר כליל על מערכת הביטחון ולהפנות את המשאבים להנעמת חייהם של אזרחים קשיי יום בארצנו.

 

ואם נחזור לגופו של דיון - משיחה שהיתה לי עם מהנדס בניין בסוגייה הנ"ל - לטענתו מרבית המבנים שנבנו משנות ה-80 ואילך, מתוכננים לעמוד ברעידת אדמה סבירה. כמובן שאין הבטחות - וישנם גם גורמים אובייקטיביים שיכולים להשפיע על התמוטטות מבנה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

ממליץ לכולם לערוך חיפוש בגוגל בנושא תמ"א 38.

 

בגדול יש כבר תוכנית לחיזוק מבנים ישנים שנבנו לפני שנות ה-80. התוכנית עובדת פחות או יותר לפי הרעיון שצביקה-פיק אמר. היזם בונה קומה נוספת (3 יחידות דיור) על הגג בתמורה לשיפוץ המבנה (על הדרך הוא גם מוסיף מעלית משפץ את הלובי וחדר המדרגות וכו'). בינתיים יש הרבה יזמים והמון בלאגן אבל עוד לא יצא לי לראות מבנה אחד שהתחילו באמת לעבוד עליו.

 

אסף

פורסם

הפיתרון של תוספת קומה טוב אולי לת"א ולמקומות היקרים אבל מה עם תושבי הפריפריה?

 

נחמד מאוד ליזום תכנית שתפתור את הבעיה איפה שלרוב יש את היכולת לפתור אותה לבד ותתעלם מאלה שממילא אין להם שום דרך להתמודד עם זה לבד.

 

אין מה לצפות מהממשלה שתחזק את כל המבנים על חשבונה אבל אפשר לקבוע מנגנון שבו הממשלה תחזק אותם תמורת השתתפות סמלית של הדיירים וכשהם ימכרו את הכס הם ישלמו היטל חיזוק בדומה להיטל השבחה שגובהו יקבע כפונ' של שווי הנכס.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

כמו שכבר אמרו לפני, יש תוכנית שתיתן פתרון לחלק יפה מהבניינים ואחרי זה נראה כבר איך מטפלים במה שנשאר.

 

הבעיה היא שגם אצלי בשכונה, יש לפחות 15 בניינים שיש להם את השלט הזה: "הבניין ישופץ חינם ללא עלות מצד הדיירים".

 

בינתיים חוץ מהשלטים אין כלום.

 

כנ"ל לגביי פרוייקטי פינוי-בינוי שהבטיחו ערים וגבעות ולא יצא מזה כלום.

 

החוכמה היא לא לעשות רק תוכנית אלא לדחוף אותה ככה שהיא תתחיל לעבוד.

 

 

מזכיר לי שהיה פרק בסאות'פארק שבו הם שוברים איזה סכר וכולם בטוחים שזה נובע מהתחממות כדו"א.

והולכים כמו זומבים ואומרים: "we didn't listen".

×
×
  • תוכן חדש...