Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשמל , חשמל , חשמל , טעינת יתר לנצ'יה דדרה


Meishar84
שימו לב! השרשור הזה בן 6127 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום מד הטעינה שלי הראה היום טעינה של 10 וולט במצבר,במקום 13 וחצי וולט ..

מדובר על אלטרנטור בוש 90 אמפר.

 

הייתי במוסך ועל הדרך נבדקה טעינה במוסך ומסתבר שיש טעינת יתר , 16 וולט , במקום 14.5-13.7 כסטנדרט.

נורת ביקורת במצבר ירוקה - זאת אומרת מצבר תקין (מצבר ורטה)

הנעה חלקה , אין שום בעיה או קושי בהנעה .

הרכב יעמוד ללא שום תנודה מחשש נזק חשמלי..

 

כמו מה זה נראה? שיפוץ לאלטרנטור או מייצב חדש ?

 

תודה מראש .

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים טעינת יתר נובעת מוסת המתח הפגום.

מה שלא ברור לי זה שאם יש טעינת יתר אז איך מד המתח במכונית הראה דווקא פחות טעינה מאשר תמיד?.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המד מתח מזייף , זה לא משהו חדש לי ..

אם אתה מכיר את המד מתח , כרגע הוא מראה 10 וולט , שהסקאלה היא בין 9 ל15 , יכול להיות שהוא מראה בעצם על 16 וולט באמצעות ה10 שזה קו אחד מעל המינימום ?

 

המצבר עצמו תקין לחלוטין ומנורת הביקורת מחזקת את זה , ההנעות קלות ומהירות.

 

החלפת וסת מתח זה לא שיפוץ אלטרנטור מלא ככה שזה יותר זול.

מה הסדר גודל של עלות הוסת + עבודה ?

הרכב עצמו יעמוד עד יום ראשון , השאלה מה עושים יום ראשון , נוסעים לחשמלאי ברכב או גוררים אותו לשם?

 

נ.ב.

רפי ראיתי מספר המלצות על חשמלאי רכב בפ"ת.

יצחק וייס

איציק שמש

ארנון

 

איזה מהם הכי מומלץ ? ומי ידע להסתדר עם זה הכי טוב ?

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לחבר,

 

רוב החשמלאים או משפצי אלטרנטורים נוהגים לקרוא לכול תיקון 'שיפוץ אלטרנטור' כלומר החלפת מייצב מתח או דיודות טריו זה כבר נקרא שיפוץ.

 

הצעתי, אם מיצב המתח באלטרנטור שלך הוא חיצוני גש לרחוב יצחק שדה ותקנה מייצב ב-120 שקלים ותחליף אותו לבד.

 

אתה יכול לנסוע ככה עד לרחוב יצחק שדה או למוסך (יצחק וויס), במידה ואתה חושש לנסוע עם טעינת יתר שעלולה לגרום להרס רכיבי אלקטרוניקה אתה יכול לפרק את הכבל של האלטרנטור ולנסוע רק על המצבר במידה והדרך קצרה.

 

איזה אלטרנטור מותקן ברכב שלך או ליתר דיוק של איזה ייצרן והקוד שרשום על האלטרנטור ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק , לשאלתך מותקן אצלי ברכב אלטרנטור של בוש 90 אמפר..

 

אז לפי מה שמשתמע מדברייך גם החלפת וסת מתח נקרא שיפוץ למרות שמחליפים חלק אחד ומחירו יהיה חצי מהחלפת כל הרכיבים ?

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל באלטרנטורים של בוש מייצב המתח הינו חיצוני או שיש לפרק את המכסה האחורי המחוזק על-ידי 3 ברגי פיליפס ואז לפרק את המייצב יחד עם הפחמים.

חמש דקות עבודה.

ראה תמונה.

 

ששאלתי איזה אלטרנטור התכוונתי לקוד או מספר קטלוגי שמופיע בדרך כלל על גבי האלטרנטור.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אתה יכול לפרק את הכבל של האלטרנטור ולנסוע רק על המצבר במידה והדרך קצרה".

בשום פנים!!הצעה מוטעית מיסודה! אם תעשה זאת, תצטרך באמת לשפץ את כל האלטרנטור.אם אתה חייב אז תנתק גם את הזנת הווסת ואז תוכל לנוע עם הרכב בנסיעה.

הסבר: אם מנתקים רק את כבל הזרם מהאלטרנטור למצבר, האלטרנטור מייצר מתח ללא עומס והתנגדות, ומתחו עולה הרבה מעל מתח הוויסות(גם באלטרנטור תקין!).מתח זה יגרום לפריצת הדיודות והריסתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשמלאי מנוסה יבדוק גם את הדיודות+תנועה חופשית של הציר בכדי לוודא שהמיסבים תקינים.

במידה והחשמלאי יפרק את האלטרנטור אז על הדרך יבדוק את הסלילים והבידוד שלהם.

מחיר שיפוץ אלטרנטור יכול להגיע ל-450 שקלים שזה כולל החלפת מיסבים+מייצב מתח.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד עכשיו דיברו איתי על מחירים יותר גבוהים , משהו כמו 700-800 שקל.

אבל פה מדובר על החלפה של אלטרנטור לאחד אחר משופץ ..

ופה מדובר על שיפוץ אלטרנטור קיים?

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי שיש חשמלאי רכב טוב בראש העין , את השם שלו אני לא זוכר.

רק אני יודע שיש 2 חשמלאי רכב בראש העין ..

 

מישהו מכיר ? שמע ? היה ?

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אתה יכול לפרק את הכבל של האלטרנטור ולנסוע רק על המצבר במידה והדרך קצרה".

בשום פנים!!הצעה מוטעית מיסודה! אם תעשה זאת, תצטרך באמת לשפץ את כל האלטרנטור.אם אתה חייב אז תנתק גם את הזנת הווסת ואז תוכל לנוע עם הרכב בנסיעה.

הסבר: אם מנתקים רק את כבל הזרם מהאלטרנטור למצבר, האלטרנטור מייצר מתח ללא עומס והתנגדות, ומתחו עולה הרבה מעל מתח הוויסות(גם באלטרנטור תקין!).מתח זה יגרום לפריצת הדיודות והריסתן.

אז המתח יעלה, אז מה? לא ישרף שום דבר לא ווסת ולא דיודות ישור. מנסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6127 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...