Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"הכביש אשם" - טור דעה


כוח-סוס
שימו לב! השרשור הזה בן 6138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טור דעה שיצא לי לקרוא באתר Y-NET והייתי חייב לשתף אותו איתכם:

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3455640,00.html

ממש עצוב ומרגיז לקרוא דברים נכונים כאלה :x:cry:

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להתייחס לענין הכתבה הספציפית

 

אני חושב שלמרות שהכביש אשם - הנהג אשם לא פחות ואולי יותר

 

כשאדם רוצה לטפס על עץ או עליית גג ומתברר לו שכל מה שיש לו זה סולם קצת עקום/שבור ומסוכן, הוא בכל זאת עולה איתו אבל נזהר בפעולותיו כי הוא יודע שהסולם עלול ליפול / לקרוס / להישבר. בכל צעד שהוא עושה הוא משתדל לקחת בחשבון את הקריסה ולמצוא נקודות אחיזה טובות יותר לצימצום הנזקים למקרה ש....

 

כשאדם נוהג בכביש הוא צריך להתייחס לכביש בדיוק באותה מידה ולנהוג במשנה זהירות, לזכור שהכביש יכול פתאום להיות קטלני ולכן לחשוב על כל לחיצת דוושה,על כל סטיה ועל כל תמרון, איפה חס וחלילה יכולה להיות נקודת הכשל שתגבה מחיר דמים, ולפעול בהתאם לכך במשנה זהירות מתוך כוונה להפחית ולצמצם אפשרויות פגיעה אם וכאשר...

ולא לנהוג רק מתוך כוונה להגיע ליעד רגע קודם.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר אתה רוצה להתחיל בחישובים או להתרכז בנהיגה?

 

בנהיגה הנהג לא צריך לחשב מה מצב הכביש, הכביש צריך להיות במצב אופטימלי, ולא חסר כבישים שמותר לנסוע שם 90 קמ"ש ובפועל הכביש לא מאפשר את זה. זה פשע לגרום לנהג להתחיל לחשוב על איך לעבור מכשול ודברים כאלה, במיוחד בכביש מהיר.

 

ובתוך הערים המצב עוד יותר גרוע בהרבה

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לחלוטין עם תומר. הנהג אמור להתעסק בנהיגה בלבד, ולא בתשתית הקלוקלת.

הציבור משלם מספיק מיסים למיניהם גם בשביל תיקון כבישים ותשתיות.

זה שבפועל קורים דברים שונים ומשונים עם הכסף - זה כבר נושא אחר לגמרי שלא אכנס אליו.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטור נכתב בעקבות שתי התאונות שארעו בכביש הערבה ובכביש הבקעה.

בעניין זה רציתי להוסיף עוד כמה נקודות:

- סוגי המכוניות שהיו מעורבות בתאונות: טויוטה קורולה מתחילת שנות ה- 90, מיצובישי סופר לנסר ומאזדה לנטיס מאמצע שנות ה- 90.

יש לי הרגשה שאם היו מעורבות בתאונות האלה מכוניות חדשות ובטוחות יותר - התוצאות היו שונות.

- הכביש בשני המקרים מונוטוני ומשעמם. הנהגים בשתי התאונות לא ישנו טוב (כביש הערבה) או היו אחרי בילוי (בקעה).

- קשה לי להשתחרר מההרגשה שהעלאת המהירות המותרת בכבישים הללו דווקא תגביר את הבטיחות. נהג שנוסע מהר איננו שאנן, איננו מנומנם והוא דרוך ועירני. יותר מזה הדבר גם יקטין את הצורך לעקוף את כל הנהגים ה"זהירים" שבוחרים לנסוע לאט בשם הבטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם כולכם (פוליטיקאי ממש :D).

נכון שלא צריך להיות מצב שהכביש זוועתי כמו בארץ, אבל - אם אתה רואה כביש חרבנה - לא תאט? מה הקטע? שאהיד?

 

באחת התגובות מישהו כתב משהו נכון - אם יסללו את כל הכבישים כמו שצריך פעם אחת - לא תישאר להם עבודה.

אז מה אם בכל מדינה כשמחליפים את האספלט (פעם ב30 שנה) מוציאים את כל מה שקשור לכביש, גם את החצץ והחול ושמים חדש (גם בכבישים מפותלים הרבה יותר מסדום ערד), ופה? אולי פעם ב... יגרדו, ואז אם אף אחד לא ישכח - יחזירו את האספלט.

רוצים דוגמא עכשיות?

ברחובות יש כביש, 2 נתיבים צרים, בירידה חדה+ שיפוע קצת הפוך+ רמזר מיד אחרי הפנייה.

גירדו שם את האספלט לפני שנה בערך, ועוד לא החזירו. (מי שמכיר - מאחורי הקניון לבאים מכיוון רחובות החדשה)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש בימים האחרונים כותב שורות אלו נחשף להכשרת נהיגה מסויימת

 

ששואבת את נהיגת המירוצים ומיישמת את הטכניקות שנלמדות שם לתוך הכביש הציבורי.

 

מאותו תרגול ראשוני ועד היום, שמתי לב פתאום עד כמה הדברים תמיד "שם",

 

ואנחנו לא רואים אותם, פשוט כי אנחנו לא יודעים לאן להסתכל.

 

המקרים שבהם ישנן "מלכודות" לנהג המצוי אכן קיימים, חלילה לא אומר שלא,

 

אבל אסור לשכוח שכותב הטור הינו אופנוען, ומה שתקף לאופנועים לא בהכרח תקף למכוניות.

 

מה שיפיל אותך על הרצפה על אופנוע, יסגור לך את מהלך הבולם של הרכב.

 

בסופו של דבר, כל המידע שאנחנו צריכים על הכביש נמצא שם, לרוב אלו אנחנו שפשוט לא מסתכלים למקום הנכון.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטור נכתב בעקבות שתי התאונות שארעו בכביש הערבה ובכביש הבקעה.

בעניין זה רציתי להוסיף עוד כמה נקודות:

- סוגי המכוניות שהיו מעורבות בתאונות: טויוטה קורולה מתחילת שנות ה- 90, מיצובישי סופר לנסר ומאזדה לנטיס מאמצע שנות ה- 90.

יש לי הרגשה שאם היו מעורבות בתאונות האלה מכוניות חדשות ובטוחות יותר - התוצאות היו שונות.

- הכביש בשני המקרים מונוטוני ומשעמם. הנהגים בשתי התאונות לא ישנו טוב (כביש הערבה) או היו אחרי בילוי (בקעה).

- קשה לי להשתחרר מההרגשה שהעלאת המהירות המותרת בכבישים הללו דווקא תגביר את הבטיחות. נהג שנוסע מהר איננו שאנן, איננו מנומנם והוא דרוך ועירני. יותר מזה הדבר גם יקטין את הצורך לעקוף את כל הנהגים ה"זהירים" שבוחרים לנסוע לאט בשם הבטיחות.

 

הערה קטנה: הטויוטה קורולה בתאונה היתה מהדגם של שנת 97-2001 (ראו בעיתון תמונה שלה מאחורה), שהיא מכונית שגילה למיטב ידיעתי ממוצע או אפילו נמוך מהממוצע בארץ.(גיל המכוניות הגבוה בארץ הוא בעיה, אבל לא אכנס לזה, הנקודה שלי היא שהרבה מאוד מכוניות הן מהשנים האלה ואף יותר ישנות, כלומר העובדה שמכוניות ישנות יחסית היו מעורבות לא היה צירוף מקרים משונה)

 

לדעתי העלאת המהירות המותרת בכביש הערבה לא תעזור- העיכוב העיקרי שם למיטב זכרוני הוא לא נהגים שנוסעים 90 במקום 100, דבר שאפשר לחיות איתו, אלא משאיות שנוסעות 70 בגלל שהן פשוט לא מסוגלות לנסוע מהר יותר. העלאת המהירות המותרת לא תפתור את זה אלא רק תגביר את הסכנה בעקיפה, כי מכוניות ממול יגיעו מהר יותר (דבריי מתבססים על זה שמנסיוני לא היתה לי בעיה עם זה שהכביש "משעמם" אלא שצריך לעקוף משאיות שנוסעות לאט, וזהו הקטע המסוכן. לדעתי, כל עוד לא עוקפים, הכביש אינו מסוכן יותר מכל כביש אחר).

אולי כמו שנאמר העלאת המהירות המותר תפחית במידת מה את ה"שיעמום", אבל לדעתי זוהי בעיה פחות קריטית.(אני מעוניין להדגיש שוב שדבריי נאמרים מתוך נסיון אישי שלי, ולא מתוך עיון בנתונים סטטיסטיים כלשהם)

 

עריכה: נאמר שהסיבה לתאונה היתה סטייה מנתיב (אני מניח מזה שהכוונה לא בזמן עקיפה). במקרה כזה אולי מהירות גבוהה יותר אכן תקטין במעט את הסכנה של הירדמות משיעמום, אך אני עדיין טוען שהיא טומנת בחובה בעיות אחרות.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר

פיספסת את הענין בגדול

המדינה לא מסתירה שכבישים מסוימים הם קטלניים

המדינה לא מסתירה שכבישים מסויימים לא סלחניים בכלל לטעויות של נהגים.

אני מכיר כבר יותר מ-10 שנים את הסיפור של כביש הערבה שאין חומת הפרדה בין הנתיבים ושכל פעם המשטרה אומרת שאם היתה חומה התאונה היתה נמנעת.

 

המדינה כנראה לא תעשה שם חומת הפרדה גם לא בעשר שנים הקרובות וכל זה למה?

הכל חשבון אקטוארי

(הנתונים הם תאורטיים בלבד ואין בין הערכים המספריים כל קשר למציאות)

 

המדינה עושה חשבון- כמה הרוגים יהיו בשנה בכביש הערבה - נניח 15.

כל הרוג נניח עולה מיליון שקל

עשר שנים = 150 מיליון שקל

אבל לבנות חומת הפרדה עולה כנראה 300 מיליון, והם עולים עכשיו ומיד ולא על פני 20 שנה.

 

כאשר שילטון מסתכל על התקציב בתקופת הקדנציה שלו - הוא בטח לא ירצה לעשות הוצאות כספיות לעשרים שנה הבאות ולתת לממשלות חדשות לקטוף את הפירות.

 

להבדיל - את חומת ההפרדה בשטחים הקימו לא כי המדינה באמת חושבת שצריך - הרי כולם יודעים שאפשר לעוקפה בקלות,

את חומת ההפרדה הזאת הקימו, כי זה מס שפתיים לציבור, כדור אקמול לחולה סרטן (ל"ע). אילו לא היו בונים חומת הפרדה בשטחים, חלק נכבד מהציבור היה מפגין/צועק ומניע תהליכים להחלפת שילטון

מצד שני - למיטב חשבוני, יש לנו יותר הרוגים בכביש מאשר בפח"ע - אז למה אף אחד במדינה לא מפגין/צועק ומרכז כוחות להחלפת ממשלה בגלל כישלון מדיניות הבטיחות בדרכים??

 

 

ונחזור להתחלה,

תומר, אם אני יודע שהמדינה לא תדאג לכבישים נורמליים, זה בהחלט דורש ממני לנהוג בהתאם, ואם צריך - אז כל הזמן לחשוב על הסכנות שעלולות לצוץ בדרך, בין מתוואי הכביש, בין מכלי רכב אחרים ובין מטעויות שלי.

לפי דבריך להתרכז בנהיגה- מבחינתך זה להתעלם מכל האפשרויות הנ"ל ופשוט לנסוע עם הראש בקיר.

 

לפי הבנתי, להתרכז בנהיגה - זה להשתדל להגיע ליעד בשלום.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שאתה צריך ואמור להתרכז בנהיגה ואם לא- אל תעלה על הכביש אפילו!

 

אבל כמו שאתה לא תעלה עם רכב עם צמיגים קרועים, בלמים דפוקים ותא דלק נוזל, ככה אתה מצפה

שמי שנותן לך את התנאים לנסיעה (ויש כאלה שאצלם היא יומ-יומית) יתן לך תנאים אידאלים וידאג לטפל בהם אם הם לא.

ואם חשבת לשפץ איזשהו כביש- אל תעזוב את הכביש באמצע שיפוץ.

 

לדעתי אין קשר לסוג ולשנת המכונית- אלא קשר לנהג. אולי במקרים אלו הנהגים הם אלה באמת שלא היו בסדר.

אבל מה עם עוד 1,001 תאונות של פצועים ונזקים שלא מסופרים לנו?! הכל זה בגלל הנהגים?!

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרוב תלוי בבן אדם .

אם הכביש משובש,על אחריות הנהג ליסוע בזהירות ולהיות מוכן לתנאי הכביש.

פשוט מאוד להאשים אחרים ..במיוחד כשאפשר להאשים את הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כביש הערבה עם הפרדה? בשביל מה? למה בכל העולם לא צריך הפרדה בכביש כמו כביש הערבה ואצלינו כן? בחייכם, צריך לגרום לנהגים להבין, לחנך, להסביר, לא יודע מה. אבל להרחיב את הכביש? מיותר, בדיוק כמו מה שעושים עכשיו בכביש 90 מטבריה לקרית שמונה, הרחיבו אותו והכל טוב ויפה, אבל זה היה סתם - הכביש ריק.

 

מקסימום אפשר להוסיף פה נתיב ושם נתיב, כדי שיהיה איפה לעקוף משאיות. או להוסיף נתיב שלישי משותף...בעצם עזבו.. בארץ לא ידעו להסתדר עם זה..

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כביש הערבה עם הפרדה? בשביל מה? למה בכל העולם לא צריך הפרדה בכביש כמו כביש הערבה ואצלינו כן? בחייכם, צריך לגרום לנהגים להבין, לחנך, להסביר, לא יודע מה. אבל להרחיב את הכביש? מיותר, בדיוק כמו מה שעושים עכשיו בכביש 90 מטבריה לקרית שמונה, הרחיבו אותו והכל טוב ויפה, אבל זה היה סתם - הכביש ריק.

 

מקסימום אפשר להוסיף פה נתיב ושם נתיב, כדי שיהיה איפה לעקוף משאיות. או להוסיף נתיב שלישי משותף...בעצם עזבו.. בארץ לא ידעו להסתדר עם זה..

 

תשמע, אם ירחיבו את הכביש, יהפכו אותו לדו-מסלולי ומהיר, כדוגמת כביש 6.

אז כל הירדמות על ההגה, או שאננות יתר תהפוך להיות מתאונה של 4 הרוגים לתאונה של רכב משופשף על הגדרות ו5 אנשים משועממים שצריכים לחכות לגרר. לא שווה את זה?

 

זה יעלה לא מעט, אבל זה יחסוך את הכאב למשפחות. וכן, אני יודע שזה לא הפתרון, צריך להוציא את הנהגים מהסרט של "אני יעצום שנייה עיניים, כלום לא יקרה..." אבל זה מה שיש בנתיים. וזה גם יהיה נוח ומהיר יותר להגיע לאילת.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה המדינה אשמה והיא יודעת את זה, אנחנו לא מענינים את המדינה, אז כל מילה על אחריות המדינה ותפקידה - ממש מיותרים ולא ישנו את המצב.

אני רוצה לראות את המפלגה הבאה שחורטת על דיגלה את הפלת הממשלה בגלל מלחמה כושלת בתאונות דרכים - לא יקום ולא יהיה.

 

יאיר,

למדינה יותר זול 4 הרוגים מאשר גדר הפרדה. (ראה תגובה מס' 9 בשירשור זה).

במדינת ישראל אין תמחור לכאב לב, לשיברון ולעוגמת נפש. בארה"ב אפשר היה להשיג מאות מיליונים על כל תביעה ואז זה כבר סרט אחר ושיקול אקטוארי אחר.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...