Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דילמת מכוניות שצצה לרגל פתיחה עתידית של עסק.


asafay1
שימו לב! השרשור הזה בן 6222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב[כן שעה מוקדמת אבל לא מזמן חזרתי מבילוי ,אז לכל מי שעדין יושן-שיהיה לא בכייף]

העניין הוא כזה:אבא שלי,שיזכה לחיים ארוכים,בן 45 ולצערי/שימחתי[בכל זאת בגיל 45 זה מאוחר מדיי] מתכוון לפתוח עסק מסודר עם אחיו הצעיר[42].

התחום שהם מתמצאים בו כבר למעלה מ22 שנים הוא תחום המסגרות האומנותית[שערים חשמליים מפוארים,גדרות,סורגים,מעקות וכל דבר הקשור לנפחות ואומנות בברזל].

בכ"א עד לפה הכל נישמע מצלצל ויפה,פה הדילמות ניכנסות :

 

1.אבא מעוניין בטנדר לעסק החדש,הוא הציע למכור את הבאלנו 99 שלו ולהוסיף כסף ולרכוש נגיד מאגנום 2002 אוטומט דיזל ,שהרכב ישרת אותו בעבודה וכמו כן יהיה רכב גם של צרכי המשפחה.[אני פחות תומך ברעיון,כי את הרכב אבי יקנה ושניהם יעבדו עם הרכב והוצאות הבלאי של הרכב יהיו על אבי כי זה אוטו שלו בתאכלס].

 

2.מה שאני הצעתי לו הוא פשוט וקולע למצבם:הם ירכשו ביחד בעלות של כ15K טנדר ישן פשוט וטוב[נגיד מיצובישי L200] לצרכי העבודה בלבד[רשום בעסק] ואבא שלי ימכור את הבאלנו ,יוסיף מעט כסף וירכוש עבורו רכב בתקציב של 55K יד שניה אוטומט משנתון מעל 2000 ואני הצעתי לו רכב הצ'בק קטן כיוון שאין לנו כבר במשפחה ילדים קטנים[אחותי גרה בת"א,אני חייל עם רכב אישי שלי],ככה שלטעמי הוריי אינם צריכים כבר רכב במבנה סדן.

 

*מה הייתם מייעצים לאבי לנוכח המצב החדש?[לקראת פתיחה של עסק בחצי שנה הקרובה]

אפשרות 1 או 2?

ואם 2 איזה רכב הצ'בק אוטומט משנתון 2000+ קטן אמין וטוב, הוא יכול לרכוש בסכם של עד 55K[ופגו 206 הוא לא רוצה,הוא לא חובב פגו לצערי,וגטס-בחיים לא!]

 

תודה מראש לעוזרים.:-D

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו שניקרא "להפוך הוצאה להכנסה" בעסק, אחד מהדברים זה הוצאות רכב.

יש הרבה הגיון בכך שהאוטו השוא קונה יהיה טוב, אמין, חזק, ונוח. אחרי הכל זה כלי עבודה.

מצד אחד כאשר הדברים בתיכנון, הכל ניראה וורוד. אבל במציאות דברים קטנים כאילו יכולים לפרק שותפות. דמיין לעצמך שאתה יוצא עם הטנדר לטיול, שובר איזה פנס נניח, או משהו יותר גדול, ההוצאה על התיקון תרד מהעסק? בוא נעלה את ה"רמה", יום בהיא אחד המנוע שובק חיים. השותף מאשים את אביך בכך שהוא נוהג יותר ממנו, ונותן גם לבנים שלו לינהוג, אביך חושב (ובצדק) שעלות התיקון צריכה לרדת מהחשבון המשותף של העסק, בעוד הצד השני חושב אחרת, צד כל שהוא יוותר וזה ברור, ככל שיתגברו המחלוקות הללו הקשורות לרכב (ויהיו), כך יתפורר הקשר בין השותפים, ואחד מהם יפרוש.

ראיתי לא מעט עסקים זעירים שהיתפרקו ביגלל שטויות קטנות, כי את הדברים הגדולים אנחנו מזהים ומטפלים בהם, שדברים הקטנים הללו, שניראים זניחים אחרי זה צפים ועולים. כל צד חושב שהוא וויתר כל הזמן, ושהוא צודק.

 

הצעה שלי היא לנסות ליקנות טנדר זול, L200, סקודה וכו', ליראות איך מיתגלגל העסק, אם הכל הולך כשורה, ריכשו רכב דרך חברת לייסינג, ההוצאה מוכרת ויותר מישתלמת לבעל עסק. אם העסק לא היתרומם אחרי חצי שנה או שנה, מיזעור הנזקים ע"י אי מכירה או מכירה בהפסד של האוטו יעזרו.

 

אגב, עוד רעיון, על וו גרירה חשבת? למה לא להתקין וו גרירה על המכוניות שלכם, לירכוש עגלה (משומשת) ואת כל הכלים שימו עליה, בסוף היום את העגלה תחנו בתוך הסדנה וזהו. עלות הביטוח תהיה נמוכה מטנדר סופר גניב כגון מאגנום ושות'.

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, הוצאות האחזקה של המאגנום יהיו גבוהות בהרבה מרכב פרטי, ואם אביך מתכנן לרשום את האוטו על העסק שהוא חברה בע"מ, המגנום בוודאי יהיה בקבוצה 5 (למרות שהוא בן כמה שנים טובות), מה שאומר שהם ישלמו שווי שימוש גבוה.

המצב היחידי בו הוא יתחמק מתשלום שווי שימוש הוא אם המגנום יהיה לעסק בלבד ולא ישמש לנסיעות פרטיות, אבל זה לא מה שהתכוונתם, אני מניח. שוב, האמור נכון לחברה בע"מ בלבד (אם הוא עצמאי זה עובד אחרת). מעבר לזה, כאמור, יש את הוצאות האחזקה - ביטוחים וכו'. שיבדוק את זה לפני שהוא קונה מגנום.

 

אם הוא קונה טנדר זול, מצד שני, הוא יכול להצהיר עליו כרכב לעסק בלבד, מה שכמובן יהיה נכון (כי יש לו רכב פרטי בנוסף). האפשרות שנראית לי הסבירה ביותר היא נגרר. הכי זול, שטח אחסון נרחב (יותר מטנדר), יש לך עוד בגאז' בנוסף (של האוטו) ואתה לא עושה פשרות ביומיום. אישית, הייתי קונה משהו כמו קסארה דיזל (HDI) סטיישן (מסתובבות כאלו), ושם לה נגרר. באוטו עצמו יהיה שטח אחסון עצום, הנגרר יוסיף עוד יותר מאשר שיש בארגז של טנדר, המנוע יתן שפע מומנט גם בגרירה, הוצאות האחזקה נמוכות - מה גם שהאוטו בקבוצה 2 או 3, ולא 5 כמו הטנדר, וכבונוס, יהיה לכם אוטו עדיף בכל פרמטר על הבלאנו שלכם. מה גם שב55K אפשר למצוא כזו די חדשה. קשה לי לראות חסרון בפתרון הזה, מלבד אולי הצורך בללמוד לסוע רברס עם עגלה ;)

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנגרר זה רעיון נחמד אבל בעייתי .

סביר להניח שבעסק כזה צריך להוביל לא פעם פרופילים ומוטות ארוכים.

כשיש לך טנדר הם יכולים להיות מעמסים מעל הקבינה ,כשהחלק הקידמי שלהם נגמר מעל הפגוש הקידמי.

והחלק האחורי בולט קצת אחורה ומסומן במשולש אזהרה.

 

כדי לקחת מוטות של כמה מטרים על עגלה צריך או עגלה גדולה (שני סרנים ,פרייוט לא יכולה לגרור).

או "ח" בחלק הקידמי של העגלה ,שהמוטות מעמסים באלכסון ומגיעים עד מעל לגג הרכב.

מסוכן ,בעייתי מבחינת חוק,וממש לא נוח לנהוג על דבר כזה.

 

 

מצד הרבה יותר קל להעמיס ציוד על עגלה ,היא יותר נמוכה ,עם דפנות נפתחות לצדדים ,ובלי שימשה אחורית שיכולה להישבר....

 

אם אתה יודע להגיד איזה אורך בערך הציוד שהם הולכים להוביל זה יעזור.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילי:

מסכים אם מה שאמרת,לגבי ההצעה לקנות עגלה אז אבי לא מעוניין,הרכב יעבוד קשה מאד ומדובר בנשיאות משא של חצי טון ומעלה ככה שחרם על הבאלנו האומללה.

מדובר בהובלות שערים גדולים וכדומה.

רועי:

אהבתי את הכיוון שלך [אבל אם כבר,בסיגנון הברלינגו],אני ייעץ לאבי את מה שרשמת פה,ניראה מה הוא יגיד.

אומי5:

מה שאמרת פה מאד נכון וחכם ונירשם לפני וילקח לתשומת לב.

בהחלט מדובר ברוב הפעמים על הובלות פרופילים ארוכים ודברים "בעייתיים".

כמו כן ניגרר עם 2 סרנים אפשרי מבחינת החוק לגרור ע"י ברלינגו וחברותיה?

 

תודה לכולכם.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו סיפור אצל אבי ואחיו,הם קנו רכב על שם העסק,אף אחד לא נוהג על הרכב מלבד העובדים,לא אני לא אחי ולא בני דודי,הוצאות דלק ובלאי העסק משלם,דהיינו יוצא משניהם.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שישקלו לקנות רכב בעל רשיון ג'.

 

הוא יהיה הרבה יותר זול לאחזקה כי אין שווי רכב, הוא מוכר מהקילומטר הראשון ולא אחרי 9,000 ק"מ והוא ישאיר לך מרווח העמסה מבחינת נפח ומשקל.

 

אני כרגע במו"מ להחלפת יונדאי H1 בן שנה למשאית קלה (איווקו או איסוזו חדשות) בגלל הסיבות שציינתי. את המשאית אוכל לתת לנהג שלי הביתה בלי לשלם מס על רכב קב' 4.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, כאחד שמחזיק היילקס וגם איסוזו סומו, אני ממליץ לך לבדוק את עלות הטיפולים באיסוזו, במיוחד אם אתה מתכוון להכניס אותו למוסך לטיפולים, ואת עלות הביטוח המקיף, כדי שתוכל לשקלל נכון את ההוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנטיה שלי היא יותר לכיוון האיווקו. אני מודע לעלויות היותר גבוהות בתחום הזה אבל ההפרשים לא משמעותיים. על היונדאי אני משלם כמעט 6,000 ש"ח מקיף ועל האיווקו אשלם על חובה ומקיף כמעט ותו דבר כמו על היונגאי. אם אוסיף לזה צריכת דלק יותר גבוהה של היונדאי, טיפול אחת ל 7500 ק"מ (שעולה גם יום עבודה של נהג), שווי רכב, הסעות לעובדים ואת העובדה שלפעמים הוא צריך לנסוע פעמיים לאותה הנקודה בגלל מגבלת משקל זה יוצא הרבה יותר כדאי.

 

הבעיה עם הטנדרים היפאניים היא שהארגז קטן מידי עבורי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...