Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת המערכת שלי או: מדריך להתקנת מערכת לפדנט המצוי


שימו לב! השרשור הזה בן 6173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

לאחר הרבה מאוד זמן בלי מערכת נורמלית (או יותר נכון בלי מערכת בכלל) ברכב, הגיע הזמן לעשות את הצעד. כל הרכיבים ניקנו, כל כלי העבודה הוכנו ורק הזמן ומזג האוויר הפריעו.

אז זהו. היום המיוחל הגיע.

החלטתי להשבית את הרכב ליומיים לפחות ולהתקין את המערכת כמו שצריך. "כמו שצריך" אומר שכל מה שיכול להפריע בדרך - עף החוצה. אני לא מתכוון להאבק עם פאנלים סוררים או לתחוב אצבעות בין ברזלים חדי שפה. עדיף להשקיע עוד כמה דקות, לפרק ה-כ-ל ולעבוד כמו בנאדם.

 

אני מקווה שהשרשור הזה יהיה סוג "מדריך מצולם" שיוכל לעזור לאנשים בהרכבת המערכת שלהם ויענה על שאלות ובעיות שעלולות לצוץ בזמן ההתקנה.

 

* אומנם בחרתי להתקין את המגבר מתחת הכסאות הקדמיים, אך העקרונות הם אותם העקרונות לגבי כל מקום אחר ברכב.

 

להנאתכם ושימושכם :-P

 

1. הוצאת הרדיו הישן וחיבור צמת המכשיר החדשה. יש לעשות את השלב הזה ראשון רק אם לא בטוחים איזה כבל מתח מגיע מהמצבר ואיזה כבל מגיע מהסוויץ'. שימו לב שהכבל שמגיע מהמצבר הוא חשמל חי! אם הוא חשוף ובטעות נוגע בגוף מתכתי עלול להיווצר קצר שיכול לעלות הרבה כסף.

picture078largeza6.th.jpg

 

2. חיבור כבלי ההד-יוניט לפי ההוראות. זה לא סתם מודגש. הרבה אנשים מתקינים את הרדיו דיסק תוך שימוש בקיצורי דרך כמו איחוד החוט הצהוב והאדום או חיבור המינוס של המכשיר למינוס של צמת החוטים המקורית של הרכב. אם הרדיו שלכם מגיע עם מינוס עצמאי ולולאה בקצהו + הדגשה בחוברת ההתקנה שיש לחבר את המינוס באופן עצמאי ולא לצמת חוטים של הרכב כנראה שיש לזה סיבה! חיבור נכון מבטיח לכם להפיק את המקסימום מהמכשיר, בלי "היסים" רעשים וחיות אחרות. ניתן למצוא תת-שלדה באיזור ההד-יוניט, לשייף את המקום היטב ופשוט לקדוח בורג לשם.

picture080largezu0.th.jpg

 

3. ניתוק צופר האזעקה. רגע לפני שמוציאים את המינוס צריך לוודא את השתקת הצופר של האזעקה. אם לא נעשה את זה, ברגע שננתק את המינוס של המצבר הסירנה תתחיל לצפור עד שתתרוקן סוללת הגיבוי שלה.

 

picture103largesp7.th.jpg

 

4. ניתוק הקוטב השלילי של המצבר. חובה לעשות את זה לפני כל התעסקות עם רכיב חשמלי ברכב. ניתוק הקוטב השלילי בעצם מנטרל את כל מערכות החשמל ברכב, כולל מחשבים, קודנים ושאר המערכות האקטרוניות שברכב. ככה ניתן לעבוד על הרכב בביטחה בלי חשש לקצר או התחשמלות.

picture104largeae2.th.jpg

 

5. בדיקת המינוס. במרבית הרכבים המינוס של המצבר דק ומגוחך. ע"מ לאפשר ולעזור למערכת החשמל ברכב לפעול במיטבה יש לאפשר מינוס איכותי, עבה וקצר ככל האפשר מהמצבר לשילדה. המינוס חייב להיות לפחות בעובי של כבל ה+ שמגיע מהאלטרנטור לקוטב החיובי של המצבר. אם אמינוס יהיה דק יותר הוא יצור "צוואר בקבוק" ולא יאפשר או סתם יתן התנגדות מיותרת לאלטרנטור לתת את מלוא תפוקתו. במקרה שלי המינוס הוחלף לכבל עבה וקצר הרבה יותר מהמקורי:

picture084largelo4.th.jpg

 

6. בדיקת הפלוס. מאחר וכבל המתח שיזין את המגברים מתחבר לקוטב החיובי של המצבר, זאת הזדמנות לא רעה בכלל לנקות קורוזיה וקצת לשייף את העסק.

picture085largewl9.th.jpg

 

7. כאן מגיעים לשלב בו יש למצוא "נקודת חדירה" (תרגיעו עם האסוציאציות) מקיר האש לתא הנוסעים. לפני שמצאתי את הנקודה החלטתי שמוטב לפרק את כל הפאנלים בדש-בורד ולאפשר גישה נוחה יותר לחור ולסלילת הכבל:

picture087largexc2.th.jpg

 

ועוד פירוק

 

picture088largelr1.th.jpg

 

פירוק הגה עם כרית אוויר זה דבר מסוכן ביותר! אם אין לכם את הידע ו\או ספרות מתאימה אל תתעסקו עם זה!

אחרי שסיימתי לפרק את הפאנלים התחתונים של הדש, הגה, לוח המחוונים (ומאוחר יותר כם את כיסא הנוסע) מצאתי את הנקודה דרכה עובר כבל הספידומטר ועוד כמה חוטים. שלפתי את הגומייה וקיבלתי מספיק מקום להעביר שני כבלי 4 גייג':

picture089largenz9.th.jpg

 

8. מכאן והלאה המשימה די פשוטה. יש לבחור את הנתיב של סלילת הכבל ופשוט להוביל אותו תוך כדי איבטוח והצמדה באמצעות אזיקונים או איזוליר-בנד חבלה (ממש כמו מבצע צבאי :roll:):

picture090largeue8.th.jpg

 

יש לבחור נתיב קצר ומוגן כמה שאפשר. קריעה \ דריסה\ מעיכה של כבל כזה לא ממש מומלצת. אם יש לכם צינור שרשורי או אפשרות להעביר את הכבל בתוך השלדה של הרכב - בכבוד.

 

9. חיבור הפלוס והמינוס למגבר. יש להקפיד ולחבר את החוטים לפי הכיתוב שיש על המגבר. חיבור המתח יופי לרוב תחת הסימן + או B = מצבר או PWR מלשון POWER. חיבור המינוס יופיע כ GND = GROUND או סימון הארקה חשמלי. יש להקפיד ב 7 עיניים שחיברתם את הפלוס לפלוס ומינוס למינוס!!! חיבור הפוך יוביל לקצר ועלול לגרום לשריפת המגבר! כמו כן יש לוודא כי אין שום מגע בין הכבלים של הפלוס והמינוס באיזור הטרמינלים. להוסיף איזוליר-בנד מסביב לכבלים זה אפילו מומלץ.

picture092largeim7.th.jpg

 

(במגבר הספציפי הזה יש שני "+" ושני "-". זה פטנט טיפשי של רוקפוד לאפשר חיבור שני כבלים בקוטר 8 גייג' ולקבל עובי כולל של 4 גייג' :screwy:)

 

10. כלל אצבע - מינוס כמה שיותר קרוב יתן ביצועים יותר טובים. המינוס צריך להיות קצר ועבה ככל האפשר או לפחות באותו העובי של הפלוס.

כמו כן לפני חיבור המינוס לשלדת הרכב יש לשייף את האיזור עם נייר זכוכית גס בכדי להוריד את הצבע + צבע הייסוד ולאפשר מגע ישיר לשלדה.

picture095largedu1.th.jpg

 

picture096largekz3.th.jpg

 

picture097largepj0.th.jpg

 

עדכונים ותמונות נוספות מחר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נראה טוב מאוד, עכשיו צריך לשמוע.

אני חושב שאם יש הייבריד שאני אשמע ואני באמת אחשוב שהוא טוב ושווה את המחיר שלו, זה יהיה אצלך ברכב.

 

בהצלחה.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נראה טוב מאוד, זה נראה ממש גרוע. הרכב הפוך :lol: .

אני גם מאוד מצפה להשמעת הבכורה. אתה יודע מה זה חצי שנה בלי מוזיקה?

 

אגב, לא ציינתי בת'רד עצמו אבל כל מה שאפשר היה להלחים - הולחם. הנעלי כבל, חיבור הפיוז שעל כבל המתח, החיבורים של ההד-יוניט - הכל מולחם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר יש לך עצבים של ברזל.

אני יודע שהרבה מאוד זמן המתנת לרכוש את כל הרכיבים ולעשות הכל טיפ טופ כמו שצריך.

אני מאחל לך המון בהצלחה במערכת :-)

Time is the only thing standing between me and the throne

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוגבר בבי אמפינג?

 

ברור (סמיילי של דההה)

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, עבודה יסודית ויפה!

מצפה לראות את ההמשך מחר... רק שלא ירד גשם, חמסה חמסה חמסה :shock:

 

אני אישית חובב הלחמות עם היט-שרינקים מעל - אבל זה סיפור, לא תמיד ניתן להשחיל Blower לכל מקום.

 

אם אפשר לשאול - איזה ציוד אתה מתקין בסוף?

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דביק ומהר .

ככה מתקינים !

כל הכבוד איתמר - על זה שאתה לא מחאפר אצלך והולך "לפי הספר" .

 

שכולם יהיו ככה ואני בטוח שהיו לנו חיים יפים יותר :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, תתקין מההתחלה לא הבנתי כלום :lol:

נחמד מאוד, זה סיפור בהמשכים שייקח הרבה זמן,ככה נראה לי. בהצלחה שיהיה.

 

גיא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...