Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת המערכת שלי או: מדריך להתקנת מערכת לפדנט המצוי


שימו לב! השרשור הזה בן 6199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדלתות אין יותר מדי מה שיתקלקל. מנגנונים חשמליים חדשים של "ספאל" אמורים לחיות שנים רבות (המונעים שזרקתי לפח היו משנת 97' ועדיין פעלו).

גם אם משהו כבר יתקלקל אפשר לנסות להסיר בעדינות את הדיינמאט ולהחזיר אותו אח"כ. מקסימום קונים שתי ירעות חדשות, לא ביג-דיל.

 

מה יקרה כשארצה למכור את הרכב?

לא נראה לי שזה יפריע למישהו שהרכב מבודד אקוסטית טוב יותר, אפילו להפך. אם ישאלו לגבי המשקל - בעייה שלהם. לא רוצים תורידו אותו לבד. לא נראה שזה יהיה הקש שישבור את גב הגמל במעמד קניית הרכב (קודם צריך לשכנע את הישראלי ההדיוט שפגיעה בשאסי לא הופכת את הרכב לסוסיתא).

 

בולמי הזעזועים לא מושפעים באופן ישיר מעודף המשקל. כן יש בלאי יותר גדול למיסבי הגלגלים ובכלל הרכב כבד יותר -> צריכת דלק וביצועים. (למרות שלא הרגשתי ולו טיפת שינוי בצריכת הדלק מאז התקנת הבאלקים. צריכת הדלק נשארה אותו דבר בדיוק :?).

מי שהולך "בקטנה" על קיט או שני קיטי דלתות לא יחוש בשום שינוי, רק בשיפור משמעותי בצליל טריקת הדלק וביצועי הרמקולים הקדמיים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מי שהולך "בקטנה" על קיט או שני קיטי דלתות לא יחוש בשום שינוי, רק בשיפור משמעותי בצליל טריקת הדלק וביצועי הרמקולים הקדמיים.

 

ומה המחיר לקיט לשתי דלתות של קורולה (בערך) ?

בנוסף רציתי לדעת איך לעזאזל שמת את היריעות על הפח בתוך הדלת (כאילו על הפח החיצוני רק מבפנים) ?

 

תומר

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לדמיין את מה שאני רושם:

 

1. פירוק דיפון הדלת.

2. הסרת הניילון שמבודד מפני כניסת מים מהדלת לתא הנוסעים.

2. פירוק המנגנון של החלון החשמלי (הוצאת המנוע או שאפשר להשאיר אותו אם הוא לא מפריע יותר מדי).

3. הגעת לשם :-D

 

בדלת עצמה יש חורים די גדולים לגישה למנגנון החלון אם צריך. פשוט משחילים ידיים ויריעות דרך החורים האלה ומדביקים אותם לפח "החיצוני". כמובן שיש לנקות טוב טוב מטונות של ג'יפה שיש שם. דיינמאט לא מחבב אבק.

אגב, לא חייבים רולר. עם הרבה כוח גם כפות הידיים עושות עבודה לא רעה בכלל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מפרק את המנגנון הזה של החלון משמע שיהיה עליך לפרק גם את החלון עצמו (זכוכית) לא ?

ייסלחו לי אנשי האיטום , אבל זה נראה לי סרט מיותר.

טוב זה לא ממש קשור לת'רד , אם אצטרך עוד עזרה אשאל בפרטי .

:-)

תודה בכל אופן על התשובות ,

תומר.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלילי, החלון סגור.

אם הוא היה פתוח הוא לא היה מאפשר גישה לחלק הפח "החיצוני".

זה ממש לא כזה סיפור כמו שנראה לך והתוצאה שווה ביותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הופל'ה.

 

אז אחרי כמעט חודשיים בהם התעסקתי בשטויות כמו לפתוח ולסגור המעיים של הדלת 5 פעמים ולשלוח את המגבר לתיקון, התפנתי להמשיך את ההתקנה והיום קיבלתי את התיבה שהזמנתי ושיפצרתי אותה.

עקב בעיות בשרת של אימג'שק אני אעלה את התמונות למטה ומימין לשמאל.

 

1. מראה כללי של התיבה. עשוייה מ MDF 1.9 מ"מ ובנפח 36 ל'.

האמת? אני לא בטוח שזה הנפח המתאים. בשום מקום ברשת לא מצאתי המלצה חד משמעית וגורפת לנפח תיבה מומלץ לסאב שלי. מאדיסאונד ממליצים על 28 ל', היבואנים של סקאן ספיק בקנדה, סולאן, ממליצים על 19, סקאן-ספיק ממליצים על 28-29, יאריק (:wink:) אומר לפחות 35, ואחד מה"כבדים" בפורום אליט קאר אודיו ממליץ על 1.5 קיוביק פיט ויותר (= 42 ליטר!!!) תוך כדי טיעון משכנע ביותר.

על אף שלכאורה התשובה מסקאן ספיק הייתה אמורה להיות התשובה המנצחת, התרשמתי שהם לא בדיוק עשו מאמץ לברר את הנפח המתאים מאחר ואני יזמתי את השאלה אם לדעתם 28 ליטר יספיק. הם לא אמרו לי מה הנפח המדוייק שהסאב צריך ולא נתנו אופציות לתיבות שונות. מוזר.

 

התייאשתי. משחק ב WINISD מראה שאין הבדל גדול מבחינת הענות התדרים (בין תיבה של 20 ל' לתיבה של 36 ל') אבל יש הבדל גדול בגרופ-דיליי. מה גם שלפי התוכנה ב 36 ל' מתקבלת הענות באטרוורת' (איזו פלצנות, אהה?) של 0.707 שאומרים שהיא הכי אופטימלית לסאבים. לך תבנה מדינה :?.

החלטתי לבנות תיבה לפי המלצות התוכנה ותכננתי אותה קומפקטית תוך ניצול מירבי של הגובה. יוצא שסה"כ הקרבתי 36X37 ס"מ מרצפת תא המטען בשביל הסאב. לא נורא.

 

2. התיבה הגיע מהנגר (שגם ריפד אותה) עם לבד על פני החור. גזרתי את הלבד ושדכתי אותו לדופן החור.

3. את הטרמינל התקנתי לבד שכן לא רציתי שהנגר בטעות ימקם אותו במקום הלא נכון.

הצטיידתי בסט מסורי כוס ובחרתי את זה שהכי קרוב לקוטר הטרמינל.

4. חתכתי באמצעות לדרמן בגסות את שולי המקום בו הייתי צריך לקדוח, מכיוון שאם לא עושים כן מסורית הכוס קורעת ומותחת את הלבד וזה סתם היה יוצא מכוער.

5. ככה נראה החור לאחר החיתוך + הרחבה קטנה באמצעות משורית שתתאים בדיוק לטרמינל.

6. עם הטרמינל מגיע אטם שנועד לאטום בריחת אוויר אם החור לא תואם 100%.

aferhe (Large).jpg

ew4th4 (Large).jpg

4tg45g (Large).jpg

Picture 019 (Large).jpg

Picture 020 (Large).jpg

Picture 021 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7. לאחר התקנת הטרמינל ניגשתי להכין את החוטים. מדובר בחוטי רמקולים 12 גייג' (2 מ"מ) מסדרת ה XLN של מנסטר קייבל'ס.

החלטתי לחווט את העסק בזוגות ובעצם ליצור כבל 6 גייג' מהמגבר לסאב. את הכבל כבר קניתי, אז במקום סתם להתקע עם עודף של מטר החלטתי לעבות ולהכפיל אותו.

8. אחרי ההלחמות הוצאתי מהארון מזרון ביצים (שהיה לי, אלוהים יודע מאיפה) וגזרתי אותו בהתאם לגב התיבה. אני לא באמת יודע מה ואם בכלל האפקטיביות שלו, אבל אם זה בחינם להזיק זה בטוח לא יכול :lol:.

 

זהו לבינתיים. אני מקווה שההתקנה ברכב תתבצע שבוע הבא.

 

שבת שלום!

 

איתמר.

Picture 022 (Large).jpg

Picture 024 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמפתיע אותי זה , למה אנשים עדיין מייחסים חשיבות לגרף ב WINISD , הוא אף פעם לא מדוייק שם:p

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבל טיפ לגבי התיבה (ואני מקווה שזה ישמש אחרים כי גם מתקיני-על מפספסים את הנקודה הזו)

 

לדעתי זה בכלל הכי חשוב, אטימות

אנשים מחזקים תיבות ואוטמים טוב טוב עם סיליקון אקרילי את כל החיבורים וגם של הטרמינל

כל זאת שוכחים שכל האטימות של התיבה לא שווה כלום כי אויר עובד איפה שהסאב מחובר לתיבה

אני מתכוון שהוא עובד דרך הלבד בין הסאב לעץ.

 

2 פיתרונות:

1. במידה יש לך עם הסאב גומי אטימה אז תרכיב אותו ותחתוך עם סכין יפנית את הלבד שמיסביב

תפרק ותוציא את הלבד שיושב עליו הסאב.

2.פיתרון יותר טוב שגם ימנע מהלבד להיתקלף ומיבלי לחתוך אותו, וזה גם טוב למי שאין גומי אטימה שיושב מיתחת לסאב

קח דבק נגרים/אפשר גם הדבר הלבן הזה שילדים מדביקים איתו קישוטים לסוכה (זה שנהיה שקוף לאחר ייבוש)

תספיג בדבק את ה 2 ס'מ של הלבד מיסביב לחור של הסאב ותן לו להתייבש, אפיול תספיג עוד אחרי שהתיבש קצת

אחרי יום וחצי כל האיזור יחזור להיות שקוף ומה שיצא לך שם זה 2 ס'מ של "גומי" מצויין שיתן לך אטימה מעולה

וזה גם יראה טוב אם פיספסת קצת ויצאת מהשטח שבו הסאב יושב כי הדבק הופך מלבן לשקוף

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת המערכת - הסוף.

לאחר יקיצה טבעית ולא ממש מוצלחת (8:30) החלטתי לסיים את הרכבת המערכת. מה שאמור היה לקחת שבוע נגרר למשך חודשיים, בעיקר בשל אילוצי זמן.

 

הרעיון הכללי של היום היה:

1. לבצע את כל החיתוכים וההלחמות של הכבלים כמו שצריך; מצבר -> מפצל פיוזים, קבל -> מגבר, מגבר -> הארקה. היה לי כבר את ההארקה של הקבל, לכן נחסך ממני השלב הזה היום.

2. לרדת לרכב ולפרק את כיסא הנהג.

3. להתחיל להשתולל עם החוטים.

4. למקם את הסאב.

5. לסגור הכל ולהתחיל כיוונים.

 

הסבר על התמונות מימין לשמאל:

1. התיבה הסופית. אחרי שלא הייתי שקט בקשר לאטימות התיבה, רכשתי "מונטאז' קיט" של חברת ביז'ון וביצעתי אטימה הרמטית של כל חיבורי הפלטות והטרמינל בתיבה. הדבק הזה חזק בטירוף ובנוסף יכול לשמש גם לאטימה. לאחר מכן הכנסתי חזרה את הספוג ביצים + חתיכת ספוג אקרילי גדולה להפחתת הרזוננס בתיבה. לאחר מכן חיברתי את הסאב ואת הגריל וזאת התוצאה הסופית. שימו לב שהתיבה לא מלבנית כי אם טרפזית. הרעיון היה ליצור זווית קלה לסאב כדי שהוא "יירה" כלפי השמשה הקדמית. הבסיס העליון בעומק 32 ס"מ והתחתון 37 ס"מ. החתול מבקש להבהיר שאין לו כל קשר לעניין.

2. תצלום מקרוב של הסאב.

3. פירוק כיסא הנהג. הרעיון היה שהמגבר יותקן תחת הכיסא, גם כדי לקבל קירור יעיל יותר וגם כדי להגן עליו (חס וחלילה) במקרה של פריצה לרכב.

4. הרמת השטיח ומציאת ההכנות מלפני חודשיים. כשהתחלתי את ההתקנה עשיתי הכנה לכבל RCA, רימוט ו +. עכשיו הגיע הזמן לחשוף את האוצר :twisted:

5. מבט על איזור ההתקנה, עשיית חתכים בשטיח ע"מ להעביר את החיווט.

Picture567 006 (Large).jpg

Picture567 003 (Large).jpg

Picture567 007 (Large).jpg

Picture567 010 (Large).jpg

Picture567 011 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך -

 

1. החיבור בין המצבר למפצל. הרעיון היה לאחד שני כבלי 4 גייג' מהמצבר למפצל, פיוז נפרד לכל מגבר ו 4 גייג' נפרד לכל מגבר.

2. הקבל והחיווט שלו - ניתן לראות את כבל המינוס הקצרצר (20 ס"מ) ואת כבל ה + שהולך למגבר. הכבל קוצץ בצורה משמעותית ועומד כרגע על 10 ס"מ בלבד. יש חשיבות מכרעת לאורך הכבל מהקבל למגבר, כמה שיותר קצר יותר טוב.

3. החיווט לסאב. בזמנו רכשתי 4 מטר כבל 12 גייג' תוצרת מנסטר קייבל. מאחר וכל שהייתי צריך הוא 2 מ', במקום לוותר על ה 2 מ' הנוספים החלטתי להכפיל את הכבלים ההולכים ויוצאים מהסאב ויצא שהרצתי פעמיים 12 גייג' (להלן 4 מ"מ) של כבלים לסאב. החיבורים בתוך המגבר מגושרים, כך שלא נאלצתי להתאמץ לחבר את הכבלים בכוח דרך טרמינל אחד. גם החיבורים בתוך הסאב הם "כפולים" ויוצא שמהמגבר לסאב יוצא 4 מ"מ וחוזר 4 מ"מ. בכלל לא רע 8).

4. מראה כללי של כמעט סוף ההתקנה. כל החיווט מחובר, רק נותר לסדר קצת את החוטים ולחבר את ה + למצבר.

5. תמונה טובה יותר של המפצל. את הנעל כבל שיושבת בראש נאלצתי לפרק בסופו של דבר מאחר ולא ניתן לחבר אותה למצבר בגלל שהיא עבה מאסיבית מדי. בסופו של דבר השתמשתי בנעלי כבל פשוטים יותר. הפיוזים שיושבים במפצל הם בערכים של 80 אמפר לרוקפורד ו 100 אמפר לג'נסיס.

 

זהו. הכל מורכב. כל מה שנשאר עכשיו הוא לחפש מקום שקט ולהחיל לכוון את העסק. ה"שדרוג" העתידי והיחיד (בינתיים) שאני עתיד לבצע הוא עיבוי כבל המינוס המתחבר מהמצבר לשלדת הרכב. למרות שכיום הוא עבה למדי, עוד יותר עבה לא יזיק :lol:.

 

סיכום קצר שלי לכל הת'רד בארוך הזה.

סה"כ מאוד נהנתי לעבוד. עבדתי בזמן שלי, בקצב שלי, והכי חשוב - רק אני התעסקתי עם המערכת. אני לא אוהב להשאיר את הרכב שלי לבעלי מקצוע (בכלל, לא רק בתחום האודיו) שבד"כ שוכחים בורג פה ומעקמים קליפס שם. אני שמח שיש לי מערכת שבנוייה טוב ו"לפי הספר".

לדעתי הת'רד הזה יכול להיות מאוד שימושי לאנשים שמעוניים להרכיב לבד מערכת, ויכול להכין אותם ל"סרטים" שעלולים לבוא בדרך (כמו העברת החוטים הסאדיסטית לתוך הדלתות :roll:).

כל שנותר כרגע הוא לחפש פינה שקטה, לפרק שוב את הכיסא ולהתחיל לכוון את הסאב.

כל מי שיהיה מעוניין לקבל השמעה במפגש - בכיף.

 

חג שמח לכולם!

 

איתמר.

Picture567 008 (Large).jpg

Picture567 009 (Large).jpg

Picture567 012 (Large).jpg

Picture567 013 (Large).jpg

Picture567 014 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה! סופסוף סיימת עם כל הפרויקט הזה. נשמע בשבת.

 

רק מה, לא אמרת לנו איזה סאב הבאת. איזה? :-)

 

גיא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי עכשיו אחרי יותר משעה של כיוונים והתוצאה די מאכזבת. הסאב מתנהג מצויין, אבל אני מרגיש דיליי מאוד גדול בינו לבין הרמקולים הקדמיים. אני מעריך שמשחק עם הטיים קורקשן יביא לתוצאות טובות יותר.

 

אה, והסאב עצמו? סתם זבל סיני חסר שם :wink:

Picture567 002 (Large).jpg

rh4kj (Large).jpg

t45h4 (Large).jpg

yhj67 (Large).jpg

Picture567 001 (Large).jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...