Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת המערכת שלי או: מדריך להתקנת מערכת לפדנט המצוי


שימו לב! השרשור הזה בן 6181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יופי של עבודה בינתיים.

מחכה למחר

ודבר אחרון שאני חייב להגיד, אתה מאוד פרפקציוניסט ואתה נכס לפורום שלנו.

אני אומר את זה ואני בטוח שכל מי שמעורה ומכיר קצת את הפורום יסכים איתי.

גם אני אוהב ללחוץ Ctrl+W

:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מזל טוב, בטח ישמע פיצוץ עם כל האיטום שיש לך:-)

 

יש לי 2 שאלות\הערות:

1. על פי מה שידוע לי חיבור המינוס מחדש עלול לגרום נזק למערכות עדינות כמו מחשב הרכב או זכרונות שיאבדו

האם אני טועה?

2. למה פורק ההגה? האם אין אפשרות אחרת להעברת הכבל?

 

בהצלחה בהמשך ההתקנה,

 

ליאור

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה טובה ונקיה.

הייתי מחליף את הנעל מצבר למשהוא יותר איכותי.

 

שאלה קטנה:

אם אני יחליף את הכבל של המינוס מהרדיו דיסק למצבר והכבל של הפלוס מהרדיו דיסק לשלדה למשהוא יותר עבה, יהיה שיפור מסוים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה טובה ונקיה.

הייתי מחליף את הנעל מצבר למשהוא יותר איכותי.

 

שאלה קטנה:

אם אני יחליף את הכבל של המינוס מהרדיו דיסק למצבר והכבל של הפלוס מהרדיו דיסק לשלדה למשהוא יותר עבה, יהיה שיפור מסוים?

 

 

אמממ קצת התבלבלת לא ? על תתעסק !

 

כבל פלוס למצבר וכבל מינוס לשלדה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כדורים לפסיכוזה הזו לא? :screwy:

אני בעד לפתוח עם איתמר וסלבה חנות להתקנות מערכות יוקרה ברכב , אחלה רעיון לא?

:idea:

:shock:

נראה נהדר ועם כמות האיטום שיש לך שם זה הולך להשמע מצויין..

מחכה לעוד תמונות .

 

תומר

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות :-P .

 

יפה מאוד, עבודה יסודית ויפה!

מצפה לראות את ההמשך מחר... רק שלא ירד גשם, חמסה חמסה חמסה :shock:

 

אני אישית חובב הלחמות עם היט-שרינקים מעל - אבל זה סיפור, לא תמיד ניתן להשחיל Blower לכל מקום.

 

אם אפשר לשאול - איזה ציוד אתה מתקין בסוף?

 

הד-יוניט פיוניר DEH-P880PRS, מידוופרים הייבריד אוביישן 6.5, טוויטרים MT23, מגבר רוקפורד 800A4. בשלב הבא, אחרי שאחליט על מיקום הסאב אז הוא יוגבר ע"י ג'נסיס מיניבלוק. כל החיווט הוא 2.5 מ"מ של אומגה אודיו. גם ה RCA באורך 2 מ' הם של אומגה אודיו. כבל הפלוס הוא של "סקורפיון" 4 גייג'.

 

מזל טוב, בטח ישמע פיצוץ עם כל האיטום שיש לך:smile:

 

יש לי 2 שאלות\הערות:

1. על פי מה שידוע לי חיבור המינוס מחדש עלול לגרום נזק למערכות עדינות כמו מחשב הרכב או זכרונות שיאבדו

האם אני טועה?

2. למה פורק ההגה? האם אין אפשרות אחרת להעברת הכבל?

 

בהצלחה בהמשך ההתקנה,

 

ליאור

 

1. חיבור המינוס מאפס את כל הזכרונות הקודמים. סה"כ הרכב שלי הוא פשוט מאוד והדבר היחיד אצטרך לכייל מחדש הוא את השעון :roll:. ברכבים אחרים זה יכול לגרור צרות גדולות יותר ולכן מומלץ להתעסק רק אחרי ייעוץ עם החברה \ מוסכניק \ חשמלאי.

2. פירקתי את ההגה כי רציתי להיות בטוח איפה אני מעביר את הפלוס. חשבתי שצריך לקדוח חור חדש, אבל אחרי שפירקתי את ההגה ולוח המחוונים ראיתי שניתן להעביר דרך החור הקיים.

 

עבודה טובה ונקיה.

הייתי מחליף את הנעל מצבר למשהוא יותר איכותי.

 

שאלה קטנה:

אם אני יחליף את הכבל של המינוס מהרדיו דיסק למצבר והכבל של הפלוס מהרדיו דיסק לשלדה למשהוא יותר עבה, יהיה שיפור מסוים?

 

אין שום בעייה עם נעל הכבל הנוכחית. הכבל בתוכה מולחם + מבודד טוב טוב באיזוליר-בנד של 3M. בכל מקרה הנעל תוחלף לנעל רצינית של 0 גייג' כאשר אחליט להכניס את המגבר של הסאב.

 

עדכון נוסף עוד כמה דקות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך העבודות:

 

11. העברת ה RCAים מההד-יוניט למגברים. יש להקפיד על RCA כמה שיותר קצר. ככל שהכבל יותר ארוך ככה יש יותר סיכוי להשראות, איבוד האות או הריסת הכבל. הסיכוי להבדיל בשמיעה בין כבל RCA בוארך 5 מ' ל 2 מ' הוא אפסי, אך כלל אצבע הוא כלל אצבע :wink:. יש להקפיד שכבלי ה RCA לא עוברים ליד מקורות מתח חזקים כמו מחשבי רכב או כבל הפלוס של המגבר. במקרה הנ"ל הכבלים כן עוברים ליד מחשב כריות האוויר של הרכב אך אני לא צופה עם זה בעיות מאחר והכבל איכותי ומסוכך. אם יהיו רעשים אאלץ לחשוב על פתרון אחר.

picture098largeof3.th.jpg

 

12. זהו. אחרי שהרצתי את כל החיווט היבש (פלוס, הארקה, רימוט, RCA) צריך לעבור לחיווט הרמקולים. שלב ראשון היה לפרק את דיפון הדלתות ואת הדיינמאט שהיה עליהן בכדי להגיע לבפנוכו של הדלת.

כאן נתקלתי בבעייה רצינית. ברכב מותקנים חלונות חשמל לא מקוריים. המנוע מותקן בפינה העליונה ימנית וממנו יוצאים זוג צינורות המוליכים את השרשרת שמתחברת לידית פתיחת החלון המקורית של הרכב.

גיליתי שתי בעיות:

1. הצינורות האלה מרוסקים, ובדיעבד זאת הסיבה שהחלונות הרעישו כמו טרקטור בפתיחה ובסגירה.

2. אין אפשרות למקם את הרמקול כאשר הצינורות האלה נמצאים באיזור. הצינורות האלה נמצאים בדיוק מאחורי הרמקול, מה שלא יאפשר למקם את הרמקול כמו שצריך.

 

מכל זה החלטתי שיש צורך במנוע חדש (10 שנים למנוע חשמלי מהתקנה מקומית זה מכובד מאוד) ויהיה צורך למקם את המנוע בפינה השמאלית תחתונה של הדלת בכדי לאפשר את ההתקנה של הרמקול. (בנקודה הזאת אם מישהו מכיר מקום באיזור המרכז שמוכרים בו מנועים לחלונות של SPAL אשמח לשמוע בה"פ).

picture100largeti7.th.jpg

 

picture104largesd8.th.jpg

 

החלטתי לעזוב את זה כרגע ולהתחיל את החלק העיקרי של יום ההתקנה הזה, מציאת (בדיעבד "שיפצור") חורים להעביר את חוטי הרמקולים מהדלת לתוך הרכב. מסתבר שמהנדסים יפנים עלובי נפש לא חשבו שאיזה משוגע ירצה להתקין רמקולים בדלתות, והם יצרו חור פצפון בקוטר ס"מ (!) להעברת חיווט בין הרכב לדלת. מאחר ולדלת תכננתי להכניס 4 כבלי 2.5 מ"מ היה צורך ליצור חור חדש גדול.

מה שלא עשיתי, כמה שלא ניסיתי לא הצלחתי ליצור חור חדש :x. אחרי שעתיים וחצי (!!!) לקחתי לדרמן ובזהירות התחלתי להרחיב את החור הקיים.

picture101largeei7.th.jpg

 

יצא מכוער ועם שוליים חדים, אבל החוטים עברו. אין דרך לתאר את ההקלה והאושר :mmangel:

picture102largeuq8.th.jpg

 

אחרי שהעברתי את החיווט לדלת התחוור לי כי בדיוק אותו סיפור נמצא בגוף הרכב. גם שם יש אותו חור יפני ארור בקוטר ס"מ, אם כי כאן הייתה גישה נוחה יחסית למברגה. מקדח למתכת בקוטר 4.5 מ"מ ותוך 5 דקות היה חור. הלבשתי מקדח קונוס והרחבתי אותו לחור בקוטר 3 ס"מ. החוטים עברו בקלות.

picture105largeff4.th.jpg

 

זהו. מכאן והלאה הדרך הייתה פשוטה. סללתי את נתיב החוטים עד למגבר תוך כדי הידוק שלהם לרצפה עם איזוליר-בנד חבלה.

בתמונה ניתן לראות את החיווט רץ מהדלת השמאלית ועד למגבר.

picture106largeax2.th.jpg

 

בהמשך היום עשיתי אותו דבר גם בדלת השמאלית. שם העבודה לקחה הרבה פחות זמן כי הכרתי את השיטה עם הלדרמן. מחר מתוכנן להריץ חיווט רמקולים לדלת שמאל, הוספת שכבת דיינמאט פנימית בשתי הדלתות ועשיית חורים חדשים בפח למידוופרים. אם ישאר זמן (וכוח) אני אריץ RCA ופלוס למגבר של הסאב שמתוכנן לשבת מתחת כסא הנהג.

אני מקווה שכל הפרוייקט הזה יהיה מאחורי ביום רביעי. זה ממש ממש מתיש.

 

תהנו :-)

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר אתה נכס לפורום ידידי!

אפשר לשאול?

זה שהחיווט עובר ככה בצורה לא מוגנת ולא בתוך צינור לתוך הדלתות זה בסדר?

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. לא יודע איך לא חשבתי על זה.

קיבלת ה"פ מעופר (sagivangel) שייעץ לי להעביר את החוטים בצינור שרשורי. ייעשה מחר דבר ראשון!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא שפוי!

 

אבל יש גם כמה דברים שאני חושב שלא היו הכרחיים.

 

בשביל מה טרחת כל כך לפרק את גלגל ההגה ואת לוח המחוונים? יש צורך בכלל? יש שם משהו שמפריע לך בגישה?

 

אני באופן אישי (כמובן) מעדיף לפרק פאנל רק ברגע שאני יודע שהוא מפריע לי - אל תשכח שהרכב לא חדש וחלק מהדברים האלה מאבדים מהאיכות שלהם אחרי 20 אלף פעם שהוציאו והחזירו אותם בטח ובטח שהדיפונים של הדלתות זה הקטע הכי מסריח ברכבים יפנים. חלקם מאבדים חצי מאיכות ההרכבה שלהם אחרי הפעם הראשונה שפתחו אותם.

 

את הפאנל שבו יושב הHU אני מבין, תא כפפות מבין - החלק שמתחת לחופת ההגה עוד יכול להבין - אבל גלגל הגה ולוח מחוונים ששום דבר שאתה צריך לא צריך לעבור שם?

 

בנוסף לזה - ניסית לקחת סבון כלים או גריז, למרוח על סטילבנד ולהשחיל את החוט בצמה המקורית של הרכב לפני שקדחת חור בדלתות? (אל תשכח יש לי טויוטה 96, עד כמה כבר הדלתות שונות באופן הרכבתן? אצלי זה הצליח די בקלות)

 

לגבי כל השאר - עבודה יפה! נקיה! מסודרת - נאה ויאה ליקה שכמותך!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...