Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8226 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כיוון סרן קדמי ("פרונט") - בדיקה וכיוון של שלושה נתונים של הסרן הקדמי -

 

1. זוויות השפיעה ("קאמבר") של הגלגלים

2. זוויות הקאסטר (שכחתי את השם העברי)

3. בדיקה וכיוון של זווית "התבדרות האופנים" (בעברית - לבדוק שהגלגלים מקבילים)

 

"איזון גלגלים" - בדיקה שמסת הגלגל והצמיג מפוזרת באופן שווה מסביב למרכז, כך שסיבוב הגלגל לא ילווה ברעידות. אם מסת הגלגל לא מפוזרת באופן שווה - מוסיפים משקולת בנקודה הקלה.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

לא מדוייק.

 

כיוון גלגלים, במשמעות שניתנת לו במבחני רישוי למשל, היא בהחלט לא איזון גלגלים.

 

כיוון פרונט הוא בדיקה וכיוון של כל זוויות בסרן הקדמי - שפיעה (קמבר), קידום (קסטר) והתכנסות/התבדרות (toe in/out). במכוניות ישנות יותר יש זוויות נוספות שבודקים.

בשביל לבדוק ולכוון את אלה נדרש מכשור מיוחד שנמצא רק במכוני פרונטים.

 

כיוון גלגלים הוא כיוון מקביליות הגלגלים (התכנסות) בלבד. זה נבדק בטסטים באמצעות שתי פלטות שהרכב עובר עליהן (אולי יש שיטות מודרניות יותר). את זה ניתן לכוון גם במוסך רגיל, באמצעות משחק עם ההברגות בקצות מוט ההגה, ובדיקה ויזואלית, או באמצעות מתקן מדידה מכני פשוט.

 

איזון גלגלים הוא אכן מה שבוקסר ציין.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם
סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

לא בעברית, אבל נראה לי ממצה:

 

kulmat.jpg

פורסם
אבל למה רק סרן קידמי? שעשו לי כיוון פרונט כיוונו גם את הסרן האחורי..

 

כנ"ל אצלי, ולא הצלחתי להבין מה זה אומר...

פורסם
סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

לא בעברית, אבל נראה לי ממצה:

 

kulmat.jpg

 

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

לא, ממש לא.

יצרנים ומשפרים משחקים עם המשתנים האלו כדי לקבוע התנהגות של רכב. אחיזה בסיבובים, נטיה לתת היגוי או היגוי יתר, ונטיית ההגה לשמור על מירכוז.

פורסם
אבל למה רק סרן קידמי? שעשו לי כיוון פרונט כיוונו גם את הסרן האחורי..

 

פרונט= FRONT = קדמי....

 

איך עשו לך כיוון פרונט מאחורה זה רק אתה יכול לדעת :lol::wink:

 

עושים גם עושים. הייתי מעלה את דו"ח הבדיקה אבל אין לי סורק. זה דו"ח ממוחשב ויש שם הסבר על כל הזוויות שהזכרתם (toe, camber וכו'), אבל גם של זוויות של הסרן האחורי.

 

לא נראה לי שזה הכל פיקציה, הרי זה לא שחייבו אותי על זה. זה פשוט חלק מהכיוון פרונט הרגיל, לפי מה שהבנתי.

 

תשובות אניוואן?

פורסם

טוב לגבי עניין ה TOE אני יכול להסביר בנושא הזה טוב.

 

אם מכוונים את ה TOE לכיוון קדימה הפרונט יכנס מהר מאד לסיבוב אבל גם יהיה נטיה להיגוי יתר.

ואם מכוונים את הTOE לאחורה יהיה מצב של יותר אחיזה בחלק האחורי והיגוי יתר נשלט יותר.

 

בעיקרון למדתי את זה מהפליסטישן במשחק WRC2 שהוא מאד מדוייק וכל מהלך שם הוא

משפיע מאד בעניין הכיוונים.

פורסם

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

לא, ממש לא.

יצרנים ומשפרים משחקים עם המשתנים האלו כדי לקבוע התנהגות של רכב. אחיזה בסיבובים, נטיה לתת היגוי או היגוי יתר, ונטיית ההגה לשמור על מירכוז.

 

שאני אמשיך לשגע אותך או שזה עניין של חישובים ולמידה של שנים,

בקשר למה עדיף - זווית שלילית או חיובית בכל אחת מהזוויות,

ואיך זה משפיע..? :oops:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

×
×
  • תוכן חדש...