Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההבדלים בין כיוון פרונט לכיוון גלגלים


taos
שימו לב! השרשור הזה בן 7378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כיוון סרן קדמי ("פרונט") - בדיקה וכיוון של שלושה נתונים של הסרן הקדמי -

 

1. זוויות השפיעה ("קאמבר") של הגלגלים

2. זוויות הקאסטר (שכחתי את השם העברי)

3. בדיקה וכיוון של זווית "התבדרות האופנים" (בעברית - לבדוק שהגלגלים מקבילים)

 

"איזון גלגלים" - בדיקה שמסת הגלגל והצמיג מפוזרת באופן שווה מסביב למרכז, כך שסיבוב הגלגל לא ילווה ברעידות. אם מסת הגלגל לא מפוזרת באופן שווה - מוסיפים משקולת בנקודה הקלה.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק.

 

כיוון גלגלים, במשמעות שניתנת לו במבחני רישוי למשל, היא בהחלט לא איזון גלגלים.

 

כיוון פרונט הוא בדיקה וכיוון של כל זוויות בסרן הקדמי - שפיעה (קמבר), קידום (קסטר) והתכנסות/התבדרות (toe in/out). במכוניות ישנות יותר יש זוויות נוספות שבודקים.

בשביל לבדוק ולכוון את אלה נדרש מכשור מיוחד שנמצא רק במכוני פרונטים.

 

כיוון גלגלים הוא כיוון מקביליות הגלגלים (התכנסות) בלבד. זה נבדק בטסטים באמצעות שתי פלטות שהרכב עובר עליהן (אולי יש שיטות מודרניות יותר). את זה ניתן לכוון גם במוסך רגיל, באמצעות משחק עם ההברגות בקצות מוט ההגה, ובדיקה ויזואלית, או באמצעות מתקן מדידה מכני פשוט.

 

איזון גלגלים הוא אכן מה שבוקסר ציין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

לא בעברית, אבל נראה לי ממצה:

 

kulmat.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל למה רק סרן קידמי? שעשו לי כיוון פרונט כיוונו גם את הסרן האחורי..

 

פרונט= FRONT = קדמי....

 

איך עשו לך כיוון פרונט מאחורה זה רק אתה יכול לדעת :lol::wink:

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני מקפיץ,

הרצתי חיפוש ולא מצאתי שום הסבר בשפה פשוטה על זוויות קאמבר וקסטר,

אם מישהו יוכל להסביר לי אודה לו מאד :oops:

לא בעברית, אבל נראה לי ממצה:

 

kulmat.jpg

 

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

לא, ממש לא.

יצרנים ומשפרים משחקים עם המשתנים האלו כדי לקבוע התנהגות של רכב. אחיזה בסיבובים, נטיה לתת היגוי או היגוי יתר, ונטיית ההגה לשמור על מירכוז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל למה רק סרן קידמי? שעשו לי כיוון פרונט כיוונו גם את הסרן האחורי..

 

פרונט= FRONT = קדמי....

 

איך עשו לך כיוון פרונט מאחורה זה רק אתה יכול לדעת :lol::wink:

 

עושים גם עושים. הייתי מעלה את דו"ח הבדיקה אבל אין לי סורק. זה דו"ח ממוחשב ויש שם הסבר על כל הזוויות שהזכרתם (toe, camber וכו'), אבל גם של זוויות של הסרן האחורי.

 

לא נראה לי שזה הכל פיקציה, הרי זה לא שחייבו אותי על זה. זה פשוט חלק מהכיוון פרונט הרגיל, לפי מה שהבנתי.

 

תשובות אניוואן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לגבי עניין ה TOE אני יכול להסביר בנושא הזה טוב.

 

אם מכוונים את ה TOE לכיוון קדימה הפרונט יכנס מהר מאד לסיבוב אבל גם יהיה נטיה להיגוי יתר.

ואם מכוונים את הTOE לאחורה יהיה מצב של יותר אחיזה בחלק האחורי והיגוי יתר נשלט יותר.

 

בעיקרון למדתי את זה מהפליסטישן במשחק WRC2 שהוא מאד מדוייק וכל מהלך שם הוא

משפיע מאד בעניין הכיוונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הקאמבר, קאסטר והטו צריכים להיות על אפס מעלות?

לא, ממש לא.

יצרנים ומשפרים משחקים עם המשתנים האלו כדי לקבוע התנהגות של רכב. אחיזה בסיבובים, נטיה לתת היגוי או היגוי יתר, ונטיית ההגה לשמור על מירכוז.

 

שאני אמשיך לשגע אותך או שזה עניין של חישובים ולמידה של שנים,

בקשר למה עדיף - זווית שלילית או חיובית בכל אחת מהזוויות,

ואיך זה משפיע..? :oops:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...