Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוקוס נגד קורולה


eladsivan
שימו לב! השרשור הזה בן 7551 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוני, יש בזה משהו, אולי הCTR איננה המתחרה הטבעית של הCTS.

אבל מה תגיד על ההצלחה היחסית של גולפים דינמיות (V5 ידנית, V6, GTI), בתקופה שמחיריהם היו עוד יחסית "שפויים" ?

יש בפירוש פלח שוק לרכבי "נישה" כאלה בארץ לדעתי, והקורולה בהחלט איננה נופלת בתמורה שהיא מציעה לעומת הגולפים האלה,

אפילו לא בתדמית היוקרתית - מספיק להסתובב בחוצות צפון ת"א ולהתרשם מכמות הRUN\Xים הגדולה שיש שם.

 

אני לא מסכים.

 

קודם כל - ה-CTS אמורה להתחרות ב-CTR. פשוט היא לא עושה את זה מספיק טוב...

 

ההצלחה של הגולפים בארץ נובעת מכמה דברים -

 

1. תדמית של פולקסווגן בארץ.

2. הם היו מראשוני הנישה הזאת - מנוע חזק בקומפקטית.

3. רמות פאר ואבזור שלא הוכרו עד אז במכוניות בסדר הגודל הזה (במיוחד עם הצגת הגולף MK4)

 

מה שהיה יפה (ויקר...) בגולפים הללו הוא המנוע. אלו היו מנועי 2.3 או 2.8 ליטר גדולים ומלאי מומנט, או מנוע 1.8 טורבו עם מומנט גדול מאוד גם מסל"ד נמוך. בקורולה פשוט אין את זה בכלל (לא מניסיון כמובן, אבל קראתי מספיק תלונות של מגזינים בחו"ל על העניין הזה). הקורולה נועדה להיות מכונית ספורטיבית כמו הקליאו 172 או הטייפ R. נועדה להנהג בסל"ד גבוה, דבר שרוכשי הגולף לא בהכרח רוצים. הם רוצים הרבה כוח גם בלי להתאמץ.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המושבים בקורולה אכן מעולים ..... אבל !!! וזה שני אבלים גדולים .......

1: תנוחת נהיגה לא נוחה... ולא נכונה... אתה פשוט לא מגיע מספיק להגה... והכיוונון די מעפן .....

2: הישיבה גבוהה לאללה ... וזה זה מה זה מציק

משפחתית משפחתית אבל אתה מרגיש כמו גיפ ( בהגזמה כמובן )

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, יש בזה משהו, אולי הCTR איננה המתחרה הטבעית של הCTS.

אבל מה תגיד על ההצלחה היחסית של גולפים דינמיות (V5 ידנית, V6, GTI), בתקופה שמחיריהם היו עוד יחסית "שפויים" ?

יש בפירוש פלח שוק לרכבי "נישה" כאלה בארץ לדעתי, והקורולה בהחלט איננה נופלת בתמורה שהיא מציעה לעומת הגולפים האלה,

אפילו לא בתדמית היוקרתית - מספיק להסתובב בחוצות צפון ת"א ולהתרשם מכמות הRUN\Xים הגדולה שיש שם.

 

אני לא מסכים.

 

קודם כל - ה-CTS אמורה להתחרות ב-CTR. פשוט היא לא עושה את זה מספיק טוב...

 

ההצלחה של הגולפים בארץ נובעת מכמה דברים -

 

1. תדמית של פולקסווגן בארץ.

2. הם היו מראשוני הנישה הזאת - מנוע חזק בקומפקטית.

3. רמות פאר ואבזור שלא הוכרו עד אז במכוניות בסדר הגודל הזה (במיוחד עם הצגת הגולף MK4)

 

מה שהיה יפה (ויקר...) בגולפים הללו הוא המנוע. אלו היו מנועי 2.3 או 2.8 ליטר גדולים ומלאי מומנט, או מנוע 1.8 טורבו עם מומנט גדול מאוד גם מסל"ד נמוך. בקורולה פשוט אין את זה בכלל (לא מניסיון כמובן, אבל קראתי מספיק תלונות של מגזינים בחו"ל על העניין הזה). הקורולה נועדה להיות מכונית ספורטיבית כמו הקליאו 172 או הטייפ R. נועדה להנהג בסל"ד גבוה, דבר שרוכשי הגולף לא בהכרח רוצים. הם רוצים הרבה כוח גם בלי להתאמץ.

 

רוני

 

 

טוב, נו - שוכנעתי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המושבים בקורולה אכן מעולים ..... אבל !!! וזה שני אבלים גדולים .......

1: תנוחת נהיגה לא נוחה... ולא נכונה... אתה פשוט לא מגיע מספיק להגה... והכיוונון די מעפן .....

2: הישיבה גבוהה לאללה ... וזה זה מה זה מציק

משפחתית משפחתית אבל אתה מרגיש כמו גיפ ( בהגזמה כמובן )

 

המושבים אכן מעולים אבל הכיוונון לא "מעפן " אלא טוב פלוס, הבעייה (אם בכלל) היא בכיוונון למצב ישיבה נוח למי שהוא גדל מידות (1.90 מ' ומעלה) - כל השאר ימצאו תנוחת נהיגה מצויינת.

 

בכל מקרה, לדעתי בכל עניין של איכות ה"ישיבה" (שזה שיקלול של איכות מושב ואיכות תנוחת נהיגה) הקורולה לא נופלת מהפוקוס !

 

אגב, קצת איכזב אותי לקרוא כי יש כאלה שמבקרים מכוניות מבלי שנהגו בהן. (לפחות הם היו ישרים לציין זאת)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יש לי כיום פוקוס ובצעתי היום נסיעת מבחן על הקורולה.

בקורולה(SUN):

-מושבים קדמיים לא נוחים - רכים מדי ותמיכת גב לא טובה. אחוריים נוחים מאוד.

-מרחב פנימי קטן יותר

-תא מטען קטן יותר ומושבים אחוריים לא נפתחים להרחבת תא המטען

-מתלים פחות טובים

-שני חלונות חשמל (לעומת 4 בפוקוס)

-עיצוב פנימי קודר משהו ולא כל כך אסטטי. פנל קדמי מכוער.

 

מסקנתי לרכב ליסינג - רק פוקוס 8)

 

 

 

 

 

 

אני מצטרף לשי, אין כמעט הבדל בין הנוחות של הקורולע לפוקוס ...

גיא, אני ממש לא מבין את הקביעה שלך, לפי הבנתם של אחרים ??? הרי זה ברור שלכל אחד יש אמות מידה שונות. אבל אם בודקים את הקורולע ביחס לפוקוס, הפוקוס אולי קצת יותר נוחה, אבל תקח בחשבון שהמושבים בפוקוס גרועים מאוד, מזכירים לי את המושבים ב-BMW 320D (שאני סבלתי מהם מאוד) ...

לעומת המושבים בקורולע, שהם פשוט מושבים מצויינים, קשים בדיוק ברמה הנכונה, אחיזה צידית מצויינת (המושבים אפילו יותר טובים מכמה וכמה רכבי ספורט שישבתי בהם) ...

תאמין לי שמושבים נוחים זה הרבה יותר חשוב ממזגן קצת חלש. ושוב אני אומר שלפי דעתי ליביו מגזים, המזגן אומנם קצת חלש אבל לא משהו שיגרום לכם לשבת נוטפי זיעה באוטו. אז יקח לו עוד כמה דקות לקרר את האוטו אחרי שהאוטו עמד בשמש כמה שעות, אבל לשימוש בסיסי (כלומר כשהרכב לא עומד שעות בשמש) המזגן מספיק ביותר ...

 

ועוד משהו שי, האיכות הרכבה של הקורולות עד עכשיו הייתה מצויינת, וזה גם מניסיון של דיי הרבה קורולות במשפחה. הבעיה היא כנראה רק בקורולות החדשות בגימור SUN, בגימור GLI עדיין לא נתקלתי בפגמים ...

 

בשורה התחתונה, כתור רכב ממוצע הייתי לוקח את הקורולע, כתור חובב הגה מושבע הייתי לוקח את הפוקוס.

דבר אחד מאוד מעניין אותי והוא מדוע לא מייבאים לארץ את הקורולע T ספורט, כי לפי דעתי עם הנמכה, הגה לא חשמלי ומנוע קצת יותר חזק זה יכול להיות רכב לא רע (כי כרגע יש בסיס טוב: שלדה לא רעה, טונות של אחיזה, בלמים טובים, הגה קטן ומאוד זריז אבל לא מתקשר) ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כיום פוקוס ובצעתי היום נסיעת מבחן על הקורולה.

בקורולה(SUN):

-מושבים קדמיים לא נוחים - רכים מדי ותמיכת גב לא טובה. אחוריים נוחים מאוד.

-מרחב פנימי קטן יותר

-תא מטען קטן יותר ומושבים אחוריים לא נפתחים להרחבת תא המטען

-מתלים פחות טובים

-שני חלונות חשמל (לעומת 4 בפוקוס)

-עיצוב פנימי קודר משהו ולא כל כך אסטטי. פנל קדמי מכוער.

 

מסקנתי לרכב ליסינג - רק פוקוס 8)

 

 

 

 

 

 

אני מצטרף לשי, אין כמעט הבדל בין הנוחות של הקורולע לפוקוס ...

גיא, אני ממש לא מבין את הקביעה שלך, לפי הבנתם של אחרים ??? הרי זה ברור שלכל אחד יש אמות מידה שונות. אבל אם בודקים את הקורולע ביחס לפוקוס, הפוקוס אולי קצת יותר נוחה, אבל תקח בחשבון שהמושבים בפוקוס גרועים מאוד, מזכירים לי את המושבים ב-BMW 320D (שאני סבלתי מהם מאוד) ...

לעומת המושבים בקורולע, שהם פשוט מושבים מצויינים, קשים בדיוק ברמה הנכונה, אחיזה צידית מצויינת (המושבים אפילו יותר טובים מכמה וכמה רכבי ספורט שישבתי בהם) ...

תאמין לי שמושבים נוחים זה הרבה יותר חשוב ממזגן קצת חלש. ושוב אני אומר שלפי דעתי ליביו מגזים, המזגן אומנם קצת חלש אבל לא משהו שיגרום לכם לשבת נוטפי זיעה באוטו. אז יקח לו עוד כמה דקות לקרר את האוטו אחרי שהאוטו עמד בשמש כמה שעות, אבל לשימוש בסיסי (כלומר כשהרכב לא עומד שעות בשמש) המזגן מספיק ביותר ...

 

ועוד משהו שי, האיכות הרכבה של הקורולות עד עכשיו הייתה מצויינת, וזה גם מניסיון של דיי הרבה קורולות במשפחה. הבעיה היא כנראה רק בקורולות החדשות בגימור SUN, בגימור GLI עדיין לא נתקלתי בפגמים ...

 

בשורה התחתונה, כתור רכב ממוצע הייתי לוקח את הקורולע, כתור חובב הגה מושבע הייתי לוקח את הפוקוס.

דבר אחד מאוד מעניין אותי והוא מדוע לא מייבאים לארץ את הקורולע T ספורט, כי לפי דעתי עם הנמכה, הגה לא חשמלי ומנוע קצת יותר חזק זה יכול להיות רכב לא רע (כי כרגע יש בסיס טוב: שלדה לא רעה, טונות של אחיזה, בלמים טובים, הגה קטן ומאוד זריז אבל לא מתקשר) ...

 

לא יודע מאיפה הגעת למסקנות האלה אבל כל מה שיש לי להגיד לך זה שתהיה בריא ...

 

מושבים קדמיים לא נוחים - רכים מדי ותמיכת גב לא טובה

 

מה היה הרכב הקודם שלך, אימפרזה טורבו ??? כי אני ישבתי ב-GTI והמושבים שלה היו עלובים לעומת המושבים של הקורולע (ובכלל לא ברים השוואה למושבים של הפוקוס שהם נמצאים בתחתית הרשימה לצד הקוראניות) ...

 

תשמע, רשמתי פה הודעה באורך הגלות אבל מחקתי הכל (השארתי רק את הקטע עם המושבים כי זה באמת מוגזם), אני ממש לא רוצה להיכנס לויכוחים האלה מכיוון שלכל אחד יש את הטעם שלו ואת הנקודת מבט שלו ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7551 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...