Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בניה עצמית של סעפת יניקה, אם יש למישהו מושג לגבי חישובי נפחים, אורכים או טיפים אחרים


שימו לב! השרשור הזה בן 6279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יגאל הקישור לא עובד לי.

בכל מקרה ראיתי את זה רק בחו"ל , בפרסומים של סדנאות/יצרנים בתערוכות וכו...

לא יודע על מישהו שעושה את זה בארץ.

 

במנוע מוגדש זה לא ממש משנה/אם או בלי ספייסר במיוחד בהזרקה ( אם המשפט היה רציני... )

פיניש מחוספס טוב כאשר הנשמים מחוברים וכך המשקעים משלימים את השטח ונותנים גימור חלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאצק - הספייסר הזה באמת קטע הזוי, אבל להפתעתי הרבה יצא לראות דיינו של מיאטה (הזרקה, אלא מה) עם סופרצ'אג'ר לפני ואחרי הספייסר ויש הבדל גדול :shock:!

נו, אז כאן צריך לחקור קצת יותר לעומק ולהבין למה.

האם זה נובע רק מהגדלת נפח הסעפת - ואם כן אז למה ומה הקשר ?

האם יש משתנים אחרים שגם תורמים להבדל - ואם כן, מה תרומתו של הספייסר לעניין ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, אז כאן צריך לחקור קצת יותר לעומק ולהבין למה.

האם זה נובע רק מהגדלת נפח הסעפת - ואם כן אז למה ומה הקשר ?

האם יש משתנים אחרים שגם תורמים להבדל - ואם כן, מה תרומתו של הספייסר לעניין ?

 

איציק

 

אם אני מבין נכון, הספייסר מעריך את הראנר ובכך כנראה מעכב את הפעימה שמתקדמת לכיוון שסטום היניקה..

 

נפח הסעפת גדל, אבל מיכל השיכוך לא משתנה... מה שמשתנה זה תדירות הגל.

 

האם יש שינוי גדול או קטן, בתאוריה ניתן לחשב, בפועל רק הדיינו יראה.

 

נ.ב

 

התייחסתי לאטמוספרי..

 

לגבי BLOWER זה או אחר יש סיבוך יותר גדול, כי המשאבה משנה את מאזן האנרגיה במערכת (מעלה לחץ) ואז יותר קשה לחזות את השינוי

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן מוטי

 

צירפתי לך נוסחאות שבהן השתמשנו לעיצוב מערכת היניקה שלנו לFSAE

 

הנוסחאות לקוחות מהספר הבא, זהו הספר המעשי והצמוד לספר שכתב עליו אישפוז.

 

אני קראתי את הספר (נמצא אצלנו בספריה, אני חושב שהראתי אותו אפילו לאיציק), הוא לא שווא את הכסף שלו למטרות שאתה מציב לעצמך (המון משואות חלקיות ופיתוחים ופחות דברים מעשיים אבל באמת יורד לעומק)

 

מקווה שהנוסחאות יעזרו לך..

 

בגדול, עדיפות שראנרים והPLENUM יהיו עגולים.

 

נ.ב

 

אני כרגע לא מוצא את הפירוש לכל המשתנים.. אם תרצה - אחרי המבחנים אקפוץ לספריה ואבדוק לך.

 

הרמן

 

אז ככה:

 

Fs - cross section secondry pipe (שטח חתך הצינור)

Fp -cross section primary pipe (שטח חתך הצינור)

lp - אורך צינור ראשי (מהמיכל לראש)

ls - אורך צינור משני (מהפילטר למיכל השיכוך)

a - speed of sound

V - volume of plenum chamber

w - angular frequency

 

אם יש שאלות תשאל.

 

הרמן.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

תודה על הקישור, למרות שאני לא מוצא אצלו פלאנג' של סעפת יניקה למיאטה.

האמת שאין לי בעיה גדולה במיוחד לבנות משהו כזה, יש לי כאן מנוע שלם של NA שעומד מחוץ לאוטו וראש מנוע של NB על המדף ככה שאני יכול בקלות להכין פלאנג'ים :-).

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה:

 

Fs - cross section secondry pipe (שטח חתך הצינור)

Fp -cross section primary pipe (שטח חתך הצינור)

lp - אורך צינור ראשי (מהמיכל לראש)

ls - אורך צינור משני (מהפילטר למיכל השיכוך)

a - speed of sound

V - volume of plenum chamber

w - angular frequency

 

אם יש שאלות תשאל.

 

הרמן.

אז הנה, אני שואל 8).

 

ישבתי עם הקובץ שקישרת והתחבטתי בו מעט (יש סיכוי טוב שאני אצטרך להתחבט בו יותר כדי להבין אותו לגמרי) וחסרים לי כמה דברים בו.

 

ידוע שאחת השיטות הטובות יותר להשיג תוצאות במירוצים היא להעתיק ממי שמנצח ולכן ישבתי על תמונות של סעפות ממכוניות שונות שבאמת מראות תוצאות יפות על דיינו ובהתייחס למאמר שקישרת אני מתקשה להבין כמה דברים.

 

נפח המיכל הוא עסק מדוד, אבל מה בנוגע לצורת המיכל?

נאמר שניתן להשיג נפח זהה ממיכל קצר ושמן יותר או מיכל צר וארוך יותר (כמובן שנצטרך גם להתייחס לבעיות אריזה מתחת למכסה המנוע), מה בעצם ייקבע את צורת המיכל האופטימלית?

 

עוד דבר, בגלל שהאוטו שלי מוגדש, מה תהיה ההשפעה על המספרים בחישוב?

 

עוד בעניין המדידות - איך למדוד את אורך צינור היניקה באינטרקולר?

והתמונה עלולה לחדד את העניין בשאלה -

 

intercooler.jpg

 

האויר שזורם בתעלה הקרובה יותר לפתחים עובר מסלול קצר בהפרש ניכר מזה שזורם בתעלות הרחוקות יותר.

 

תודה מראש,

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן מוטי,

 

בגלל שאני יושב ללמוד למבחן, אקצר בתשובתי.

 

אזרוק כמה דברים שיהיה לך מה לחשוב עליהם בסופ"ש.

 

לגבי האורך והקוטר,

 

תסתכל קודם כל בתמונות שלמטה:

 

אתה יכול לראות שצורת הכניסה לסעפת מאוד חשובה,

אני מניח שאם אני הייתי בונה אזי כנראה שהייתי הולך על חיבור במרכז (כמו שעשינו אצלנו) ולא מהצד.

 

זה דואג לכך שכל הצילינדרים יקבלו בערך את אותה המהירות. הבעיה כאן היא בניה ועלות.

 

אני מניח שאין לך תוכנת CFD במחשב ואתה גם לא משתמש בCAD - ואצא מנקודת הנחה שאנחנו בונים "על הנייר".

 

אני הייתי הולך על מרחקים בין הצינורות ראשיים + תוספת של שליש בצדדים (זאת אומרת שאתה מודד את המרחק בין הכניסות לציל'

(ממרכז למרכז) ולוקח שליש מרחק מזה לכל צד בקצוות).

 

אתה מודד את סך האורך הראשי ולאחר שאנו יודעים את הנפח אנו בוחרים את הקוטר של מיכל היניקה.

 

לגבי הקולר והטורבו,

 

בדקתי לך את הנושא הזה יותר לעומק ולא זכור אם כתבתי כאן שעם טורבו זה יותר מסובך לחישוב - אז אני רוצה להגיד שטעיתי.

 

הטורבו בעצם מייצב וקובע את ה"דפקים" (פולסים) מה שבעצם מפשט את העניין של החישוב בהרבה.

 

אתה לא צריך להתחשב בגלי הלם חוזרים בגלל שהלחץ שלך הוא מראש הרבה יותר גבוהה מלחץ אטמוספרי.

 

צריך להגיע לגודל הנכון של המיכל ואני חושב שמשם אפשר לזרום (תרתי משמע).

 

לגבי הקולר - הנ"ל הינו אביזר ולכן הוא לא כלול בחישוב.

 

 

 

http://support.esi-cfd.com/esi-users/cada_report_generator/manifold_egr1_report.htm

cfd_1.jpg

cfd_3.jpg

Conall%20Dodd.pdf

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מידע רץ פה.

גולן הסרטון מעולה!

התמונות והקישורים של הרמן כנ"ל.

בעצם מה שאנחנו רואים שם זה מה שצפוי אבל נחמד לראות את זה בבדיקה אמיתית.

 

רק עם מגדש צריך לקחת בחשבון את זה שתיבה יותר גדולה מגדילה את הנפח שהמגדש צריך למלא על מנת לקבל לחץ - יותר לאג.

בכמה?

אני לא יודע להגיד( ותלוי בגודל במיכל ).

למוטי - מיכל ארוך או קצר תלוי מאיפה אתה נכנס - לפי מה שאני זוכר במיאטה האויר נכנס כרגע מהצד.

ככל שהאויר מתפשט במיכל הגדול מצינור היניקה הוא מאט את מהירותו.

אתה צריך לאזן בין מהירות לזרימה ( התמונה של הרמן מספקת הרבה רמזים על זה ).

האם יש לך אפשרות לכניסת אויר מהמרכז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנועים מוגדשים סעפת היניקה הכי טובה היא עם מיכל (PLATNUM) קטן. וראנרים קצרים. ככה יש מספיק מומנט במצערת חלקית. (וחוסר ממנט קטן במצערת מלאה)

 

אם יש התעניינות אולי אני יכול להעלות כמה עמודים מהספר MAXIMUM BOOST....

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנועים מוגדשים סעפת היניקה הכי טובה היא עם מיכל (PLATNUM) קטן. וראנרים קצרים. ככה יש מספיק מומנט במצערת חלקית. (וחוסר ממנט קטן במצערת מלאה)

 

אם יש התעניינות אולי אני יכול להעלות כמה עמודים מהספר MAXIMUM BOOST....

 

אתה מדבר על קורקי בל - אני מניח.

 

ספר טוב, אבל לא ממליץ להעלות מכיוון שיש פגיעה בזכויות:arrow:

 

הכול נובע מהתאמת הטורבינה למנוע (גודל)

 

מוטי - איזה גודל הטורבינה? (גדול,בינוני ?)

נ.ב

 

מיכל התכוונת לPLENUM, נכון?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרמן, הוא אכן מדבר על הספר של קורקי בל ואין צורך שיעלה אותו, בעיקר מכיוון שיש לי את הספר.

הטורבינה היא מה שבעבר נקרא GT28R והיום משום מה גארט החליטו לשנות לה את השם ולקרוא לה GT2560.

בכל מקרה, הפלאנג' הוא T2 והגודל לדעתי ייחשב כבינוני ואף למטה מכך.

 

מושיק, דווקא עניין המומנט במצערת חלקית פחות קריטי, מכונית מסלול מבלה יותר זמן ב-WOT.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...