Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בניה עצמית של סעפת יניקה, אם יש למישהו מושג לגבי חישובי נפחים, אורכים או טיפים אחרים


שימו לב! השרשור הזה בן 6279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שוקל בניה של סעפת יניקה למיאטה.

למה?

כי אני יכול :twisted:.

 

השאלה היא בעצם על איזה עקרונות הנדסיים בא אדם ומעצב לרכבו סעפת יניקה.

עד כה, הידע שאגרתי בנושא לא מספק תשובות אמיתיות לכל מיני שאלות שיש לי ולעיתים רבות גם עומד בסטירה לנמצא בשוק.

 

עקרונות שנראה כאילו יש הסכמה עליהם הם בעיקר אלו הנוגעים לאורך הקנים - ארוך = יותר מומנט בסל"ד נמוך, ולחלופין קנים קצרים ועבים יותר משמעותם יותר כ"ס בחלק העליון של הסקאלה.

 

להפתעתי, רוב סעפות האפטרמרקט שראיתי על היום משתמשות בקנים ישרים בעוד שההגיון שלי אומר שקנה בצורת משפך (ונטורי) דווקא יעבוד יותר טוב גם אם מדובר בסעפת נורמלית עם מצערת אחת.

עוד הפתעה היא לגלות שלרוב הסעפות חתך מרובע (או זוויתי אחר) של המיכל עצמו (ה-Plenum) ולא עגול או אובלי, למרות שהחשד שלי נופל על קלות ייצור יותר מכל דבר אחר.

 

בעניין נפח המיכל נראה כי הדעות חלוקות בין 1:1 נפח המנוע ועד ל-2.5:1 נפח המנוע (!).

 

בקיצור, דניאל, יגאל, צביקה, יאצק או כל מי שיצא לו אי פעם לשאול את עצמו שאלות מסוג זה, תגובתכם תתקבל בברכה!

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשנתיים שאלתי איך יוצרים סעפת במפעל.

 

אותו אדם ששאלתי בקי בנושאים אלה ונענתי איך יוצרים תבנית וכו' וכו'.

 

לגופו של עניין החשד שלך אמיתי.

 

מדובר בעלויות.

 

אפשרות אחרת היא ללכת בכיוון של ניסוי וטעיה ותהיה המסלול האהוב עליי.

 

למה שלא תבדוק מה בנו אחרים ? העתקה של מודל אחר נשמע לי לא רע בכלל.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי

בתוך מעיקרון אתה צודק סעפת ארוכה יותר מאריכה את תהליך האטומיזציה,ומוסיפה מומנט בסלד הנמוך ראה מכוניות ראלי משנות השמונים נניח גרופ b

וסעפות קצרות אשר אמורות לתת מענה מ3500 סלד ודאוג למילוי נפחי מהר ככל האפשר ללא הפרעות, ראה מכוניות stock car על מסלול אובלי בעלי מנועים v8 נפח של 350 cui

התחום משתנה, השאלה המרכזית היא מה היעדים שלך ,כסוי אופטימלי של מומנט המנוע יצריך סעפת משתנה

בעיקרון שיטת המשפך ההפוך יוצרת מומנט בסלד הנמוך וזאת אפשר להשיג על ייד שימוש בבית מצערת מקורי וצינורות מוגדלים

פורטינג ,הוא גם דרך לתקן את מהירות זרימת הגזים אך זרימה מהירה מדי תגרום לערובת עניה בתאוטה ולשריפת שסתום על המסלול

מיכל הנשימה הנוסף דרך לפצות על סעפות קצרות מפאת חוסר מקום להשגת מומנט בסלד הנמוך

תתחיל בשעון egr וחיישן נקישות בעל מעגל עם לד או חיווי מהמחשב ניהול המנוע העצמאי שרכשת

זהו אחד התחומים היותר קשים לחיזוי תוצאות מכיון שמדובר בנתוני מהירות זרימת אויר כאשר קוטר הצינורות, טמפ,סוג הכיפוך,סוג הקולקטור,הגימור הפנימי של הצינור (הטקסטורה),קטרי היציאה והכניסה ,מנוע בנשימה טבעית או מאולץ

כוון אותנו ואנחנו ננסה לתת לך קוים בסיסיים לעבודה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, אתה יכול ללכת ולקנות ב-200$ ספר על תכנון סעפות ולהסתבך עם מתימטיקה, לנסות לשאוב מידע מהח'ברה הטובים בפורום, או פשוט לעשות REVERSE ENGINEERING לסעפות AFTERMARKET. אני הייתי הולך על האופציה האחרונה.

למה דווקא AFTERMARKET? כי שם סיכוי טוב יותר שתמצא סעפות שבתכנונן שמו יותר דגש על ביצועים אופטימליים מאשר על קלות ייצור המוני. וסיכוי הרבה הרבה יותר טוב שחברות שמייצרות סעפות משופרות דווקא כן ישבו בעצמן על המתימטיקה של משוואות הזרימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל -

 

המנוע הוא ה-1839 סמ"ק של מאזדה במקורו, יחס דחיסה של 9:1, קאמשאפטים מקוריים, פורטינג Short side radius, שסתומים עם Backcut של 30º.

המנוע מוגדש, סעפת יצוקה קצרה, מגדש GT28R של גארט עם מיסבים כדוריים, קירור מים ושמן.

מערכת הפליטה היא בסה"כ באורך של מטר ומורכבת מצינור "2.5.

המזרקים הם 550cc.

 

היעד הוא כ"ס בסל"ד שבין 4000 ל-7500, שם למעשה האוטו נמצא ב-99% מהזמן.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, דניאל, יגאל, צביקה, יאצק או כל מי שיצא לו אי פעם לשאול את עצמו שאלות מסוג זה, תגובתכם תתקבל בברכה!

 

מוטי

 

או-הו, אני זוכר שלפני מספר חודשים חרשתי את האינטרנט במידע על סעפות יניקה וכל מה שקשור בזה, אפילו הצפתי אותך בכמה שאלות (וגם קיבלתי כמה תשובות :) ).

 

ספר זה רעיון מצויין - וגם ללמוד מניסיון של אחרים (דרך פרוייקטים באינטרנט) זה מצויין. חשוב לשים לב כי לכל ראש מנוע יש את הגבול המקסימלי שלו בו ניתן לייצר סעפת יניקה עם פרפר מצערת אחד שיהיה הכי קצר וקרוב לצילינדרים ע"מ להשיג הרבה כח בסלד גבוהה.

אני אתן דוגמא אישית- למשל במנוע בוקסר בו 2 ראשי המנוע נמצאים מנוגדים אחד לשני - הגבול המקסימלי הוא ממש במרכז המנוע (למקם את פרפר המצערת) ומשם לייצר מובילים הכי קצרים ישירות לראש מנוע. ההבדל בין זה לבין הסעפות הקיימות בשוק, ויזואלית, הוא לא עצום - אבל אנשים ברחבי העולם עדיין מדווחים על הבדלים מכובדים ובלא מעט מקומות נתקלתי באנשים ששואלים ורוצים לבצע הצלבות בין סעפות של מנועי 2.0 ל' ל 2.5 או 2.2 ל' (סובארו כמובן, לא חיפשתי אחרים).

 

טרם מצאתי הסבר הגיוני לכך שאנשים (ואולי חלקם הוזים) מרגישים הבדלים מוחשיים מאוד כאשר הם מגדילים את נפח סעפת היניקה (גם אם זה ממש מעט ע"י SPACER ייעודי לרכבם) וחלקם אף מדווחים על חיסכון בדלק (הזוי ? לא יודע...). אם למישהו יש הסבר הגיוני - אני אשמח לשמוע. אם יש הוכחות מתוך ניסיון אישי או ניסויים כתובים ברשת - אני גם אשמח לראות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לנושא עצמו, איציק, אני למדתי להתייחס בערבון מאוד מוגבל לדיווחים של אנשים על תוצאות של שיפורים שהם עשו לרכבם. כבר יצא לי יותר מפעם אחת לקרוא על בעל רכב גאה, שמדווח על הורדת סל"ד במהירות נתונה (גיר ידני) עקב הוספת שנורקל לרכב/אגזוז פתוח/WHATEVER :shock: , וזו רק דוגמא אחת מיני רבות. אנשים מפנטזים, אולי כי הם צריכים להצדיק השקעה גדולה של כסף/זמן.

 

בדרך כלל חבל על המקום בשרת. או שיש נתוני דיינו לפני ואחרי שיפור, או שיחסכו לנו תיאורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי במקרה שלך (ושוב איני מדבר מתוך נסיון במיאטה)הייתי מתחיל בהנחה שקוטר פתחי הפליטה בראש המנוע מקבילים לצינור 2" הייתי הולך על סעפת הקצרה ביותר עשויה קרבון(הורדת הטמפ) בבניה עצמית בתצורת חנוכיה בעל קוטר צינור מעט קטן מ2"(להגדיל מהירות זרימת האויר) והצינור הראשי 2 עד 2.5 תלוי מה בהיצע כאשר את בית המצערת הייתי דואג ל500 cfm וטבעת הגבלה למקרה הצורך,מיקום בית המצערת היה ,תצורה זו אמורה לשפר את מהירות תגובת המנוע לשינויים במצערת בלבד ,וזאת מכיון שהמנוע מודגש ולכן אם בעיה של מילוי נפחי,מכיון שהמנוע מודגש תרומת תצורת סעפת היניקה תהיה זעירה

בהתחשב בעובדה שאין בידך חיישני מהירות זרימת אויר המותקנים לכל אורך הסעפת וכל נושא מו"פ

מוגבל,הייתי הולך על בית מצערת בעלת קוטר גדול יותר וסעפת יציקה האלומיניום המקורית,בתוך הסעפת הייתי עושה bead blast אשר נותן טקסטורה מחוספסת ללא שאריות מיציקת האלומיניום כנל בפורט סעפת היניקה ואטומיזציה טובה יותר, וbuff and polish בפורט הפליטה,כאשר הייתי משתמש בקולקטור איכותי לצינור הפליטה העשוי נירוסטה או מתכת או אינוקל

כשאני אזכר בשם החברה אשלח לך את השם,אני יודע שאתה חסיד של שיפורים בשיטת עשה זאת בעצמך ,בנושא הזה אתה (וכל אחד) לוטה בערפל עד להרכבה והניסוי אז קדימה נשאר לך יריעות קרבון במחסן?:wink:

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן מוטי

 

צירפתי לך נוסחאות שבהן השתמשנו לעיצוב מערכת היניקה שלנו לFSAE

 

הנוסחאות לקוחות מהספר הבא, זהו הספר המעשי והצמוד לספר שכתב עליו אישפוז.

 

אני קראתי את הספר (נמצא אצלנו בספריה, אני חושב שהראתי אותו אפילו לאיציק), הוא לא שווא את הכסף שלו למטרות שאתה מציב לעצמך (המון משואות חלקיות ופיתוחים ופחות דברים מעשיים אבל באמת יורד לעומק)

 

מקווה שהנוסחאות יעזרו לך..

 

בגדול, עדיפות שראנרים והPLENUM יהיו עגולים.

 

נ.ב

 

אני כרגע לא מוצא את הפירוש לכל המשתנים.. אם תרצה - אחרי המבחנים אקפוץ לספריה ואבדוק לך.

 

הרמן

http w3.bgu.ac.il sae 2Dcar E.pdf

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל - היום השיטה של שחיקה ע"י נוזל הרבה יותר פרקטית מעבודה מכאנית על פני השטח של הסעפת/ראש.

מחברים מכונה שמזרימה נוזל שוחק מעט במהירות מסחררת ושוחקת באופן שווה את הדפנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאצק - בהתחשב להודעה שלך,

הענין עם הספייסר נפוץ מאוד באמריקאיות בין סעפת היניקה לקרבורטור ואכן מוסיף סוסונים רבים לפעמים (תמיד בסלד גבוהה יותר למיטב הבנתי)

 

שווה להעיף מבט בתרשימים באיזור הזה אם אתה תוהה מה מו מי למה כמה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחברים

במנועים בעלי קרבורטור ,התערובת מתחילה את דרכה הרחק מתא השריפה ובסלד גבוה מהירות זרימת התערובת הגבוהה פוגמת בתהליך האטומזציה הפיכת הדלק ממצב צבירה של נוזל לגז בתוספת של האויר ,ולכן הרחקה של הקרבורטור אפקטיבית ,במערכות הזרקה המזרק נמצא בסמוך לשסתום הפליטה או ממש בתא השריפה vw fsi ולחץ ההזרקה והטמפ ותצורת ההזרקה מבנה תא השריפה כל אלה גורמים לעירבול טוב כאשר הארכת הסעפת תהיה מיותרת בכל הקשור לסלד גבוה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוף, קודם כל תודה לכל המגיבים.

 

יש דברים שיישארו בתצורתם הנוכחית, אני לא מתכוון להמציא חצי מנוע, רק לבנות סעפת יניקה טובה יותר מהמקורית.

מה שזה אומר זה שהמצערת תשאר במיקומה הנוכחי ואין לי שום כוונה לגעת בראש או בכל מה שקשור לצד הפליטה כרגע.

 

לעניין הסעפת.

הבניה תתבצע מאלומיניום (יגאל, קרבון? יש לי תקציב של קבוצת F1? :lol:).

הרמן, אני באמת שמח שאישרת לי את החשד שמיכל וראנרים עגולים הם הכיוון הנכון, ותתפלאו כמה מוצרי Aftermarket יש עם כל מיני מיכלים מרובעים ושאר ירקות.

הראנרים הנוכחיים ארוכים למדי, הם תוכננו להוסיף מומנט למנוע המקורי של המיאטה שמעולם לא נודע בעודף הכוח שלו.

לדאבוני הרב צורת פורט היניקה בראש המנוע היא אליפסה ולכן אצטרך "למעוך" את הראנרים בהדרגה כשהם מתקרבים לראש.

התכנון שלי לגבי הפיניש מבפנים הוא לתת שיוף קל עם גלגל גס כדי ליצור שטח מחוספס קלות.

 

אישפוז - גם התכנון שלי הראשוני היה לעשות Reverse engineering עד שהסתכלתי על מגוון סעפות שקיימות בשוק ולאכזבתי הרבה מהן נראות כמו משהו שיצא לשוק "כי זה מאאאגניב". אשכרה. החברות הבאמת רציניות שבאמת ישבו על תכנון המוצר לא מרתכות את הסעפות אלא יוצקות אותן ככה שלחקות אותן יהיה קשה.

 

הרמן - אשמח לקבל את שאר המשתנים אם יוצא לך להשיג אותם.

 

יגאל - לדעתי התכוונת לכתוב בהודעה האחרונה שלך שהמזרק נמצא ליד שסתום היניקה ולא הפליטה.

אם כבר מפנטזים אז הייתי שמח להסתפק במועט ולקבל לידיים צינור טיטניום בקוטר "3 ובאורך של מטר וחצי בערך, הייתי מייצר ממנו את האגזוז הכי קל ויעיל שאפשר.

 

יאצק - הספייסר הזה באמת קטע הזוי, אבל להפתעתי הרבה יצא לראות דיינו של מיאטה (הזרקה, אלא מה) עם סופרצ'אג'ר לפני ואחרי הספייסר ויש הבדל גדול :shock:!

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...