Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפטופ 12.1" מול 15.4"... מה עדיף??


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7111 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, השאלה בגוף הכותרת:

 

אני הולך לקנות לפטופ של dell. ואני מתלבט בין הדגם הכי חזק בסדרת הXPS (היוקרתית והיפה שלהם), בגודל 12 אינץ'

לבין הדגם ההכי חזק שלהם בסדרת הprecision - בגודל 15.4". (שגם היא הסדרה העליונה שלהם).

 

מיותר לציין, שהXPS, למרות היותו "הטופ שבטופ", עדיין נחות מבחינת נתונים יבשים על פני הפרסיז'ן.

 

הכרטיס הגרפי של הXPS הוא "רק 256 מגה (טורבו קאש)" ואילו הפרסיז'ן הוא 512 (עם טורבו קאש גם כן).

וכמובן ההבדל בכך שהXPS הוא בעל מסך קטן יותר. (קשה יותר למשחקים/סרטים).

 

מבחינת המשקל, אין צורך לציין שה12" שוקל בערך חצי מה15".

 

עכשיו השיקולים שלי הם כאלו:

אני צריך מחשב לסרטים, למשחקים כבדי גרפיקה ולאפשרות של עריכה גרפית בעתיד (עוד לא יודע אם אני אכנס לתחום הזה או לא).

אבל אני גם סטודנט (שנה אחרונה), וגם הולך להתגייס בסוף שנת הלימודים הקרובה. (אני עתודאי). ואני בונה על להשתמש בלפטופ שלי גם בזמן השירות (אם זה יתאפשר).

 

וכאן ההתלבטות ההכי גדולה: מבחינת הדרישות שלי לביצועים - הXPS, נופל כמעט בכולם ביחס לפרסיז'ן הגדול והכבד. אך המשקל והגודל המינימאליים שלו, ישמשו לטובתי מבחינת ניידות.

 

לעומת זאת - אני מחפש מחשב שייתן לי את כל הביצועים האפשריים, לכמה שיותר זמן לעתיד... כלומר, יותר עוצמה = יותר טוב.

 

ואז עולה כאן השאלה - על מה כדאי לוותר??

 

אשמח אם אנשים יעלו פה טיעונים לכאן ולכאן, ויגידו למה בחרו באחד ולא בשני? (לא לזרוק סתם 12" או 15", כי זה לא יעזור לי להחליט).

 

תודה מראש על העזרה!

בברכה!

יונתן.

פורסם

לאחרונה עברתי מ15 ל 12 (שניהם של IBM) אך אצלי המצב הפוך הקטן הוא בעל יכולות גבוהות יותר (גם מעבד מהיריותר וגם כרטיס גרפי גדול יותר)

מכיוון שאני נוסע הרבה, בחרתי לעבור למחשב הקטן והקל. החיסרון הגדול הוא שהתצוגה קטנה יותר משמעותית כולל גודל האותיות. ניתן להגדיל את הפונטים בתוכנות הדואר אך לא בגלישה באינטרנט.

ההמלצה שלי, (לפי ההגדרות שלך) היא ללכת על הגדול יותר (אצלך גם המהיר)

ההבדל במשקל חשוב בעיקר בנסיעות אך אם תסדר תיק מחשב טוב לגרירה עם גלגלים במקום נשיאה ביד, הרי נושא המשקלכמעט ולא יהיה משמעותי

פורסם

בידיי מחשב עם מסך 15.4 , משקלו בערך 3 ק"ג .. הוא דיי כבד אני חייב לציין .. נשאתי אותו עלי (עם תיק על הכתף) באנגליה המון שעות .. ואחרי שעה בערך כבר מתחיל לכאוב בכתף ..

 

מנגד לחבר היה IBOOK עם מסך 12" , והוא שקל אפילו פחות מחצי... ואותו היה ניתן לקחת אפילו ביד..

 

אבל .. לשחק משחקים כמעט ובלתי אפשרי (לא נוח בטירוף), סרטים יאלצו אותך להתאמץ ולהסתכל בצורות מיוחדות במסך (זוויות וכו'), אותיות בעברית יראו קטנות יותר ויהיה קשה לקרוא אותן (באתרי אינטרנט שלא ניתן להגדיל בהם את הפונט)

 

בקיצור המלצתי היא על ה 15.4 למה שאתה צריך , וקנה לך תיק גב.. שים אותו שם.. לא תרגיש אותו :)

פורסם

אם המחשב הקל יותר יספק אותך בשנתיים שלוש הקרובות אז לך עליו בלי לחשוב פעמיים (את החזק יותר תוכל לקנות עוד שנתיים רק בהפרש המחיר בין שניהם היום).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ניתן להגדיל את הפונטים בתוכנות הדואר אך לא בגלישה באינטרנט.

 

ניתן להגדיל את גודל הפונט בגלישה באינטרנט

 

view>text size

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
נסה לעשות זאת בכל אתר ותראה כמה מהר זה נמאס ;)

 

לא עושים את זה בכל אתר, עושים פעם אחת וזה לתמיד

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

כשאני הייתי בשיקול הזה, הלכתי תמיד על הקטן יותר.

בצבא היה לי מחשב 10" ששקל 970 גרם, כיום יש לי 12" כבד, ששוקל קרוב לשני קילו. ההבדלים מאוד מורגשים.

 

אגב, פשרה לא רעה תהיה מסך 14" רחב.

פורסם

קודם כל - אולי תיתן קישור לאיזה דגמים בדיוק אתה מתכוון ...

הXPS בכלליות היא הסידרה הכי מעודכנת למשחקים שיש לDELL להציע.

ומשתמשת בתכנונים של ALIENWARE שניקנו על ידיהם.

 

תן מפרטים מדויקים / לינקים לדגמים מדויקים.

 

אהבתי את ההתלהבות שלך מהטורבו קאש ....

חבל שלא ציינת איזה מאיץ יש בכל אחד מהם שהוא הנתון האמיתי החשוב.

 

לא הסברת גם לאילו תנאים אתה מיעד את המחשב.

אם אתה מצפה לשחק או לראות עליו סרטים - שכח מ12.1 - 12.1 זה מחשב בעיקר לעבודה מועטה בדרכים ואיך שאתה מגיע למקום ישיבה / משרד לדחוף אותו לCRADLE.

הוא לא נוח

המקלדת מעוותת והמסך קטן מדי - ואלו די עובדות.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

ליביו - אתה צודק, הנה המפרט של הXPS

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1210?c=il&l=he&s=bsd&~section=specs#tabtop

 

וזה המפרט של הprecision

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/precn_m65?c=il&l=he&s=bsd&~section=specs#tabtop

 

בשני המקרים, המעבד יהיה המקסימום האפשרי, והזכרון הפנימי יהיה כנראה 1.5 או שני ג'יגה.

לגבי הכרטיס הגרפי - אני רוצה ללכת על ה512 מגה (של nvidia). הבנתי שבשביל משחקים nvidia מתעלים על ATI.

 

בכל מקרה, ברוב הפרמטרים המחשבים הללו דיי דומים, רק שבxps המקסימום בגרפיקה זה 256 מגה, ובשני זה 512 (פי שניים). והרזולוציה של המסך של XPS היא פשוטה יותר (אני רוצה את הWUXGA אם אני לוקח את ה15").

וכן, המעבד הוא עם 2 מגה cache בXPS, ובגדול, המעבד הוא 4מגה שגם זה יתרון מבחינת מהירות.

בברכה!

יונתן.

פורסם

גם אני באותה נקודה.

 

קח בחשבון שכרטיס המסך בPRECISION לא מיועד למשחקים ו - לא תומך בחומרה ב D3D שהוא הסטדנרט למשחקים , אלא ב OPENGL ובתוכנות יעודייות לתלת מימד.

 

זה לא אומר שהוא לא יעבוד, אלא שהביצועים שלו שווים לכרטיס של ה XPS ואולי אף פחות.

 

בגדול,סדרת ה PRECISION מיועדת כתחליף לתחנות העבודה השולחניות המסורתיות.

אך כאמור מיועדת לעבודה נטו,(עריכת וידאו,CAD ועיבוד תמונה.

 

הXPS (וגם הPRECISION למעשה) מבוססים על ה INSPIRON 9400 - שלמעשה הוא הדגם שכדאי לך לקחת.

כבונוס תקבל גם מסך 17 וכרטיס מסך (ולמעשה רוב החומרה) כמו ה XPS - רק עיצוב משעמם יותר .(וזול יותר)

 

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_9400?c=il&l=he&s=bsd

פורסם
נסה לעשות זאת בכל אתר ותראה כמה מהר זה נמאס ;)

 

אפשר בקלות רבה יותר.

 

לחיצה על ה CTRL הימני + גלגול הגלגלת של העכבר.(למעלה - מגדיל למטה - מקטין)

מהר ונוח.

פורסם
גם אני באותה נקודה.

 

קח בחשבון שכרטיס המסך בPRECISION לא מיועד למשחקים ו - לא תומך בחומרה ב D3D שהוא הסטדנרט למשחקים , אלא ב OPENGL ובתוכנות יעודייות לתלת מימד.

 

זה לא אומר שהוא לא יעבוד, אלא שהביצועים שלו שווים לכרטיס של ה XPS ואולי אף פחות.

 

הXPS (וגם הPRECISION למעשה) מבוססים על ה INSPIRON 9400 - שלמעשה הוא הדגם שכדאי לך לקחת.

כבונוס תקבל גם מסך 17 וכרטיס מסך (ולמעשה רוב החומרה) כמו ה XPS - רק עיצוב משעמם יותר .(וזול יותר)

 

 

לא ממש הבנתי איך אתה משווה שתי סדרות הכי גבוהות של דל, עם הסדרה הכי נמוכה שלהם - ואומר שיש להם אותה רמת ביצועים?

מסך 17" לא בא בחשבון בשום צורה ואופן לצערי. הבעיתיות של לסחוב מחשב בגודל לאפה בדואית בתוך תיק לימודים - או יותר גרוע בתיק צבאי, פשוט לא עושים לי את זה.

 

בנוגע ל12" אינץ', בעקבות מחשבה נוספת, והתסמכות גם על הדעות שהוצגו כאן - גם הוא יורד מהפרק.

 

ככה שכרגע אני מחפש מחשב שיתן לי איכות תמונה מעולה, ביצועים גרפיים בשמיים, ואמינות מקסימאלית במידה של 15.4".

 

בעקבות מספר המלצות חוזרות ונשנות מצד אנשי מקצוע בתחום המחשבים (שעובדים עם לפטופים), נאמר לי שDELL דיי מובילים כרגע בשוק עם מחשבים יחסית לא יקרים, אשר נותנים תמורה לכל שקל מושקע!

מה שדיי משאיר אותי עם שתי אפשרויות:

D820 מסדרת Latitude

M65 מסדרת Precision

 

כאשר שניהם מציגים ביצועים דיי דומים, אבל איכות המסך (לפי מה שהבנתי לפחות), היא הרבה יותר גבוהה בפרסיז'ן, וגם איכות החלקים עצמם (הלוח אם וכו').

 

 

ולגבי כרטיסי המסך:

בXPS, יושב NVIDIA® GeForceTM Go

 

בפרסיז'ן והלטיטוד - מדובר ב NVIDIA Quadro על דגמיו השונים (כאשר בפרסיז'ן יש את הדגם החזק מכולם מבין אלו) - ואלו כרטיסי מסך יותר חזקים מהGO, על פי מה שהבנתי.

 

לגבי האינספאירון - אני בכלל לא מדבר, כי למרות היותו 17", המסך שלו לא מגיע לרזולוציה של WUXGA, וגם הכרטיס מסך שלו הוא בדיוק כמו זה המופיע בXPS הקטן... (שהוא גם ככה נחות מהאחרים שהזכרתי).

 

בקיצור - מכל המחשבים שקיימים אצל DELL במידה של 15" (לא 17"), הפרסיז'ן והלטיטוד נותנים את כרטיסי המסך החזקים מכולם. אבל הפרסיז'ן יקר לפחות ב15% מלטיטוד מקביל.

 

הדבר היחיד שאני מתלבט לגביו זה עניין כרטיסי המסך:

אם ירוצו על מחשב הזה משחקים, זה כנראה לא יהיו משחקי יריות, אלא שני סוגים עיקריים:

אסטרטגיה בזמן אמת (C&C), ומשחקי מירוצים (NFS). ככה שמשחקים כמו הלף לייף 2, זה כנראה לא השאיפה שלי.

 

אם מישהו יכול להגיד לי שהמחשב הזה יספיק בשביל להרים משחקים כאלה, אז מבחינתי לקחתי את הפרסיז'ן או הלטיטוד וסיימתי.

 

אבל אם אתם אומרים שהם לא מתאימים - אשמח לשמוע מה כן יתאים יותר!

בברכה!

יונתן.

פורסם

תקרא טוב את מה שכתבתי.

כתבתי מבוססים.

כלומר, אותו הגוף (הפרסיזן והXPS יושבים על אותו הגוף של האינספירון)

אותו מעבד,אותו לוח אם ואותם הזכרונות ואותם הרחבות - כשבXPS כמו שאמרת (וגם אני כתבתי) אותו כרטיס מסך.

 

המסך הוא אותו מסך בפרסיזן והאינספירון - 17 inch UltraSharpTM Wide Screen UXGA with TrueLife.

 

אין כאן עניין של נחות או לא

יש כאן פילוח שוק

 

הלטיטיוד משמש לעבודה רגילה בדגש על חלקים זהים מבחינת חומרה בכל הדגמים שלו - דבר שעוזר במקומות עבודה כשחלק נדפק וצריך להחליף בלי לעשות בעיות בחלונות (התקנת דרייברים וכאלה)

זה המחשב שמשמש מקומות עבודה.

Dell Latitude™

The network-optimised notebook based on reliable industry standards. A

solid investment for the professional user

GREAT FOR

Professionals who value performance with 15.4" displays and customized scalability.

Users looking for a durable notebook offering unyielding performance and mobility.

 

 

האינספירון משמש למשתמש הביתי שמחפש את המקסימום בכל אספקט

Dell Inspiron™

Offers the latest notebook technology at outstanding valu. It's designed to address the requirements of notebook users at

every levelspacer.gifspacer.gifspacer.gifGREAT FOR

Professionals seeking a mobile desktop replacement with wide screen for highly demanding applications

Users seeking higher level performance for graphic intense tasks

 

 

 

הפרסיזן נועד למשתמש המקצועי , לא לביתי , לשימוש CAD,AV עיבוד תמונה ותלת מימד.

הוא לא מיועד ולא יעבוד עם משחקים.

כרטיס המסך שלו לא תומך ב D3D.

אני לא יודע ולא התנסתי בזה - קשה לענות לך אם הוא משתלם יותר למשתמש הביתי אבל אל תתיחס לכרטיס המסך הוא לא בשבילך.

 

Dell Precision™

Create, analyse and design anywhere through exceptional workstation performance and notebook mobility.

GREAT FOR

Users who need to run computer-intensive applications fast, Develop richly textured, realistic CAD models, 3D content and special effects at remote locations or while traveling.

 

 

ה XPS הוא למעשה הגרסה ה"משחקית" של ה אינספירון שמציע בדיוק את אותו המפרט רק באריזה צבעונית יותר.(ומסך קטן יותר בדגם שכתבת עליו)

תסתכל במפרט.

אם כבר באנספירון יש כמה יציאות וכניסות שלא יעניינו גיימר אבל יעניינו משתמש ביתי (כמו BT וFW)

 

ושוב

אין כאן משהו נחות יותר או פחות אלא מה מתאים למי.

 

ובשורה האחרונה = הדל אכן הוא המחשב הטוב והיציב מבחינת חומרה שאפשר לקבל היום , אבל הוא לא זול בכלל.

אבל שווה כל שקל.

פורסם

אוקיי - לאחר בדיקה נוספת:

הנה כרטיסי המסך המגיעים עם כל אחת מהסדרות (בכל סדרה, הגבוה ביותר זה מה שאני מציין):

 

XPS 12"

256MB NVIDIA® GeForceTM Go 7400 TurboCache (64MB/ up to 192MB shared)

 

Precision 15.4"

 

NVIDIA Quadro® FX 350M 512MB TurboCacheTM 3

Mainstream workstation-class OpenGL graphics solution designed to reproduce extraordinary visual effects and provide robust wide-aspect LCD support.

 

Latitude 15.4"

512MB NVIDIA® Quadro NVS 120M TurboCacheTM 1

High end graphics solution specifically designed for graphically-demanding applications like 3D modeling and video-editing. Delivers scalable flexibility for investment protection.

 

Inspiron 15.4"

Intel® Graphics Media Accelerator 950TM integrated graphics with up to 224MB shared system memory

 

 

אולי אני לא מומחה לכרטיסים גרפיים, אבל עניין הזכרון האמיתי (לא הוירטואלי של טורבו-קאש), משחק חשיבות מאוד גבוהה בקביעת עוצמת הכרטיס הגרפי עצמו. לכן ה512 (שהוא בעצם 256+256 טורבו קאש) נראה לי כאופציה ההכי חזקה.

 

אבל אם לרגע נתעלם מהנתונים עצמם, ניתן לראות לפי התיאורים של DELL עצמם, שבעצם אף מחשב שלהם לא מכוון למשחקים (ואת זה גם קראתי באתר אחר notebookreview.com) - אלא הם יותר פונים לפלח השוק של הגרפיקאים בכל הסדרות שלהם[/b.

 

המחשב היחיד שמצאתי בהיצע שלהם שנתן הצהרה למשחקי מחשב - היה הXPS 17"

A true gaming notebook should have one of the most advanced graphics cards on the planet – theNVIDIA® GeForceTM Go 7950 GTX – giving you up to 512MB of dedicated graphics power.

אבל הבעיה שלו זה שהוא 17", וזה כמו שאמרתי גודל מחשב שלא בא בחשבון לצערי.

 

השאלה היא - האם ניתן להזמין את הכרטיס מסך הזה בתוך מחשבים מסדרות אחרות - כמו הלטיטוד או הפרסיז'ן.

בברכה!

יונתן.

×
×
  • תוכן חדש...