Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7108 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול היה מקרה מצער בעיר שלי שבו לברדוד נשך שתי ילדות בפנים. בגלל זה אני מעוניינת למצוא את החוקים שקשורים בהלבשת רסן על הכלב וכדומה.

 

HELP ANYONE?

 

תודה

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אתמול היה מקרה מצער בעיר שלי שבו לברדוד נשך שתי ילדות בפנים. בגלל זה אני מעוניינת למצוא את החוקים שקשורים בהלבשת רסן על הכלב וכדומה.

 

HELP ANYONE?

 

תודה

יוליה,כל כלב חייב ברסן בעת שהוא מטייל בחוץ-כמו כן רק החל מגיל 16 לפי החוק מורשה לטייל עם הכלב.

פורסם

החוק אינו מחייב כלב כגון לברדור להיות עם מחסום.

יש פירוט מסודר איפשהו באתר משרד החקלאות ואלי גם באתרים של הוטרינרים העירוניים.

 

עפ"י החוק, כל כלב חייב להיות קשור ברצועה כאשר הוא בשטח פומבי.

כלבים מסוכנים (הרשימה המלאה מופיעה באתרים שציינתי) חייבים גם מחסום וחלה חובה כי האדם שאוחז ברצועה יהיה בן 18 ומעלה.

 

החוק מחייב שכל כלב שבא במגע עם אדם (מגע מהסוג שאת מתארת) יוסגר מיידית לרשויות הווטרינריות לצורך הסגר בן 10 ימים (הנחת העבודה שלהם הינה שאם הכלב נגוע בכלבת, הוא ימות תוך 10 ימים).

זה אגב, כתוב בגב רשיון אחזקת הכלב שמקבלים במעמד חיסון הכלבת.

 

במקרה שלי, אחד הכלבים שלי מסוג ויסלה, שיחק עם ילד בגינה ושרט אותו קלות מתוך משחק.

האמא של הילד, שהיתה די רגועה בסה"כ, החרה לקחת את הילד לבדיקה אצל הרופא ומשם הכל התדרדר.

הרופא נתן לה טופס למלא ולאחר שבוע, התקשרו מהוטרינר העירוני ודרשו את הכלב להסגר (העניין הוא פלילי ולא ניתן להתחמק מזה... לא התחשק לי מעורבות משטרתית בעניין).

למזלי, הצלחתי להכניס את שבעת הימים שעברו מהאירוע עד הדרישה להסגר למניין 10 הימים הדרושים וכך הכלב שהיה אז גור, התמודד רק עם 3 ימי הסגר.

 

אשמח לענות מנסיוני על שאלות נוספות.

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

לפי מה שאני יודע ואני כמעט בטוח בזה, כל כלב מחוייב להיקשר, אבל רק כלבים שמוגדרים בחוק כגזעים מסוכנים, מחוייבים גם ללכת עם מחסום פה.

לצערי, יש אנשים מאוד קרים שלא שמים לב לחוקים וממשיכים ללכת עם כלבים מסוכנים חופשים, אפילו ליד גני ילדים.

אם להגיד לך את האמת, זו הפעם השניה שאני שומע שלברדור תקף אנשים, למרות שכבר ראיתי לברדור תוקפני וזה ממש לא אופייני לגזע הזה. כאשר אני מטייל עם הכלבה שלי ורואה לברדור משוחרר, אני בכלל לא מסתכל עליו ולא דואג, אבל אולי עכשיו כבר צריך... :(

 

נ.ב

 

את תמיד יכולה להתקשר למוקד העירוני 106 ולברר שם. אם הם לא ידעו, אז הם יעבירו אותך למחלקה הוטרינרית, שבטוח תדע.

פורסם

צריך להפריד בין כמה דברים - פקודת הנזיקין, פקודת הכלבת ותקנות עזר עירוניות.

לפי פקודת הנזיקין, בעל הכלב אחראי על נזקים שהוא גורם ולא משנה מה הצעדים שנקט כדי למנוע אותם. החריגים הם אם הניזוק התגרה בכלב, אם הניזוק תקף את בעל הכלב או משפחו או אם הניזוק הסיג גבול.

פקודת הכלבת (מימי המנדט הבריטי) מציבה כל מיני הגבלות מאוד חמורות על אחזקת כלבים באיזור שהוכרז כנגוע כלבת.

תקנות העזר העירוניות הן יותר רלוונטיות. הן מעט שונות מעיריה לעיריה.

אם ניקח לדוגמא את ראש העין - אז באתר השירות הוטרינרי של העיריה אפשר למצוא את התקנות הבאות -

החוק מתיר יציאת כלבים לרשות הרבים אך ורק כשהם מובלים ברצועה ונתונים לשליטת המוביל אותם.

כלבים מסוכנים חייבים גם במחסום פה.

בהתאם לחוק חל איסור על כלב לשוטט חופשי ברשות הרבים והאחריות מוטלת על בעל הכלב.

כל כלב שמשוטט ברשות הרבים או בשטח פרטי שאינו שייך לבעליו מובל לתחנת הסגר עד ל 10 ימים.

אם לא הייתה דרישה 5 ימים מעבר ל10 ימים רשאי הווטרינר בתחנת ההסגר להחליט אם למסור את הכלב לאימוץ או למטרה אחרת.

בנוסף, כל כלב חייב ברשיון ושבב אלקטרוני ובחיסון כלבת תקופתי. ובעל כלב שלא יאסוף את חריוני כלבו צפוי לקנס.

 

עוד מידע משפטי אפשר למצוא כאן: http://cats.amitz.net/owl/index.htm

אבל אם מעוניינים באמת לרדת לעומקו של העניין אין ברירה וצריך ללכת לעיריה ולבקש לעיין בתקנות הרלוונטיות כלשונן. בכל עיר זה מעט אחרת.

פורסם

joecamel צודק.

 

maxizem אתה טועה.

 

מה שכן, יש גם הנחיות של רשויות מקומיות. יכול להיות שאדם מחויב לשים לכלב רסן גם במידה והוא לא מחויב לפי חוק מדינת ישראל לפי הנ"ל.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
רפי,כל כלב חיים במחסום לפי החוק היבש.

וילד החל מגיל 16 שיטייל אתו.

אתה טועה ומטעה!

כל כלב חייב ברצועה, רק כלבים המוגדרים כמסוכנים בחוק חייבים במחסום.

 

אני לא בטוח לגבי גיל המינימום לכלבים לא מסוכנים ולכן לא אתווכח.

 

לגבי כלבים המוגדרים מסוכנים חלה חובה לסרסם/לעקרם, שבעל הכלב יהיה בן 18 ומעלה (כמו גם מי שמטייל איתו), המחזיק ברצועה חייב להיות מסוגל להשתלט על הכלב (חוק קצת "אוורירי" אבל מילא), אורך הרצועה לא יעלה על 2 מטר.

 

ישנם פרטים נוספים באתר משרד החקלאות (אני מתעצל לחפש שוב).

בברכה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם
אתה טועה ומטעה!

כל כלב חייב ברצועה, רק כלבים המוגדרים כמסוכנים בחוק חייבים במחסום.

 

אני לא בטוח לגבי גיל המינימום לכלבים לא מסוכנים ולכן לא אתווכח.

 

לגבי כלבים המוגדרים מסוכנים חלה חובה לסרסם/לעקרם, שבעל הכלב יהיה בן 18 ומעלה (כמו גם מי שמטייל איתו), המחזיק ברצועה חייב להיות מסוגל להשתלט על הכלב (חוק קצת "אוורירי" אבל מילא), אורך הרצועה לא יעלה על 2 מטר.

 

ישנם פרטים נוספים באתר משרד החקלאות (אני מתעצל לחפש שוב).

בברכה,

רפי.

אם כך יש לי דוג דה בורדו במשקל 70 ק"ג עם לסת בגודל של התחת של ג'ניפר לופז,האם הוא חייב במחסום?

הרי הוא לא מוגדר ככלב מסוכן?! אם כך מדוע הפקח הסביר לי שרק מגיל 16 ניתן לטייל עם הכלב? כל סוג של כלב? או שהוא ניסה לחרטט אותי כי אני אשכנזי?

אם כך לכו והסבירו לפקח שהסביר לי את מה שטענתי,אני מצטער עם הטעיתי.

פשוט זה מה שזכור לי ממפגש עם פקח עיריה.

פורסם

1. יכול להיות שחוק העזר העירוני בישוב שלך שונה

2. יכול להיות שהפקח חרטט (מה? פקחים הם לא משפטנים עם התמחות בחקיקת עזר עירונית?!)

3. דוג דה בורדו כלב מתוק, עד שהוא רואה חתול.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
1. יכול להיות שחוק העזר העירוני בישוב שלך שונה

2. יכול להיות שהפקח חרטט (מה? פקחים הם לא משפטנים עם התמחות בחקיקת עזר עירונית?!)

3. דוג דה בורדו כלב מתוק, עד שהוא רואה חתול.

זה בסדר,החתולים דואגים לברוח ממנו.

והכי מצחיק כלב שמן ואדיש,ברגע שהוא רואה חתול/סטייק הוא הופך לנזקק ריטלין.

פורסם
... לפי החוק היבש.

....

 

מה זה חוק יבש ?

האם יש עוד מצבי צבירה לחוק ? (רטוב? גז?)

 

זה שהפקח אמר לך ככה וככה זה לא אומר שזה החוק כפי שכתוב (יבש ?)

 

לדעתי הוא אמר לך את זה בגלל הצבע של העור שלך...

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

תרשה לי להזכיר לך שאתה כתבת את זה:

הוא ניסה לחרטט אותי כי אני אשכנזי?

אני היתכוונתי לצבע ההופכי מיאשה.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

בטוח שכלב מהרשימה של "המסוכנים" חייב מחסום?

 

אני יודע שחייב ברצועה אבל לא במחסום, אחרת למה בעריית ת"א חייבו את התושבים עם הכלבים "המסוכנים" לשים מחסום אם זה כבר נמצא בחוק של המדינה?

 

בכל מקרה, אף כלב מהרשימה של המסוכנים לא באמת מסוכן.

some people need a high five

in the face

with a chair


×
×
  • תוכן חדש...