Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ניצן, יש פתגם שאומר, כשהשלישי אומר לך שאתה שיכור, לך לישון! :lol:

 

הרכב הוא פיזו 106 XSI 1.6 שנת 95,

מרק אני אודה לך מאוד אם תוכל לתת לי טבלת סגירת ברגים לפי מומנט!

 

וניצן, דע לך שאכן הרבה מוסכים ופנצ'ריות (גם המקצועיים שבינם) הם גורמי נזקים!

אתה יודע כמה פעמים ניסיתי לפתוח בורג וראיתי שבמוסך קרעו לי אותו?!?!?

 

אתה יודע גלגל צריך לסגור ב85 נ/מ וכמו שאמרתי בד"כ הוא סגור הרבה, אבל הרבה יותר מזה!

מעבר לכך מומלץ ואף צריך שכל ברגי הגלגלים יהיו סגורים בדיוק באותה המידה! ובשביל זה צריך מד מומנט.

 

אגב מה שאמרת לגבי הפלאגים לא נכון, מידת המומנט זה הלחץ שבו תהיה סגורה ההברגה, אם ההברגה שחוקה תצתרך לסגור יותר כדי להגיע לאותו המומנט, אנחנו לא מדברים פה על מעלות סגירה (כמו בכלל האצבע לסגירת פלאגים) אלא מומנט סגירה!

 

בברכה ובתודה מראש

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נדב גם אתה שיכור.

 

למה אתה חושב שיש הבדלים בין מומנט סגירה של פלאגים לבלוק אלומיניום לברזל?

 

שתי הראשים מאלומיניום מן הסתם!

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם

נדב, מצורפים שני קבצים עם פרטים לגבימומנט סגירה עבור פלאגים,ברגי גלגלים ועוד..

בדוק אכן שזה מתאים לקוד המנוע שלך כפי שרשום ברישיון הרכב ולא XSI שזה כנראה רמת גימור או קוד רכב שהדביקו בארץ.

לגבי שאלתך האם מומנט סגירה עבור מנוע עם ראש אלומיניום או ברזל המומנט שונה ? אכן התשובה היא כן ותוכל למצוא את המידע בקטלוג של בוש שאני אשלח לך למייל.

Pe1032e.pdf

Pe1032ea.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם
נדב גם אתה שיכור.

 

למה אתה חושב שיש הבדלים בין מומנט סגירה של פלאגים לבלוק אלומיניום לברזל?

 

שתי הראשים מאלומיניום מן הסתם!

 

מה שאני יודע, זה שלמנוע הקודם שלי היו פלאגים קוניים, ולמנוע הזה יש פלאגים שטוחים... ולכן ההבדל בין מומנט הסגירה...

 

מרק, XSI משמע מנוע 1.6 לא זוכר את קוד המנוע, זה אותו מנוע כמו בראלי דור שני וגם דומה מאוד (עד זהה) למנועי 1.6 90 כ"ס של פיזו למינהם...

 

בתודה

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם
שלום רב

 

יש לי מידע מאוטו דאטה אך אני לא יודע איך לשלוח הודעה עים נתונים אלו

 

בברכה זיסו יוסי

זיסו,

פנה אל דוד זמר חבר פורום וותיק הוא יודע איך להעתיק את המידע לקובץ WORD ואז לצרף את הקובץ לפורום.

איזה כייף לי :)

פורסם

מארק הכוונה של אורן הייתה שהפלאגים מחוזקים לראש, וכנראה שראש המנוע אצלי הוא אלומיניום בלי קשר לבלוק :oops:

 

בקבצים שהעלת חסרים רוב הנתונים, האם שאר הברגים לא חשובים? או שאפשר למצואם?

 

בתודה

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

נדב ליפני שאתה סוגר פלגים עם ידית מומנט או ברגי גלגלים או כל בורג אחר ברכב

וודא כי בכלי שברשותך בוצע איפוס (גם עם הוא חדש)

במוסכים דואגים לאפס כל שנה ואף לקבל אישור על כך

בברכה ניצן

פורסם
נדב היקר אין בידי שום טעות .

הטעות שלך היא במחשבה בריאה יתר על המידה .

בוא נבצע דוגמאות ,

1 : הפלגים החדשים שתסגור ע"י מומנט ,לו תהיה אותה סגירה ע"י ידית מומנט לאחר הוצאתם והחזרתם למקומם

2 : ברגי בולגוינט נתוני של מומנט כמו רוב הברגים ברכב הם מיתיחסים במצב של ברגים חדשים וכל העסק חדש ,את ברגי הבולגוינט שלך נפתחו ונסגרו מספיק פעמים שעם תסגור לפי הוראות יצרן אני בטוח ב 100 אחוז שיהיה חסר החיזוק הנכון שבעל מקצוע יודע לבצע,

אז אנא ממך על תדבר על תשובה רצינית כי יוצא ממה שאתה רושם כל המכונאים ובעלי הפנצריות לא מבצעים עבודה נכונה ואף מזיקה.

בברכה ניצן

www.shaft.co.il

ניצן, אני קורא את התשובה שלך ועולות לי כמה שאלות:

1. למה שתפרק ותרכיב פלאגים יותר מפעם אחת? יחרה מכך - פלאג לא ננעל בראש המנוע אלא יש דיסקים מעיכה שמשמת לזה - אחרי כל פתיחה של הפלאגים צריך להחליף אותה . אם אתה לא מחליף אותה -אז כן, אתה תידרש למומנט סגירה גבוה יותר - אבל אז זה באשמת מי שפתח ולא ביצע עבודה יסודית.

2. בנתונים של סגירת ברגים היצרן מציין מתי הכרחי להחליף ברגים. אפילו בספר מעפן כמו ה-היינס יש ציון מפורש בחלק מהמקרים - להחליף ברגים בעת טיפול , כך ששו, כשמקפידים לעבוד לפי הספר לא אמורים להתקל בבעיה שאתה מתאר.

 

 

מהתשובות שלך עד כה משתמע ש"אוטו זה F16, לכן מומנט הסגירה לא חשוב ובעל מקצוע שיש לו נסיון מתאים יכול לוותר בקלות על שימוש במד-מומנט"

ובכן, אני חושש שזה באמת מבטא את המצב היום, אבל במקביל מבטא סוג של חאפריות [לאוו דווקא אישית שלך, אלא יותר רוח הדברים] כי כל בעל מקצוע שני יגיד לך - לי יש המון נסיון ואני לא צריך מפתח מומנט.

אחר כך, את הסיפורים על ברגים עקומים, ראשים שנשברים והברגות שהולכות אנחנו מקבלים פה בפורום מכל מיני אנשים שביקרו אצל "אנשים עם נסיון שלא צריכים מד מומנט"

 

 

לסיכום - אני לא חושב שבעל מקצוע, עם כמה נסיון שלא יהיה לו, יכול לוותר על מפתח מומנט.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
זיסו,

פנה אל דוד זמר חבר פורום וותיק הוא יודע איך להעתיק את המידע לקובץ WORD ואז לצרף את הקובץ לפורום.

אני דוד מזר,ולא דוד זמר.

לזורעים דימעה בעין,לקוצרים רק רון רק רון.......:-D

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

לנסיך היקר, לא ניתן להחליף שיבות בפלגים ,ותרשה לי לתקן אותך לאחר פירוק פלג מכל סיבה שהיא בפעם השניה שתסגור תיצתרך להפחית כח מהסגירה הראשונה עם או בלי ידית מומנט,

מהנתון הרישמי .

ושנית אף אחד לא דיבר על ברגי ראש או ברגי מנוע חשובים שמחיבים כל מכונאי להשתמש בידית מומנט מאופסת ומקוילת, איפוא רשמתי שלא צריך ידית מומנט בברגי ראש,

מצטער אך ברגי גלגלים אני לא סוגר עם ידית מומנט

ולמר ALX הינך מוזמן לביקור במוסכי תאמין לי לא תתאכזב מהסטנדרט הגבוה של כלים וציוד

בברכה ניצן

פורסם

רבותיי, לסגור ברגים/ אומים עם ידית מומנט זה רצוי ומומלץ ויש גם מידה לכל בורג ואום ברכב.

 

אבל באו נהיה ראליים, במוסך אם מכונאים יסגרו כל בורג עם ידית מומנט המוסך יפשוט את הרגל.

 

הנה מספר המלצות מה כן כדאי לסגור עם ידית מומנט.

פורסם

למר דניאל לפחות בחור שלא מנסה לעסות רעש וצלצולים כל הכבוד על הסיכום הנהדר של השרשור

אהבתי את הרשימה המסכמת נחמד מאוד אך אתה בטוח שלגבי אום צירייה אתה משתמש בידית מומנט

בברכה ניצן ושבת שלום

http://www.shaft.co.il

פורסם
חלקים עם הרבה ברגים

 

האם גלגלים לא כלולים בפנים???

 

ידוע לי שמומלץ מאוד לסגור עם מד מומנט את הגלגלים! זו לא המצאה שלי!

 

 

ניצן בקשר לפלאגים, אתה שוב מבלבל בין מומנט סגירה למעלות, כאשר מרכיבים פלאגים חדשים יש הוראות כמה מעלות לסובב לאחר חיזוק ראשוני, כאשר הפלאג חדש זה אמור להביא אותך למומנט הנדרש! כאשר הוא ישן, אלוהים רק יודע, וגם מד המומנט :lol: .

אגב, סיבות לפתוח פלאג ולא להחליפו בחדש יש הרבה, עיקרן בקרה.

ולמי שתוהה למה להקפיד על דבר פשוט כמו פלאגים בקנאות שכזו:

סגירה חלשה מדי מונעת העברת חום תקינה בין המנוע לפלאג, חימום יתר של הפלאג ומכאן צלצולים והרס הפלאג.

סגירה חזקה מדי יכולה לסדוק את בידוד החרסינה של הפלאג (עובי הבידוד הנתון שמשפיע על טמפ' הפלאג, פלאגים חמים קרים וכ"ו) גם אם לא מייד אז עם הפעלת מאמצים על המנוע.

 

בקשר לכיול מד המומנט, לפי ההוראות שינתנו עם המד שקניתי:

 

לפני שימוש ראשוני או שימוש לאחר מנוחה ארוכה, בתחילה לכוון את מד המומנט למומנט גבוהה משמעותית מהמומנט הרצויי, זאת כדי לשמן את הרכיבים הפנימיים שלו בשמן היעודי שמצויי בתוכו, לאחר מכן לכוון למומנט הנדרש ולהדק.

 

לא להמשיך להדק מעבר למומנט שכוון, פעולה זו פוגמת בכיול המכשיר!

 

לא שמן בכל צורה את מד המומנט!

 

כאשר מד המומנט אינו מצויי בעבודה יש לכוונו על המומנט הנמוך ביותר כדי לשמור על כיולו.

 

אני מניח שכאשר מקפידים על כללים אלו הסיכויים שיצא מאיפוס נמוכים אך עדיין מעניין יהיה לבדוק, הבעיה היא שאני לא מניח שהרבה מקפידים על כל הכללים או בכלל קוראים את ההוראות שמגיעות עם הכלי היקררררר הזה.

 

בברכה נדב

 

נ.ב. שאלתי דווקא על הבורג שמהדק את בית הנאבה הבולגוינט של המשולש מסיבה מסויימת!

 

עם הנסיון הדל (לא יותר מ10 פרוקים והרכבות) שיש לי בדברים האלו, נתקלתי בבורג אחד קרוע שלשה עקומים ועוד שניים שדרשו החלפה (קרוב לקרוע)!!!

בגלל מבנה בית הנאבה, ניתן להבין בקלות למה הברגים הללו מתעקמים כאשר סוגרים אותם חזק מדי!

 

ברגים שמומנט הסגירה שלהם נראה לי חשוב הוא של תפוחי ההגה והמוטות המקשרים...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)


×
×
  • תוכן חדש...