Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7363 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
.

 

פעמיים (אם אני לא מפספס) יצאו יצירות מרתקות, איכותיות ומקדימות את זמנן מאיטליה.

אינטגרלה והפיאט קופה.

להחזיק מוניטין שנכון ללפני 40 שנה, אך לא רלוונטי כבר מעל 20 שנה, בגלל עיצוב? הצחקת אותי.

מממ..בוא נראה הדגמים הנ"ל אינן קונספט והיוו פריצת דרך לחדשנות מוטורית בשנים שבהם שווקו לפני הרבה פחות מ-40 שנה , הסטראטוס:

1974LanciaStratosCoupe_w-190HPFerrariDinoEngine.jpg

לנצ'יה 037 מונטה קרלו :

02Lancia037_1983_roadcar-L.jpg

 

האינטגרלה :

ksLANCIA-DELTA-EVO-II.jpg

 

נעבור לאלפא :

הזגאטו: כן כן אלפא של שנות ה-90

sz_1024.jpg

 

ה-33 סטרדלה שנות ה-70

 

1968-Alfa-Romeo-33-Stradale-Rear-Red-st.jpg

 

המונטריאל שנות ה-70:

 

img01pop.jpg

 

שכחת את ה-gtv שנות ה-90

 

2CO%20LUSSO_135.JPG

 

אה כן , וגם את ה gtv6 שנות ה-70 המאוחרות

 

GTV6_1.JPG

 

 

 

 

מה עשו bmw בשנים האלו ?

 

קוביות:

 

0,1020,434535,00.jpg

 

וקוביות שלפניהן

 

img02pop.jpg

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הסטארטוס מלפני 800 שנה .

 

האינטגרלה , מדהימה ומשנות ה 80 . משמע 20 שנה אחורה .

 

ונעבור לאלפא :

 

זגאטו מוגזמת . ניסו לעשות אותה הכי קרבית שיש והיא הפכה להיות קובייה מוגזמת שכבר לא נראית כמו משהו מפחיד ( מלבד הפרונט ) אלא סתם כמו קובייה הונגרית .

 

ה 33 סטארדלה - מדהימה !!! אבל כמו הסטארטוס גם היא מלפני 800 שנה .

 

המונטריאול , לא עושה לי את זה . היא נראית כמו רכב שכל חלק ממנו הועתק מרכב "על" אחר... לא עושה לי את זה בכלל... נראית הכי גרוע בכל הרשימה הזאת . ללא ספק בכלל .

 

ה GTV של שנות ה 90 , אוטו מגניב . אבל לא מעבר . מעין פיאט קופה של אלפא . עיצוב טוב והנאה קידמית מהנה . בהחלט .

 

ה GTV6 של שנות ה 70 , אוטו שלא צריך לדבר עליו יותר מדי וכמובן לטובה . אבל מה ? לפני 30+ שנה...

 

ומה במוו עשו ?

 

לא הרבה יותר עד אמצע שנות ה 70 , אבל מאז...

 

הם שחטו כל דבר שנעמד בפניהם . נקודה .

 

תסלחו אבל מתחילת שנות ה 80 היו לבמוו רק את ה M3 E30 , M3 E36 , M3 E46 וכל שאר ה Mים לכל גרסותיהם היותר מוקצנות , אם זה M3 E30 איבו 1 או איבו 2 או E36 EVO M3 או M3 E46 הקצת יותר "מגולחת" . ומה עם סדרה 5 ? לא שכחתי , M5 E28 , M5 E34 , M5 E38 שלא לדבר על M5 E60... שמביישת מכוניות על .

 

מה ? יש עוד ???

 

אה... נכון , M6 E24 או אפילו 635CSI שעשתה שמות במסלולי המירוצים . M6 החדשה מפלצתית...

 

מה יש עוד ????

 

כן . יש עוד .

 

אז אם אלפא היו בעבר הרחוק מדהימות ומאז מתרפקים על העבר אז במוו של היום עדיין ממשיכים לעשות . לא מתפרקים על העבר אלא יוצרים את ההווה והעתיד . ועזבו את העיצובים של כריס באנגל הדפוק שהחליט שצריך לייצר מכוניות עם עיצוב של צוללות...

 

אני מת על האלפות הישנות , אם זה GTV או ג'ונייר כמובן ואפילו סוד ( לא מכניס דגמי על כמו ה 33 סטארדלה כמו שרשרשמת כי זה לא בר השוואה בכלל... ) אבל מאז האלפות ההן שום אלפא לא עושה לי את זה . זה בדיוק כמו אוטו רגיל של יצרן אחר .

 

אלפא כבר לא מיוחדת . לא מייצרת יותר אגדות . מייצרת מכוניות יפות ( מאוד ) ומהנות לנהיגה .

 

זה לא מספיק .

 

סתם דוגמא , פורד ספורטיבית עושה לי את זה יותר מאלפא ספורטיבית ( כמובן שאני מדבר על החדשות ) כי פורד לא איבדו כלום וממשיכים לתקוף .

 

פיג'ו - סיטרואן מבחינה ספורטיבית איבדו את הדרך . לטובת כסף כמובן , אבל את ההתרגשות בראיית רכב ספורטיבי חדש שלהם שעובר כבר לא עושה את זה יותר . חלפו להן ימי ה 205GTI או אי איקס ספורט ואף ה 306 למיניהן ( הספורטיביות ) או ה ZX וולקן המדהימה ( ויותר כמשומשת כאשר המחיר הזנותי שלהן עולה מנגד... )

 

להמשיך ?

 

מה אני רוצה להגיד ?

 

אלפא כבר לא מרגשת , תסלחו לי . כשאני רואה אלפא חדשה עוברת אני לא טורח לסובב את הראש בכלל . זה לא זה .

 

ומה הקשר לשרשור חוץ מזה שהתעצבנתי קצת לקרוא את מה שז'אק רשם ?

 

אני לא הייתי משלם על אלפא את אותו המחיר של במוו מקבילה .

 

לא מוכן להוציא כל כך הרבה כסף בגלל ש פ-ע-ם....

 

אני לא כזה מפגר .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

ההבדל הוא שה"קוביות" עדיין נוסעות.

 

בנוסף- קיימת כאן בעיה נוספת- אלפות יקרות.נקודה. בררה 3200 עולה 450,000 שקל. והיא לא כל כך מהנה לנהיגה בשביל רכב במחירים האלה.לא שהיא גרועה -אבל במחירים האלה בוקסטרים S יד שניה נראים אופציה הרבה יותר שפוייה ומציגים שם קצת יותר יוקרתי. האלפיסטים השרופים אולי לא יסכימו- אבל ....COME ON...בוקסטר אס...

 

אז כמה בררות נראה כאן על הכביש בעוד 7 שנים? האלפיסטים האמיתיים לא יוכלו להנות מערכן כמשומשות כי בקושי יהיו כאלה לקניה.

 

הם יוצרים מכוניות שמסתמכות בכבדות על תהילת העבר- אבל קודם כל- על איזו תהילה מסתמכים בבניית מכונית שמבוססת על אופל ווקטרה...על תהילת האופל רקורד? האופל קפיטן?

 

אני לא אומר שמדובר במכוניות רעות- אבל ככל שהשנים עוברות ,המתחרים מיישרים קו. פעם ,בשנות השמונים המוקדמות לא היה בארץ שום דבר משפחתי שהיה "מטוס" כמו...נגיד....אלפתה.(בעולם, ד"א היו הרבה.)- אבל מה בדיוק קרה מאז?

 

להגיד שה33 היא דוגמה מייצגת לאלפא קלאסית זה כמו להגיד שמפלגת הגימלאים זו דוגמה מייצגת לימין הקיצוני. זו (עוד) מכונית "להיות או לחדול" עבור אלפא רומאו (תמיד ,גם ב145 וגם ב147 טענו שאלה מכוניות שנועדו "להוציא מהבוץ") שנבנתה תוך פשרה בתחום הדינאמי ע"מ לקסום לקהל גדול יותר.

 

ובשנים שאלפא הלכה מדחי אל דחי, BMW הוציאו את ה325 שהיתה בשנות ה80 מה שה75 היתה צריכה להיות- אמינה,משפחתית,מהנה לנהיגה הנעה אחורית.לא בלם יד בישבן, מתגים בתקרה ועדיין בשנות ה80- תקלות. עוד פעם הסיפור הרגיל-התנהגות מעולה (דה דיון וכו) משודכת למכונית בעייתית.

הציבור....מה לעשות שהוא לא מטומטם ולכן לא ישלם? נוסטלגיה היא דבר יפה אבל מה לעשות שהבת של השכן מגרמניה לא צריכה נוסטלגיה? היא פשוט מדהימה.

וכמובן- הדבר הכי יפה-הנעה אחורית, הלך לפח. כי מה לעשות שכשאתה בצרות ומגיע החבר עם הכסף לחלץ אותך-הוא דורש שתשחק לפי הכללים שלו... אתה חייב לו.

כשאלפא עברו להנעות קדמיות והוציאו גרסאות ביצועים כמו ה33 1700 , BMW הוציאו M3 (אני יודע. לא בר השוואה- אבל אני מתכוון לעיקרון). אלפא הוציאו את ה164 שהיתה מכונית טובה- אבל איפה היא מבחינת איכות ואיפה סידרה 5. בנושא ביצועים.....בואו נאמר שהשם M5 קצת יותר מוכר מ164 קוואדריפוליו.

 

מכוניות קופה גדולות? אין שום בעיה. מונטריאל? אותו סיפור....יפה? כן. נוסעת? חצי כן. בעייתית? כןןןןןןןן. איפה ניתן למצוא?- אספנים שנוסעים בסופ"ש ואחד שטוען שהוא נוסע איתה כל יום. M6? 635?מתנהגת? כן!!!!!!! אמינה?כן!!!!!!!! איפה ניתן למצוא? רק תחפש. הן אמינות ומחזיקות יופי.

 

שוב פעם- המתחרים עלו על הפטנט ועשו את זה פשוט יותר טוב- ונוסטלגיה פחות משחקת תפקיד כשצריך תיקונים.

 

 

בשנת 97 יצאה ה156 שהיא אכן מכונית נפלאה לנהיגה- אבל היא התמודדה מול יצרנים אחרים שכבר עשו "יישור קו"- החל במונדאו ST וכלה כמובן בסידרה 3. המוניטין על ביצועים כבר לא היה שייך בלעדית לאלפא.

המגזינים דיברו על רכב מדהים - ובצדק- אבל הציבור הצביע ברגליים. נמכרו 156- אבל אנשים זכרו להם את ה33 וה75. גם סדרה 3 נמכרו-אבל אנשים דווקא זכרו (לטובה) את הסדרה שלוש שהפכה לאייקון ארופאי של שנות ה80. ובמקביל-בזמן שהקומפקטיות החמות עשו קאמבק, אלפא, שהיתה צריכה להטריף את כולנו עם איזו סודTI מודרנית- הוציאה את ה145 וה147. בשתיהן הגיעו גרסאות ספורטיביות -אבל זה היה-כמו תמיד- מעט מדי ומאוחר מדי. המתחרים כבר תפסו את הקטע לפני אלפא- ובנו מכוניות עדיפות על ה145 QV ועל הGTA.

 

הטיעון של "אני מוכן להוציא יותר כי מהאלפא שלי, מכונת ההנאה שלי, אני נהנה-ואתה נוסע בטויוטה" ,היה נכון בשנת 82- כשאבא שלי היה מקלל את האלפא סוד שלו (ירוקה. מודל 78. חלודה בטירוף אבל 1350) שהיתה מאבדת מים כשהינו נוסעים לחמת גדר -אבל ללא ספק היה כיף כשהינו נוסעים 150.

 

צר לי-אבל "מכונת הנאה" היא סדרה 3 או מיני קופר או אימפרזה.

"אני נוסע ונהנה ואתה תמשיך ליסוע על כל שאר העדר" לא נכון בעידן בו ניתן להזמין קופר S או C2 VTS.

 

היום כבר לא צריך אלפא כדי להנות... כבר לא 1981. היום "מכונת הנהיגה המושלמת" עונדת סמל של פרופלור. ולמי שלא אוהב פרופלורים - אז יש איוו, קליאו אימפרזות ,מיני קופר וכו וכו. אנחנו כבר 20 שנה אחרי התקופה שכדי להנות ממכונית צריך לאתר טייס שהביא לוטוס או MG חלודה בייבוא אישי (למה תמיד טייסים?) או לקנות אלפא.

 

כיום BMW לא בונים סדרה 3 שנועדה להזכיר את תהילת העבר של ה2002. הם לא צריכים למכור נוסטלגיה כדי לשרוד. עכשיו יוצאת סדרה 3 טורבו מעל 300 כוח סוס. בקמפיינים הפרסומיים הם בקושי בכלל טורחים להזכיר את הTII טורבו של שנות ה60 שהיתה מחלוצות ההגדשה- כי הם לא צריכים!!!!!

 

הם צריכים לחיות כאן ועכשיו- למכור מכוניות איכותיות לקהל שדורש איכות ולא לקהל שמוכן לחיות עם זכרונות איטלקיים שמבוססים בחופשיות על שילדת אופל ווקטרה.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

עיצוב מדהים אין ספק, אך...בוא נסתכל סביבנו , איפה כל אותן האלפות האלה היום במגרש הגרוטאות או בגריסה או שהחלודה אכלה אותם.

 

יחי ההבדל הקטן.

 

בררה - אלפא בחצי מליון שקל, עוד שנה, רבע מליון שקל, עוד שנתיים 100 אלף שקל.

 

עוד 5 שנים ,לא יהיה אותם בכלל.

פורסם

ה2002 טורבו הוצגה ב1973, ובתזמון גרוע מבחינתה (משבר הנפט). עוד פרטים כאן.

רבות מדובר אודות ההיסטוריה (המפוארת והענפה)של אלפא, אבל אסור לשכוח שגם BMW היו בעסק, ולא רק בתקופה המודרנית.

דוגמאות הם ה328 המדהימה שככבה במילה מיילה בסוף שנות ה30', דגמי "המודל החדש" בשנות ה60', וכמובן ה3.0 CSL "באטמוביל" האימתנית בתחילת שנות ה70'.

אז נכון שאלפא היו לפני, ובצורה יותר משמעותית, אבל הם הגיעו לשיא (שנות ה70') ומאז הם לא התקדמו, ובעסק הזה אם אתה לא מתקדם אתה לא נשאר במקום - אתה נסוג.

הדוגמא הקלאסית היא של פיתוח המנועים, שהיה בשיאו בשנות ה60' עם הספקים מכובדים (גם בסטנדרטים מודרנים!) ואופי פעולה ראוי, שמשך את אלפא למשך כמעט שלושה עשורים ללא מחליף ראוי.

ב מ וו לעומתם לא שקטו על השמרים, ותמיד דאגו להציב את עצמם בחזית הטכנולוגיה, והכי חשוב - גיבו את עצמם באמינות (שהייתה מילה גסה אצל החבר'ה מארץ המגף).

אז לתת תמונה של "קובייה" (ולא משנה שבעיני כרגע ה"קובייה" הנ"ל מהווה את אחד העיצובים המוצלחים) ולומר שBMW לא עשו כלום?

יש גם דברים יותר יפים.

כאלה למשל:

03.jpg

507.jpg

07.jpg

שבוע טוב,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

פורסם

בקיצור, זאת השוואה בין הילדה הכי מפותחת והכי יפה בכיתה י', שנתנה לגעת לה בשדיים ונישקה עם הלשון.

לבין בחורה בת 25, יפה ומעניינת, שהיא הזיון הכי טוב שתוכלו לקבל אי-פעם (אם לא תלכו למקצועניות- פרארי).

 

ולאדון אוטוקליניק, אתה מוכן להסביר את מה שאתה אומר? או שאתה זורק ובורח?

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

אני מעדיף ליום יום את זה:

 

הילדה הכי מפותחת והכי יפה בכיתה י', שנתנה לגעת לה בשדיים ונישקה עם הלשון.

 

השאר כבר יגיע...

 

ואת זה:

בחורה בת 25, יפה ומעניינת, שהיא הזיון הכי טוב שתוכלו לקבל אי-פעם.

 

לסופי שבוע ...

פורסם
מזמן לא היה דיון כל כך חובבני,מלא סטיגמות ופלצנות כמו זה...

סליחה

עם כל הכבוד (בראיין-אני משער שזה אתה)- ר' מה כתבתי. אנחנו כבר לא בשנות ה80 המוקדמות וכאן זה לא אשקלון.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם

לדעתי היום המצב חמור אף יותר, בדור הנוכחי של של האלפות (159 ובררה) עשו את המקסימום כדי שהמכוניות יציעו גימור ברמה גרמנית, מה שעדיין לא ממש קורה, ושכחו קצת את עניין האופי הלטיני.

התקבלו שתי מכוניות שאי אפשר להגיד שאינן יפות, אבל איפשהו נראה שהן קצת לועסות את אותה הנוסחה, בעיקר כשמדובר ב-159, ה-156 היתה אולי המכונית סדאן היפה של כל הזמנים וה-159 פשוט לא מנסה להראות שונה.

הבעיה מחריפה בעיצוב הפנים שנראה פשוט מיושן, שום דבר מושך לא קורה שם, הכל בנאלי, הבנאליות אולי מחוברת טוב, אבל אף אחד לא קנה עד היום אלפא בגלל שהיא מחוברת טוב.

כשמסתכלים על הנתונים המצב רק מחמיר, המשקל העצמי של הליין הנוכחי מעורר געגועים לשנות ה-70, שם האלפות הציעו יחס הספק משקל ששום מכונית משפחתית לא היתה חולמת עליו.

ה-159 והבברה בגרסאות הבחירות עוברות את ה-1600 ק"ג שזה אפילו יותר מב.מ.וו סדרה 5 ואאודי A6,כשלבררה להזכירכם בסיס גלגלים קטן משל גולף.

דבר זה לדעתי יכול להתפרש רק כדבר אחד, תכנון לקוי.

זאת לא חוכמה שהמכונית/טנק יוכלו לעבור את NCAP עם 5 כוכבים כשהמשקל העצמי כ"כ גבוה, היום רואים יותר ויותר שע"י תיכנון נכון אפשר להוריד את המשקל של המכונית ע"י שימוש במבנה מחוזק רק במקומות הנחוצים.

תוסיפו לכל זה מחיר זהה לקונקורציה הגרמנית ותבינו שהלקוח האירופי עושה בדיוק מה שהישראלי עושה. קונה ב.מ.וו או אאודי.

זה אולי עוד מוקדם מדי לקבוע, אבל נתוני המכירות של ה-159 לא ממש שיפרו את הירידה המתמשכת של אלפא, אפילו לא בשוק האיטלקי האוהד יחסית, היחידה שעוד ממשיכה לייצר מכירות היא ה-147 הגמלאית לאחר הורדות משמעותיות במחיר, הישועה שלה ציפתה אלפא מהדור הנוכחי לא ממש מגיעה.


×
×
  • תוכן חדש...