Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לא ליפול בפח בקניית רכב


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 2053 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכדי שזה לא ילך לאיבוד, קבלו קישור להודעת משרד התחבורה על חיבור מכוני הרישוי למחשבי משרד הרישוי ע"מ להקל על רוכשי הרכב באיתור זיופים שינויים ברכב ועוד...

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הודעה שמקשרת לצורה הזולה ביותר לבדיקה ברשם המשכונות:

וואלה! צודק, ותודה על התיקון. ביררתי כרגע ברשם המשכונות ואכן ניתן לבצע הבדיקה טלפונית ישירות אצלם בתמורה ל-27 ש"ח בלבד. הנוהל הוא כזה:

רושמים את בקשתנו על נייר פשוט, או על הטופס שניתן להוריד מהאתר שלהם בכתובת:

http://www.justice.gov.il/MOJHeb/Maskonot/Tfasim/Tfasim.htm

כמובן שלא שוכחים לרשום מספרי טלפון ופקס לחזרה,

ושולחים בפקס לסניף שלהם. את מספרי הטלפון והפקס של הסניפים מוצאים בכתובת:

http://www.justice.gov.il/MOJHeb/Maskonot/YeziratKesher.htm

 

בתגובה הם אמורים לחזור אלינו טלפונית, לגבות את הכסף דרך כרטיס האשראי, ולשלוח את התשובה.

 

השירות, דרך אגב, טוב רק (או בעיקר) עבור בדיקת משכון על רכבים, ולא לפי מספר תעודת זהות של אנשים (שזה שירות אחר שלהם).

 

וכפי שנאמר:

 

ואני הייתי הפראייר! פעמיים!! :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

בגלל התחום בו אני עוסק [QA ואינטגרציה] המסמך קיבל צורה של מעין

מסמך בדיקות כללי.

רשימת הסעיפים היא כרונולוגית, ובעלת סדר וחשיבות, פשוט מתחילים באוטו מבחוץ, קדימה, ועוברים על הסעיפים הלאה, לתוך האוטו, מסביב, מבפנים.

 

הרשימה כוללת מקום להערות וסימון של [עבר \ נכשל] - מצד אחד מאוד קל להבנה וקריאה

ומצד שני מקיף ולא מחפף.

 

 

בהצלחה למי שמשתמש.

 

רון.

נקודות התייחסות - בדיקת רכב לא מקצועית יסודית.doc

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כך תזהו נוכל המנסה למכור לכם מכונית מאת : תומר ריטרסקי

 

יש לומר מיד כי לא כל סוחרי הרכב עוסקים בהטעיית הלקוח לפרנסתם. עם זאת, יש להדגיש כי מספר לא מועט של סוחרי רכב עושה שימוש בטכניקות הנעות בין אי-גילוי והטעיה לבין מרמה של ממש. התופעה מוכרת היטב: יצרתם קשר עם אדם שהציע את "רכבו" הפרטי למכירה (תמיד במצב "מצוין" כמובן), ערכתם לרכב בדיקה מוצלחת במכון הבדיקה עליו המליץ וגיליתם, מאוחר מדי, כי הרכב כבר עבר כמה וכמה "טלטלות" בעברו וכי גם אתם בקהל ה"פראיירים".

במקרים רבים תגלו בדיעבד כי מוכר הרכב שהציג עצמו כבן משפחה של בעל הרכב אינו אלא סוחר ממולח, שהפיל גם אתכם ברשתו ומכר להם "חתול בשק". בפתח הדברים חשוב לדעת כי סוחר רכב מתפרנס למעשה מהפער שבין המחיר בו רכש את הרכב למחיר בו מכר אותו. קרי: עליו לאתר רכב במחיר הנמוך ממחיר השוק. מתי יהיה מחירו של רכב נמוך ממחיר השוק? כאשר עבר תאונה בעברו - וככל שזו חמורה יותר, הרי זה משובח.

 

בשלב הבא יעבור הרכב טיפולים מינימליסטיים ככל הניתן כדי להציגו למכירה. אם אתם לא מבינים דבר בנושאי רכב, ייתכן שתקוו לקבל אינדיקציה למצבו האמיתי ממראהו החיצוני. היכונו לאכזבה - סביר מאוד להניח כי גם אם הרכב חסר יכולת נסיעה, הוא עדיין ייראה כאילו עזב זה עתה את מגרש היבואן. דווקא בסוג זה של כלי רכב לא תיתקלו כמעט לעולם בהזנחה חיצונית (אבק, לכלוך וכו'), מאחר שסוחרי הרכב מודעים היטב לעובדה כי דווקא מראהו החיצוני והאסתטי של הרכב הוא המשפיע על ערכו בשוק להדיוטות. במקרים קיצוניים לא יבחל הסוחר גם בזיוף מד הקילומטרים שגמע הרכב כשיטה פשוטה ויעילה להעלאת מחירו בשוק.

כיצד תזהו סוחר רכב? ראשית הוא לא יציג עצמו לעולם ככזה. סוחרי הרכב מודעים היטב לעובדה כי רכישת רכב מסוחר מרתיעה רוכשים רבים ולפיכך הסתרת זהותם האמיתית הופכת לרוב לאומנות של ממש. כצעד ראשון, עמדו על ניהול המשא ומתן והעסקה כולה עם בעל הרכב עצמו ולא כל תחליף אחר. גם אם אומרים לכם שהוא בדיוק שוהה בחו"ל, מצוי בעיצומו של הליך השתלת איבר כלשהו בביה"ח הקרוב או בן 150 - לא מומלץ לוותר (אלא אם רצונכם לוותר על כל העסקה). יש לזהות את בעל הרכב באמצעות תעודה מזהה נושאת תמונה, ורצוי לבקש אף יותר מתעודה אחת (כבר היו זיופים גם בתחום זה).

 

בקשו להגיע לראות את הרכב בביתו של המוכר. סוחרי רכב לא יסכימו לרוב לכך, ינסו לשכנע אתכם להיפגש בכל מקום אחר ואף ימנעו ממתן מספר טלפון קווי כדי להקשות על איתורם מאוחר יותר. בשלב זה, לא מזיק כלל שחבר מכונאי רכב או שמאי יביט גם הוא על הרכב.

 

השלב הבא והקריטי הוא, כמובן, בדיקת הרכב במכון בדיקה. כללי האצבע בתחום זה קובעים כי לעולם אין להסתמך על בדיקת רכב קודמת שבוצעה שלא בנכחותכם, גם אם בוצעה "רק אתמול" - חיסכון בעלות הבדיקה עלול לעלות לכם ביוקר. התשלום עבור הבדיקה אף יוצר את המחויבות והאחריות החוזית של מכון הבדיקה כלפיכם.

כמו כן, בחרו עצמאית את המכון. לעולם אל תקבלו את המלצתו של המוכר בנוגע לזהות המכון שיערוך את הבדיקה. אם קיבלתם המלצה מהמוכר, בחרו כל מכון אחר חוץ מזה שעליו המליץ. במקרים רבים הוברר בדיעבד כי נרקמה קנוניה בין מכון הרישוי לסוחר הרכב על גבו של הרוכש התמים. בהקשר זה לא כדאי לשכוח כי קשר טוב עם סוחר רכב הוא עסק משתלם למכון בדיקה, הזוכה לערוך עבורו בדיקות קנייה רבות ומשתלמות. לפיכך, לא כדאי להעמיד במבחן את רמת האובייקטיוויות של אותו מכון רישוי.

 

לא מזיק לבדוק את ההיסטוריה הביטוחית והתחזוקתית של הרכב. כך למשל תוכלו לבקש ממוכר הרכב להציג בפניכם אישור "עבר ביטוחי" של הרכב. אישור זה ניתן לקבל חינם ובקלות ממבטחת הרכב ולוודא כי זו לא נתבעה בעבר עבור תאונות שאירעו לו ואם כן - מה היתה חומרת הנזקים. כמו כן, תוכלו לבקש דו"ח טיפולים במידה שהרכב טופל במוסך מורשה. עיון בדו"ח זה עשוי לתת גם הוא אינדיקציה לתקלות או תאונות שאירעו לרכב ממועד רכישתו וכן למספר הקילומטרים האמיתי שעבר - מספר זה נרשם בכל טיפול במוסך מורשה.

רצוי לוודא כי הרכב אינו משועבד או מעוקל, או כל קללה משפטית אחרת. ניתן לקבל מידע על כך ממשרד הרישוי ומרשם המשכונות. רצוי לבדוק אצל שני הגורמים ולא להסתפק בבדיקה חלקית, מאחר שאין בהכרח זהות בין המידע המצוי ברשותם. את המידע מרשם המשכונות ניתן לקבל אף באמצעות האינטרנט. לא מזיק גם להחתים את מוכר הרכב על הצהרה - אם אכן הצהיר על כך - כי הרכב הינו בבעלות פרטית ולא בבעלות חברה. זאת במיוחד לאור הנוהג הנפוץ לרשום רכב המצוי בבעלות חברה על שם אדם פרטי כדי שלא לגרוע מערכו. באופן עקרוני, מומלץ כי כל מצג או הצהרה של מוכר הרכב בנוגע למצבו של הרכב יועלו על הכתב ויתועדו.

 

במקרה כלשהו, גילתה רוכשת רכב יד שנייה, לאחר שרכשה את הרכב, כי מד המרחק של הרכב זויף וכי מספר הקילומטרים בו הופחת משמעותית כדי להעלות את ערכו. זאת בעקבות בירור שערכה במוסך המרכזי. הרוכשת טענה כי מיד כשהתגלה דבר הזיוף, התקשרה לסוחר וזה ענה לה כי הוא סוחר מכוניות, זו עבודתו והפעם היא זו ש"אכלה אותה". עוד אמר לה כי לא תוכל להוכיח שהוא זה שמכר לה את הרכב. בעקבות האירוע הגישה הרוכשת תביעה כנגד בעליו הרשום של הרכב, הסוחר ומכון הבדיקה, לתשלום ההפרש בין התמורה ששילמה עבור הרכב לשוויו האמיתי.

 

הסוחר הכחיש מכל וכל את העסקה או את היכרותו עם התובעת, אם כי נאלץ להודות כי התמורה שולמה בשיק לפקודתו וכי הוא שפדה אותו ואילו מכון הבדיקה טען כי אין באפשרותו לקבוע זיוף או מרמה בעת ביצוע הבדיקה השגרתית בטרם הרכישה.

 

בית המשפט שוכנע כי אכן זויף מד המרחק ברכב ואף קבע כי תופעה זו מהווה "מכת מדינה" וכי יש לעשות הכל על מנת למגר תופעה חמורה זו. בית-המשפט התייחס לחובה המוטלת על סוחר רכב על פי חוק לנהל רישום של פרטים רלוונטיים הנוגעים לרכב הנמכר ולמכירה ובכלל זה מספר הקילומטרים שעבר הרכב. בית המשפט קבע כי הסוחר ידע או היה עליו לדעת אודות מעשה הזיוף וכי הרוכשת רשאית להיפרע ממנו את מלוא נזקיה נשוא העסקה. באשר לבעלת הרכב, קבע בית המשפט כי היה עליה לוודא כי הרכב נרשם על שם הרוכש (סוחר הרכב) וכי התרשלה משלא עשתה כן אך חרף זאת לא ראה לנכון, בנסיבות העניין, להטיל עליה אחריות לנזק. באשר למכון הבדיקה, נקבע כי אכן המכון אינו יכול לגלות בבדיקה סבירה ושגרתית את מעשה הזיוף ולפיכך דין התביעה כנגדו להידחות ללא צו להוצאות.

 

גם במקרים נוספים בהם זויפו מדי המרחק חייבו בתי-המשפט את סוחרי הרכב בנזקי הלקוחות. במקרה בו זויף מד מרחק בכ-200 אלף ק"מ חויב הסוחר על-ידי בית המשפט בתשלום של כ-50 אלף שקל לרוכש (מתוכם 5,000 שקל עבור "ביטול זמנו") וכן בהוצאות משפט בסך 15 אלף שקל בתוספת מע"מ.

 

כדאי לדעת שבתי המשפט מחייבים את סוחרי הרכב במקרים רבים לפצות את הרוכש התמים עבור נזקי הפער בין מה שידעו במועד הרכישה לבין מה שגילו לאחריה. עם זאת לא כדאי לצאת מנקודת הנחה כי בתי המשפט ישיבו תמיד את מה שהפסדתם בעסקה קלוקלת. כאשר רוכשים רכב כדאי להשקיע מעט זמן ומאמץ כדי לבדוק היטב ממי הנכם רוכשים ומה בדיוק אתם רוכשים.

 

 

המחבר הינו עו"ד, חבר ועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

בשעה טובה רכשתי אתמול רנו קליאו 2000 , על פי המדריך השתמשתי בשירותי "טאבו ישיר" לבדוק שהרכב לא מעוקל ,שילמתי עבור שרות זה כ 68 ש"ח, להפתעתי גיליתי שבדיקה זאת מיותרת מכוון שנאמר לי ברשות הדואר שאי אפשר לבצע העברת בעלות אם הרכב מעוקל או אם יש עליו דוחות משטרה וכו'.

 

בכל מקרה, תודה לכותב המדריך אשר עזר לי מאוד

שמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

ראשית תתחדש.

 

שתי טעויות (אם כי קטנות)

1. חבל להשתמש בשירותי טאבו ישיר, אפשר ליצור קשר בפקס עם רשם המשכונות עצמו, ולא לזרוק לפח 68 ש"ח.

2. א-פ-ש-ר להעביר בעלות לרכב מעוקל, ואז יש סיכוי שיקחו ממך את הרכב. לכן הבדיקה הזו מ-א-ו-ד נחוצה, ולהמליץ לא לבצע אותה זו טעות גדולה.

 

ושוב תתחדש, ביצעת את הבדיקה (כמו שצריך) ושילמת 68 שקלים סתם, שזה לא כזה נורא.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

רציתי להביא כלי נוסף שיאפשר לכם לבדוק עם הרכב רשום כגנוב

 

http://www.police.gov.il/App/stolenCars/stolenCars.asp

 

 

(תמיד יש למי להתקשר שיבדוק באינטרנט)

סעו בזהירות, כדי שנשוב וניפגש

:roll:

סאאב ל(ה)נשמה.

פונטו פונטו פונטו ....צריך להכביר מילים ? :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • חודשיים מאוחר יותר...

הכי מעצבן אנשים שמוכרים רכב.

 

אתה מתקשר, ואחרי סיקור נרחב של הרכב אתה מתלהב ורוצה לראות את הרכב

 

לפעמים כשהמוכר פחות "רציני" מהקונה (מה שבדרך כלל הפוך מן הסתם) המוכר מנסה לתפוס טרמפ על זה שהוא קולט אותך מתלהב מהרכב ו/או ממחיר המכירה

 

ברגע הזה הוא פתאום מסוגל לאמר לך "תשמע התקשרו מלא מלא אנשים כולם רוצים לקנות.. וחשבתי על זה וניראה לי שהמחיר שנתתי מצחיק מדי והחלטתי להעלות אותו"

 

אשכרה המיתוס על "קונים שמבלבלים את המוח ולא רציניים בקניית הרכב" עוברת לפעמים אל צד המוכר שמנסה לגזור קופון על קונה נלהב

 

מסקנה = גם אם הרכב ניראה בדיוק מה שחיפשתם חודשים על גבי חודשים, השתדלו לגלות איפוק ולא להראות התלהבות מיותרת כדי שהמוכר לא יחליט לחלוב אתכם עוד קצת יותר ממה שהיה מתוכנן

 

 

עוד משהו מעצבן:

 

אנשים אוהבים לרשום במודעות -

 

מצב מכנית מעולה

צמיגים חדשים

מצבר חדש

מנוע חדש הוחלף לפני שנה

הוחלף ראש מנוע

בלה בלה בלה

 

 

יש המון מודעות שחצי ממה שרשום שם זה חרטה. שמתי לב שזו עובדה, אנשים אוהבים לרשום צמיגים חדשים אפילו אם כשתבוא לראות את האוטו תבחין בצמיגים גמורים עם ספריי סקאיי להסוואה

 

ומנוע חדש הוחלף לפני שנה - זאת אומרת שכבר שנה קרעת לו את הצורה : אז מה חדש במנוע?

 

 

צריך גם לבדוק את הנושאים הללו. לדרוש קבלות ולבדוק את האותנטיות של הקבלות כדי שלא יעבדו עלינו (הישראלי המצוי מומחה בקומבינות כמו שכולנו יודעים כי זה העם שלנו)

 

 

לילה טוב :)

דביר

Renault Clio 1.4 carb. mk1 1993 manual

 

מחפש קרטר (וחלקי מנוע חיוניים אחרים) במצב טוב למנוע אנרג'י 1.4 קרבורטור של רנו קליאו. בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מס' נקודות חשובות נוספות:

 

 

רצוי לגשת למכון דיאגנוטסיקה לרכב/ מעבדה לרכב , או למוסך המורשה להתחברות -

סריקה כללית של המערכות המחשב והחיישנים וכל יחידות הבקרים וההפעלה, זאת מכיוון (שלמיטב ידיעתי) הבדיקות המקובלות נכון לתאריך כתיבת תגובה זו, אינן כוללות התחברות וסריקת מערכות המחשב החיישנים,ניהול המנוע, SRS כריות האוויר, ABS , (איאספי -ככל שיש כזה)ESP מע' אמובילייזר מקורי (שלא בוטלה), ועוד ועוד רבות מערכות מגוונות שלא אפרטן כרגע, כשל במערכת אחת או יותר עלול להגיע לעלות של אלפי שקלים.

 

יש לוודא ביצוע בדיקת זיהום אוויר לרכב במכשיר 4 גזים בהתאם לתקנות החדשות שיצאו בחודש 03 לשנת 2006 .

אם מוותרים על שלב זה, לקחת בחשבון יתכנות ל"נפילה" של מאות שח עד אלף וקצת, ובמקרים חריגים יותר מכך ועד לאלפים. כאמור רק במקרים חריגים.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

ראו הוזהרתם, רכב זה אינו יד-ראשונה כלל ועיקר, יש לחפש בחלקו התחתון של הרשיון הערה:

לרכב זה קיימים בעלים נוספים/קודמים

 

רשיון רכב אשר נראה דהוה/מהוה או כל נסיון טשטוש כלשהו צריך להדליק לכם נורה אדומה :idea:

 

עמית

 

אז איך באמת יודעים כמה בעלים היו לרכב הזה בהנחה שהסוחר מציג רשיון הפקדת סוחר כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כמו כל ברור אחר שנעשה לגבי היסטורית הרכב - שואלים במשרד הרישוי או בדאר לפני ביצוע העברת הבעלות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להיתקשר למשרד הרישוי לתת מספר הרכב ולקבל מידע על מספר הידים ועל הבעלים?

או לחלופין בדואר?

 

אפשרי לעשות דבר כזה בלי בעל הרכב אם בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

לא תוכל לקבל מידע ללא בעל הרכב או ת.ז. שלו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת אותו עד משרד הרישוי יהיה קצת בעיה.

במידה ויש לך את מספר הרכב/תעודת זהות שלו, אני יוכל להיתקשר למשרד הרישוי ולקבל מידע?

אם כן באיזה מחלקה והאם אפשר גם בדואר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2053 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...