Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7555 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב אז ככה שמתי לב שאני על הילוך חמישי ב 90 קמ"ש, אז המנוע עובד על 2100 סל"ד, אבל שאני עולה ל 110 קמ"ש, המנוע עובד כבר ב 3000 סל"ד, ובסך הכל העלתי ב 22% את המהירות, ז"א הסלד צריך לעמוד על 2600 בערך !

למישהו יש הסבר ? האם זה בגלל הגרר של האוויר במהירות גבוהה ?

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם
טוב אז ככה שמתי לב שאני על הילוך חמישי ב 90 קמ"ש, אז המנוע עובד על 2100 סל"ד, אבל שאני עולה ל 110 קמ"ש, המנוע עובד כבר ב 3000 סל"ד, ובסך הכל העלתי ב 22% את המהירות, ז"א הסלד צריך לעמוד על 2600 בערך !

למישהו יש הסבר ? האם זה בגלל הגרר של האוויר במהירות גבוהה ?

אין ספק שלא הגיוני שהפרש של 20 קמ"ש יניב הפרש *לא לינארי* של 900 סל"ד בהילוך חמישי.

 

התופעה יכולה לנבוע מ-2 גורמים עיקריים:

1. בעיה אלקטרונית (כיול מחשב / ספידומטר / תקלה במד סלד וכד')

2. הקלאץ' שלך בדרך חזרה למעלה....

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אכן אצלי בCTI אני מאוכזב אך בוא בעת אני גם מבולבל....בהילוך רביעי אני כבר ב80 ובחמישי אני על 105 ב 3.5 אלף סל"ד.. המנוע הוא 1.6 ...

נאמר לי שהגיר אצלי קצר אבל אני לא קונה 3.5 אלף סל"ד במהירות של 105 זה פשוט לא הגיוני...

אגב הקלאטץ' במצב קשה עד קשה מאוד... הגיוני שזה נובע מזה כמו שאמר מלומדינו איציק נ.?

או שזה באמת ככה האוטו.?

פורסם
אכן אצלי בCTI אני מאוכזב אך בוא בעת אני גם מבולבל....בהילוך רביעי אני כבר ב80 ובחמישי אני על 105 ב 3.5 אלף סל"ד.. המנוע הוא 1.6 ...

נאמר לי שהגיר אצלי קצר אבל אני לא קונה 3.5 אלף סל"ד במהירות של 105 זה פשוט לא הגיוני...

אגב הקלאטץ' במצב קשה עד קשה מאוד... הגיוני שזה נובע מזה כמו שאמר מלומדינו איציק נ.?

או שזה באמת ככה האוטו.?

205 CTI ?

 

רוב הסיכויים שזה בגלל הגיר קצר.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

האוטו די חדש ! כולה 4 וחצי חודשים, אני לא עושה שטויות איתו ככה שהקלאץ' בסדר ניראה לי.

שנית אמרו לי שבגלל שזה אוטו ספורטיבי (איביזה טורבו) אז ככה זה.

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם
האוטו די חדש ! כולה 4 וחצי חודשים, אני לא עושה שטויות איתו ככה שהקלאץ' בסדר ניראה לי.

שנית אמרו לי שבגלל שזה אוטו ספורטיבי (איביזה טורבו) אז ככה זה.

כל זה על הילוך חמישי ?

 

ב 2100 אתה על 90

ב 3000 אתה על 110

 

על כמה ההסלד עומד ב 130 קמ"ש ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הבעיה הזו עלתה לי לראש גם שבוע שעבר... וגם לי לא נראית הגיונית-

 

הרכב שלי 106 1400, שנת 98, קלאץ חדש.

נסיעה על 100- טורים על 2500

נסיעה על 115- 3000

נסיעה על 120 הטורים כבר על 3300.

(מישור, ללא מזגן,נהג יחיד)

 

מבט מהיר מעלה שנסיעה במהירות 120 מבזבזת המון דלק בהשוואה ל 100.

האם ככה צריך להיות הדבר?

נכון שהמנוע הוא 1400 קטן, אבל הטורים נראים לי גבוהים.

I30 CW

פורסם
הבעיה הזו עלתה לי לראש גם שבוע שעבר... וגם לי לא נראית הגיונית-

 

הרכב שלי 106 1400, שנת 98, קלאץ חדש.

נסיעה על 100- טורים על 2500

נסיעה על 115- 3000

נסיעה על 120 הטורים כבר על 3300.

(מישור, ללא מזגן,נהג יחיד)

 

מבט מהיר מעלה שנסיעה במהירות 120 מבזבזת המון דלק בהשוואה ל 100.

האם ככה צריך להיות הדבר?

נכון שהמנוע הוא 1400 קטן, אבל הטורים נראים לי גבוהים.

תקין לחלוטין.

צריכת הדלק האופטימלית והקטנה ביותר היא במהירות של 90 קמ"ש.

פורסם

לפי מה שאמרו לי זה יכול להיות בגלל גרר של האוויר, כי מעל 90 קמ"ש הוא הופך להיות משמעותי, זה הגיוני ?

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם
לפי מה שאמרו לי זה יכול להיות בגלל גרר של האוויר, כי מעל 90 קמ"ש הוא הופך להיות משמעותי, זה הגיוני ?
זה עדיין לא משנה יחסי העברה!

אין לך טורק,

המנוע מחובר עם קלאץ' והוא לא מחליק אני מקווה...

פורסם

אם המנוע שלך 1600 לדעתי הכל תקין ואתה סתם חושש

 

אצלי בגולף 2002 גיר רגיל אני נוסע 100 קמ''ש 3אלף סל'ד

 

אזז ???

 

זה הרבה תלוי בגיר ובגודל הגלגל גם כן!

אין חכם כבעל ניסיון!!

פורסם
טוב אז ככה שמתי לב שאני על הילוך חמישי ב 90 קמ"ש, אז המנוע עובד על 2100 סל"ד, אבל שאני עולה ל 110 קמ"ש, המנוע עובד כבר ב 3000 סל"ד, ובסך הכל העלתי ב 22% את המהירות, ז"א הסלד צריך לעמוד על 2600 בערך !

למישהו יש הסבר ? האם זה בגלל הגרר של האוויר במהירות גבוהה ?

לא נראה לי שזו בעיה מכמה סיבות שונות, אבל הסיבה הכי פשוטה והגיונית היא החישוב הפשוט:

90 קמ"ש = 2,100 סל"ד.

נראה לך הגיוני שנניח 180 קמ"ש יהיה 4,200 סל"ד?! ממש לא.

 

אז בעיה זו לא.

השאלה היא - איך זה נעשה ככה? הרי יחסי העברה זה יחסי העברה. הם לא יכולים להשתנות באמצע ההילוך. ואפקט הגרר של הרוח לא משנה יחסי העברה.

אפקט הגרר של הרוח אומנם יגרום לך להיות איטי יותר, אבל לא ישנה את יחסי העברה בשום מצב.

שוב חישוב פשוט: נראה לך שהסל"ד ישתנה אם תיסע בקיץ על 100 קמ"ש כשאין רוח, ולעומת זאת תיסע בחורף כשיש רוח חזקה והיא בכיוון ההופכי שלך? לא. הסל"ד ישאר אותו הדבר.

 

אז השאלה היחידה היא איך:roll:

 

ואני חייב להודות שזה ממש מסקרן.

Back to the original - NC again.

×
×
  • תוכן חדש...