Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

וואללה, מצב מעניין.

מבחינת נזקי הגוף - פה זה קל. החוק מחייב את חברת הביטוח שלך (ביטוח חובה) לשלם. פה אין משחקים. אין שאלה של אשם. זה 100% הצלחה (כמובן שעליך להצטייד בכל האסמכתאות באשר לנזק הגופני המלא שנגרם לך).

החלק המעניין הוא הנזקים הממוניים. לך אין ביטוח מקיף, אז לא תוכל לתבוע (זה כנראה היה הצעד הטוב ביותר בנסיבות שלך).

את בעל הרכב לא תוכל לתבוע, כי רכבו נגנב. אלא אם תצליח להוכיח שהוא התרשל, ורשלנותו איפשרה את גניבת הרכב (נניח - השאיר את המפתחות ברכב, או ״יצא לרגע לפיצוציה לקנות סיגריות״, כשהרכב מונע). מה הסיכוי שזה המצב? לאור זאת שסיפרת שהאירוע קרה באמצע הלילה - כנראה שזה לא הסיפור.

אם הגנב מעל גיל 16, הוא נושא באחריות, ולכן בית המשפט לא ימהר לחייב את הוריו בתשלום, אם תחליט לתבוע אותם. אלא אם תצליח להוכיח שהם ידעו על נטיותיו העברייניות ולא עשו דבר בנידון (סיכוי נמוך שתצליח להוכיח דבר שכזה).

המתבקש הוא לתבוע את הגנב. וכנראה גם תזכה (אם הסיפור שהבאת הוא הסיפור המלא והאמיתי). אבל מה הסיכוי שתראה ממנו כסף? כנראה שסיכוי לא רב. הרי כנראה שאין לו את הסכומים כדי לכסות על הנזק.

אבל, ופה זה אולי מעניין. אם הגנב הוא קטין, יכול להיות שהמשטרה התרשלה. אם תוכל להוכיח שהמשטרה ידעה או אמורה היתה לדעת שמדובר בקטין (מידע מודיעיני מוקדם, מראהו של הגנב, וכו׳), ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה להתנהג בזהירות יתר, לא להקים מחסום, לא לבצע מרדף, ולבטח לא לבצע ירי לכיוונו. ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה לנסות לסגור על הגנב רק בכביש שנחסם מראש לשאר משתמשי הדרך. מה הסיכוי שהמשטרה ידעה שמדובר בקטין? לא יודע, נראה לי נמוך. מה הסיכוי שתצליח להוכיח שהמשטרה ידעה שזה קטין? נראה לי עוד יותר נמוך. ומה הסיכוי ששופט אכן יקבע כי התנהלה ברשלנות? כי לא ברור (הרי יכול להיות שדווקא בגלל שהיה קטין, ומכאן - כנראה לא יודע לנהוג, הרי שכל דקה שלו על ההגה מהווה סכנה לציבור, והיה צורך להשבית את הסכנה במיידית).

מה הסיכוי שלך לנצח תביעה שכזו ללא עו״ד? נראה לי אפסי.

תצטרך עו״ד טוב שיוכל לחקור ולהוכיח מה שהוזכר לעיל (הידיעה של ההורים שילדם מגלה התנהגות עבריינית, ולהוכיח שלא עשו מספיק בעניין זה; להוכיח שהמשטרה ידעה או היתה אמורה לדעת שמדובר בקטין, והתרשלה באופן האכיפה; לחקור ולהוכיח שבעל הרכב התרשל ורשלנותו איפשרה את גניבת הרכב, ...). זה קייס לא פשוט, הנזק שאתה מתאר הוא קטן מאוד (אתה אומר שכל הרכב שווה 15 אלף), ומכיוון שעו״ד מקבל אחוזים ממה שנפסק לטובתך (ומכיוון שהסכום המקסימלי שאתה יכול לתבוע נמוך מאוד) - ספק אם יהיה עו״ד שירצה לקחת את התיק הזה... לגמרי נתקעת בין הכיסאות... 😞

  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 שעות, Keyser Söze כתב:

וואללה, מצב מעניין.

מבחינת נזקי הגוף - פה זה קל. החוק מחייב את חברת הביטוח שלך (ביטוח חובה) לשלם. פה אין משחקים. אין שאלה של אשם. זה 100% הצלחה (כמובן שעליך להצטייד בכל האסמכתאות באשר לנזק הגופני המלא שנגרם לך).

החלק המעניין הוא הנזקים הממוניים. לך אין ביטוח מקיף, אז לא תוכל לתבוע (זה כנראה היה הצעד הטוב ביותר בנסיבות שלך).

את בעל הרכב לא תוכל לתבוע, כי רכבו נגנב. אלא אם תצליח להוכיח שהוא התרשל, ורשלנותו איפשרה את גניבת הרכב (נניח - השאיר את המפתחות ברכב, או ״יצא לרגע לפיצוציה לקנות סיגריות״, כשהרכב מונע). מה הסיכוי שזה המצב? לאור זאת שסיפרת שהאירוע קרה באמצע הלילה - כנראה שזה לא הסיפור.

אם הגנב מעל גיל 16, הוא נושא באחריות, ולכן בית המשפט לא ימהר לחייב את הוריו בתשלום, אם תחליט לתבוע אותם. אלא אם תצליח להוכיח שהם ידעו על נטיותיו העברייניות ולא עשו דבר בנידון (סיכוי נמוך שתצליח להוכיח דבר שכזה).

המתבקש הוא לתבוע את הגנב. וכנראה גם תזכה (אם הסיפור שהבאת הוא הסיפור המלא והאמיתי). אבל מה הסיכוי שתראה ממנו כסף? כנראה שסיכוי לא רב. הרי כנראה שאין לו את הסכומים כדי לכסות על הנזק.

אבל, ופה זה אולי מעניין. אם הגנב הוא קטין, יכול להיות שהמשטרה התרשלה. אם תוכל להוכיח שהמשטרה ידעה או אמורה היתה לדעת שמדובר בקטין (מידע מודיעיני מוקדם, מראהו של הגנב, וכו׳), ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה להתנהג בזהירות יתר, לא להקים מחסום, לא לבצע מרדף, ולבטח לא לבצע ירי לכיוונו. ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה לנסות לסגור על הגנב רק בכביש שנחסם מראש לשאר משתמשי הדרך. מה הסיכוי שהמשטרה ידעה שמדובר בקטין? לא יודע, נראה לי נמוך. מה הסיכוי שתצליח להוכיח שהמשטרה ידעה שזה קטין? נראה לי עוד יותר נמוך. ומה הסיכוי ששופט אכן יקבע כי התנהלה ברשלנות? כי לא ברור (הרי יכול להיות שדווקא בגלל שהיה קטין, ומכאן - כנראה לא יודע לנהוג, הרי שכל דקה שלו על ההגה מהווה סכנה לציבור, והיה צורך להשבית את הסכנה במיידית).

מה הסיכוי שלך לנצח תביעה שכזו ללא עו״ד? נראה לי אפסי.

תצטרך עו״ד טוב שיוכל לחקור ולהוכיח מה שהוזכר לעיל (הידיעה של ההורים שילדם מגלה התנהגות עבריינית, ולהוכיח שלא עשו מספיק בעניין זה; להוכיח שהמשטרה ידעה או היתה אמורה לדעת שמדובר בקטין, והתרשלה באופן האכיפה; לחקור ולהוכיח שבעל הרכב התרשל ורשלנותו איפשרה את גניבת הרכב, ...). זה קייס לא פשוט, הנזק שאתה מתאר הוא קטן מאוד (אתה אומר שכל הרכב שווה 15 אלף), ומכיוון שעו״ד מקבל אחוזים ממה שנפסק לטובתך (ומכיוון שהסכום המקסימלי שאתה יכול לתבוע נמוך מאוד) - ספק אם יהיה עו״ד שירצה לקחת את התיק הזה... לגמרי נתקעת בין הכיסאות... 😞

אתה טועה בכמה נקודות. קודם כל- אחריות פלילית היא כבר מעל גיל 12. שנית- מה עניין קטין או בגיר לשאלת הרשלנות של המשטרה?

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, Keyser Söze כתב:

אבל, ופה זה אולי מעניין. אם הגנב הוא קטין, יכול להיות שהמשטרה התרשלה. אם תוכל להוכיח שהמשטרה ידעה או אמורה היתה לדעת שמדובר בקטין (מידע מודיעיני מוקדם, מראהו של הגנב, וכו׳), ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה להתנהג בזהירות יתר, לא להקים מחסום, לא לבצע מרדף, ולבטח לא לבצע ירי לכיוונו. ייתכן ובית המשפט יקבע שעל המשטרה היה לנסות לסגור על הגנב רק בכביש שנחסם מראש לשאר משתמשי הדרך. מה הסיכוי שהמשטרה ידעה שמדובר בקטין? לא יודע, נראה לי נמוך. מה הסיכוי שתצליח להוכיח שהמשטרה ידעה שזה קטין? נראה לי עוד יותר נמוך. ומה הסיכוי ששופט אכן יקבע כי התנהלה ברשלנות? כי לא ברור (הרי יכול להיות שדווקא בגלל שהיה קטין, ומכאן - כנראה לא יודע לנהוג, הרי שכל דקה שלו על ההגה מהווה סכנה לציבור, והיה צורך להשבית את הסכנה במיידית).

מה הסיכוי שלך לנצח תביעה שכזו ללא עו״ד? נראה לי אפסי.

 

לתבוע את המשטרה? לחקור אותם על מידע מודיעיני ונהלי מרדף? בשביל רכב מושבת.

ראית יותר מידי סדרות טלויזיה.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 2
פורסם
בתאריך 30.1.2026 בשעה 06:56, 2pac כתב:

אתה טועה בכמה נקודות. קודם כל- אחריות פלילית היא כבר מעל גיל 12. שנית- מה עניין קטין או בגיר לשאלת הרשלנות של המשטרה?

קודם כל - ככל הידוע לי, גיל 16 מבוגר יותר מאשר גיל 12. והרי אמרתי שלבן 16 יש אחריות. כתבתי זאת מפורשות. לא ברור לי אתה טוען שזו טעות. (אגב, כאן לא מדובר באחריות פלילית, אלא באחריות נזיקית - כלומר, על הנזק לרכבו של פותש שאותו בן 16 גרם. וגם במקרה הזה יש לבן ה-16 אחריות).

 

שנית - ניסיתי להסביר, אנסה שוב. נניח והיה ידוע למשטרה שהגנב בן 16. אם ידועה עובדה זו, אמור להיות ברור למשטרה שהגנב אינו בעל רשיון, ולא השלים לימודי נהיגה. ולכן, חזקה שאינו יודע לנהוג.

אם ידוע למשטרה שהרכב נהוג בידי מי שלא הוכשר לכך ושאינו יודע לנהוג, המשטרה אמורה להניח שהוא לא ישלוט ברכב, לא בנהיגה "שיגרתית", קל וחומר - לא תחת לחץ של מרדף משטרתי.

ואם כל זאת ידוע למשטרה, הרי שבבחירתה לבצע מרדף, לרבות ירי לעבר הרכב הגנוב - התרשלה.

בתאריך 30.1.2026 בשעה 15:35, Be roo כתב:

 

לתבוע את המשטרה? לחקור אותם על מידע מודיעיני ונהלי מרדף? בשביל רכב מושבת.

ראית יותר מידי סדרות טלויזיה.

 

אז התחלתי מכך שהמשטרה נהנת בדרך כלל מחסינות. עניין זה משתנה כאשר מדובר ברשלנות.

ונכון, המשטרה יכולה להערים קשיים אם תתבע כפי שציינת (סירוב לחשוף מידע מודיעיני, למשל). לכן אמרתי שאין סיכוי לעשות זאת ללא עו"ד טוב.

המחשבה לתבוע את המשטרה נולדה רק עקב זאת שהסיכויים של פותש לראות כסף אם יתבע את הגנב קטנים מאוד. ניסיתי לחשוב קצת מחוץ לקופסה במטרה לסייע לו. ותוך כדי כך, סייגתי שהדבר קשה, וככל הנראה לא משתלם (כלומר - כנראה לא באמת עזרתי, אבל העליתי אפשרות. אם לנסות אותה אם לאו - שיקול של פותש).

פורסם
בתאריך 30.1.2026 בשעה 15:35, Be roo כתב:

לתבוע את המשטרה? לחקור אותם על מידע מודיעיני ונהלי מרדף? בשביל רכב מושבת.

ראית יותר מידי סדרות טלויזיה.

הוא לא חי בסרט 

קראתי בחיפוש פשוט בגוגל 

על פסקי דין שבהם בית משפט חייב את המשטרה  במרדפים מעין אלו

כגון במקרה שרדפו אחריו לרחוב ללא מוצא או לתוך פקק שברור לעין כל שזה יסתיים בתאונה 

כאן "לכאורה "רודפים אחריו לתוך כביש ריק  

אבל מסתבר שהוא לא כביש ריק ויש מכוניות ויכל להרוג אותי ואת הבת שלי שישבה מאחור 

אבל אכן אני בסיטואציה מורכבת מה לעשות עם התביעה הזו

המשטרה זימנה אותי לתת עדות נגד הגנב כמעורב בפרשה 

ואמרו לי שהוא יעמוד לדין בעוד כמה ימים 

ושאני יביא דו"ח שמאי והם יבקשו מהשופט לתת פסק דין גם לגביי 

לא הייתי שש להיות במגע איתו 

אבל אני גם לא מפחד ממנו אז מה ? המדינה שייכת לפושעים ?

יש חוק וסדר יכל להרוג אותי הנבלה הזאת 

ואת הטיפת  דם האחרונה אני ימצוץ לו

  • מעניין 1
פורסם
בתאריך 31.1.2026 בשעה 19:23, Keyser Söze כתב:

שהמשטרה נהנת בדרך כלל מחסינות

המשטרה לא נהנית מחסינות, אפשר לתבוע, אבל התיאור הדרמטי שלך על החקירה נראה שנלקח מאיזו סידרה.

 

בתאריך 31.1.2026 בשעה 19:35, ידני כתב:

 ויכל להרוג אותי ואת הבת שלי שישבה מאחור 

בתאריך 31.1.2026 בשעה 19:35, ידני כתב:

יש חוק וסדר יכל להרוג אותי הנבלה הזאת 

ואת הטיפת  דם האחרונה אני ימצוץ לו

 אתה מצטרף לדרמה הטלויזיונית?

 

בתאריך 31.1.2026 בשעה 19:35, ידני כתב:

על פסקי דין שבהם בית משפט חייב את המשטרה  במרדפים מעין אלו

אכן יש כאלה. בהצלחה.

 

פורסם
בתאריך 31.1.2026 בשעה 19:23, Keyser Söze כתב:

קודם כל - ככל הידוע לי, גיל 16 מבוגר יותר מאשר גיל 12. והרי אמרתי שלבן 16 יש אחריות. כתבתי זאת מפורשות. לא ברור לי אתה טוען שזו טעות. (אגב, כאן לא מדובר באחריות פלילית, אלא באחריות נזיקית - כלומר, על הנזק לרכבו של פותש שאותו בן 16 גרם. וגם במקרה הזה יש לבן ה-16 אחריות).

 

שנית - ניסיתי להסביר, אנסה שוב. נניח והיה ידוע למשטרה שהגנב בן 16. אם ידועה עובדה זו, אמור להיות ברור למשטרה שהגנב אינו בעל רשיון, ולא השלים לימודי נהיגה. ולכן, חזקה שאינו יודע לנהוג.

אם ידוע למשטרה שהרכב נהוג בידי מי שלא הוכשר לכך ושאינו יודע לנהוג, המשטרה אמורה להניח שהוא לא ישלוט ברכב, לא בנהיגה "שיגרתית", קל וחומר - לא תחת לחץ של מרדף משטרתי.

ואם כל זאת ידוע למשטרה, הרי שבבחירתה לבצע מרדף, לרבות ירי לעבר הרכב הגנוב - התרשלה.

 

 

אמרת שאם הגנב הוא מעל גיל 16 הוא נושא באחריות, משתמע מכך שאם הוא מתחת לגיל 16 הוא לא נושא באחריות.

אמרת שאולי המשטרה התרשלה אם הגנב הוא קטין ולא אם הוא בן 16. אז יש קטינים שיש להם רישיון נהיגה כחוק.

פורסם (נערך)

@ידני אם עוד לא מאוחר מידי. ממליץ מאוד להתיעץ עם עורך דין לפני כל דבר אחר. היית בתאונה גדולה. יש תביעה משטרתית, אתה מעורב בזה. עדויות. אתה חייב עו״ד שיכסה את הצד שלך. שלא תעשה טעות עכשיו (זה הזמן הכי קריטי) שתצטער עליה בעתיד.

עריכה אחרונה על ידי garicho
פורסם

התאונה לא באשמתי מעל לכל ספק  המקסימום שאני יכל להפסיד זה את שווי הרכב שלא היה שווה הרבה 
לאיזה צורך אתה ממליץ לקחת בכז עו,"ד  מה התרחיש ?

פורסם

יש סע מיוחד, 77 בחוק העונשין נדמה לי שמאפשר לבית משפט לתת פיצוי לנפגע עבירה מעבריין שהורשע בבמסגרת ההליך הפלילי. כלומר לא תצטרך לתבוע אותו. רק מה, זה תלוי מה יתבעו אותו.  אם גניבת הרכב, אז לא אתה הנפגע. אם נהיגה מסוכנת אז לכאורה כן. הייתי מדבר עם התובע המשטרתי או הפרקליטות לוודא שהם מתכוונים לנקוט הליך כזה. ותחשוב על התייעצות עם עו"ד כי זה יכול להיות שווה. 

מה שכן כמו שכתבו שיפסקו לך פיצוי זה דבר אחד, לראות את הכסף (מקטין, תפרן, שהבטיחו לו 1500 ש"ח ופקטור סיגריות על גניבה, מה הוצאה לפועל יעקלו לו מברשת שיניים?)  זה לא יהיה פשוט ומי יודע כמה תצטרך להתעסק בזה.

אך תזניח אתהכאבים בעיני זו חזית הרבה יותר חשובה גם שם מגיעים פיצויים מהביטוח חובה ושם להבדיל גם ישלמו.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...