Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ארובה למנגל פחמים - יש צורך?


פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן.

בדרך להזמין מטבח חוץ, בקצה (רחוק מדלת הסלון) מתכוון לשים מנגל ברזילאי. בגלל הרוחות (קומה 13 ואחרונה, פתוח ל3 כיוונים) אני תוהה אם יש צורך בארובה מעל על מנת שתעזור להתמודד עם הרוח הצפויה (לפי GPT זה מייצב את תהליך הבערה ובלה בלה).

 

מישהו התנסה עם זה? אני מכיר יותר ארובה כפתרון לסילוק עשן (שזה לא רע, אבל זו לא ממש הבעיה במקרה שלי).

 

תודה מראש

 

  • אחראי פורום
פורסם

ארובה פלוס תא סגור על כל המנגל (חוץ מהחזית כמובן) בוודאי תעזור לנטרל את האש ממה שקורה בחוץ.

אני רחוק מקומה 13 אבל גם מתמודד עם רוחות ובדרך לבנות אחד כזה.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא יודע מה זה "מייצב את תהליך הבערה", יכול לומר שזה עוזר לפחמים להידלק מהר יותר מאשר במצב פתוח וזה מאפשר לך לצלות גם כמטפטף בחוץ. אולי באמת בקומה 13 זה בנוסף יתן הגנה מרוחות.

FB_IMG_1765612374640.jpg

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני ממליץ לשאול אנשי מקצוע, אבל יכול לתרום מהניסיון המוגבל שלי.

ארובה עוזרת מאוד, גם כשאין רוח. לפני שהיא מתחממת היא לא מתפקדת, וזה מאוד מורגש. בלעדיה, בגריל גדול, זה בלתי נסבל לעמוד ליד הגריל.

עכשיו אני במרפסת עם רוח והדרך היחידה שהגריל יעבוד זה עם מכסה (גריל קטן)

 

אני לא רואה איך במצב של רוח אפשר להפעיל גריל, אם הוא לא מוגן מהרוח, עם או בלי ארובה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

לפני שהיא מתחממת היא לא מתפקדת, וזה מאוד מורגש. בלעדיה, בגריל גדול, זה בלתי נסבל לעמוד ליד הגריל

לא בטוח שהבנתי את המשפט.

 

מתוכנן גריל יחסית קטן של 60*40 בערך , הוא בסמוך לגריל גז גדול יותר והמטרה שלו היא בעיקר נתחים עבים/צליה ארוכה.

פורסם

הכוונה במשפט זה שכמות העשן שמייצר גריל לפני שהארובה מושכת את העשן, לאחר שהתחממה, יכולה להיות בעייתית.

העשן מתפזר לכל עבר, בהתאם לרוח, ולא נשאב לארובה. 

 

 בגריל קטן זה פחות משמעותי, אם כי הכוונה בד"כ ב-גריל ברזילאי, זה לצליות קצרות יותר (יותר חום/גחלים).

כמובן שנתחים בחום לא גבוה מייצרים הרבה פחות עשן מבשר עם הרבה שומן, כמו קבבים, על חום מאוד גבוה. 

מה שחשוב הוא שהגריל עצמו יהיה פריק, לניקוי קל. 

 

אני באמת ממליץ לשאול מישהו שמבין בבנייה של גרילים, כי הניסיון שלי מצומצם למה שאני מכיר. 

אני יכול להגיד שבמרפסת שלי היה גריל גז שנשרף, כי גם עם מכסה סגור נכסה מספיק רוח ברווח בין המכסה לגריל, העיפה את השומן של גוש הפיקנייה לחלק האחורי, והוא נדלק (כשהגריל על חום מינימום).

מניח שמישהו עם ניסיון עם גרילים כאלו לא היה נופל ככה כמוני, ונכון שהמרפסת שלי מאוד פתוחה לרוח, אבל עדיף ללמוד מניסיון של אחרים מאשר ללמוד לקח...

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...