Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר 25 שנה עם רכב צמוד חושב לרכוש רכב פרטי ולהימנע מנחשול הרכבים הסינים אשר מציף את חברות הליסינג.

תמיד אהבתי את האיוניק 5 , ולאור המחירים ההגיונים שלהם ביד 2 אני חושב על קניה של רכב מודל 22-23 .

אשמח לשמוע ממי שהחזיק \ מחזיק את הרכב על עלות האחזקה, טווח אמיתי וכל מידע רלוונטי אחר אשר יכול לעזור בקבלת ההחלטה.

 

תודה מראש !

פורסם

לפני שאתה מתחיל לחפש - בדוק עלויות ביטוח. אולי יעבור לך.

 

@discoTD5 יש לך מה להוסיף?

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

קיבלתי הצעות הכוללות מקיף + חובה של קרוב ל 8000 ש"ח ...

נאמר לי שיש טיפול הכולל החלפת נוזל קירור לסוללה בעלות כוללת של כמעט 4500 ש"ח , מתחיל להבין מדוע המחירון צונח בצורה חדה כזו.

  • מצחיק 1
פורסם

הטיפול הגדול הוא פעם ב4שנים/60000 ק״מ. בסך הכל לא נורא עד כדי כך.

 

יש תקלה סדרתית של ממיר הזרם ICCU שהולך בקצב הזוי. כל עוד הרכב באחריות, אין בעיה.

 

רדיוס סיבוב ענק של משאית.

 

כל השאר זה אחלה רכב

פורסם
לפני שעתיים, gollu כתב:

הטיפול הגדול הוא פעם ב4שנים/60000 ק״מ. בסך הכל לא נורא עד כדי כך.

 

יש תקלה סדרתית של ממיר הזרם ICCU שהולך בקצב הזוי. כל עוד הרכב באחריות, אין בעיה.

 

רדיוס סיבוב ענק של משאית.

 

כל השאר זה אחלה רכב

במקרה הספציפי שלי עם נסועה שנתית של 30K מדובר על הוצאה נכבדת כל שנתיים אשר מקפיץ את עלות האחזקה בצורה משמעותית , ככל הנראה נפנה לרכבים של טסלה.

פורסם

יכול להגיד שאני נוסע פעמיים בשבוע לעבודה בנסיעה בינעירונית עם איוניק 5 שנת 2025. מרחק של 35 קילומטר בערך לכל כיוון. 

נוסע, לא נוהג, ואינני בעלים של כזה רכב.

 

האוטו בהחלט מהודר. גלגלים של 19". קולגה שלי לעבודה מאוד מרוצה ממנו. האוטו מראה צפי של 485 קילומטרים בנסיעה כשיש 100% טעינה בערך. האוטו מאיץ מאוד מהר. ברמה שאני נדבק לכיסא בגב, בתור נוסע. זה בהחלט נחמד. 

 

מערכות הבטיחות מראות רכבים מהצדדים נגיד, האוטו לא נותן לעבור נתיב ללא מאותת (בנסיעה בינעירונית לפחות שמתי לב לזה).

יש מסך גדול והאוטו מרווח לדעתי. 

 

זאת דעתי בתור נוסע. 

 

 

 

  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 8 שעות, 3n כתב:

במקרה הספציפי שלי עם נסועה שנתית של 30K מדובר על הוצאה נכבדת כל שנתיים אשר מקפיץ את עלות האחזקה בצורה משמעותית , ככל הנראה נפנה לרכבים של טסלה.

תקנה אוטו ממודל 2022 שכבר עבר את טיפול 4 השנים ויש לך שקט לשנתיים. עיקר העלות של הטיפול היא נוזל הקירור עצמו ועוד כמה מאות שקלים של מסנן מזגן שאפשר להחליף לבד בכמה עשרות שקלים. ניתן לרכוש את נוזל הקירור המקורי בקוריאה פאלקון (https://koreafalcon.com/) בחצי מחיר ולהביא למוסך של כלמוביל. בנוסף יש אנשים שמטפלים במוסך במודיעין שנקרא גיל ניב שמבצע את הטיפול עם נוזל קירור בתקן לכאורה באזור אלף ש"ח, אך לא שמעתי מה קורה אם צריך לממש אחריות לסוללה לאחר מכן.

לאחר שהאחריות לסוללה מסתיימת (7 שנים) יתכן שניתן לוותר על התענוג.

לדעתי ההפרש בעלות הרכישה מול טסלה Y משמעותי יותר מהטיפולים הללו, מה גם שהטסלה לא חפה מבעיות אחרות והאחריות העיקרית שלה קצרה יותר (4 שנים או 80 אלף לעומת 5 שנים או 100 אלף ביונדאי).

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

נדמה לי שבמודל אחרי מתיחת הפנים (חושב מהלך 2024), נושא החלפת נוזל הקירור היקר כל 60000 ק"מ השתנה וזה פחות יקר ותדיר מהדגמים הקודמים. שווה בדיקה.

פורסם
לפני 7 דקות, elihershko כתב:

גם בקונה יש את ההחלפה היקרה הזאת?

 

כן

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

כל פעם לומדים משהו חדש על הוצאות ה-EV. מסתבר ש"אין טיפןלים בחשמלית חוץ מפילטר מזגן" זה לא בדיוק נכון. 

לו הייתי בענייני צ'אט מקצועי וכאלה, לא החרתבונה החינמית הייתי מבקש ממנו שישווה "על אמת" הוצאות בין EV ו ICE. אני מניח ICE עדיין יקרה יותר בטיפולים אבל הפער קצת פחות משנדמה; כמובן הרבה יותר הוצאות דלק מול חשמל; פחות ביטוח; פחות ירידת ערך; יותר "התעסקות".

בסופו של דבר אני חושב שנתכנס לזה:

1. נהיגה בחשמלית היא חוויה אחרת, ומי שאוהב את זה, אז טוב. השיקול הכלכלי  די קשה לביצוע בהינתן שההוצאה העיקרית על EV היא ירידת ערך דרמטית (ברנגלר זה הביטוח...). להשוואה לאורך חיי הרכב ההוצאה העיקרית של ICE היא גם ירידת ערך אבל מתונה יותר, ואז הדלק, תחזוקה שלישית (אא"כ זה סיטרואן.) אפילו השיקול של שמירה על הסביבה לא מובן מאליו בהינתן הצורך למחזר את הסוללות האלה (שלא לומר לייצר אותן). 

2. חוץ ממי שהנסועה שלו ממש גבוהה, ואז החשמלי של היום זה קצת כמו הדיזל של פעם, חסכני מאוד -- בהבדל שהדיזל החזיק מעמד הרבה יותר ועל החשמלי באמת שאין לדעת (יתכן שחשמלי עם סוללה חדשה/מחודשת זה כמו רכב חדש).

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

יש גם אנשים בארץ שחצו את ה-200 ואפילו את ה-300 אלף ק"מ עם טסלה. 

לא חייב לבדוק בארה"ב.

 

קח בחשבון שאם אתה מתכנן לרכוש רכב בן שנתיים או 3, במקרה של טסלה אתה תקבל את המודל Y שאינה ג'וניפר. הג'וניפר משפרת כל מיני דברים כמו נוחות נסיעה, איכות חומרים וכדומה, אבל לא שווקה בשנים האלו. 

במודל 3 אתה יכול לקבל את ההיילנד החל מאוקטובר 2023 שבנתיים עושה רושם יותר טוב מבחינת איכות חומרים לעומת הדגם הקודם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

יש בארץ גם אנשים שגמאו לא מעט ק"מ עם איוניק5:

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4021-סיכום-שנה-ו80000ק-מ-עם-יונדאי-איוניק-5

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

דרך אגב , אותו המשתמש מדווח ב 18.11.2025 שהרכב כבר עם 240,000 ק"מ, בריאות סוללה של 97.5%...

טוען ל 0 תקלות , בלמים מקורים והחלפה של 6 צמיגים..

מרשים בהחלט.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...