Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

ייזהר הקונה. מאוד.

 

אתה לא יודע האם רצועה קודמת התפוררה והזיקה, ולמנוע הזה יש עוד כמה מחלות קטלניות.

 

לפני 5 דקות, yulianx כתב:

כזה מנוע הייתי קונה אם ברכב עד 3 שנים ו60 אלף ק"מ. או בוודאות יודע שלא הייתה התפוררות שזה יכול להיות קשה יותר לגילוי, כי המוכר אולי מסתיר.

עד כדי כך... אוקיי אני אמנע מהמנוע הזה בכל מחיר אם זה המצב...

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, yulianx כתב:

כזה מנוע הייתי קונה אם ברכב עד 3 שנים ו60 אלף ק"מ. או בוודאות יודע שלא הייתה התפוררות שזה יכול להיות קשה יותר לגילוי, כי המוכר אולי מסתיר.

כרגע אני בכיוון של פיג'ו 208 עם מנוע 1.6 2015, האם כדאי לבדוק במכון בדיקה או לקחת למוסך? ואם מוסך אתה מכיר מישהו באזור נתניה? 

עריכה אחרונה על ידי Mukah
פורסם

אפשר לקחת למוסך ולבדוק האם הוא בודק גם מצב פחחות.

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 13 דקות, yulianx כתב:

אפשר לקחת למוסך ולבדוק האם הוא בודק גם מצב פחחות.

 

לא יותר חשוב מצב מכני של המנוע והגיר לבדוק? ואתה מכיר מישהו באזור נתניה במקרה? בינתיים נראה שרוב המקומות שם או רמאים או לא מקצועיים( גם מהניסיון שלי מפעם)

פורסם

חשוב, לכן מוסך יכול לבדוק זאת. אך גם חשוב לבוקר מצב שילדה.

לא מכיר את אזור נתניה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 20 דקות, yulianx כתב:

חשוב, לכן מוסך יכול לבדוק זאת. אך גם חשוב לבוקר מצב שילדה.

לא מכיר את אזור נתניה.

ואיך להסביר להם מה אני מבקש לבדוק? כי כשאני אומר בדיקה לפני קנייה כולם אומרים שהם לא עושים 

פורסם
לפני כשעה, Mukah כתב:

בדיקה לפני קנייה כולם אומרים שהם לא עושים 

בצדק, כי אם יגידו לך שהרכב סבבה יחסית, ואחרי שבוע/חודש יתקלקל משהו, תדרוש אחריות ופיצוי,

אז למה למוסכניק להכניס ראש בריא למיטה חולה?

 

בגדול - אם אתה מחפש למצוא אמינות של יפנית חדשה ברכב צרפתי בן 10 בתקציב כזה  -  אתה לא בכיוון...

אין חיות כאלה. ככל שהרכב ישן יותר והתקציב זעום יותר  -  מרכיב ההימור בעיסקה גבוה יותר.

 

אם אין לך מוסך ידידותי שמכיר אותך ואתה אותו, שיתן לך חוות דעת אמיתית ללא חשש שתתבע אותו אח"כ,

הפתרון השני הכי טוב לדעתי הוא לקחת חבר או קרוב משפחה מנוסה שיעשה סיבוב ויביע את דעתו.

ברכבים ישנים כאלה מה שחשוב הוא המצב הנוכחי ושהם טופלו באופן סדיר בשנים האחרונות.

בלאי תמיד קיים ברכב שכבר עבר משהו בחייו, ואף אחד לא יפרק לך את הרכב לגורמים ויבדוק פרטנית כל חלק וחלק.

 

היו לי לא מעט רכבים ישנים, וגם ישנים מאוד.

בקנייה הסתמכתי תמיד על התחושה מסיבוב קצר, והתרשמות אישית מהבעלים שטיפל באופן סדיר.

 

אישית הייתי מחפש אמינות נטו, לא נתקע על שנתון או חסכון בדלק וכו'

ולכן הולך בכיוון של יפנית ישנה "כמו פעם" עם מוניטין טובים ושוק חלש,

לדוגמה: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/2nj8v1mk

ואחת קטנה יותר: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/rwtsosc1

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא כולם עושים בדיקה.

וכשעושים, לא יגידו סבבה בטח לא ברכב ישן אלא יתנו תמונת מצב.

מציע לחכות לאנשים שמכירים את האזור להמלצה על מוסך, ובמידה ואין אז בדיקה.

אבל לפני, לבדוק שיש היסטוריית טיפולים ולבקש דו"ח סליקה..

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לגבי פיז'ו 208 1.6 ויתר המכוניות פ'זו סיטרואן עם מנוע 1.6 120 כ"ס. 

 

תקלות שונות שהיו במנוע 1.2 פיורטק שהחליף אותו, פתאום גורמות לחשוב שמנוע 1.6 120 כ"ס הוא מנוע אמין מאוד ולא בעייתי וזה לצערינו לא המצב. נכון שאין שם משהו טרמינלי כמו רצועות מהתפוררות  אבל זה מנוע עם הרבה טכנולוגיות מורכבות ויוקרת של BMW (זה מנוע שתוכנן על ידי BMW), כמו תזמון שסתומים משתנה, גובה הרמת שסתומים משתנה, טרמוסטט חשמלי, משאבת שמן חשמלית, שרשרת טיימינג שלפעמים מתארכת ודורשת החלפה וכדומה. 

 

המנוע הזה בשביל שיתפקד טוב חייב טיפול מסודר בשמנים ומתכלים הנכונים, רצוי החלפת שמן כל 10.000 ומוסך מומחה שמכיר את המנוע הייטב. טיפול במוסך כללי שמטפל בכל סוגי הרכב לא תמיד הולך טוב. 

 

אם קונים כזה אז רק רכב סופר שמור עם קילומטרז' נמוך וגם שם יכולות להיות הפתעות, מצד שני המחיר שלהם זול מאד...

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, BoazB11 כתב:

בצדק, כי אם יגידו לך שהרכב סבבה יחסית, ואחרי שבוע/חודש יתקלקל משהו, תדרוש אחריות ופיצוי,

אז למה למוסכניק להכניס ראש בריא למיטה חולה?

 

בגדול - אם אתה מחפש למצוא אמינות של יפנית חדשה ברכב צרפתי בן 10 בתקציב כזה  -  אתה לא בכיוון...

אין חיות כאלה. ככל שהרכב ישן יותר והתקציב זעום יותר  -  מרכיב ההימור בעיסקה גבוה יותר.

 

אם אין לך מוסך ידידותי שמכיר אותך ואתה אותו, שיתן לך חוות דעת אמיתית ללא חשש שתתבע אותו אח"כ,

הפתרון השני הכי טוב לדעתי הוא לקחת חבר או קרוב משפחה מנוסה שיעשה סיבוב ויביע את דעתו.

ברכבים ישנים כאלה מה שחשוב הוא המצב הנוכחי ושהם טופלו באופן סדיר בשנים האחרונות.

בלאי תמיד קיים ברכב שכבר עבר משהו בחייו, ואף אחד לא יפרק לך את הרכב לגורמים ויבדוק פרטנית כל חלק וחלק.

 

היו לי לא מעט רכבים ישנים, וגם ישנים מאוד.

בקנייה הסתמכתי תמיד על התחושה מסיבוב קצר, והתרשמות אישית מהבעלים שטיפל באופן סדיר.

 

אישית הייתי מחפש אמינות נטו, לא נתקע על שנתון או חסכון בדלק וכו'

ולכן הולך בכיוון של יפנית ישנה "כמו פעם" עם מוניטין טובים ושוק חלש,

לדוגמה: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/2nj8v1mk

ואחת קטנה יותר: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/rwtsosc1

מבין, אבל מעדיף כבר לקחת סיכון עם הפיג'ו הזה, אהבתי את איכות הנסיעה בו, דיי מבאס רכבים כאלה ישנים

 

לפני 9 שעות, yulianx כתב:

לא כולם עושים בדיקה.

וכשעושים, לא יגידו סבבה בטח לא ברכב ישן אלא יתנו תמונת מצב.

מציע לחכות לאנשים שמכירים את האזור להמלצה על מוסך, ובמידה ואין אז בדיקה.

אבל לפני, לבדוק שיש היסטוריית טיפולים ולבקש דו"ח סליקה..

הסטוריית טיפולים אין לו - אין כמעט לאף אחד בשנים האלה לצערי, אני אנסה לדבר עם מוסכים לשאול אם מכירים ספציפית את הדגם הזה טוב ונראה מה יגידו לגבי "בדיקה כללית של תקינות" - אם כמו שאתה אומר אף אחד לא יסכים או לא אצליח למצוא מוסך שמכיר את הרכב אקח לבדיקה במכון ונקווה שזה לא רק מלא כסתכים

 

לפני שעה, Buki כתב:

לגבי פיז'ו 208 1.6 ויתר המכוניות פ'זו סיטרואן עם מנוע 1.6 120 כ"ס. 

 

תקלות שונות שהיו במנוע 1.2 פיורטק שהחליף אותו, פתאום גורמות לחשוב שמנוע 1.6 120 כ"ס הוא מנוע אמין מאוד ולא בעייתי וזה לצערינו לא המצב. נכון שאין שם משהו טרמינלי כמו רצועות מהתפוררות  אבל זה מנוע עם הרבה טכנולוגיות מורכבות ויוקרת של BMW (זה מנוע שתוכנן על ידי BMW), כמו תזמון שסתומים משתנה, גובה הרמת שסתומים משתנה, טרמוסטט חשמלי, משאבת שמן חשמלית, שרשרת טיימינג שלפעמים מתארכת ודורשת החלפה וכדומה. 

 

המנוע הזה בשביל שיתפקד טוב חייב טיפול מסודר בשמנים ומתכלים הנכונים, רצוי החלפת שמן כל 10.000 ומוסך מומחה שמכיר את המנוע הייטב. טיפול במוסך כללי שמטפל בכל סוגי הרכב לא תמיד הולך טוב. 

 

אם קונים כזה אז רק רכב סופר שמור עם קילומטרז' נמוך וגם שם יכולות להיות הפתעות, מצד שני המחיר שלהם זול מאד...

 

 

ב 9000 שקל נותן מקום לתמרון קצת אם צריך לתקן, לא?  208, שנת 2015 , 1.6  עם 135א קמ

עריכה אחרונה על ידי gggg2
פורסם
לפני 4 דקות, gggg2 כתב:

דיי מבאס רכבים כאלה ישנים

הרכב הכי מבאס הוא זה שנתקע באמצע הדרך...

 

לפני 6 דקות, gggg2 כתב:

מבין, אבל מעדיף כבר לקחת סיכון עם הפיג'ו הזה, אהבתי את איכות הנסיעה בו

אז לך על זה! 

 

ברמה האישית אני האחרון שיגיד למישהו לא לקחת סיכון כשמדובר במשהו שעושה לך את זה.

בתגובה שלי התייחסתי לרכב פרקטי בתקציב הזה, עם כמה שפחות סיכון כלכלי או מכני.

עד לפני כארבע שנים החזקתי 2 יפניות ישנות בלי שום ערגה או חמדה...

אלמרה וקורולה שפשוט נסעו וזהו. לא ביקשתי ולא ציפיתי מהן ליותר מזה.

אבל כשחיפשתי עבור חבר סובארו אאוטבק, נדלקתי בעצמי על האוטו,

וכשמצאתי את זה הנוכחי עשיתי קצת שמיניות כלכליות כדי לרכוש אותו,

ואני חייב להודות שאני לא מצטער על כך ב-99% מהזמן, ודי נהנה מהנהיגה בו.

  • אהבתי 1
פורסם

אין לו תיעוד טיפולים מאז שהרכב אצלו אפילו?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, yulianx כתב:

אין לו תיעוד טיפולים מאז שהרכב אצלו אפילו?

*תיקון - עשיתי בדיקת משכון - תקין , רק צריך לעשות בדיקת ביטוחים אבל צריך מידע של בעל הרכב בשביל זה

עריכה אחרונה על ידי gggg2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...