Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם 

רכשתי רכב טויוטא קורולה היברידית שנת 2019 

והגיע זמן לטיפול אחרי חצי שנה והגעה ל150 אלף קילומטר

קיבלתי הצעת מחיר ממורשה של טויוטא שהיא של סביב 2000 שח - מצב 

מצד שני המוסכניק אצלינו במושב הציע לעשות טיפול ב-700 שח 

רציתי לשאול :

 

1. האם אכן יש דבר כזה טיפול של 150 אלף ק"מ

2. האם בטיפול ברכב חשמלי היברידי צריך ידע מיוחד או שכל מוסכניק יודע לעשות ?

3. האם אני מפספס משהו אם אני עובד עם המוסכניק שלנו שמטפל לנו ברכב הישן שהוא לא היברידי וכו ?

4. האם רכב היברידי אכן צריך טיפול כל חצי שנה ? 

 

image.png.023740fc28a89c99695735feb43c34fa.png

 

פורסם

כדאי לטפל ברכב חשמלי/היברידי צריך הסמכה.

, מכיוון שמערכות המתח הגבוה שלהם מהוות סכנת מוות הדורשת נהלי בטיחות מיוחדים, ציוד מיוחד וכישורים מקצועיים ייעודיים.

 

ב 150 קמ כנראה הגיע זמנו של נוזל הקירור של טויטה, שהוא אכן יקר, אבל אמור להחזיק ל 5 שנים עד להחלפה הבאה 

איזה חלפים הוא מציע לך ב 700 שקל? זה כולל את העבודה?

נשמע זול מידי,

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

ויש עוד סיבה חשובה לטפל במורשה יבואן (ולשלם עוד כמה מאות ש״ח שלא מופיעים בהצעת המחיר) - להאריך את האחריות על הסוללה ההיברידית. יש להארכה עוד כמה תנאים. חפש באתר היבואן.

 

אגב, מהו אותו ״מועדון״ שמופיע בשורה האחרונה, והחברות בו עולה 126 ש״ח (פלוס מע״מ)?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 9 דקות, לירון .ה. כתב:

כדאי לטפל ברכב חשמלי/היברידי צריך הסמכה.

, מכיוון שמערכות המתח הגבוה שלהם מהוות סכנת מוות הדורשת נהלי בטיחות מיוחדים, ציוד מיוחד וכישורים מקצועיים ייעודיים.

 

ב 150 קמ כנראה הגיע זמנו של נוזל הקירור של טויטה, שהוא אכן יקר, אבל אמור להחזיק ל 5 שנים עד להחלפה הבאה 

איזה חלפים הוא מציע לך ב 700 שקל? זה כולל את העבודה?

נשמע זול מידי,

 

תודה.

מניח שאני יכול לבקש מהמוסכניק שלנו חלפים מקוריים 
זה כולל עבודה שלו

מה ההסבר לפער כל כך גדול - כי גם עם הנוזל קירור שעולה עוד 300 שקל - זה לא מסביר פער של פי 2 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

ויש עוד סיבה חשובה לטפל במורשה יבואן (ולשלם עוד כמה מאות ש״ח שלא מופיעים בהצעת המחיר) - להאריך את האחריות על הסוללה ההיברידית. יש להארכה עוד כמה תנאים. חפש באתר היבואן.

להבנתי אין אחריות יצרן על הסוללה כבר (שנת 2019) - בגלל זה עשיתי ביטוח נפרד ב500 שח שנתי - אני טועה ?

פורסם

לא יודע למה התכוונת - אבל אם רכשת הארכת אחריות יבואן לסוללה אתה צריך לחדשה בתוך חודש ו-1,000 ק״מ מסיום ההארכה הנוכחית, גם אם זה לא מסתנכרן עם הטיפול התקופתי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

טיפול תקופתי בטויוטה קורולה היברידי - כל 15,000 ק"מ או שנה (מה שבא קודם).

אם יש לך ספר רכב, אז יש שם פירוט מסויים מתי עושים כל טיפול/ החלפה (נקרא : לוחות אחזקה)

חומרי עזר הגנה וחיטוי - לא ברור מה זה.

מועדון - אני מאמין שמדובר במעין מועדון לקוחות שהמוסך יוצר. נותן הנחה מסויימת בעלות טיפולים.

לגבי ביטוח סוללה - לדעתי זה דבר כדאי (למרות שיש לי התלבטות ביני לבין עצמי לגבי כך). עלות של סוללה זה בערך 10,000 ש"ח (הראו לי קבלה של מישהו ללא ביטוח סוללה)

 

לגבי טיפול במוסך אחר - יכול לטפל בדברים מכניים. כל מה שקשור למערכת ההיברידית - אינו רשאי לגעת בה ללא הסמכה מתאימה

לפני 16 שעות, לירון .ה. כתב:

ב 150 קמ כנראה הגיע זמנו של נוזל הקירור של טויטה, שהוא אכן יקר, אבל אמור להחזיק ל 5 שנים עד להחלפה הבאה 

לפי ספר רכב שלי, החלפה ראשונה ב-150,000 ק"מ, ואח"כ החלפה כל 90,000 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם
לפני 7 שעות, guya72 כתב:

טיפול תקופתי בטויוטה קורולה היברידי - כל 15,000 ק"מ או שנה (מה שבא קודם).

אם יש לך ספר רכב, אז יש שם פירוט מסויים מתי עושים כל טיפול/ החלפה (נקרא : לוחות אחזקה)

חומרי עזר הגנה וחיטוי - לא ברור מה זה.

מועדון - אני מאמין שמדובר במעין מועדון לקוחות שהמוסך יוצר. נותן הנחה מסויימת בעלות טיפולים.

לגבי ביטוח סוללה - לדעתי זה דבר כדאי (למרות שיש לי התלבטות ביני לבין עצמי לגבי כך). עלות של סוללה זה בערך 10,000 ש"ח (הראו לי קבלה של מישהו ללא ביטוח סוללה)

 

לגבי טיפול במוסך אחר - יכול לטפל בדברים מכניים. כל מה שקשור למערכת ההיברידית - אינו רשאי לגעת בה ללא הסמכה מתאימה

לפי ספר רכב שלי, החלפה ראשונה ב-150,000 ק"מ, ואח"כ החלפה כל 90,000 ק"מ.

 

תודה על הפירוט 

 

בהנחה שגם המוסכניק שלי יש לו הסמכה - יש הסבר כלשהו לפער הגדול במחיר ?

פורסם
לפני 7 שעות, guya72 כתב:
לפני 23 שעות, לירון .ה. כתב:

להחלפה הבאה 

לפי ספר רכב שלי, החלפה ראשונה ב-150,000 ק"מ, ואח"כ החלפה כל 90,000 ק"מ

ממה שאני זכרתי, החלפה ראשונה אחראי 10 שנים, או 150 אלף,ואז זה מתקצר לפעם ב 5 שנים, או 90 קמ.

לפני 21 דקות, Mediali כתב:

תודה על הפירוט 

 

בהנחה שגם המוסכניק שלי יש לו הסמכה - יש הסבר כלשהו לפער הגדול במחיר

קודם כל שעת עבודה במוסך מורשה גבוה יותר.

תוריד גם עלות, חומרי עזר, בדיקת בלמים ממוחשבת וכרטיס מועדון.

השמן מאוד יקר, בטח יש שמן שעומד בתקן וזול יותר. ושוב לראות בכמה הוא מתמחר את כל החלקים, כשאתה מבקש מקורי של טויטה.

ותשווה 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 11 שעות, לירון .ה. כתב:

ממה שאני זכרתי, החלפה ראשונה אחראי 10 שנים, או 150 אלף,ואז זה מתקצר לפעם ב 5 שנים, או 90 קמ.

קודם כל שעת עבודה במוסך מורשה גבוה יותר.

תוריד גם עלות, חומרי עזר, בדיקת בלמים ממוחשבת וכרטיס מועדון.

השמן מאוד יקר, בטח יש שמן שעומד בתקן וזול יותר. ושוב לראות בכמה הוא מתמחר את כל החלקים, כשאתה מבקש מקורי של טויטה.

ותשווה 

 

2 שאלות אחרונות:

1. יש סיבה שהטיפול תקופתי של 150 אלף הוא יצטרך לעשות משהו במערכת היברידית?

2. יש משמעות לשמן נוזל קירור מקוריים ?

פורסם (נערך)

אתה צריך לבדוק בספר רכב (במידה ויש לך), מאחר ועשוי להיות הבדל בין מנועים שונים/ תת-דגמים של קורולה.

לי יש את גרסת ההאטצ'בק ->  ברכב שלי, ב-150,000 ק"מ, במערכת ההיברידית יש צורך לבדוק מסנן אויר ונוזל קירור.

לגבי נוזל קירור מערכת היברידית, בספר רכב שלי רשום (העתקתי) :

השתמש באחד מהבאים:
“Toyota Super Long Life Coolant“• •
• •או חומר נוזל קירור על בסיס אתילן גלייקול, עם תוסף חומר
היברידי אורגני בטכנולוגיית חומצה.
אל תשתמש במים בלבד.

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם

יש משמעות לתקן של מוצר ולאיכות שלו.

שמן של מותג איכותי עם תקן מתאים ונוזל קירור כנ"ל לא יהיו פחות טובים מהמקוריים, העניין הוא שמרבית המוסכים לא משתמשים בהם, אלא בדברים יותר גנרים וזולים. 

לגבי שאר החלפים פילטר שמן מזגן ואוויר - כנ"ל, תחליפי ממותג איכותי שווה באיכותו ברוב המקרים למקורי, אבל מה ששמים הרבה פעמים זה או תחליפי זול (סיני) או מזויף.

ושאתה מבקש הצעה עם חלפים מקוריים שזהה להצעה של המורשה פתאום ה-700 הופך להרבה יותר 

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...