Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מניעים רכב היברידי?


Cerebral Cortex

פוסטים מומלצים

שלום וברכה, 
לאחר שחיפוש העלה חרס החלטתי לפתוח פוסט.
שאלה לי אליכם, רכב היברידי שנגמר לו המצבר והסוללה ריקה. איך מניעים כזה דבר? אפשר בעזרת בוסטר? ואם כן איפה מחברים אותו?

שאלה נוספת, נניח שהרכב עומד הרבה זמן בעקבות יציאה של הבעלים למילואים לצורך העניין לאן מחברים את המטען החכם? מטען חכם זהו מטען יעודי למצברים והוא מטעין את המצבר בזמן שהוא לא בשימוש וכאשר המצבר מלא הוא מפסיק, כאשר המתח יורד הוא מתחיל להטעין שוב. 

תודה רבה לעונים.

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתוך ספר של טויוטה CHR. כמו כל רכב  רגיל.

 

המונח רכב היברידי הוא מאוד רחב, אני לא מכיר את כל הסוגים ויתכן מאוד שיש הנחיות אחרות לדגמים מסויימים. 

IMG_20241213_170137.thumb.jpg.717142412503d26cadd32d40123db101.jpg

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא ונצא מנוקדת הנחה שאני משתמש בבוסטר. מה יקרה אם אני אחבר פלוס לפלוס ומינוס למינוס? למה את המינוס צריך לחבר לבודי של הרכב ולא ישירות למינוס של המצבר?

ואם רוצים להיות ספציפיים אז אני מעוניין באיך להתניע טיוטה ראב 4 שנגמר לה המצבר והסוללה. 

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, Cerebral Cortex כתב:

בוא ונצא מנוקדת הנחה שאני משתמש בבוסטר. מה יקרה אם אני אחבר פלוס לפלוס ומינוס למינוס? למה את המינוס צריך לחבר לבודי של הרכב ולא ישירות למינוס של המצבר?

ואם רוצים להיות ספציפיים אז אני מעוניין באיך להתניע טיוטה ראב 4 שנגמר לה המצבר והסוללה. 

 

  1. Safety: Connecting the negative cable to the car body helps prevent sparks near the dead battery. If the dead battery is damaged or leaking gas (which can happen with lead-acid batteries), any spark could ignite the gas, leading to an explosion.
  2. Ground Reference: The car body is a good ground reference point, and it provides a solid electrical connection. This helps ensure that the jump-starting process is effective and that the electrical system can handle the load.
  3. Minimizing Short Circuits: If you connect directly to the negative terminal of the dead battery, there is a risk of accidental short-circuiting, especially if the battery terminals are corroded or if there are loose connections. By connecting to the car body, you minimize this risk.
  4. Voltage Drop Considerations: Connecting to the body allows for a more efficient flow of current. Since the car body is typically a large conductor of electricity, it can help in distributing the current more evenly.
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה טיוטה אתה מדבר? כלומר לחבר בוסטר לפלוס של המצבר ואת המינוס לגוף של הרכב?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

זה בדיוק כמו בפריוס פלוס,  המצבר  12V עצמו נמצא מאחורה, אבל בתוך תיבת הנתיכים יש מקום לחבר את הפלוס ואת המינוס למיקום ייעודי בחלל תא המנוע.

אין ברכב הזה אפשרות לחבר פלוס לפלוס ומינוס למינוס ישירות למצבר .

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Cerebral Cortex כתב:

על איזה טיוטה אתה מדבר? כלומר לחבר בוסטר לפלוס של המצבר ואת המינוס לגוף של הרכב?

 

טיוטה קורולה הצ׳אק בק 2020 היברידית, המצבר 12v נפטר ופעלתי בדיוק כמו שכתבת. כך גם מופיע בספר הרכב וכך  גם נאמר לי שעליי לפועל במוסך מורשה שאני מטפל ברכב. בפריוס ובראב 4 יש התייחסות בסרטון למעלה. 

עריכה אחרונה על ידי Rongaflugen

Not the sound of silence.🇮🇹

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Buki כתב:

איזה שנה ה RAV4?

2021.

לפני 15 שעות, vladclar כתב:

 

זה בדיוק כמו בפריוס פלוס,  המצבר  12V עצמו נמצא מאחורה, אבל בתוך תיבת הנתיכים יש מקום לחבר את הפלוס ואת המינוס למיקום ייעודי בחלל תא המנוע.

אין ברכב הזה אפשרות לחבר פלוס לפלוס ומינוס למינוס ישירות למצבר .

מעולה, תודה רבה על המידע. עכשיו יש בעיה נוספת. במידה ורוצים להשתמש בבוסטר של נוקו לצורך העניין איך אני מחבר אותו שהרי שהאורך של הכבלים של הבוסטר הוא יחסית קצר ואין אופציה להגיע לכזה מרחק בין הפלוס והמינוס כפי שרואים כאן בסירטון.
ועל הדרך אני גם שואל, נניח שהבעלים יצא למילואים לתקופה ארוכה והרכב לא יהיה בשימוש, יש לו מטען חכם יעודי של נוקו, לפי הסירטון ניתן להבין שזאת הדרך לשמור את המצבר טעון כל הזמן על ידי החיבור הנ"ל?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Cerebral Cortex כתב:

במידה ורוצים להשתמש בבוסטר של נוקו לצורך העניין איך אני מחבר אותו שהרי שהאורך של הכבלים של הבוסטר הוא יחסית קצר ואין אופציה להגיע לכזה מרחק בין הפלוס והמינוס כפי שרואים כאן בסירטון

תחבר את הכבלים של הבוסטר לכבלים רגילים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זאת כל הפואנטה, אני לא רוצה להסתובב עם כבלים וגם בוסטר. כל הפואנטה של בוסטר שהוא פותר את הצורך לסחוב גם כבלים.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Cerebral Cortex כתב:

אבל זאת כל הפואנטה, אני לא רוצה להסתובב עם כבלים וגם בוסטר. כל הפואנטה של בוסטר שהוא פותר את הצורך לסחוב גם כבלים.

 

אז תשלים עם זה שבמקרה הספציפי של הרכב שלך בוסטר לבד פחות יעיל

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Cerebral Cortex כתב:

אבל זאת כל הפואנטה, אני לא רוצה להסתובב עם כבלים וגם בוסטר. כל הפואנטה של בוסטר שהוא פותר את הצורך לסחוב גם כבלים.

 

ההמלצה לא לחבר את המינוס לקוטב המצבר אלא לחלק חשוף כלשהו בתא המנוע קיימת בכל המכוניות גם עם מנוע בעירה פנימית רגיל, בכולן. אז ברמת העיקרון להמון מכוניות בוסטר התנעה עם כבלים קצרים לא מתאים. 

 

איך מסתדרים עם זה...?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוסטר לא מונע את הצורך בכבלים הוא מונע את הצורך ברכב אחר להתנעה. 

יש רכבים היברידיים שיש כפתור 12v שאמור לתת מספיק מתח מהסוללה לצורך התנעה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...