Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני חייב ייעוץ לגבי רנו מגאן דיזל


גולנציק1998

פוסטים מומלצים

שלום רב חברים, סיימתי 250 ימיי מילואים והשברולט קרוז שלי נפחה את נשמתה.

בימים אחרונים אני מחפש רכב אמין וחסכוני עד בערך 40 אלף שקל.

מצאתי רנו מגאן דיזל אוטומטית עם 130 אלף קילומטר, שנת 2018. יד 2.

אני לא מבין ברכבים אבל ממה שהבנתי זה רכב טוב ואמין ובעיקר חסכוני אבל לאחרונה שמעתי דברים רעים מאוד על הגיר.

בבקשה תעשו לי סדר. תודה לכם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ רכב אמין, הדיזל חסכוני בשילוב הגיר הרובוטי דו מצמדי.

גיר רובוטי אינו טוב במיוחד למי שנוסע המון בפקקים מכיון שהמצמד (קלאץ') נשחק מהר יותר, צריך לדעת איך ליסוע עם גיר רובוטי בתחילת נסיעה לא לתת לרכב להתקדם לבד אלא ללחוץ מעט על הדוושת גז, כמעט ולא מרגישים שהרכב הוא רובוטי יש תחושה של אוטומט.

ברכב הזה יש לפעמים (אינני יודע כמה זה תדיר, אך חבר שקנה היה לו גם את זה) בעיה עם המאייד של המזגן שצריך לפרק את כל הדשבוארד בשביל להגיע לחלק, עלות תיקון 2500-4000 ש"ח.

וכפתור של ידית הילוכים שנופלת (אפשר להשתמש בידית גם ללא הכפתור החצוני פשוט ללחוץ על הפנימי ולהוזיז את הידית)

חוץ מזה רכב מעולה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה1500 דיזל של רנו (K9K) נחשב לאמין מאוד, אבל כמו כל רכב אחר לוודא שהוא קיבל טיפולים במוסך רציני (רצוי מורשה) ובזמן. מעבר לזה, כמו בכל רכב, הייתי בודק את הקילומטראז' ומוודא שהוא אמיתי. בתיבת ההילוכים לפעמים הולך המוח של הגיר (סדר גודל של 4000 ש"ח לתקן בפעם האחרונה ששמעתי על משהו כזה), אבל אין כאן כללים - יתכן שהכל יהיה בסדר, ויתכן שיתקלקל. לא משהו שמסובך לתקן, פשוט צריך לקחת בחשבון את העלות הפוטנציאלית.

 

לא זוכר ששמעתי על תקלות סדרתיות מעבר לזה, אבל כמו כל רכב בן 6, צריך לשים בצד קצת כסף לתחזוקה.

 

לפני 3 דקות, אלעדית כתב:

תבדוק יונדאי I20 או קיה פיקנטו

הוא שאל על מגאן ואתה שולח אותו לשני רכבים קטנים יותר, שלא קשורים אחד לשני, כיון שאחד הוא מיני והשני הוא סופר מיני.... לא ברור לי איך זה תורם לו.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאני הייתי עם קרוז וכשהיא מתה חיפשתי אוטומטית רכב דומה, בלי להבין שזו הזדמנות להגדיר מחדש את הצורך שלי, ולחסוך משמעותית בדלק.

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Deutz912 כתב:

סה"כ רכב אמין, הדיזל חסכוני בשילוב הגיר הרובוטי דו מצמדי.

גיר רובוטי אינו טוב במיוחד למי שנוסע המון בפקקים מכיון שהמצמד (קלאץ') נשחק מהר יותר, צריך לדעת איך ליסוע עם גיר רובוטי בתחילת נסיעה לא לתת לרכב להתקדם לבד אלא ללחוץ מעט על הדוושת גז, כמעט ולא מרגישים שהרכב הוא רובוטי יש תחושה של אוטומט.

ברכב הזה יש לפעמים (אינני יודע כמה זה תדיר, אך חבר שקנה היה לו גם את זה) בעיה עם המאייד של המזגן שצריך לפרק את כל הדשבוארד בשביל להגיע לחלק, עלות תיקון 2500-4000 ש"ח.

וכפתור של ידית הילוכים שנופלת (אפשר להשתמש בידית גם ללא הכפתור החצוני פשוט ללחוץ על הפנימי ולהוזיז את הידית)

חוץ מזה רכב מעולה

 

לפני 13 דקות, Fazer כתב:

מנוע ה1500 דיזל של רנו (K9K) נחשב לאמין מאוד, אבל כמו כל רכב אחר לוודא שהוא קיבל טיפולים במוסך רציני (רצוי מורשה) ובזמן. מעבר לזה, כמו בכל רכב, הייתי בודק את הקילומטראז' ומוודא שהוא אמיתי. בתיבת ההילוכים לפעמים הולך המוח של הגיר (סדר גודל של 4000 ש"ח לתקן בפעם האחרונה ששמעתי על משהו כזה), אבל אין כאן כללים - יתכן שהכל יהיה בסדר, ויתכן שיתקלקל. לא משהו שמסובך לתקן, פשוט צריך לקחת בחשבון את העלות הפוטנציאלית.

 

לא זוכר ששמעתי על תקלות סדרתיות מעבר לזה, אבל כמו כל רכב בן 6, צריך לשים בצד קצת כסף לתחזוקה.

 

הוא שאל על מגאן ואתה שולח אותו לשני רכבים קטנים יותר, שלא קשורים אחד לשני, כיון שאחד הוא מיני והשני הוא סופר מיני.... לא ברור לי איך זה תורם לו.

אני נוסע כחצי שעה ביום בפקקים, זה נחשב הרבה?

בנוסף הרכב עצמו הוא יד 2 והיד הראשונה הייתה ליסינג. אני יודע שכולם אומרים לברוח מליסינג אבל אם הרכב עובר בדיקה כמו שצריך והוא רק על 130 אלף קילומטר האם עדיין יש ממה לחשוש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, מג23 כתב:

אשמח לדעת מה התופעה שמצביעה על בעיה במזגן שדורשת פרוק דשבורד ,

דליפה במאייד, לצורך החלפת המאייד צריך לפרק את כל הדשבורד לגמרי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.12.2024 בשעה 11:40, גולנציק1998 כתב:

אני נוסע כחצי שעה ביום בפקקים, זה נחשב הרבה?

אני לא חושב שצריכה להיות בעיה בפקקים בנסיעה רגילה, בטח לא חצי שעה ביום. כן, לכל רכב הכי אידאלי זה לסוע בתנועה זורמת, אבל אני לא מאמין שזה יצור בעיה חריגה.

 

לפני 15 דקות, Deutz912 כתב:

דליפה במאייד, לצורך החלפת המאייד צריך לפרק את כל הדשבורד לגמרי

למה להפחיד אותו סתם? אני לא מכיר בעיה סדרתית כזו ברנו, וזה יכול לקרות בכל רכב - קרה לי עכשיו בגולף של אשתי, 5000 ש"ח + פרוק הדשבורד גם שם, וב VW זו כן בעיה סדרתית שהיבואן הכיר בה רק במספר מצומצם של דגמים.

 

בגדול ברכב יד שניה בן 6 צריכים להכין כסף בצד לבלת"מים, וזה נכון לכל רכב.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Fazer כתב:

למה להפחיד אותו סתם? אני לא מכיר בעיה סדרתית כזו ברנו, וזה יכול לקרות בכל רכב - קרה לי עכשיו בגולף של אשתי, 5000 ש"ח + פרוק הדשבורד גם שם, וב VW זו כן בעיה סדרתית שהיבואן הכיר בה רק במספר מצומצם של דגמים.

למה אתה אומר סתם ? אני לא סתם אומר

https://thecar.co.il/האם-יש-תקלה-סדרתית-במזגנים-של-רנו/

לכן לדעתי טוב מאוד שיידעתי אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.12.2024 בשעה 11:24, Fazer כתב:

בתיבת ההילוכים לפעמים הולך המוח של הגיר (סדר גודל של 4000 ש"ח לתקן בפעם האחרונה ששמעתי על משהו כזה), אבל אין כאן כללים - יתכן שהכל יהיה בסדר, ויתכן שיתקלקל. לא משהו שמסובך לתקן, פשוט צריך לקחת בחשבון את העלות הפוטנציאלית.

חוץ מהעלות של המוח גיר, צריך לקחת בחשבון גם את המצמדים? כמה עלות? יש דרך לבדוק אותם?

רכב שעשה 200 אלף ק"מ ולא החליפו (מוח וקלאצים), זה כנראה יקרה בקרוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רנו פלואנס שהולך כל הזמן מוח גיר, לא ידוע לי על תקלה סדרתית ברנו מגאן שהולך מוח גיר

מצמדים הכל תלוי מה המצב שלהם ואיך נסעו בהם בכדי לדעת את השחיקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק מגאן דיזל 2018 SW כבר שנתיים הרכב עם 155K ק"מ (בימים הקרובים יעלה כאן למכירה (-:  ),
רכב מושלם - לא
רכב טוב וחסכוני - אפשר להגיד

אמינות סבירה בהחלט, חסכונית מאוד וסוחבת מצויין, והכסאות הקדמים מעולים.

אני החלפתי (בלאי??) משולשים, ברקסים ודיסקים גם מאחור (יקר מאוד), צינור טורבו (מקורי 1100 ש"ח) וביצעתי מעקף למסנן חלקקים (2K ש"ח ועובר טסט ללא בעיה), מצבר S&S (שוב בלאי) 1100 ש"ח.
כל שאר הטיפולים כולל רצועת טיימינג סה"כ סביר ולא יקר במיוחד.

מה שכן רגיש זה ההיגוי הקדמי (בור גדול בכביש והרכב צריך כיוון פרונט), והנורות הקדמיות ש"דוהות" יחסית מהר.
רק מזכיר שנניח קורולה בשנה מקבילה תעלה 15K ש"ח (לפחות) יותר.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב בגדול היה אצל רעייתי, וערב אחד הרכב מפסיק לסחוב, מגיע במקסימום ל80 קמ" וגם זה במישור, ולפעמים גם רק עד 40 קמ"ש,
נסענו עם הרכב למוסך ושם לאחר כמה ימים טובים הגיעו למסקנה שזה יפתור את הבעיה,
בוצע והבעיה נפתרה ל10 ק"מ הבאים, שוב למוסך והוחלף צינור טורבו והרכב חזר לעבוד מעולה.
לטענת המוסך עדין היה צריך להבאיר את המעקף,
מכיוון שלפחות עד היום המובכניק הזה היה אמין, והוא מכיר מצויין את הרנו דיזל לא רואה סיבה להתחיל לפקפק בדבריו.

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...