Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, ברווז כתב:

מאחר ואני הרבה מאד פעמים צריך להחנות ברחובות עם מצוקת חנייה לא קלה, עוד בקודמת החלטתי להוסיף מצלמת רוורס- ככלי עזר, לאחר לבטים ארוכים ומשמעותיים מאד עם עצמי. 

בדיוק מהנקודה של העצלנות- כשיש, לומדים להשתמש, ואז כשאין אוכלים אותה... 

כלי עזר לא רע, אבל רק אחרי!!!!! שלמדת להחנות בעצמך, כמו שצריך, בלי מכוונים ו\או עזרים.

המצלמה, כשהיא מותקנת כראוי, זה כלי מצויין!!
עד לפני חודש (רק 22 שנה על הכביש) לא הייתה לי מצלמת רוורס, וברכב החדש יש מצלמה מקורית. ואז גיליתי כמה קל לעצור בדיוק של מילימטר מאובייקט מאחורי, בלי שום תרגול ויכולות גבריות חריגות.

מבחינתי זה הפך בין לילה לכלי הכרחי. עכשיו אני שובר את הראש איך אני שם אחת כזו גם בגרוטאה של אישתי.

יום טוב גם לך

פורסם

אני משתמש יותר בחיישני הרוורס שמשאירים לי את העיניים לראות מה קורה גם מסביב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 33 דקות, Night Driver כתב:

מרחקים אני מעריך רק לפי מראות צד.

איזה רכב? 

הכוונה- זה שונה לחלוטין ברכב עם ישבן "שטוח" (קנגו\פיקאפ), רכב עם ישבן "רגיל" (סדאן סטנדרטי, כמו הלנסר דור קודם שהייתה לי) או רכב עם עז כמו אצלי- הקימור של הוישר שמפריע מאד. 

ברכב עם ישבן שטוח, לא צריך כמעט כלום חוץ מהמראות צד. ברכב עם ישבן רגיל, צריך גם עוד איזה עזר ויזואלי. 

אצלי, עוד לא החלטתי להתעמק בזה כי אני עצלן... ובגלל הקימורים של הפגוש, קשה עוד יותר לאמוד את המרחק רק עם המראות צד והמראה המרכזית די חסרת תועלת בחניות. 

 

לפני 27 דקות, Igalz כתב:

מבחינתי זה הפך בין לילה לכלי הכרחי. עכשיו אני שובר את הראש איך אני שם אחת כזו גם בגרוטאה של אישתי.

מזמין אחת זולה מדוד עלי, והולך למתקין רכב... ככה אני עשיתי בלנסר הקודמת. 

כמו שציינתי- מצוקת חנייה = חניות של סנטימטרים בודדים (ולהיצמד למדרכה, כי כביש צר מאד ואני די אוהב את המראות צד שלי). 

המצלמה פשוט הקלה עליי את החיים בקטע הזה בצורה משמעותית, אבל התווכחתי עם עצמי הרבה אם לשים אחת או לא. בסוף החלטתי שכן (ולמיטב ידיעתי זו הייתה הלנסר היחידה שנת 2008 שנמכרה עם מצלמת רוורס למישהו אחר כך).

 

מצרף תמונה של הישבן של רכב כמו שלי להמחשה. שימו לב לוישר שמעל האור ברקס אחורי, שמסתיר חלק מהחלון. 

שימו לב גם ל-2 המדרגות שיש מתחתיו (בינו לבין קצה הדלת; בין קצה הדלת לבין קצה הפגוש) שגם הן יוצרות בעייה באומדן המרחקים.

image.thumb.png.bbacc6a553ba0f8e0c3b27b18faaefac.png

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, Night Driver כתב:

אני משתמש יותר בחיישני הרוורס שמשאירים לי את העיניים לראות מה קורה גם מסביב.

 

פחות טובים. יכולים לפספס עמודי הרזל למשל שנמצאים בדיוק בין החיישנים. עדיפים כמובן מכלום אבל לזכור את המגבלות.

 

יתרון עצום נוסף למצלמה - בד"כ 180 מעלות או קרוב לכך ומהחלק האחרוי של הרכב. נותן פי אלף יכולת לעשות רוורס לתוך כביש אם צריך.

עריכה אחרונה על ידי taranta
פורסם

יציאה ברוורס מחניה אנכית זה כן.

 

עמודים לא מטרידים אותי כי זה מסוג הדברים שאני מסתכל לפני שאני בוחר חניה 

לפני 5 שעות, ברווז כתב:

איזה רכב? 

הכוונה- זה שונה לחלוטין ברכב עם ישבן "שטוח" (קנגו\פיקאפ), רכב עם ישבן "רגיל" (סדאן סטנדרטי, כמו הלנסר דור קודם שהייתה לי) או רכב עם עז כמו אצלי- הקימור של הוישר שמפריע מאד. 

ברכב עם ישבן שטוח, לא צריך כמעט כלום חוץ מהמראות צד. ברכב עם ישבן רגיל, צריך גם עוד איזה עזר ויזואלי. 

אצלי, עוד לא החלטתי להתעמק בזה כי אני עצלן... ובגלל הקימורים של הפגוש, קשה עוד יותר לאמוד את המרחק רק עם המראות צד והמראה המרכזית די חסרת תועלת בחניות. 

כמעט בכל רכב 

 

נקודת הייחוס שלי זה צידי הרכב ולא החלון 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אצלי גם פה יש "עז" בצורת קימורים, צד הרכב שאני יכול לראות במראה הוא לא קצה הרכב.

כבר אמרנו שאני עצלן, ויכול ללמוד את זה, אבל מעדיף שלא כי המצלמה כל כך נוחה...

 

ולגבי לצאת מחנייה, וואו. כמה שזה עוזר. 

מצאתי את עצמי הרבה פעמים בחניות אלכסוניות למשל, או שמסתיר לי רכב גבוה ואטום את התנועה המגיעה בכביש, אבל המצלמה רואה יופי את כל הנתיב. איפה שפעם הייתי עיוור וצריך להתגנב בסופר זהירות ולעשות תנועות של נערת גומי עם הצוואר כדי לנסות לראות משהו מהחלון של הרכב לידי (אם יש לו חלונות, ואם אין משהו שמונח בצורה שחוסמת את ה"נוף" מהחלון שלו), היום יש לי שדה ראייה מצויין. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 22 שעות, ברווז כתב:

מזמין אחת זולה מדוד עלי, והולך למתקין רכב... ככה אני עשיתי בלנסר הקודמת. 

ומסך? אין ברכב הזה מערכת אנדרואיד, וגם לא תהיה..
המסכים שמוכרים בעלי להתקנה על הדש ניראים קטנים ומעפנים..

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
לפני 57 דקות, Igalz כתב:

ומסך? אין ברכב הזה מערכת אנדרואיד, וגם לא תהיה..
המסכים שמוכרים בעלי להתקנה על הדש ניראים קטנים ומעפנים..

למה, אצלי בלנסר הקודמת היה מסך?

לא.

הגיע יחד עם המצלמה... ערכה קומפלט. 

מאחר ועברו לא מעט שנים, המחיר והדגם שקניתי לא רק שלא רלוונטיים עוד, אלא אני גם לא יכול לאתר אותם- הנה לינק לערכות לדוגמא.

גגל מצלמת רוורס עם מסך. מחיר שווה לכל כיס- במיוחד כשלא מדובר על צורך במצלמה סופר HD עם זום אופטי X20 צמצם משתנה כרטיס זיכרון 2 טרה וכל מיני מילים אחרות שנשמעות הייטק.

חוץ מזה, גם לגבי המסך. מה בדיוק אתה מצפה ממסך ייעודי למצלמת רוורס?... מה אתה כבר צריך שהוא יעשה? 

תאתר אחת שנראית קלה להתקנה ומתאימה לך מבחינה אסתטית (שלי הייתה "עיגול" קטן, סה"כ היה צריך חור- התקנה כמו שמתקינים מפסק עם אום שסוגר אותו מלמעלה).

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעתיים, ברווז כתב:

אמרנו שאני עצלן, ויכול ללמוד את זה, אבל מעדיף שלא כי המצלמה כל כך נוחה...

מאכזב שנהג מנוסה כמוך מתקשה ברמה של נהג חדש 😉.  סתתתאאם 🙂

 

 

אבל ברצינות, מראות שמכוונות נכון וישיבה נכונה ברכב הם המפתח. גם אני לא רואה את כל קצות הרכבים בהם אני נוהג או נהגתי, אבל אחרי שהיפנמתי אתה התורה והבנתי שאני לא ממש מכיר את מידות המכוניות אין פשוט וקל מזה.

אני עובר מידי יום בין suv מגודל (יחסית) לסופר מיני , ואין כל בעיה לחנות בכל מקום ראוי. נכון שיש מצלמה וחישנים אבל אני לא סומך עליהם לגמרי, המצלמה נוטה להגזים , מראה שאני קרוב למכשול כשלמעשה יש עוד כ 50-80 ס״מ ממנו.

החישנים צועקים מכל ענף. לכן מראות הן הדרך.

 

מישהו אמר לי שהמפתח הוא התמצאות במרחב או יותר נכון יכולת להעריך את הממדים והמקום. 

מקום שממנו יצאה פיקנטו לא יתאים לי לסופר מיני שלי שאורכה בסך הכל 4.20 . וגם כשאני יוצא מחניה טובה שלי המקום לא יספיק לחניה טובה של רכב באורך כמעט 5 מטר.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 10 דקות, zaf כתב:

אבל ברצינות, מראות שמכוונות נכון וישיבה נכונה ברכב הם המפתח.

צ'מע, את רישיון הנהיגה שלי הוצאתי קצת לפני רישיון המלגזה שלי. רישיון מלגזה מפתח את יכולות הרברס בצורה שקשה להאמין :lol:

אבל כמו שאמרתי, מתעצל. 

את הרכבים הקודמים שלי למדתי היטב, כי לא הייתה לי אפשרות אחרת (עד שהוספתי את המצלמה לרכב הקודם שלי- ושם הקפדתי להשתמש בה לעיתים רחוקות בלבד...).

עכשיו. 

מראות שמכוונות נכון- מסכים לגמרי, זה קריטי לנהיגה בטוחה. 

ישיבה נכונה, ובכן- פה יש לנו בעייה. 

אני ברווז בגובה 1.87. רכבים סטנדרטיים לא נועדו כל כך לזה, אלא תוכננו לפי סביב 1.70 לפי מה שאני מבין. 

זה אומר שבין היתר, כשאני מסובב את הראש לראות מה קורה בצד הרכב (שטח מת\חצי מת), אני מביט מחלון הנוסע יותר מאשר חלון הנהג :lol:.

(את הרישיון לקטנוע הוצאתי תוך נהיגה במושב הנוסע כי מושב הנהג היה קדמי מדי עבורי ולא הותיר לי מקום לרגליים :lol:)

כן, לומדים, וכל מה שאמרתי לגבי הרכב הנוכחי שלי זה פשוט עצלנות נטו- לא טרחתי ללמוד את המידות שלו לרברסים. זה הכל. המצלמה עונה לי על הצורך הזה בצורה נפלאה ומתכתבת היטב עם העצלנות שלי (אבל עושה לי שמות עם תכונות אופי אחרות, כמו גאווה מקצועית של מלגזן :rofl:).

אם מחר המצלמה מתקלקלת ואני לא יכול להחליף אותה, נו שוין- אז אלמד את המידות. כבר יש לי הערכה מבוססת בעקבות 4 שנים של חניות עם הרכב. אמצא לי נקודת מיקוד ש"תלשין" לי מה המרחק, וממנה אוכל להסיק לגבי הקימורים של ישבנו של הלז, ובא לציון בועל.

לפני 20 דקות, zaf כתב:

מישהו אמר לי שהמפתח הוא התמצאות במרחב או יותר נכון יכולת להעריך את הממדים והמקום. 

כאחד שגדל ברחוב עם מצוקת חנייה, הדבר הראשון שאני לומד זה גודל שיכול להתאים לרכב להיכנס אליו עם מרווח תמרון.

בשביל זה לא צריך אפילו את המצלמה. זה מבוצע אצלי ברמת האינסטינקט. גם כשאני עולה על רכב זר, זה הדבר הראשון שאני קולט. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...