Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתג econ בהונדה סיוויק האצ'בק 2014 קומפורט


david1986

פוסטים מומלצים

שאלה קטנה חברים. יש את הכפתור הירוק העגול מצד שמאל של ההגנה, econ.  מתי להשתמש בו? לא מצאתי בשום מקום. הבחור שמכר לי את הרכב רופא חביב טען שמדליק אותו בפקקים כדי לחסוך דלק, לי זה מרגיש שגוי . אודה לכם על תשובה למי שמכיר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא מפריע לך ביצועים פושרים יותר (והרכב גם ככה לא זריז במיוחד) אתה יכול להשתמש בו תמיד, התפקיד של הכפתור הוא "לדאוג" שהרכב יעבוד בטורים נמוכים וככה לחסוך דלק.

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכפתור לא דואג שהרכב יעבוד בטורים נמוכים יותר, אלא שולט במצערת האלקטרונית של הרכב והופך את ההזרקה למתונה יותר. זה יוצר נהיגה חסכונית יותר, על ידי כך שקל יותר לנהוג חסכוני (כי פחות דלק מוזרק למנוע על אותה לחיצה). אני 99 אחוז מהזמן באקו במנהלתי ואצלי זה אכן משמעותית חסכוני יותר (שךי ידנית, גם מוסיף). המחיר כמובן הוא שאתה הולך להיות יותר אטי ומהירות התגובה של דוושת התאוצה יורדת. תנסה כמה דקות ככה וכמה דקות ככה ותראה אם שווה לך החיסכון. כל אחד ושיקוליו. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיעבד שאני חושב על זה גם זה די נכון..  שאלה כללית, אם הכפתור דלוק בכל מצב האוטו מגביל אותי? הכוונה למשל אם אני יוצא לעקיפה ומנסה להגיע לטורים גבוהים עדיף לכבות באותו רגע או שזה לא עובד ככה. תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, david1986 כתב:

בדיעבד שאני חושב על זה גם זה די נכון..  שאלה כללית, אם הכפתור דלוק בכל מצב האוטו מגביל אותי? הכוונה למשל אם אני יוצא לעקיפה ומנסה להגיע לטורים גבוהים עדיף לכבות באותו רגע או שזה לא עובד ככה. תודה 

די בטוח שכן… בכל מקרה עקיפות זה לא הצד החזק של האוטו.

 תשחק עם הכנפיים מאחורי ההגה. יותר קל מהכפתור… תוריד הילוך ותלחץ חזק. אתה תהיה בסדר גם אם הכפתור לחוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכפתור הזה משנה את תגובות המצערת, כלומר כשאתה לוחץ לחיצה מסויימת על הדוושה נותנת כמות מסויימת של דלק קרי תגובה של האוטו.

על הדרך הוא גם משנה את ניהול העברת ההילוכים, כלומר לחיצה על הדוושה עד רמה מסוימת שבדרך כלל היתה גורמת לקיק דאון (הורדה של ההילוך) בזמן אקו לא תוריד הילוך אלא תביא לתאוצה איטית יותר בהילוך הנוכחי שהיית בו.

לא כולם אוהבים לנהוג ככה, יש רכבים שמרגישים עצלים ונותנים תחושה של חוסר סחיבה.

עד כמה זה באמת חוסך דלק אני לא באמת יודע להגיד לך. אם זה שווה את זה, זה כבר עניין שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי סיוויק מהדור הזה במשך עשור. ידנית

 

אכן האפקט של הכפתור מורגש בתגובות המצערת והוא גורם לרכב לתגובות יותר ממותנות.

אני חושב שהפקט של זה יותר בתחילת פעולת הדוושה. כלומר אם לוחצים עד הסוף אז אחרי אפקט ראשוני מסויים הרכב מעלה טורים ומאיץ כרגיל, או מאוד דומה לכך. אבל לא התעמקתי בזה יותר מידי ואצלי הרכב היה ידני אז לא היתה השפעה על ההילוכים.

 

אכן מחליש באופן מורגש את המזגן. המזגן ברכב הזה טוב, אבל לא מצויין. כך שבימים חמים אני לא השתמשתי במצב ה econ כי אני חובב מזגנים עוצמתיים.

לא בדקתי מעולם את ההשפעה על צריכת הדלק אבל די ברור שרכב שננהג באופן מתון יותר (בגלל ה econ) ועם מזגן מוחלש כנראה יהיה חסכוני יותר. 

 

בתאריך 30.6.2024 בשעה 00:47, הייהייהיי כתב:

ומחליש את המזגן בצורה קיצונית 

 

אני הייתי מחליף פילטר מזגן כל טיפול. אני חושב שההנחיות הן כל שנתיים או לפי הצורך. אני הייתי יוזם זאת קבוע. לא יכול להגיד עד כמה זה משפיע אבל זה רכיב לא יקר.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...