Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 775 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המספרים של עלות חודשית בסך הכל הגיוניים, כל השאר זה כבר אישי מאוד אבל להערכתי אם מדובר במשפחה ולא ברווק אתה צריך לפחות הכפיל את המשכורות נטו במקרה של רכבי פרימיום/יוקרה, החיים בארץ מאוד יקרים ומי שיוציא 7000 שקל בחודש על רכב כנראה גם מחפש איכות חיים ברמה דומה ואת זה לא משיגים מ-25,000 בנטו למשפחה בישראל. זה אולי נחשב לנטו נאה מאוד אבל לעומת יוקר המחייה בישראל זה ממש, אבל ממש לא הרבה. זה כמובן לא אומר שאין אנשים עם הכנסה נמוכה יותר שיכולים להחזיק רכב כזה, רווק לדוגמה, הם פשוט יוותרו על דברים אחרים וכאמור, זה כבר עניין אישי. 

  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 3 שעות, Lior_Django כתב:

העלות של הרכב היא משמעותית ביותר.

אני חושב שנוסחת הקסם היא לקנות רכב אמין ומתוחזק ברמת המחירים של 40,000~.

 

זה לא יהיה הרכב הכי ישן על הכביש, אבל הפחת שלו יהיה נמוך ושתרצה למכור אחרי 3-4 שנים, עדיין יהיו לו מספיק קונים.

הקיזוז הוא שעות במוסך ועלויות תיקונים.

במצבי ב-15 השנים האחרונות אני מעדיף לרכוש רכב חדש ולהחזיק אותו הרבה שנים. הרכב הנוכחי שלי בן 8, ואני לא חולם להחליף אותו. שני הקודמים עברו לבנים שלי, אחד הלך לעולמו בתאונה בגיל 12 (אחרת היה נשאר עוד שנה שנתיים), האחר הוחלף בגיל 10 לקראת הרחבת משפחה  והזדקקות לרכב יותר גדול.

מצד שני, מבחינתי עלות יום במוסך, אפילו שעתיים, משמעותי, ולכן כאשר מתחילות תקלות דין הרכב להחלפה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

הקיזוז הוא שעות במוסך ועלויות תיקונים.

 

 

זו מחשבה רווחת, זה פחות מתקיים בפועל אצל רכבים מתוחזקים (אלא אם הרכב בין 15 שנים נניח).

בין רכב שעולה 80,000 לרכב שעולה 40,000, הפחת הנוסף ברכב חדש הוא בערך 4000 בשנה?
עדיין לא נתקלתי ברכב משומש שעלה לי 4000 בתחזוקה שנתית (מלבד צרפתיות - ששם זה היה סוג של תחביב, או רכב שניסיתי למשוך איתו 6 שנים)

 

אולי זה היוצא מן הכלל.

 

  • אהבתי 1
פורסם

לפני שבועיים שילמתי קרוב ל-4,000 ש״ח על טיפול תקופתי והחלפת תפוחי הגה לרכב בן 4. ועוד עשו לי טובה שקיבלו אותי ביום ששי, לא על חשבון שעות העבודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סיאט ארונה. אני יודע שהאחזקה יחסית לקרה, אבל בכל זאת, אני רגיל לעלויות של סוזוקי.

שמנים ופילטרים, רפידות בלמים קדמיות ואחוריות, תפוחי הגה. אולי שכחתי משהו. סה"כ 3500 ש"ח. 

חייב לומר שהסיפור של תפוחי הגה ברכב בן 4 עם נסועה נמוכה נראה לי מוזר, אבל זו המציאות. יש לפעמים פאקים כאלה. לפני הרבה שנים אבא שלי נאלץ להחליף צינוריות בלמים אחרי שנה!! אבל אחר כך 5 שנים שקט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, sperial כתב:

מבחינתי עלות יום במוסך, אפילו שעתיים, משמעותי, ולכן כאשר מתחילות תקלות דין הרכב להחלפה.

 

אני מבין את הרציונל, אבל לא את החשבון.

טיפול תקופתי גם כן לוקח שעתיים...

אלא אם אתה עושה טיפולים רק בימי שישי,  מה שלא משתמע מההודעה שכתבת.

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

בהחלט - עברתי לעשות טיפולים רק בימי שישי. תבין שתוכנית העבודה שלי נקבעת איזה חודשיים מראש, אז אם אני צריך לבלות שעתיים במוסך (ואחר כך עוד לנסוע לעבודה) צריך להודיע למשהו בין 6-10 אנשים שהתור שלהם נדחה בכמה שבועות. לא הוגן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 23 שעות, yoni162 כתב:

לא ברור למה. זו הוצאה לכל דבר. היא פשוט לא יוצאת בפועל כל חודש, אלא בבת אחת כשאתה מוכר את האוטו. הדגמת את זה בעצמך בהמשך הפוסט.

כשקנינו את הרכב, חשבנו להחזיק בו 4-5 שנים.

העבודה מהבית הפחיתה את הנסועה ולכן מבחינתנו נמשוך איתו עד שניתקל בבעיות.

בתקופת משבר הציפים, מחיר הרכב היה גבוה ב-10k שח.

אז איך מתמחרים ירידת ערך?

כשיגיע מועד ההחלפה נראה כמה כסף נזיל וכמה שווה הרכב ונחליט מה נקנה הלאה.

קשה מאוד לתמחר את ירידת הערך ולכן אני לא רואה בה הוצאה חודשית.

נכון לעכשיו מדובר על ירידת ערך של 400 שח בחודשבמשך כמעט 8 השנים שהרכב אצלנו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני יכול להגיד ב-6 שנים האחרונות, החזקתי 4 רכבים בני 5-10 שנים. קילומטראז המשותף  עבור כול הרכבים היה סביב ה-170 אלף קילומטר. 

ואם אני אוציא מהסטטיסטיקה את הסיטרואן סי 3 שהייתה לי עם כול סיפורי הטיימינג שלה, ב-6 שנים הללו היו לי בדיוק 2 כניסות לא מתוכננות למוסך. 

והעלות של אותן 2 כניסות הייתה 1500 שקל. 

 

1500 ב-5 שנים, לרכבים שנוסעים כמעט כפול מהממוצע. 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, mottis כתב:

אז איך מתמחרים ירידת ערך?

זה נכון, בניגוד לשאר ההוצאות שהן פחות יותר ידועות או ניתנות להערכה מראש, ירידת ערך יותר קשה לדייק. אבל עדיין, להתעלם לחלוטין זה פשוט להתעלם מהמציאות.

 

לפני כשעה, sperial כתב:

סיאט ארונה. אני יודע שהאחזקה יחסית לקרה, אבל בכל זאת, אני רגיל לעלויות של סוזוקי.

יש בקבוצה של סיאט בפייס רשימת מוסכים מומלצים, המחירים לרוב נמוכים מאלה של צ'מפיון. 

עריכה אחרונה על ידי yoni162
פורסם (נערך)

ירידת ערך תיאורטית בזמן שהאוטו נמצא בבעלותך קשה ואפילו מיותר לחשב, אבל בהחלט צריך לקחת אותה בחשבון בעת מכירת האוטו, למי שרוצה לדעת "כמה באמת עולה לי להחזיק אוטו". 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 24 דקות, mottis כתב:

קשה מאוד לתמחר את ירידת הערך ולכן אני לא רואה בה הוצאה חודשית.

למעשה חוץ מאגרת הרישוי בלתי אפשרי לחזות את הוצאות הרכב. קשה לחזות את מחיר וצריכת הדלק, קשה לחזות עלויות ביטוח, קשה לדעת איזה תיקונים יידרשו ומחירם. הכל אומדנים. אבל אי אפשר להתעלם מאף אחד, כולל ירידת הערך.

אני מסתכל על ירידת הערך בדרך שונה: זה הסכום שעליך לחסוך כל תקופה - נניח כל חודש - כדי לחדש את הרכב בעוד כמה שנים. תחסוך 500 ש״ח לחודש? בעוד 4 שנים יעמדו לרשותך 24,000 ש״ח (נעזוב תשואות) ויחד עם מה שתקבל תמורת הרכב הישן תוכל לקנות מקביל לרכישה הקודמת.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...