Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט אם לרכוש רכב עם גיר רציף(CVTׂ)


ONLINE99

פוסטים מומלצים

השאלה שלי היא באופן כללי לרכבים עם גיר רציף ששם הבנתי יש כמה חסרונות.

1-לא שומעים את העברת ההילוכים

2-אם רוצים להאיץ(עקיפה או עליה)אי אפשר להוריד הילוך(קיקדאון)

3-בזמן האצה/עקיפה/עליה הגיר מרעיש.....כמה זה קריטי?

 

הבנתי שככה זה בכל רכב שיש בו גיר רציף ולא משנה מאיזו חברה הרכב,האומנם זה ככה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, ONLINE99 כתב:

השאלה שלי היא באופן כללי לרכבים עם גיר רציף ששם הבנתי יש כמה חסרונות.

1-לא שומעים את העברת ההילוכים

2-אם רוצים להאיץ(עקיפה או עליה)אי אפשר להוריד הילוך(קיקדאון)

3-בזמן האצה/עקיפה/עליה הגיר מרעיש.....כמה זה קריטי?

 

הבנתי שככה זה בכל רכב שיש בו גיר רציף ולא משנה מאיזו חברה הרכב,האומנם זה ככה?

 

1.נכון. יש רכבים עם גיר רציף אך עם יחסי העברה קבועים שהם כעין הילוכים דיגיטליים ואז כן "שומעים" את העברת ההילוכים.

 

2.זה המשך של 1. כלומר הסל"ד יעלה אך זה לא יתבטא באיזושהי תחושת בעיטה של הורדת הילוך... למעשה התאוצה טיפה פחות מהירה מתיבה פלנטרית אך איטית מאשר ידנית.

 

3. אכן בתאוצה המנוע מרעיש כי הוא מנצל את האפשרות למקסם את יחס ההעברה. הרעש לא יגרום לך לדבר בקול ברכב.. אבל זה רעש וזה עניין של טעם..(לי אישית זה לא מפריע) ולכן הצעתי היא שתבדוק בעצמך.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי 5 שנים על גיר רציף... אז ככה!
כל יצרן מכייל טיפה אחרת את הגיר ומכאן גם התחושות שונות
נהגתי על ניסן מקסימה עם גיר רציף ולא דמיינתי בכלל שזה גיר רציף ונהגתי על ניסאן מיקרה עם גיר רציף וזה היה כמו לנהוג על רוגטקה.
כל גיר והסיפור שלו וגם לאותו יצרן גירים (JATCO למשל) יש דגמים מאוד מוצלחים בלי תקלות ויש כאלו שהם רק תקלות.
גיר רציף דורש תחזוקה של החלפת שמן גיר אחת לתקופה, לא הוצאה זולה, אבל זה מה יש! וגם במקרה של תקלה עושה הרושם שאין ידע או רצון לתקן ותקלות בגיר שכזה יסתכמו להחלפת הגיר.
ככלל לא פוסל בכלל גיר רציף, יש לו גם יתרון שהמנוע תמיד נמצא בסל"ד האופטימלי ובדר"כ על הצד החסכוני של הסקאלה
זה שאין העבר הילוכים... רק יתרון! גם בטסלה אין העברת הילוכים ואף אחד לא מתלונן.
 

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם צריך לדעת איזה רציף לקנות, בניסאן האמינות פשוט זוועה - ג׳וק, סנטרה, מיקרה, אלמרה. שמעתי גם על מקרים של מקסימה.

 

נהגתי על רציפים בחיי והרציף הכי נעים שנהגתי עליו היה של טויוטה קורולה, חוויית נסיעה ממש נעימה בעיני. 

 

  • אהבתי 1

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה נסיעת מבחן על טויוטה חדשה עם גיר רציף, צא לכביש מהיר ותחווה בעצמך. זה באמת לא נורא בארצנו הקטנה. 

ויש לי ניסיון עם גיר רציף ועכשיו עם 8 הילוכים עצבניים.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הרעש זה תלוי איזה רכב.

אצלנו למשל יש ספייס סטאר, היא רועשת מאשר קורונה למשל.

אבל בכללי הרכב עם רציף רועש מאשר עם תיבה פלנטרית או רובוטית, מצד שני, הגיר חלק מאוד.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לחדד - הגיר עצמו אינו רועש בכלל.

אופי הפעולה שלו יכול לגרום למנוע להרעיש יותר מאוטומטי רגיל

כי הוא מייצב את המנוע בסל"ד האופטימלי לעומס הרגעי ונשאר שם,

להבדיל מאוטומט רגיל שעולה ויורד בסל"ד בהתאם למהירות וההילוך.

 

אני עם גיר רציף בסובארו, לא חווה רעש חריג, אלא אם אני לוחץ חזק על הגז...

אבל זה קורה גם באוטומט רגיל כשעושים קיק-דאון.

גם עם אאוטלנדר של חבר לא חוויתי פעולה רועשת באופן חריג.

(מדובר על מנועים גדולים יחסית, 2-2.5L. אולי המנועים הקטנים רועשים יותר, אין לי ניסיון עם כאלה)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם סוזוקי SX4 עם גיר רציף שידוע לשצה. אבל חוץ מהתקלה המפורסמת אני די אוהב את הגיר. צריך להוסיף שמתאים לסגנון הנהיגה הרגוע מאוד שלי.

יתרונות הגיר - חוסך בדלק (צריכת הדלק של הקרוסאובר נמוכה בכ-10% מה-SX4 שהיתה לי קודם, עם מנוע ומשקל דומים מאוד, אבל גיר פלנטרי 4 מהירויות). הגיר לא רועש (טוב, אני לא מכיר סוזוקי עם בידוד רעשים ראוי - אבל מבחינת רעש מהגיר, חוץ מאיזה שריקה שיש לעתים בהעברת הילוכים אין רעש חריג). בצד השלילי - הוא מסרס את המנוע, הרכב מאיץ בצורה מאוד הדרגתית. הגיר הוא מהסוג של 7 מצבים, בהחלט משתמש בהם לבלימתמנוע בירידות, באמצעות ה"משוטים" שמאחורי ההגה - אבל לא להורדת הילוך להאצה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אוהב את הנסיעה עם גיר רציף. אתה מרגיש תמיד שאין כוח. הביצועים בגיר רציף תמיד יהיו נחותים יותר בהשוואה לכל גיר אחר. בנוגע לאמינות, גיר של JATCO יכול לסבול מבעיות אמינות. עלויות התיקון גבוהות מאוד. לדעתי אין שום יתרון לגיר הזה.ואין לי מושג למה כ"כ הרבה יצרנים יפאנים מציידים את המכוניות שלהם בגיר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה בגלל החסכון המשמעותי בדלק. ובלי הסיבוך של הדו מצמדיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ גיר של ספייס סטאר/מייקרהלמשל באזור ה 5 אלף. לא חריג.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...