Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפים למוכר - מיקסום מחיר הסגירה


shayks

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

לאחר רכישה מוצלחת (טפו טפו) החלפתי כובע והגיע הזמן למכור את רכבי.

 

בינתיים מה שלמדתי:

  1. לא להתחייב למנוע, גיר או שלדה (לגבי האחרון אין לי בעיה האמת) - עקב כסתחים סטנדרטיים של מכוני בדיקה.
  2. לא לרדת במחיר הפרסום בטלפון, מאחר והמחיר החדש יהיה בסיס למו״מ ממנו ינסו גם ככה לרדת עוד במפגש. אומר שגמיש מעט ושנדבר על המחיר ליד הרכב. 

 

עכשיו נניח שאנחנו כבר ליד הרכב, מדברים על המחיר. הרי במידה ונמשיך לבדיקה, הממצאים יתנו עוד הצדקה לרדת במחיר. האם אתם יורדים קצת כשנפגשים והנושא עולה, ומשאירים בשר על העצם לאחרי הבדיקה? או שאומרים מראש מה המחיר הסופי ללא קשר לתוצאות הבדיקה? (לא עזר למוכר שקניתי ממנו, בכל זאת החזרתי את עלות הבדיקה) 

/ טקטיקה אחרת? 

 

יש לציין שהרכב לא סחיר במיוחד אך במצב טוב מאוד ביחס למקביליו בלוחות. 

 

אשמח ללמוד מניסיונכם, תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מכרתי את הקליאו לא לקחו לבדיקה והורדתי מעט בשביל לסגור עיסקה.

אם הבן אדם לוקח לבדיקה אז הייתי מוריד לפי הבדיקה.

  • רעיון טוב! 2

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים שמכרתי, שחררתי לבדיקה רק כאשר המחיר סגור, והקונה מודע לכך שזהו מחיר סופי,

ובהתאם לבדיקה - יחליט אם לגשת להעברת בעלות או להיפרד לשלום.

לא מתחייב על שום דבר, ולא נכנס לפינות. טוב = טוב, לא טוב = סלאמאת כל טוב.

ככה בדיוק אני גם מתנהג כקונה.

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, yulianx כתב:

אם הבן אדם לוקח לבדיקה אז הייתי מוריד לפי הבדיקה.

יש עם זה בעיה לדעתי, המוכר לא אמור לתקן את האוטו על חשבון המוכר למצב מושלם, והאם הרכב ישן ההפחתה עלולה להצטבר לאלפי שקלים, גם אם מתחלקים חצי חצי בעלות התיקונים. 

אם אתה מתכנן לקחת את תוצאות הבדיקה ולהפחית על כל ליקוי משמעותי (או לא), זה אכן הגיוני לא להוריד לפני.

 

לפני 4 שעות, BoazB11 כתב:

ברכבים שמכרתי, שחררתי לבדיקה רק כאשר המחיר סגור, והקונה מודע לכך שזהו מחיר סופי,

ובהתאם לבדיקה - יחליט אם לגשת להעברת בעלות או להיפרד לשלום.

לא מתחייב על שום דבר, ולא נכנס לפינות. טוב = טוב, לא טוב = סלאמאת כל טוב.

ככה בדיוק אני גם מתנהג כקונה.

 

 

התחברתי ממש,

אם כי בגישה הזו צריך עצבים מברזל, למתוח גבול לפני הבדיקה ולא לזוז סנטימטר לאחריה...הבחור שקניתי ממנו היה קשוח ככה: 

נפגשנו במכון הבדיקות והוא אמר שלא יזוז מהמחיר לא משנה מה תוצאות הבדיקה, כשברקע הבוחן שואל אם להכניס את הרכב או לא...כאן הרגשתי שעצם הסכמתי להכנסה היא הסכמה לכך שזה המחיר הסופי. עם זאת, לאחר הבדיקה ירד לבסוף עוד.

 

עוד חסרון הוא שהצהרה כזו עלולה להבריח את הקונה לפני שלב הבדיקה, כשלאחריה הוא כבר יותר ״מושקע״ ברכב ואז התעקשות על אותו מחיר יכולה להיגמר במכירה קלה יותר. מניח שזה תלוי בכמה הרכב מבוקש וכמה אתה בטוח שיבואו עוד קונים.

 

טרם מצאתי גישה מושלמת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הכול המוכר צריך לשלם, אם רשום שהמצבר ישן אבל מניע אז ברור שלא, אבל אם הצמיגים שחוקים, חלון לא עובד או דברים רציניים אז כן.

כאשר רכשתי את הקקטוס הורדתי 500 שקל עקב כיוון פרונט למשל וגם שיספיק לכיוון בולם אם צריך.

אם הרכב שמור, אין סיבה שהיו תיקונים באלפי שקלים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, shayks כתב:

אם כי בגישה הזו צריך עצבים מברזל, למתוח גבול לפני הבדיקה ולא לזוז סנטימטר לאחריה...הבחור שקניתי ממנו היה קשוח ככה: 

נפגשנו במכון הבדיקות והוא אמר שלא יזוז מהמחיר לא משנה מה תוצאות הבדיקה, כשברקע הבוחן שואל אם להכניס את הרכב או לא...כאן הרגשתי שעצם הסכמתי להכנסה היא הסכמה לכך שזה המחיר הסופי. עם זאת, לאחר הבדיקה ירד לבסוף עוד.

מה שמבחינתי הכי חשוב, הוא שאני ארגיש טוב עם עצמי אחרי המכירה.

שלא הורדתי עוד 500 או אלף שקל, רק כי הקונה התיש אותי במלל אינסופי, או תימחר כל פיפס קטן שהוא ראה.

כנ"ל במקרה הפוך, שנניח והתגלתה באוטו פגיעת שילדה שלא הייתי מודע אליה.

במצב כזה ברור לי שהייתי מוריד הרבה במחיר או אפילו משלם את עלות הבדיקה, גם אם לא התחייבתי.

לא בא לי להתייסר לפני השינה כל לילה, שאולי דפקתי או הוניתי מישהו.

עם האופי שלי זה יטריד אותי הרבה זמן אח"כ, אז שווה לי להיות הוגן.

 

זה לא שאני כזה קשוח או בעל עצבים מברזל, אולי ההיפך אפילו...

אבל קניתי ומכרתי כמה וכמה כלי רכב במשך השנים, ולמדתי כמה שיעורים.

בקישור הזה העליתי על הכתב השתלשלות של קנייה אימפולסיבית עם הרבה טעויות, עד למכירה הלאה.

אמנם עם אופנוע, אבל העיקרון זהה - אני בטוח שיש רבים שעברו תהליך דומה עם רכב 4 גלגלי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פחות מתחבר לבזאר הטורקי
אני נוקב במחיר ריאלי ומשאיר מרחב תמרון של 500 ש"ח

צמיגים ומצבר יכול הקונה לבדוק  לפני המכון ולהחליט אם התמחור מתאים לו או לא בכדי להמשיך לבדיקה.
אם אתה מכיר את הרכב, בספק אם ימצאו משהו "אקוטי" ורוב המלל יהיה כסת"ח של רעשים והזעות כמו בכל דו"ח בדיקה לרכב שלא יצא מהמפעל שהם לא סיבה להפחתה של כלום
 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, shayks כתב:

שלום לכולם, 

לאחר רכישה מוצלחת (טפו טפו) החלפתי כובע והגיע הזמן למכור את רכבי.

 

 

 

אשמח ללמוד מניסיונכם, תודה!

 

אין לי תובנות לעניין הנקודתי ששאלת. אבל יש לי טיפ שסייע לי לייעל את המכירה.

אני תמיד מכין מראש סרוק ונגיש את כל המידע לקונה המתעניין. תיעוד טיפולים, רישיון רכב (אפשר להשחיר פרטים מסויימים) דוח סליקה, תמונות בשפע (כולל של פגמיםת שריטות ומעיכות) וכו.

לכל פונה טלפוני מיד שלחתי בווטסאפ את כל התיעוד והצילומים. זה מראה רצינות ועוזר לקדם באופן יעיל לשני הצדדים. ואם הרכב מוצלח ומתוחזק אז זה בודאי מאשר למתעניין את החוזקות.

 

חוסך זמן והתעסקות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, razi_pazi כתב:

אני תמיד מכין מראש סרוק ונגיש את כל המידע לקונה המתעניין

גם לי תיק מסודר עם כל הטיפולים והתיקונים כרונולוגית מיום שהרכב אצלי זה מקל על הקונה לקבל החלטה. ומוסיף גילוי נאות מה ידוע לי שלא תקין ברכב במידה שיש. 

הבעיה שלא תמיד יש תיעוד כזה לגבי בעלים קודמים (אני כעת מוציא למכירה רכב יד 6 שאצלי טופל באמת למופת, אבל אין לי תיעוד מה עשו הבעלים הקודמים. אפשר לרוץ למוסכים להוציא תדפיסים אבל מלבד רשת היבואן, איך תדע לאן ללכת). 

לכן מעבר לידוע לי אני לא "מתחייב" על כלום. הגון וגלוי וגמיש במחיר אבל לא מתחייב על דברים שאני לא יודע. 

פות"ש, מציע לך לקחת את החיים קצת יותר בקלות. אלף ש"ח לפה ולשם. מה גם שאתה מוכר בשוק רווי היום. 

 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, razi_pazi כתב:

 

אני תמיד מכין מראש סרוק ונגיש את כל המידע לקונה המתעניין. תיעוד טיפולים, רישיון רכב (אפשר להשחיר פרטים מסויימים) דוח סליקה, תמונות בשפע (כולל של פגמיםת שריטות ומעיכות) וכו.

לכל פונה טלפוני מיד שלחתי בווטסאפ את כל התיעוד והצילומים. זה מראה רצינות ועוזר לקדם באופן יעיל לשני הצדדים. ואם הרכב מוצלח ומתוחזק אז זה בודאי מאשר למתעניין את החוזקות.

אחלה רעיון, אימצתי!

 

לפני 5 שעות, Jack457 כתב:

פות"ש, מציע לך לקחת את החיים קצת יותר בקלות. אלף ש"ח לפה ולשם. מה גם שאתה מוכר בשוק רווי היום. 

בדוק, תודה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במודעה רושם מחיר שגבוה ב10%-5 מהמחיר שאני רוצה 

מורידים כמה שאפשר במעמד הדיונים.

משאירים עוד כ500-1000 שח בשר למיקוח אחרי הבדיקה.

 

ובסופו של דבר עדיף קונה אחד ו1000 פחות ביד

מאשר רכב עם מחירון תאורתי גבוה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית בגישה של מחיר סופי מבחינתי גם כמוכר וגם כקונה. אם אתה מכיר את הרכב ויודע שלא יהיו הפתעות חריגות בבדיקה, אז אין שום סיבה לא לסגור על מחיר סופי.

הבדיקה היא בשביל רק לוודא שמה שאתה אומר נכון. אני לא חושב שצריך להוריד על צמיגים אלא אם כן מדובר בצמיגים מתפוררים. זה דבר שנשחק וקונה צריך לקחת את זה בחשבון.

לדעתי חוסך המון המון המון זמן לכל הצדדים כשאתה מפגין אסרטיביות ואומר מחיר מראש סופי וזהו.

כל אלו שמבלבלים את המוח אף פעם לא קונים. ויש מערכון שלם על זה בפרלמנט 😂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, BoazB11 כתב:

מה שמבחינתי הכי חשוב, הוא שאני ארגיש טוב עם עצמי אחרי המכירה.

שלא הורדתי עוד 500 או אלף שקל, רק כי הקונה התיש אותי במלל אינסופי, או תימחר כל פיפס קטן שהוא ראה.

כנ"ל במקרה הפוך, שנניח והתגלתה באוטו פגיעת שילדה שלא הייתי מודע אליה.

במצב כזה ברור לי שהייתי מוריד הרבה במחיר או אפילו משלם את עלות הבדיקה, גם אם לא התחייבתי.

לא בא לי להתייסר לפני השינה כל לילה, שאולי דפקתי או הוניתי מישהו.

עם האופי שלי זה יטריד אותי הרבה זמן אח"כ, אז שווה לי להיות הוגן.

 

זה לא שאני כזה קשוח או בעל עצבים מברזל, אולי ההיפך אפילו...

אבל קניתי ומכרתי כמה וכמה כלי רכב במשך השנים, ולמדתי כמה שיעורים.

בקישור הזה העליתי על הכתב השתלשלות של קנייה אימפולסיבית עם הרבה טעויות, עד למכירה הלאה.

אמנם עם אופנוע, אבל העיקרון זהה - אני בטוח שיש רבים שעברו תהליך דומה עם רכב 4 גלגלי.

 

ממליץ לא להתרגש מ-1000 שקל לכאן או לכאן בכל מקרה.

אין לזה שום משמעות אמיתית בחיים שלך.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...