Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המיני הראשונה שלי


Balthazar

פוסטים מומלצים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה תנאי המגורים שלך בהולנד? עיר/עיירה/כפר? מה תנאי החניה במדינה הצפופה הזו?

 

מה אתה יכול לספר על עלויות אחזקה, חוץ מהביטוח בזול והאגרה השנתית היקרה (בקנה מידה ישראלי)? 

 

תתחדש וסע בדרכים טובות (זה לא חסר בהולנד ובסביבה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גר בעיירה סמוכה לעיר מרכזית בצפון מזרח הולנד (Groningen), מבחינת חניה בעיירה אין אף בעיה ויש הרבה חניות זמינות מול הבית וברחובות סמוכים.
בעיר המרכזית או בכל עיר גדולה בהולנד, החניה ברחוב תמיד בתשלום ולרוב במרכזי העיר קשה עד בלתי אפשרי למצוא חנייה ואני לרוב מסתמך על חניה בחניונים תת קרקעיים, בעלות משתנה בין 3 ל4 יורו לשעה (באמסטרדם מחירים כפולים מאשר רוב שאר הערים הגדולות).
כאשר נוסע לאמסטרדם, משתמש לרוב בPark and ride שאלו חנונים גדולים בפאתי העיר ששם אפשר לחנות בזול (באיזור ה6 יורו ליום אם מגיעים אחרי 10:00 במידה וממשיכים למרכז העיר עם תחבורה ציבורית).

מבחינת עלויות תחזוקה, קצת קשה לי להגיד מה יהיו העלויות הספיציפיות לרכב הנ"ל.
הרכב הגיע עם סט צמיגי חורף שכנראה אשאר איתם תקופה ואז אולי אחליף לall weather, סיפור של כ400-500 יורו לרביעיית צמיגים מחברה טובה.
מבחינת מוסכים ותחזוקה, אשתדל לבצע לא מעט לבד ואחפש מומחה מיני/BMW באיזור שלי כי ללכת למוסך מיני מרכזי יהיה שחיטה לא נורמלית ככל הנראה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

 

לא קצת הפריע לך הקילומטרז?

אני עוקב מאוד אחרי השוק עכשיו ובכלליות נראה שההולנדים מצד אחד חולים על קילומטרז נמוך, ומצד שני איכשהו דופקים קילומטראז של החיים ואז רוצים שיקנו מהם מהר את הרכב...

 

  • אהבתי 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@David32 הפריע, אבל בו זמנית הייתי צריך להיות ריאלי, התקציב לא גבוה, כן רציתי להשאיר קצת כסף בצד לתקלות ותחזוקה. כמו כן, מאוד קשה (בהולנד), בגלל המיסוי וכו' למצוא רכבי דיזל עם ק"מ נמוך ואלה שכן מיובאים עם ק"מ שקשה יותר לאמת, בממוצע הרכב עשה כ25 אלף ק"מ בשנה שזה לא נורא, ועם תחזוקה מאוד טובה, מאמין שאוכל לשמור עליו לכמה שנים, לא חושב על מכירה בעתיד כי כנראה עד אז, הק"מ יהיה ממש בשמיים וחוקי הדיזל כנראה יהיו קשוחים יותר וכנראה הרכב יימכר לסוחר ממזרח אירופה שיקח את הרכב והרכב יימכר בליטא/רומניה/פולין בתור "יד ראשונה מרופא הולנדי עם 50 אלף ק"מ בלבד".


בתור מי שעוקב אחרי השוק, האם היית אומר שרוב הרכבים נמכרים דרך דילרים ולא דרך אנשים פרטיים?

עריכה אחרונה על ידי Balthazar
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה של שכן (מספרד) - עד כמה חמורה החקיקה הסביבתית אצלכם, והאם המיני הזאת עם מנוע הדיזל שלה אינה בסכנת הדרה ממרכזי ערים מסויימות תוך שנתיים-שלוש?

אצלנו זה התחיל בתור קמפיין חיובי במדריד ובברצלונה, אבל הפך במהרה לעונש קולקטיבי וחסר הבחנה שסוחף אחריו מדי שנה עוד עיירות וכפרים אפילו בפריפריה, לאחר שהממשלה גילתה שאפשר לעשות אחלה כסף ממכירת מכוניות חדשות. שמעתי שגם באנגליה המצב לא פשוט עם ה-LEZ וה-ULEZ (שידידנו @nitch יכול להרחיב עליהם), ואני יודע שצרפת וגרמניה הצטרפו זה מכבר למסיבה. אני סקרן אם מדינה woke-ית כמו הולנד ניגשה לנושא באופן רציונלי (בדומה לגרמניה) או כמו אצלנו, באופן גורף.

 

בכל אופן, אם אתה מתכנן לטייל ברחבי היבשת מומלץ לעשות שיעורי בית ולהכין מראש וינייטים לכל אזורי ה-low emission האלה. על האוטו שלי כבר יש מדבקות של ספרד וצרפת, וזו של גרמניה בדרך. ברוב המקרים אפשר להזמין אותן בדואר גם מבלי להיות תושב וזה משהו חד-פעמי. פרטים נוספים פה: https://urbanaccessregulations.eu/low-emission-zones-main

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Derish תודה על הטיפים, מודע למדבקה הגרמנית (שכבר נמצאת על הרכב) ולמדבקה הצרפתית (שאכן אפשר להזמין תמורת כמה יורו בודדים), מודע גם לעובדה שלבריסל (בלגיה) צריך להירשם מראש עם הרכב באתר וכו' וכו'

אני לא מומחה לתחום, אבל למיטב ידיעתי זה עובד בצורה הבאה:
למרכזי הערים המרכזיות, ממש למרכז עצמו, אי אפשר להיכנס עם רכבים מזהמים (ניסיון להפוך אותם ל0 emissions zone), וזה כולל גם רכבים מסחריים שצריכים להיות חשמליים אם הם רוצים להיכנס לתוך מרכזי ערים.
בגדול, יש ניסיון להוציא מערים רכבי דיזל ישנים (החל מ2025 רק רכבי דיזל Euro 4 ומעלה יוכלו להיכנס לרוב הערים הגדולות ובעתיד זה יעלה ליורו 5 ויורו 6).
חלק נוסף של החקיקה הוא המיסוי הגבוה, לצורך השוואה אם אני משלם 370 יורו לרבעון, רכב בנזין מקביל היה באיזור ה150-160 יורו לרבעון.

עריכה אחרונה על ידי Balthazar
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי סטטיסטיקה מדוייקת. אני עוקב אחרי רכבי האצ' קטנים (עד משפחתית) שהם עם קצת פלפל ומיאטה ND.

הרוב נמכרים דרך דילרים, אבל דילרים כמעט ולא יורידו את המחיר במודעה - זה ממה שראיתי עושים בעיקר פרטיים. אבל פנים מול פנים הם בלרינה, גמישים רצח.

רק לפני שבוע קולגה קנה מאזדה 2, גם הוציא מהם סט צמיגים נוסף, גם תיקונים של כמה דברים שהוא רצה, גם הוריד אותם קצת וגם גרם להם להביא את הרכב אליו (לניימכן מאיזה חור ליד אנסחדה). אז לא יודע, אבל פרטי פחות גמיש בקטע הזה.

 

מצד שני, השוק זז לאט. דברים באמת יפים עפים מהר, אבל כול השאר זוחל. 

 

 

דריש, אין לו במחוז עיר אחת עם מרכז מרכז עיר מוגבל. 

מעבר לכם, בעיר שלי למשל, ההגבלה היא אשכרה על המרכז עצמו (אין לך מה לחפש בו עם רכב והאמת שאין לי מושג אם ניתן להיכנס לחניונים שלו עם רכב מזהם). אני יודע שזה לא המצב בכול הערים, אבל כמו שהוא אמר P+R זה הפתרון גם ככה.

 

 

 

 

  • אהבתי 2
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Derish תיקון היסטורי קטן - גרמניה במסיבה הזו הרבה שנים, על הרכב ששכרתי ב-2009 היתה מדבקת זיהום אוויר. דווקא על הרכב ששכרתי בקיץ שעבר בצרפת לא היתה מדבקה וזה די הטריד אותי, אבל כנראה שיש להם שיטות צרפתיות לזיהוי.

 

ואגב, גם בארץ זה נכנס בעצלתיים - בחיפה כבר די הרבה שנים, ונדמה לי שבהמשך גם בירושלים. אין לי מושג מה קורה עם האכיפה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בירושלים שלט בכניסה לבית חנינה שאסורה הכניסה לרכב מזהם.

לגבי אכיפה...

איזה אכיפה ואיזה נעליים

אנשים שורפים אדומים לא עושים להם כלום

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במדינת אי כמו ישראל, עם מאגר מידע מסודר על הרכבים קל מאוד לאכוף את העבירה בשיטות אלקטרוניות. כמה מצלמות שמשוות את מספרי הרישוי לבסיס נתונים של דרגת הזיהום או התאמה לתיקני יורו יכולות להתחרות יפה ב-א׳3.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תדאגו לאירופאים בעינייני אכיפה. יודעים טוב מאוד לאכוף.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Balthazar כתב:

אחרי כמה שנים שאני עוקב אחרי הפורום באדיקות, החלטתי לפתוח חשבון חדש ובין היתר לשתף את הרכש החדש, המיני הראשונה שלי.

אם יורשה לי לשאול ורק אם בא לך לענות, באיזה שם משתמש השתתפת בעבר כאן בפורום?

 

נראה כמו רכב יחודי ומעניין.

 

בעברי כמינימיינוריסט כפול שתיים. שנת 78' ושנת 83' . מיני ומנוע דיזל זה כמו שמן ומים.

לא מספיק השימוש במנוע דיזל, צריך להדביק לאחוריים של האוטו את השם המפורש קופר, לא סתם קופר  אלא קופר S, זה בכלל כלו כל הקצין.

אבל כדי לשווק מוצר ברור ש BMW הבעלים של הנכס, יעשו שימוש בכל האמצעים שיש ברשותם. זה מובן וגם לגיטימי מצידם.

 

ושוב, ברכות על האוטו הקטן עם המנוע הבריון הזה. ממש שייטת אוטוסראדות חוצת מדינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, David32 כתב:

אל תדאגו לאירופאים בעינייני אכיפה. יודעים טוב מאוד לאכוף.

התייחסתי לישראל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...