Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המיני הראשונה שלי


Balthazar

פוסטים מומלצים

לפני 36 דקות, דג כתב:

תמיד חשבתי שהולנד מדינה יקרה, לא ידעתי שהיא יקרה להחריד...

השמועה (הכנראה נכונה) אומרת שכאשר ההולנדי החסכן רוצה לקנות רכב משומש במחיר סביר, הוא עובר את הגבול לגרמניה ומביא משם.

וזה נכון בעיקר לדגמים נדירים/מיוחדים. מרצדס ישנות וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל את המיסים הוא יידרש להשלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, sperial כתב:

אבל את המיסים הוא יידרש להשלים.

אמת. אני התכוונתי למיסים וביטוח.

 

האגרת רישוי השנתית שפות''ש ציין זה בערך פי 10 מהאגרה לרכב דומה בסקנדינביה (שנחשבת בעיני רבים ליקרה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.2.2024 בשעה 01:33, IsraCar כתב:

השמועה (הכנראה נכונה) אומרת שכאשר ההולנדי החסכן רוצה לקנות רכב משומש במחיר סביר, הוא עובר את הגבול לגרמניה ומביא משם.

ואז הוא צריך ללכת, ולקבל מספר הולנדי. והמערכת אומרת לו "הייייייי, זוכר מיסים? תביא", והוא משלם עוד מיסים.

להביא מגרמניה (או כול מדינה אחרת) זה לא פתרון קסם

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, David32 כתב:

ואז הוא צריך ללכת, ולקבל מספר הולנדי. והמערכת אומרת לו "הייייייי, זוכר מיסים? תביא", והוא משלם עוד מיסים.

להביא מגרמניה (או כול מדינה אחרת) זה לא פתרון קסם


כמו כן, מרגע קבלת המספר ההולנדי החיוב על אגרת הרישוי מבוצעת לפי החישוב ההולנדי
ותושב הולנד (ע"פ חוק) מחוייב לנסוע ברכב עם לוחית הולנדית

לצורך העניין אם אני אייצא את הרכב המדובר למדינה אחרת, הולנד תזכה אותי בשווי המס הנותר על הרכב בסך כ1100 יורו
ואז כאשר אייבא אותו למדינה אחרת, יחייבו אותי בהתאם לשיעור המס הנהוג באותה מדינה

לאור הנסועה הרבה שלי, בעיקר על כבישים מהירים
אין תחליף לדיזל מהחישובים שעשיתי
כמו כן, גם רכב בנזין מגיע עם אגרת רישוי לא קטנה, וגם היברידי (אגרת הכביש מחושבת לפי סוג הדלק, משקל הרכב ונפח המנוע)
רק רכב חשמלי פטור לעת עתה מאגרת הרישוי (הפטור עד 2025) ולאור נסיעות ארוכות שאני עושה (חרדת הטווח תהיה עניין שבועי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.2.2024 בשעה 15:20, Balthazar כתב:

אגרת רישוי: בעקבות העובדה שמדובר ברכב דיזל עם מנוע יחסית חזק, האגרה עומדת על כ370 יורו ברבעון, משמע כמעט 1200 יורו בשנה.

הם לא נורמליים...

בדקתי רכב דומה בשוודיה, גם דיזל כמובן, 98 יורו אגרה לשנה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, David32 כתב:

ואז הוא צריך ללכת, ולקבל מספר הולנדי. והמערכת אומרת לו "הייייייי, זוכר מיסים? תביא", והוא משלם עוד מיסים.

להביא מגרמניה (או כול מדינה אחרת) זה לא פתרון קסם

אולי הוא התכוון שלא המיסים גבוהים אלא מחירי הרכבים בשוק היד שניה גבוהה.

 

בארה"ב זה אותו דבר, שאתה קונה את הרכב מיד פרטית אתה לא משלם מיסים במעמד הקניה אלא כשאתה הולך לDMV לרשום את הרכב אתה משלם מס על הרכב החדש.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה המרכזית שהבנתי שאנשים מייבאים רכבים מגרמניה להולנד היא אחת מהנ"ל
1. שוני בשווי השוק של רכבי יד השנייה בהתאם למותגים
2. רכבים ברמת אבזור גבוהה יותר בגרמניה מאשר בהולנד, בממוצע.
3. דגמי דיזל עם ק"מ נמוך יותר, בהולנד אנשים מחזיקים דגמי דיזל רק אם הנסועה שלהם יחסית גבוהה לעומת מדינות אחרות באיחוד שהמס די "נורמטיבי" ולכן יותר אנשים מחזיקים רכבי דיזל.

תקנו אותי אם אני טועה כמובן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרמניה היא שוק היצוא המרכזי של אירופה למכוניות משומשות, מהסיבות שציינת לעיל וגם עקב תרבות אחזקה הרבה יותר קפדנית מרוב המדינות (כלומר קל יותר למצוא מכונית עם היסטוריית טיפולים וכל הניירת הדרושה לייצוא). אבל הכל יחסי ולספרד למשל מגיעות לא מעט מכוניות גם מבנלוקס - במיוחד משאיות ומסחריות קטנות. מרוקו ועוד כמה מדינות אפריקניות קונות את כל מה שיורד מהכביש בספרד, וכך שרשרת המזון נמשכת...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.2.2024 בשעה 18:41, דג כתב:

ם לא נורמליים...

בדקתי רכב דומה בשוודיה, גם דיזל כמובן, 98 יורו אגרה לשנה.


אתה לא משווה תפוחים לתפוחים. יכול להיות שהאגרה 98 יורו לשנה, אבל השטרונגול מסתתר במונח road tax. וככה נולדות הכתבות בטמקא שמספרות לנו שאגרת הרישוי השנתית במדינה X היא נניח 20 יורו, אבל לא מספרים שה-road tax הוא 600 יורו.

שים לב למספרים:

https://www.transportstyrelsen.se/en/road/Vehicles/bonus-malus/malus/
https://www.leaseplan.com/en-se/about/news/taxation/new_taxation_rules/

Example 1:Peugeot Partner PRO L1 BlueHDi 100 S&S, CO2 emissions 148 g / km. Vehicle tax 2020: SEK 7,156 / year Vehicle tax 2021: SEK 8,907 / year Increase by 24.5%.

 

 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, קורן בן אשר כתב:


אתה לא משווה תפוחים לתפוחים. יכול להיות שהאגרה 98 יורו לשנה, אבל השטרונגול מסתתר במונח road tax. וככה נולדות הכתבות בטמקא שמספרות לנו שאגרת הרישוי השנתית במדינה X היא נניח 20 יורו, אבל לא מספרים שה-road tax הוא 600 יורו.

שים לב למספרים:

https://www.transportstyrelsen.se/en/road/Vehicles/bonus-malus/malus/
https://www.leaseplan.com/en-se/about/news/taxation/new_taxation_rules/

Example 1:Peugeot Partner PRO L1 BlueHDi 100 S&S, CO2 emissions 148 g / km. Vehicle tax 2020: SEK 7,156 / year Vehicle tax 2021: SEK 8,907 / year Increase by 24.5%.

 

 

דבר ראשון אני לא קורא טמקא...

דבר שני, אם כבר אתה משווה עגבניות לענבים.

 

הלינק שהבאת מטרנספורטסטירלסן מתייחס למס מאלוס - שזה נוגע לרכישת רכב חדש.

הרכב של פות''ש הוא מודל 2015 ולכן המאלוס לא תקף עליו בלי קשר...

זה כתוב שם בברור שחור על גבי לבן שזה לשלוש שנים הראשונות של הרכב, ונמדד לפי רמת זיהום.
אפשר להתייחס לזה כמס רכישה מוגדל, על מנת לעודד בין היתר מעבר לרכבים "פחות מזהמים". 

 

במקרה אני מחזיק רכב בשוודיה, מצרף פה את האגרה השנתית הכוללת ששילמתי על הרכב (בנזין) לשנה:

image.png.cf70a83bdd421fad6dc31f752b8d08ba.png

Årskatt - מס שנתי.. 734 כת"ש
Vägtrafikregisteravgift - מס כללי לכל הרכבים הרשומים.. 62 כת"ש

סך הכל 734+62 = כ- 71 יורו

(* אין להתייחס למספר האחרון, återbetalning, החזר כספי במידה ואני משבית את הרכב במהלך השנה...)

 

 

מוסיף שגם הביטוח פה זול משמעותית (משלם כאלף שקל בשנה לביטוח צד ג', תופס לכל אירופה),
וגם זכינו לקיצוץ משמעותי במחירי הדלק החל מינואר 24, שפחות מורגש בבנזין אבל לגמרי משמעותי בדיזל. 

עריכה אחרונה על ידי דג
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...ושום מילה על כמה שקל ונוח לחיות בהולנד ללא רכב?

 

תחבורה ציבורית מעולה, תשתית לרכיבת אופניים כנראה הכי טובה בעולם.

 

במקום כזה רכב הוא בגדר מותרות והגיוני לגמרי למסות את השימוש בו בצורה כבדה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה נכון. יש לי 3 בנות דוד בהולנד, רק בעלה של אחת מהן טרח להוציא רישיון נהיגה, וגם זה כנראה בתקופה בה גרו בגרמניה.

 

אגב, כצופה מהצד רוכבי האופניים שהרשימו אותי ביותר היו דווקא בדנמרק. המדינה הזו כנראה יותר שטוחה מהולנד, והשימוש באופניים בהתאם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, parnuk כתב:

...ושום מילה על כמה שקל ונוח לחיות בהולנד ללא רכב?

 

תחבורה ציבורית מעולה, תשתית לרכיבת אופניים כנראה הכי טובה בעולם.

 

במקום כזה רכב הוא בגדר מותרות והגיוני לגמרי למסות את השימוש בו בצורה כבדה.

בהולנד יש יותר רכבים פר אוכלוסייה מאשר בישראל.

קל ונוח רק אם אתה גר ועובד במקומות קרובים לתחצ.

 

תחבורה ציבורית טובה, אבל מאוד יקרה. 

השימוש ברכב מתחלק לכמה קטגוריות, תוך כדי להתעלמות מוחלטת מ "לכיף/לנשמה":

1. להגיע לעבודה וחזרה - כתלות במקום מגורים ומקום עבודה, לפעמים משתלם יותר (גם כלכלית) להגיע ברכב. אם בכלל הגיוני להגיע עם תחצ - וזה לא תמיד המצב.

2. סידורים יומיומיים (סופר/חנויות/דברים רפואיים וכו') - בהחלט מותרות, אין צורך ברכב אלא אם כן אתה גר בכפר קטן.

3. נסיעות מעבר (לרוב סופשים/חופשים) - בהגדרה זה מותרות, אבל מדי פעם יש צורך. בשביל זה יש השכרה ורכבים שיתופיים. רק מה, המחירים שלהם גם עולים וגם המון משתמשים בהם, ככה שלמרות שבאיזור שלי מוסיפים עוד ועוד רכבים - עדיין כול סופש הם כולם תפוסים.

 

כשמשקללים את הכול, לפעמים יוצא מצב שהגיוני להחזיק רכב.

 

למשל, לפי החישוב שלי, לנסיעה לעבודה וחזרה בלבד (!) אוטו (כולל דלק, ביטוח, מיסים) יעלה לי רק 50 יורו יותר מתחבורה ציבורית. לאחרונה במקום לחזור חזרה באוטובוס לתחנה המרכזית, אני הולך ברגל כי זה בכיף שלי - אז אולי טיפה יותר.

נכון, אפשר לקנות עוד זוג אופניים ולהשאיר בתחנה ולקוות שלא יגנבו/יחרימו.

קח את ה 50 האלה בחודש, תוסיף לזה נסיעה אחת או שניים ברכב שיתופי, ועברתע את ה 50 יורו שחסכתי...

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...