Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרגיש שהמתלים נוקשים לאחר החלפת מוטות מייצבים וזרועות ברכב (hyundai i10)


Shnitzel_Tiras
מעבר לפיתרון נפתר ע"י kompy,

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כמה חודשים הופיעה לי בעיה ברכב (hyundai i10 2013). הרגשתי רעשים כאילו יש "חופש" מאיזור המתלים הקדמיים. לפני המלחמה שמתי את הרכב במוסך ואמרו לי שהבעיה היא במוטות מייצבים. אתמול כשהתפניתי לטפל בבעיה, הגעתי למוסך והם החליפו לי את המוטות המייצבים והזרועות ובנוסף גם מיסב באיזור הגלגל הקדמי.
כשיצאתי מהמוסך הרגשתי שמשהו שונה ומוזר, אבל הערכתי שאני פשוט לא רגיל למצב החדש והתקין של הרכב. לאחר שעה של נסיעה לא היה לי ספק שהמתלים שלי מקדימה קשים מאוד (כל באמפר או מדרגה קטנה בכביש הורגשו והרכב קפץ). 
כשסיימתי את הנסיעה ניסיתי לנענע את הרכב ובאמת המתלים הקדמיים הרגישו נוקשים ובקושי התכווצו (כאילו היו תפוסים, בלי אלסטיות. כאילו שהבוכנה תקועה ולא נסגרת).
השוותי גם מול המתלים האחוריים, והאחוריים היו יותר אלסטים משמעותית מהקדמיים. 

שתי שאלות:
1. למה החלפת המוטות המייצבים והזרועות העירה את הבעיה הזאת? זה סביר? 
2. יכול להיות שהבוכנה בתוך הקפיץ נתפסה?
3.  האם מישהו נתקל בבעיה ויכול לשפוך אור על כיוון שלא חשבתי עליו?

 

 

תודה רבה רבה לכולם!!

טל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

אחת ה״מחלות״ של בולמ״ז יונדאי מהשנתונים הישנים יותר.

כאשר רכב מורם באויר, קיים סיכוי רב שהבולם ״יתפס״.

רבים מהמוסכים מוסיפים הערת אזהרה לכרטיס העבודה ו/או לחשבונית שיתכן מקרה כזה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה רבה על התגובה. זה באמת מחזק את החשדות שלי.

האם יש דרך לתקן/לשחרר את הבולמים התפוסים?
אם לא, האם היית (או מישהו אחר) ממליץ לקנות בולמים חדשים לרכב יחסית ישן (i10, 2013) או שכדאי ללכת על חלפים משומשים?
כמה בערך עולה תיקון כזה? (2 בולמ"ז)

תודה רבה!
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה, אני אתקין חדשים.

לדעתך זאת בסבירות גבוהה הבעיה?
האם יש לך מושג מה המחיר של 2 בולמ"ז כאלה? שאני אדע בערך מהו מחיר סביר.
האם אתה מכיר מוסך מומלץ שמבצע עבודות כאלה באמינות ובמחיר סביר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערכה גסה, זוג בולמ״ז קדמיים כולל עבודה,כיוון פרונט(חובה לדעתי אחרי החלפת בולמים) ומע״מ בסביבות 2000₪, כל מוסך שמכבד את עצמו מבצע ויודע להחליף בולמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.solomycar.co.il/טיפולים/?t=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google.search.brand&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wYL2ff-zH7Q-9KvpKaUt2YsPLO9rLT78mfMpySsqvNVeaQepfC8I9saAuo9EALw_wcB

 

תכניס כאן מספר רישוי. בולמים שנחשבים לטובים הם monroe או kyb. 

מציע שתרכוש עצמאית זוג חדש ותיגש למוסך רק להתקנה. 

תוודא לפני כן שאכן זו הבעיה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

הייתי במוסך ואמרו לי שבאמת הלכו לי הבולמים הקדמיים.
אז ככה,
הבולמים היחידים שאני רואה בשוק כרגע הם של KOREA, SpeedMAT, KYB. הבנתי שKYB הוא הכי טוב מהם, אבל במידה והשניים האחרים הם לא פח, אז אני יכול להתפשר עליהם כי בכל זאת הרכב שלי די ישן וחווית נסיעה לא תהיה לי גם עם KYB. (והם עולים פי 2 פחות)

יש המלצות נסיון לגבי החברות האלה? האם הן אמינות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה נפתרה,

 

החלפתי בולמי זעזועים קדמיים והבעיה נפתרה. המוסכניק הראה לי שהבולמים היו גמורים והיו סגורים עד הסוף. מעניין שזה קרה אחרי החלפת המוט מייצב.

 

תודה לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Shnitzel_Tiras כתב:

מעניין שזה קרה אחרי החלפת המוט מייצב

כפי שהוסבר זה לא קרה אחרי החלפת מוט מייצב דווקא, אלא מעצם הרמת האוטו על הליפט שגרמה לפתיחת הבולים עד הסוף. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Camaro 92 כתב:

פתוחים עד הסוף זה יותר הגיוני

כשהוא התחיל להרים לי את הרכב על הליפט אז ראיתי איך הוא נפתח (או יותר נכון בשניה הראשונה את הרכב מתרומם ואת הגלגל נשאר). אולי אני לא מבין נכון את המכניקה של זה, אבל להבנתי במקרה שהבולם היה תפוס, הייתי רואה פשוט את הרכב עולה יחד עם הגלגל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...