Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר פולקסווגן מקורי - האם כדאי?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י zaf,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, 

ברשותי טיגואן 2018 1.4, המצבר עומד לשבוק חיים, ואני מתלבט האם לקנות מצבר מקורי של פולקסווגן מהיבואן ב-1,160 ש"ח או להסתפק בזה של שנפ ב-800 שקל. לשניהם אחריות של שנתיים. מעניין אותי לדעת איזה מצבר יחזיק יותר. האם למישהו ניסיון עם המצבר המקורי של פולקסווגן? אשמח לדעתכם,

 

תודה!

  • פיתרון
פורסם

שים לב שהמצבר המוצע לך של שנפ הוא efb או מצבר פריקה עמוקה. התכונה הזו חיונית על מנת שמערכת הstart stop , תעבוד ותתפקד תקין.

המצבר הקרוי מקורי בפולקסווגן הוא בדרך כלל מתוצרת בוש ובחלק מהדגמים ורטא. אבל מכיוון שהמצבר מסופק כ oem כלאמר עבור היצרן ולא לשוק החופשי, הוא ממותג במק״ט של היצרן ורק הכיתוב על גהי המדבקה יציין את של היצרן.

המצברים שנמכרים לשוק החופשי ממותגים באופן בולט , אבל הם בדיוק אותם מצברים.

 

אינני יודע מה מקור המצברים של שנפ התואמים למקורי אבל ככל שאלו efb או פריקה עמוקה /AGM  אין מניעה להתקין ברכב.

שים לב, אחרי ניתוק מצבר והתקנה מחדש יש לעדכן במפת צרכני החשמל במחשב את הערכים ולוודא שכל המערכות חוזרות לתפקד. (חלונות/רדיו/נעילות/אורות, התראות) ואין התראות במחשב הכרכב. 

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

ואני מוסיף, למיטב ידיעתי שנפ לא מייצר מצברים בטכנולוגיות האלו ולכן מציעים לך מוצר מיובא, אז כדאי לבדוק מי היצרן.

 

אם היצרן טוב לא צריך להיות הבדל מול המוצר של פולקסוואגן, כל עוד הפרמטרים תואמים.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

לא. פולקסוואגן לא מייצרים מצברים.

הם קונים אותם מאחד המפעלים הגדולים בעולם ושמים תווית של VW.

שנפ לא הייתי קונה. השבוע שעבר הלך מצבר ברכב פשוט  שקניתי. המצבר היה ן שנה ושלושה חודשים. 

אפילו לא טרחתי לבדוק מה האחריות עליו, וחיש מהר הותקן מצבר ורטה עם 24 חודשי אחריות. 

לדעתי חפש ורטה מתאים.

תעשה בדיקה כמה עולה חודש אחריות. 

הכוונה היא שאם מצבר סטארטאפ (שהו למעשה ורטה אבל מוזל) עולה 400 שקל ויש לו שנה אחריות, לעומתו ורטה עולה 500 עם שנתיים אחריות, אז הסטארטאפ עולה 33 שקל לחודש אחריות, וה-ורטה עולה 21 ש"ח לחודש אחריות. 

אגב, אם מצאת מצבר 'בוש' עם אותה אחריות במחיר יותר טוב - הוא זהה לחלוטין למצבר ורטה (וסטארטאפ)

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

ממליץ לקנות מצבר וורטה זהה למקורי באוטודיפו.

במקרה ויש תקלה במסגרת האחריות מחליפים מיד במקום.

בוש זה אותו מצבר אבל שרות אחר.

כשהייתי צריך להחליף מצבר במסגרת האחריות הם עשו בעיות.

רצו שאני אתן להם את המצבר לכמה ימים לבדיקות כדי לאמת את התקלה.

לא עניין אותם איך אסתדר בזמן הזה בלי מצבר.

בסוף קניתי מצבר וורטה חדש, והיבואן של בוש, לדיקו, זיכה אותי בסכום.

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם
בתאריך 22.11.2023 בשעה 14:38, zaf כתב:

המצברים שנמכרים לשוק החופשי ממותגים באופן בולט , אבל הם בדיוק אותם מצברים.

 

ממש לא. המצבר "המקורי" שמגיע עם רכב חדש מיוצר לפי מפרטים "קשוחים" של ייצרן הרכב במקרה הזה VAG שיש להם תקן המגדיר את כול הפרמטרים החשמלים והמכניים של המצבר. אומנם ייצרן המצברים Johnson Controls  או המותג בוש/וורטא מספקים את המצבר "המקורי" ל-VAG אבל המצבר הנמכר בשוק האפטרמרקט של אותם הייצרנים בדרך כלל אינם בעלי אותם תכונות ובעיקר אורך חיים קצר יותר.

 

* בכול מקרה אני תמיד מעדיף להתקין מצבר תוצרת וורטא/בוש לעומת שנאפ או וולטא.

איזה כייף לי :)

פורסם

מעניין לגבי Johnson Controls, לא מצאתי סימוכין למצברים מתוצרתו.

בהחלט שמוצר oem שאינו זמין כ after market יהיה בעל תכונות יחודיות ליצרן שדורש אותו.  (למשל חישן  חום מובנה במארז המצבר) , זה נכון בהרבה תחומים.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

image.thumb.png.76976ce8ebae201cfff098952b021242.png

 

וורטא כן, בוש לא. לפחות על פי האתר שלהם.

https://www.clarios.com/brands/brands-overview

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 20 דקות, zaf כתב:

מעניין לגבי Johnson Controls, לא מצאתי סימוכין למצברים מתוצרתו.

בהחלט שמוצר oem שאינו זמין כ after market יהיה בעל תכונות יחודיות ליצרן שדורש אותו.  (למשל חישן  חום מובנה במארז המצבר) , זה נכון בהרבה תחומים.

 

עוד דוגמא:

המצבר המקורי מגיע עם עינית הקסם במצברים רטובים והמצבר "שווה ערך" תוצרת בוש/וורטא נמכר ללא עינית הקסם.

לפני 5 דקות, zaf כתב:

image.thumb.png.76976ce8ebae201cfff098952b021242.png

 

וורטא כן, בוש לא. לפחות על פי האתר שלהם.

https://www.clarios.com/brands/brands-overview

 

לא כול הייצרנים והמותגים חושפים את פרטי ההתקשרות שלהם באינטרנט. לפעמים צריך לחפור באינטרנט בכדי לגלות מי הייצרן המקורי ולפעמים

לא קיים ייצרן אחד אלא כמה ייצרנים שמספקים את אותו רכיב לקו הייצור.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 24 דקות, מרק10 כתב:

ומה כתבתי ?


תסתכל שנית למי עניתי.
 

לפני 24 דקות, zaf כתב:

וורטא כן, בוש לא. לפחות על פי האתר שלהם.


שאלתי את דוד גוגל אם במצברים אוטומוטיביים וורטא=בוש. הוא טוען שחד משמעית כן.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
לפני 12 שעות, zaf כתב:

מעניין לגבי Johnson Controls, לא מצאתי סימוכין למצברים מתוצרתו.

בהחלט שמוצר oem שאינו זמין כ after market יהיה בעל תכונות יחודיות ליצרן שדורש אותו.  (למשל חישן  חום מובנה במארז המצבר) , זה נכון בהרבה תחומים.

 

רק היום שמתי לב שלפני 5 שנים החברה Johnson Controls מכרה את עסקי ייצור המצברים לחברת Brookfield/Clarios.

 

https://www.clarios.com/

 

https://cleantechnica.com/2019/05/06/newly-rebranded-clarios-working-to-pivot-into-electric-vehicle-batteries/

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...