Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב באיזור 150-200 אלף ש"ח (חדש בלבד)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש כאן אקסיומה שהמודל 3 עדיפה על הקורולה, זאת אקסיומה פשטנית שלא יורדת לפרטים.

 

בשבילי הקורולה עדיפה חד משמעית והמודל 3 פסולה (אם או ללא קשר להשוואה לקורולה). אולי זה יצחיק מישהו, אז שיצחק זה טוב לבריאות. להתרגז לא כדאי זה כבר לא בריא, תשתה מים קרים לפני כן (אני כבר מתכונן לתגובות של טסלה פנבוייז ולבעלי דעות קדומות על טויוטה וקורולה :-)).

 

להלן היתרונות של הקורולה שבגללם אני חושב ככה:

 

כניסה לרכב- קורולה ידיות דלתות רגילות ונוחות. מודל 3 ידיות שקועות שצריך לשלוף אותן בצורה לא נוח (ברכב כהה בלילה נסה גם למצוא אותן מזל שהרוב לבנות).

 

נוחות נסיעה- קורולה נוחה, מודל 3 נוקשה.

 

מרווח פנים ותנוחת ישיבה- קורולה ישיבה בגובה מקובל לרכב משפחתי, המושב האחורי גבוה יחסית לריצפה ותנוחת הישיבה נוחה עם זויות של כ- 90 מעלות בברכיים ויש מרווח מצויין לכפות הרגליים מתחת המושבים הקדמיים. מודל 3 ישיבה נמוכה מאד וקרובה לריצפה הן מקדימה והן מאחורה, אין מרווח בכלל לכפות הרגליים במושב האחורי מתחת למושבים הקדמיים והדבר מביא לתנוחת ישיבה עם ברכיים מכופפות וצפיפות.

 

מזגן- בקורולה מקפיא ואפשר לכוון את פתחי המיזוג לכיוון הפנים. במודל 3 מזגן פחות טוב ולא ניתן לכוון את פתחי המיזוג לפנים (כיוון חשמלי מהמסך, המצב העליון ביותר של פתחי המיזוג מגיע רק לגובה החזה).

 

מושבים- בקורולה מושבי בד מסורתיים שאינם מתחממים. במודל 3 עור סינטטי שמתרתח בשמש ובחום. קירור מראש מהאפליקציה לא פותר לחלוטין את הבעיה וגם במהלך הנסיעה המרווח בין הגוף למושב גורם לחום וזיעה גם אם הופעל קירור מראש.

 

גג- בקורולה גג מתכת עם בידוד פנימי (או גג שמש קטן עם כיסוי בדגם לימיטד אני חושב). מודל 3 גג זכוכית ללא כיסוי מחדיר חום ושמש (יש פתרונות של כיסויים למיניהם עדיין לא מבודד כמו גג נורמלי).

 

חיישני חניה- בקורולה חיישני חניה רגילים (בהתקנה מקומית), במודל אין חיישני חניה אלא יש את טסלה ויז'ן שהוא סלח לי לא שווה הרבה.

 

גלגל רזרבי- הקורולה מגיעה עם גלגל רזרבי או שאפשר לרכוש ויש לו מקום ייעודי בתא המטען. במודל 3 אין.

 

וייז- קורולה יש אפל קאר או אנדרואיד אוטו או מערכת של גיל קאר (הוויז עובד יפה מאד). טסלה אין.

 

ארגונומיה-  בקורולה הכל נגיש וקל לתפעול עם כפתורים פיזיים ויש לוח מחוונים מול הנהג. מודל 3 הכל מהמסך ואין לוח מחוונים מול הנהג.

 

איכות חומרים ואמינות- קורולה איכות חומרים גבוהה ושרידה ואיכות הרכבה גבוהה, טסלה איכות חומרים די גבוהה למראה אבל שרידות נמוכה (הגה מתקלף, כסאות מתבלים, איכות הרכבה פחות טובה).

 

בקרת שיוט אדפטיבית- בקורולה עובדת ללא דופי. במודל 3 בלימות פנטום.

 

בקרת סטיה מנתיב- בקורולה מאפשרת ללטף את ההגה עם הידיים ועדיין תפעל. במודל 3  דורשת לפיטה חזקה עם הידיים אחרת מתנתקת וגם מענישה אותך ולא פועלת לאחר מכן.

 

טווח נסיעה וטעינה- ההבדלים הידועים בין רכב דלקי לבין רכב חשמלי, הקורולה לא מוגבלת והמודל 3 מוגבלת.

 

ירידת ערך- קורולה בלוק בטון. מודל 3 תלוי מתי קנית ו"בשגעונות" של מאסק עם הורדות המחיר. ההתקדמות ברכב חשמלי תואץ בקצב משוגע בשנים הקרובות והמחירים של רכבים חשמליים חדשים ירדו דבר שיביא לירידת ערך מואצת של הדגמים הנוכחיים. עליית המיסוי הקרובה על רכב חשמלי לא תמנע את התרחעש הזה בהחזקת רכב חשמלי לכמה שנים. לרכבים דלקיים משומשים הביקוש ימשיך להיות גבוה מלקוחות שלא יכולים להתקין עמדת טעינה.

 

טיפולים ושירות- לקורולה יש מרכז שירות בכל חור. למודל 3 לך תחפש.

 

אני רואה יתרון אחד עיקרי למודל 3 על הקורולה והוא עדיפות בביצועים ושקט מיחידת ההנעה החשמלית כמו כל רכב חשמלי.

 

ויתרון נוסף והוא חסכון זמני בעלויות נסיעה וחיסכון זמני באגרת רישוי עד שהממשלה תסגור את הפרצות האלה וחסכון בעלויות טיפול שלא קיימות בטסלה. למי שנוסע הרבה מדובר בחסכון גדול בעלויות.

 

עדכוני תוכנה במודל 3 לא מעניין אותי והם נועדו בעיקר לנסות ולתקן ליקויים בתכנון המקורי.

 

דרך אגב בזמן האחרון יכלת לרכוש מודל 3 lr ישירות משירות הלקוחות של טסלה ולא דרך האתר בהנחה של 35 אלף ₪, ב- 205 אלף ₪ בלבד ואם כבר הייתי קונה את הדגם הזה אם עדיין אפשר.

 

אני לא חייב להחליף רכב אז אני מחכה לדור הבא של הרכבים החשמליים אבל בגלל שאתה חייב להחליף רכב אז בכל זאת עדיף אולי לקנות רכב חשמלי על רכב דלקי למרות החסרונות שיש להם אבל צריך למצוא את הרכב הנכון.

 

דבר ראשון לא הייתי קונה רכב סדאן, תצורה מיותרת.

 

לדעתי אם אתה רוצה טסלה בכל זאת אז לך על המודל y, תקבל תנוחת ישיבה טובה יותר, מרווח פנימי גדול יותר ותא מטען גדול ושימושי ושוק עתידי עדיף.

 

לדעתי תחשוב שוב על הקיה נירו ev יש בו הרבה דברים טובים ואם אתה יכול לקבל הנחה.

 

אתה יכול תמתין גם ליונדאי קונה החשמלית.

 

ולא יזיק לבדוק גם את הסיניות אולי תופתע לטובה.

 

עד סוף השנה צפוי להגיע עוד מבול של רכבים חשמליים לפני עליית המס, אם אתה יכול למשוך אז תבדוק מה יגיע.

 

 

 

  • מעניין 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

  • תגובות 88
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 26 דקות, green כתב:

ירידת ערך- קורולה בלוק בטון. מודל 3 תלוי מתי קנית ו"בשגעונות" של מאסק עם הורדות המחיר. ההתקדמות ברכב חשמלי תואץ בקצב משוגע בשנים הקרובות והמחירים של רכבים חשמליים חדשים ירדו דבר שיביא לירידת ערך מואצת של הדגמים הנוכחיים. עליית המיסוי הקרובה על רכב חשמלי לא תמנע את התרחעש הזה בהחזקת רכב חשמלי לכמה שנים. לרכבים דלקיים משומשים הביקוש ימשיך להיות גבוה מלקוחות שלא יכולים להתקין עמדת טעינה.

בגדול כל השוק הזה בסימן שאלה כרגע.

מחר מחליטים שרכבים חשמליים זה ה-דבר ורכבי בנזין יתחילו להיעלם - כנראה שהמחירים שלהם יפגעו.

ההפך גם יכול לקרות - לקחתי את זה בחשבון.

 

אני בתקופה גרועה לקנות רכב, אם הייתי עושה את הרכישה על דעת עצמי, הייתי עושה אותה כנראה עוד שנתיים בערך ומבין לאן מנשבות הרוחות.

אני לא יכול להישאר שנתיים בלי רכב ונראה לי מוגזם לשלם 170 אלף ש"ח על קורולה, עם כל היתרונות שציינת.

דרך אגב לרמת גימור לימיטד בטויוטה יש חיישנים אחוריים וקדמיים מקוריים.

מעבר לזה אני לא חושב שקורולה יותר נוחה ממודל 3.

 

מדברים על סוללה שיכולה להיטען לטווח של 400 ק"מ ב-10 דקות. אם זה אכן יקרה, רכבי בנזין באמת עלולים להפוך להיות לא רלוונטיים, כי בזמן דומה לזמן תדלוק תוכל להשיג טווח מרשים למדי ולא תהיה לך חרדת טווח ולא בעיה להטעין אם אין לך עמדה בבית.

 

לפני 26 דקות, green כתב:

 

לדעתי אם אתה רוצה טסלה בכל זאת אז לך על המודל y, תקבל תנוחת ישיבה טובה יותר, מרווח פנימי גדול יותר ותא מטען גדול ושימושי ושוק עתידי עדיף.

 

לדעתי תחשוב שוב על הקיה נירו ev יש בו הרבה דברים טובים ואם אתה יכול לקבל הנחה.

 

אתה יכול תמתין גם ליונדאי קונה החשמלית.

 

אין לי תקציב לקנות מודל Y כרגע.

את הנירו EV לא ממש אהבתי.

הקונה קטנה מדי.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 22 דקות, green כתב:

יש כאן אקסיומה שהמודל 3 עדיפה על הקורולה, זאת אקסיומה פשטנית שלא יורדת לפרטים.

 

בשבילי הקורולה עדיפה חד משמעית והמודל 3 פסולה (אם או ללא קשר להשוואה לקורולה). אולי זה יצחיק מישהו, אז שיצחק זה טוב לבריאות. להתרגז לא כדאי זה כבר לא בריא, תשתה מים קרים לפני כן (אני כבר מתכונן לתגובות של טסלה פנבוייז ולבעלי דעות קדומות על טויוטה וקורולה :-)).

 

 

 

אני לא חסיד של מאסק, לא הייתה ולא תהיה לי אף טסלה או רכב חשמלי אי פעם גם אם יהיה לי הכסף לזה

א ב ל

גם לקיה פיקנטו יש יתרונות על s class. ויש אנשים שבשבילם הוא בהחלט רכב עדיף גם אם הם יעלו אותו דבר. אבל אם מוכרים לך פיקנטו במחיר של s class, כנראה שאתה מקבל תמורה מאוד גרועה למחיר ועדיף לך לחפש מקבילה אחרת

לתוכן היתרונות:

גיל קאר זה יתרון? שאלוהים ישמור

איכות החומרים בקורולה? לא התרשמתי בכלל (לא שטסלה עדיפה שניהם לא משהו בנקודה הזאת)

בפרקטיות קורולה נופלת בהרבה. תא מטען לא מוצלח ומושב אחורי אינטימי מאוד

פורסם (נערך)

רק שיובן, אני גם לא הייתי קונה קורולה ב- 170 אלף ₪.

 

אבל גם טסלה מודל 3 לא הייתי קונה בשום מחיר כי היא לא מתאימה לי.

 

הקורולה לא מצטיינת במרווח הפנים אבל הוא דומה למרווח הפנים שיש במרכז קטגוריית הרכבים המשפחתיים והוא כאמור עדיף בהרבה על המודל 3 מהסיבות שציינתי ולרבות תנוחת הישיבה והמרווח לכפות הרגליים.

 

דרך אגב נסעתי לאחרונה על רנו מגאן סטיישן בחו"ל במשך שבועיים , המרחב הפנימי דומה לקורולה ואפילו יש קצת פחות מרווח לרגליים ולכפות הרגליים במושב האחורי.

 

יחידת ההנעה של מנוע 1.3 טורבו וגיר כפול מצמדים הם סלחו לי פח זבל (חלשה וקופצנית) היחידה ההיברידית בקורולה שמה אותה בכיס הקטן (חלקה ומגיבה).

 

למה אני מציין את זה, כי מדובר בעוד אקסיומה שיש לאנשים שרכב אירופאי הוא "משובח" לעומת "קורולה" פשוטה ושיחידת ההנעה של מנוע טורבו וגיר כפול מצמדים הם פאר היצירה ובהכרח עדיפים על  היחידה ההיברידית שבקורולה עם גיר "רציף" (הוא לא באמת רציף).

 

אני כבר לא יודע אם בקורולה החדשה יש מערכת של גיל קאר, בעבר היה, היום יש אפל קאר או אנדרואיד אוטו, ולפחות יש וייז עובד -:) מה שאי אפשר להגיד על טסלה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

גם לפני מתיחת הפנים הייתה מערכת מקורית (רק בלימיטד).

מערכת של גיל קאר עכשיו תקבל רק בדגם הליסינג.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 2 דקות, green כתב:

 

 

דרך אגב נסעתי לאחרונה על רנו מגאן סטיישן בחו"ל במשך שבועיים 

 

המרחב הפנימי דומה לקורולה ואפילו יש קצת פחות מרווח לרגליים ולכפות הרגליים במושב האחורי.

 

יחידת ההנעה של מנוע 1.3 טורבו וגיר כפול מצמדים הם סלחו לי פח זבל (חלשה וקופצנית) היחידה ההיברידית בקורולה שמה אותה בכיס הקטן (חלקה ומגיבה).

 

למה אני מציין את זה, כי מדובר בעוד אקסיומה שיש לאנשים שרכב אירופאי הוא "משובח" לעומת "קורולה" פשוטה ושיחידת ההנעה של מנוע טורבו וגיר כפול מצמדים הם פאר היצירה ובהכרח עדיפים על  היחידה ההיברידית שבקורולה עם גיר "רציף" (הוא לא באמת רציף).

הדיבור על יחידות ההנעה של היפנים זה לא על זה שהם לא חלקות אלא שהם חלשות (ועד הגעת ההיברידיות גם בזבזניות) בעיקר תחת מאמץ (גם הקורולה במאמץ קצת רועשת ולא נעימה והכניסה של הבנזין לא מנומסת ככ. במהירות נמוכה לא מפריע)

ועם כל הכבוד ל1.3 בנזין (שגם היא לדעתי חזקה מהקורולה משמעותית בטח בתנאי מאמץ), המנועים המוצלחים האירופאים זה דיזל ובבנזין 1.5 של ואג/ 1.6 של psa. בנסיעה בינעירונית הם הרבה יותר טובים ונעימים מהקורולה (ולא בהכרח פחות חסכונים). בעיר ייתכן שהקורולה עדיפה

ועל הנייר (אני לא נסעתי ברנו הזאת כן נסעתי בקורולה) מאוד מוזר שהרנו האגישה לך חלשה. מומנט 24 שמושג בסלד נמוך מול 14 בקורולה? מה אני מפספס פה. גם מ0 ל100 היא עדיפה (9 שניות). אולי בתוך העיר שם באמת גיר רובוטי בדרך כלל פחות נעים

פורסם (נערך)
לפני 45 דקות, dorsht כתב:

מדברים על סוללה שיכולה להיטען לטווח של 400 ק"מ ב-10 דקות. אם זה אכן יקרה, רכבי בנזין באמת עלולים להפוך להיות לא רלוונטיים, כי בזמן דומה לזמן תדלוק תוכל להשיג טווח מרשים למדי ולא תהיה לך חרדת טווח ולא בעיה להטעין אם אין לך עמדה בבית

 

זה ישפיע בראש ובראשונה על הדור הנוכחי הראשוני של הרכבים החשמליים שיהיו מוגבלים בטווחי הנסיעה והטעינה לעומת חוסר הגבלה ברכבים דלקיים, אבל גם הרכבים הדלקיים יושפעו כמובן בהתאם לקצב הורדת המחירים של רכבים חשמליים חדשים.

 

אתה אכן לא קונה בזמן אידיאלי מהבחינה הזאת כל עוד שאתה לא נוסע הרבה והחסכון ברכב חשמלי לא כזה גדול בשבילך כדי לפצות על ירידת ערך עתידית, אבל אם הייתי במצבך ומחפש רכב חדש, בכל זאת הייתי הולך על רכב חשמלי ולא דלקי, ככל שהייתי מוצא רכב מתאים.

 

 

לפני 19 דקות, פראג כתב:

הדיבור על יחידות ההנעה של היפנים זה לא על זה שהם לא חלקות אלא שהם חלשות (ועד הגעת ההיברידיות גם בזבזניות) בעיקר תחת מאמץ (גם הקורולה במאמץ קצת רועשת ולא נעימה והכניסה של הבנזין לא מנומסת ככ. במהירות נמוכה לא מפריע)

ועם כל הכבוד ל1.3 בנזין (שגם היא לדעתי חזקה מהקורולה משמעותית בטח בתנאי מאמץ), המנועים המוצלחים האירופאים זה דיזל ובבנזין 1.5 של ואג/ 1.6 של psa. בנסיעה בינעירונית הם הרבה יותר טובים ונעימים מהקורולה (ולא בהכרח פחות חסכונים). בעיר ייתכן שהקורולה עדיפה

ועל הנייר (אני לא נסעתי ברנו הזאת כן נסעתי בקורולה) מאוד מוזר שהרנו האגישה לך חלשה. מומנט 24 שמושג בסלד נמוך מול 14 בקורולה? מה אני מפספס פה. גם מ0 ל100 היא עדיפה (9 שניות). אולי בתוך העיר שם באמת גיר רובוטי בדרך כלל פחות נעים

 

הקורולה נוסעת בסדר גמור בתנאי אמת רגילים, בתנאים עירוניים היא מגיבה חזק וחלק, אנשים גם לא רגילים להשתמש במצב ספורט בגיר שמשפר את הביצועים. יש מצבים מסויימים שהסוללה ריקה ואם אתה בדיוק צריך ביצועים אז הם יותר חלשים ורועשים ובאופן כללי תחת עומס כבד אכן יחידת ההנעה רועשת.

 

דרך אגב בקורולה יש להערכתי סדר גודל כ- 25 קג"מ, הנתון לא מפורסם, זאת אני מסיק מנתון קג"מ של כ- 27 קג"מ בקיה נירו היברידית או יונדאי איוניק היברידית).

 

יחידת ההנעה ברנו לצורך העניין מרגישה כמו מנוע אטמוספרי חלש ומחוספס, חלשה מאד בסל"ד נמוך ובונה את הכוח באיטיות עד להגעה לסל"ד גבוה ואז היא גם רועשת. המנוע בכלל מזמזם כל הזמן גם במהירות שיוט.

 

זה מביא למצבים מביכים ממש בתנועה איטית, בפקקים וכו' אתה לוחץ על הגז כדי לתמרן ולהשתלב בין נתיבים והרכב לא זז, אתה לוחץ חזק עד הסוף כי זה כבר מצב מסוכן בטיחותית והרכב מקבל כוח רק בשלב מאוחר ובאגריסיביות יותר גבוהה ממש שרצית.

 

דרך אגב בידוד רעשי הכביש ברנו מצויין ולא שומעים כלום, בקורולה ככה ככה.

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 44 דקות, green כתב:

 

 

 

 

הקורולה נוסעת בסדר גמור בתנאי אמת רגילים, בתנאים עירוניים היא מגיבה חזק וחלק, אנשים גם לא רגילים להשתמש במצב ספורט בגיר שמשפר את הביצועים. יש מצבים מסויימים שהסוללה ריקה ואם אתה בדיוק צריך ביצועים אז הם יותר חלשים ורועשים ובאופן כללי תחת עומס כבד אכן יחידת ההנעה רועשת.

 

דרך אגב בקורולה יש להערכתי סדר גודל כ- 25 קג"מ, הנתון לא מפורסם, זאת אני מסיק מנתון קג"מ של כ- 27 קג"מ בקיה נירו היברידית או יונדאי איוניק היברידית).

 

יחידת ההנעה ברנו לצורך העניין מרגישה כמו מנוע אטמוספרי חלש ומחוספס, חלשה מאד בסל"ד נמוך ובונה את הכוח באיטיות עד להגעה לסל"ד גבוה ואז היא גם רועשת. המנוע בכלל מזמזם כל הזמן גם במהירות שיוט.

 

זה מביא למצבים מביכים ממש בתנועה איטית, בפקקים וכו' אתה לוחץ על הגז כדי לתמרן ולהשתלב בין נתיבים והרכב לא זז, אתה לוחץ חזק עד הסוף כי זה כבר מצב מסוכן בטיחותית והרכב מקבל כוח רק בשלב מאוחר ובאגריסיביות יותר גבוהה ממש שרצית.

 

דרך אגב בידוד רעשי הכביש ברנו מצויין ולא שומעים כלום, בקורולה ככה ככה.

 

זה.. קצת מוזר לי מה שאתה אומר. במהירות נמוכה אני חושב שהעניין הוא לא הסלד אלא העברות הילוכים, הרנו משיגה את הנתון שלה בסלד יותר נמוך מהטויוטה (כמו כל מנוע טורבו). אולי אתה מתכוון לטורבו לג?

ומאיפה אוטודאטה יודע את הנתון של קורולה אם הוא לא מפורסם ? (14, די נמוך).

מומנט משפיע בעיקר על המאמץ במהירות גבוהה/ עליות, לי למשל היה לנסר קלאסיק שמשיגה מומנט עלוב בסלד גבוה אבל במהירות נמוכה לא הורגש חיסרון משמעותי. הפער מגיע במאמץ, אז אתה צריך להדביק את דוושת הגז לרצפה, לכבות את המזגן, ואז לצאת מהרכב ולדחוף אותו

Screenshot_20230824_131817_Chrome.jpg

פורסם (נערך)

בקורולה המחודשת לאחר מתיחת הפנים האחרונה:

 

14 קג"מ למנוע הבנזין ו- 19 קג"מ למנוע החשמלי. 

 

ביחד 33 קג"מ.

 

בפועל עקב שיטת הפעולה של שני המנועים בטויוטה (שיטה אחרת מהאיוניק והנירו) לא מחברים את נתוני המומנט המלאים.

 

בקורולה המחודשת הערכה שלי שנתון הקג"מ המשותף דומה לאיוניק ונירו סביב 27 קג"מ.

 

בקורולה לפני מתיחת הפנים אני מעריך שסביב 25 קג"מ.

 

הקורולה המחודשת שיפרה באופן משמעותי את נתוני הביצועים לעומת הגירסה לפני כן, שגם הייתה כאמור בסדר גמור, לדעתי, בחיי היום יום (יש לי קורולה סטיישן היברידית כבר למעלה מ- 4 שנים שכחתי לציין).

 

ההספק בחדשה הוא 140 כ"ס לעומת 122 כ"ס בגירסה הקודמת, החדשה מאיצה ב-9.3 לעומת הישנה בכ-11 שניות.

 

לגבי הרנו, אני לא חושב שזה טורבו לאג, גם בעקיפות בכבישים ביעירוניים ובמצב ספורט  המנוע הרגיש "רזה" די חלש ורועש.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

היתה אצלי לפני מספר חודשים קורולה סדאן היברידית כרכב חלופי. אוטו נחמד, לא מעניין במיוחד, עושה את העבודה, אבל ההגה, ההגה, קל וחסר תחושה על סף הסכנה. בצלחת שהייתי מסובב כהגה בגיל שלוש היתה יותר תחושה מאשר בהגה הזה. לא תודה, לא בשבילי.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

אז אחרי חודשיים וחצי של סבל עם מכוניות מיני, ביום רביעי קיבלתי את הרכב.

המסירה הייתה מתוכננת לחמישי, אך היה לי יום פנוי מהמילואים אז ביקשתי לאסוף את הרכב ברביעי, יאמר לזכותם של טסלה שעשו מאמצים ואיפשרו את זה.

בסך הכול הגיעו כ-140 מכוניות במשלוח הזה. הרבה בצבע לבן.

 

במעמד המסירה מנפיקים את רישיון הרכב עם התאריך של אותו יום, להבדיל ממה שקורה עם רכב שקונים אצל אחד היבואנים, תאריך קבלת הרכב הוא תאריך העליה לכביש.

 

נציג של טסלה התלווה אליי להסבר קצר ובסיסי על תפעול הרכב ושלח אותי לדרכי. הסוללה הייתה טעונה ל-70%. הספיק כדי להגיע מבאר שבע לאשדוד והיה מספיק גם ליותר מזה. לבאר שבע הגעתי עם קצת פחות מ-50%.

לפי מה שהוא אומר במצב הרגיל מבצעים מסירה יותר מפורטת, אבל אנחנו במלחמה אז נאלצו לקצר.

קיבלתי את הרכב עם כבל סבתא, ערכת תיקון פנצ'ר וכבל להטענה בעמדות ציבוריות.

ניסיתי להטעין עם כבל סבתא, מטעין מאודדדדד לאט.

 

טוענים ששטפו את הרכב ידנית עם כפפה, יש קצת סווירלים, אבל לא משהו נוראי לדעתי. בכל אופן מתכנן לבצע ציפוי נאנו אז כחלק מההכנה יעשו פוליש לרכב.

 

את הרכב לקחתי בתצורה הבסיסית - רכב לבן עם פנים שחור.

קיבלתי את הדגם החדש במחיר של הדגם הישן.

 

יש משהו נחמד בעיניי במינימליסטיות, הכול מרוכז על ההגה ועל המסך. מה שכן, צריך להתרגל לקונספט הזה.

בנתיים נסעתי ברכב קצת יותר מ-200 ק"מ, בעיקר מחוץ לעיר, אני נוסע על מצב Chill כדי לחסוך בסוללה וכדי לא לקבל שלילה, הרכב מספיק זריז גם במצב הזה.

תא הנוסעים שקט מאוד, מערכת הסאונד נשמעת מעולה ביחס למערכת מקורית, המולטימדיה מגיבה נהדר (או יותר נכון המסך שמנהל את כל הרכב).

המפות של טסלה לא הכי מעודכנות, למרות שהרכב עבר עדכון טרם המסירה (כולל העדכון שכלל הוספת השפה העברית).

קשה להגיד מה האיכות של תא הנוסעים ביחס לדור היוצא, אבל בנתיים נראה טוב. נראה איך ישרוד את מבחן הזמן.

 

image.thumb.jpeg.e462165030d3b63631c3972ad2eeec1a.jpeg

image.thumb.jpeg.387ba8aaa00df3a671f9e042bf76c21b.jpeg

image.thumb.jpeg.7c8a83788b3490eaae6c8cac0039d212.jpeg

  • אהבתי 7

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...