Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב באיזור 150-200 אלף ש"ח (חדש בלבד)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כרגע אין לי - גר בשכירות. לא רחוק מהדירה יש עמדות טעינה ציבוריות ולא רחוק ממני גם אמורות להיות עמדות טעינה של טסלה.

עוד כ-3 חודשים עובר לדירה משלי (קנויה, לא שכורה) - יהיה לי איפה להתקין עמדה וגם יש עמדות טעינה ממש קרובות לדירה (מרחק של דקה נסיעה) עד שאתקין עמדה.

 

בגדול אני לא פסלתי פלאג אין רק בגלל הנירו, אחרת אין שום דבר רלוונטי במסגרת התקציב.

ואם הייתה נירו מהדור הנוכחי היברידית בלבד שעולה כ-165 אלף ש"ח, אני חושב שזה מה שהייתי קונה. עכשיו יש לי התלבטות בין הפלאג אין לחשמלית המלאה (ובנוסף לאלנטרה ולמודל 3 SR)/

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 88
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

 

בתאריך 4.8.2023 בשעה 11:08, Gopher כתב:

זה רכב יקר מאוד עם מערכות כפולות ומיותרות, שנתח השוק שלו יורד במהירות.

 

יש לך נתונים לגבי נתח השוק?  לא מצאתי משהו עדכני מאוד, אבל ב-2022 נתח השוק שלהן עלה יחסית ל-2021, לפי הכתבה הזאת -
"הנתונים אינם משקרים: מכוניות חשמליות, פלאג אין הייבריד ומכוניות היברידיות עלו בהיקף המכירות, בעוד שמכוניות בנזין ודיזל ירדו. כך, מכוניות חשמליות מהוות 5.7% מסך המכירות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, בעוד שבמחצית הראשונה של 2021 היוו 2.5% מסך המכירות. מכוניות פלאג אין הייבריד היוו 6% מסך המכירות השנה, בעוד שבשנת 2021 היוו 4.1%. מכוניות היברידיות היוו 21% מסך מכירות הרכב בישראל, לעומת השנה שעברה בה היוו 19.6%. "

 

לגבי "כפולות ומיותרות" כבר כתבתי לך בעבר ואני עדיין חושב ככה - במכונית היברידית אין מערכות מיותרות. יש מנוע חשמלי ומנוע בנזין שמשלימים זה את זה וביחד מאפשרים צריכת דלק חסכונית וטווח נסיעה גדול.

ולגבי יקרות - החשמליות יקרות יותר כעיקרון.
 

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

מצד שני בהנחה ולא יהיו שינויים מהותיים, בגלל ההפרשים באגרת הרישוי, הפער בין הנירו החשמלית לנירו פלאג אין לא יהיה קיים תוך 3 שנים, וזה בלי להתייחס אפילו לחסכון בעלויות התדלוק והטיפולים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, motior כתב:

 

 

יש לך נתונים לגבי נתח השוק?  לא מצאתי משהו עדכני מאוד, אבל ב-2022 נתח השוק שלהן עלה יחסית ל-2021, לפי הכתבה הזאת -
"הנתונים אינם משקרים: מכוניות חשמליות, פלאג אין הייבריד ומכוניות היברידיות עלו בהיקף המכירות, בעוד שמכוניות בנזין ודיזל ירדו. כך, מכוניות חשמליות מהוות 5.7% מסך המכירות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, בעוד שבמחצית הראשונה של 2021 היוו 2.5% מסך המכירות. מכוניות פלאג אין הייבריד היוו 6% מסך המכירות השנה, בעוד שבשנת 2021 היוו 4.1%. מכוניות היברידיות היוו 21% מסך מכירות הרכב בישראל, לעומת השנה שעברה בה היוו 19.6%. "

 

 

כן יש, עדכני ליולי 2023. קל לראות את המגמה.

חשמליות שנמכרו מתחילת השנה 32,212 (16.3% נתח שוק).

היברידיות שנמכרו מתחילת השנה 30,367 (15.3% נתח שוק).

פלאג אין שנמכרו מתחילת השנה 11,292 (5.7% נתח שוק).

https://wheel.co.il/בניגוד-לתחזיות-הקודרות-מכירות-הרכב-הח/

 

לפני 11 שעות, motior כתב:

לגבי "כפולות ומיותרות" כבר כתבתי לך בעבר ואני עדיין חושב ככה - במכונית היברידית אין מערכות מיותרות. יש מנוע חשמלי ומנוע בנזין שמשלימים זה את זה וביחד מאפשרים צריכת דלק חסכונית וטווח נסיעה גדול.

 

מכבד את דעתך, אבל לא חייבים להסכים 😎

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • אהבתי 2
פורסם (נערך)

אני שוקל להוריד את האלנטרה ההיברידית מהרשימה, בעיקר בגלל המראות והגובה.

נפגשתי אתמול עם חבר שרכש את הרכב, הוא אמר שגם הוא היה כמעט מעורב בתאונות בגלל המראות והרכב אצלו כמה חודשים.

הציעו לו להחליף את המראות, אך אז הוא יפסיד את ההתראה על השטחים המתים.

 

אני ממתין לנסיעת מבחן על הטסלה מודל 3 ועל הנירו EV.

 

למרות שיש לי חשש מסוים מהנירו בעיקר בנושא הגניבות, לפי הקבוצה בפייסבוק נשמע שהרכב גניב.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ביצעתי היום נסיעת מבחן על המודל 3 בגרסת SR, עם ג'אנט 19 (אם אקנה טסלה אז היא תהיה עם ג'אנט 18).

כמובן מבחינת סחיבה וכוח לרכב לא חסר, האצות למהירויות תלת ספרתיות קורות מאוד מהר בלי מאמץ ובלי רעש.

הנהיגה עם דוושה אחת קצת מוזרה. בברקס השתמשתי רק באיזו בלימת חירום. שאר הזמן שמתי את הרגל על הברקס מתוך איזשהו הרגל.

מבחינת נוחות - יש הרבה כיוונים למושב הנהג ולמושב הנוסע, נוחות הנסיעה על ג'אנט 19 טובה מחוץ לעיר, בעיר היא בסדר, קופצנית טיפה אבל לא מעבירה יותר מדי לתא הנוסעים לדעתי. מאמין שעם ג'אנט 18 תהיה יותר נוחה.

בגדול אהבתי את הרכב, אבל להבנתי אמורים ממש בקרוב לשווק את הדגם מתוח הפנים (או הדור השני). מצד אחד הייתי רוצה לחכות אם אפשר, מצד שני אני לא יכול לחכות יותר מדי זמן בלי רכב (נכון, יש את הספייס סטאר, אבל אני מעדיף רכב יותר גדול ונעים לנסיעות ארוכות שאנחנו עושים) ואני לא רוצה לחכות לעליית המחירים של ינואר.

בטסלה לא ידעו להגיד לגביי הדגם החדש, אבל קראתי אתמול כתבה שאולי אחרי החגים יגיע הדגם החדש.

חוץ מזה, עצבן אותי קצת שאפילו התריסים במזגן נשלטים דרך המסך.

 

יש לי איזושהי נטיה לטסלה כי היא לא גניבה, היא מאוד טכנולוגית ומודרנית, לא חסר לה שום אבזור ולא צריך לבצע שום התקנה מקומית.

יש לי גם מצד שני נטיה כלשהי לקיה נירו EV או פלאגאין, שמצד אחד מדובר ברכב מודרני, עם כל מה שצריך, עם מערכות בטיחות מתקדמות וכדומה, אבל יותר קונבנציונאלי. מבחינת עלויות בהתחשב בזה שצריך להתקין איתוראן ומצלמת דרך ב-EV (וגם בפלאגאין), יוצא שה-EV תעלה כמעט כמו טסלה במצטבר.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 26 דקות, dorsht כתב:

ביצעתי היום נסיעת מבחן על המודל 3 בגרסת SR, עם ג'אנט 19 (אם אקנה טסלה אז היא תהיה עם ג'אנט 18).

כמובן מבחינת סחיבה וכוח לרכב לא חסר, האצות למהירויות תלת ספרתיות קורות מאוד מהר בלי מאמץ ובלי רעש.

הנהיגה עם דוושה אחת קצת מוזרה. בברקס השתמשתי רק באיזו בלימת חירום. שאר הזמן שמתי את הרגל על הברקס מתוך איזשהו הרגל.

מבחינת נוחות - יש הרבה כיוונים למושב הנהג ולמושב הנוסע, נוחות הנסיעה על ג'אנט 19 טובה מחוץ לעיר, בעיר היא בסדר, קופצנית טיפה אבל לא מעבירה יותר מדי לתא הנוסעים לדעתי. מאמין שעם ג'אנט 18 תהיה יותר נוחה.

בגדול אהבתי את הרכב, אבל להבנתי אמורים ממש בקרוב לשווק את הדגם מתוח הפנים (או הדור השני). מצד אחד הייתי רוצה לחכות אם אפשר, מצד שני אני לא יכול לחכות יותר מדי זמן בלי רכב (נכון, יש את הספייס סטאר, אבל אני מעדיף רכב יותר גדול ונעים לנסיעות ארוכות שאנחנו עושים) ואני לא רוצה לחכות לעליית המחירים של ינואר.

בטסלה לא ידעו להגיד לגביי הדגם החדש, אבל קראתי אתמול כתבה שאולי אחרי החגים יגיע הדגם החדש.

חוץ מזה, עצבן אותי קצת שאפילו התריסים במזגן נשלטים דרך המסך.

 

יש לי איזושהי נטיה לטסלה כי היא לא גניבה, היא מאוד טכנולוגית ומודרנית, לא חסר לה שום אבזור ולא צריך לבצע שום התקנה מקומית.

יש לי גם מצד שני נטיה כלשהי לקיה נירו EV או פלאגאין, שמצד אחד מדובר ברכב מודרני, עם כל מה שצריך, עם מערכות בטיחות מתקדמות וכדומה, אבל יותר קונבנציונאלי. מבחינת עלויות בהתחשב בזה שצריך להתקין איתוראן ומצלמת דרך ב-EV (וגם בפלאגאין), יוצא שה-EV תעלה כמעט כמו טסלה במצטבר.

הדגם החדש יהיה פה כנראה באיזור ינואר שזה חצי שנה לחכות כמעט+ עליית מס

אני מבין את השיקולים של קיה, שהם נכונים ואתה צודק, אך עם זאת לטסלה יש יתרונות נוספים בלתי מבוטלים כמו :

רשת טעינה שלהם, אמינות מוכחת, עדכוני תוכנה שוטפים יציבים שמוסיפים פיצ'רים, אין טיפולים, ויהיה אפשר להוסיף נהיגה אוטונומית בתשלום לכל טסלה בעתיד כשהדבר יאושר ברגולציה ואילו בקיה תיאלץ לשדרג רכב כדי לקבל את זה. 

הם גם מקטגוריות שונות, אחד suv גבוה, ואחד סדאן משפחתית גדולה, לטסלה יש אווירה יותר מוארת בזכות הגג זכוכית ולנירו יותר אפורה וספורטיבית כך שתוכל להחליט אם חשוב לך יותר גובה או מראה ופרקטיות

לדעתי עדיף טסלה כרגע או לחכות לדור הבא על פני קיה.

מציין שישבתי בנירו שבוע שעבר והיא אכן מאובזרת ויפה אבל הרגיש לי שהפנים וגם החוץ פשוט כזה לעומת רכבים אחרים כמו איוניק 5 וטסלה, כמו מעין קיה עממית משודרגת.

 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 שעות, wildlands2019 כתב:

תודה, זה בדיוק מה שקראתי אתמול. מעניין אם זה יהיה רלוונטי למשלוחים הבאים (אוקטובר ונובמבר).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

אני צריך ייעוץ ואולי שינוי כיוון.

עוד לא עברנו לדירה שקנינו, אבל בגלל שרכישת הרכב צריכה להתבצע בהקדם, התייעצתי עם מתקין שקיבלתי עליו המלצות, צריך לסלול כבל חשמל מהדירה שלנו לחניה, מכיוון שמוני החשמל  בקומה שלנו ולא בקומת הקרקע זה מייקר את העסק.

בנתיים יש דיירת אחת מהבניין שלנו שהתקינה עמדת טעינה, אבל יצא לי לדבר עם שכן אחר שגם מעוניין להתקין עמדת טעינה והוא אמר שמתנהל מולה דיון כרגע מכיוון שהיא ביצעה את ההתקנה בצורה לא מסודרת או משהו בסגנון הזה (לא בדיוק הצלחתי להבין מה הסיפור).

 

ניסיתי לדלות פרטים מאותה דיירת ולהבין מה היא עשתה ואולי להתייעץ איתה על התהליך אך היא לא משתפת איתי פעולה.

 

המתקין הציע לי שתי חלופות:

1. לפרק את אבני האקרשטיין ואז העלויות מתקרבות ל-20 אלף ש"ח כולל הכול (עבודה, פירוק והרכבת אקרשטיין, סלילה, אישור, הארקה נוספת בגלל שהמרחק מעל 5 מטרים, העמדה עצמה וכו').

2.  הצעה יותר סבירה (כ-10 אלף ש"ח כולל הכול - לא צריך לפרק את כל האקרשטיין) אך דורשת אישור של הוועד להריץ כבלים דרך חדר משאבות ודרך הגדר של הבניין בצורה מסודרת ומוסתרת ככל הניתן.

 

ברור שההצעה הראשונה עדיפה מבחינת סכסוכי שכנים, כי אף אחד לא ירגיש שהוא עשה לי טובה שהוא נתן לי לסלול כבל על הגדר.

מצד שני ההצעה הזו כמעט כפולה במחיר ביחס להצעה הפשוטה יותר. מן הסתם אני מעדיף להוציא פחות כסף, גם ככה זו הוצאה לא צפויה במיוחד.

 

נשאלת השאלה - אם אטעין בנתיים בעמדות ציבוריות (אני יודע שיש אפילו עמדות כאלו במרחק הליכה מהדירה שקנינו, יש לי כמה עמדות ליד מקום העבודה אם ארצה להגיע עם רכב וכו'), כמה זה נורא מבחינת עלויות?

 

ראיתי באתר של חברת החשמל שעלות של קוט"ש היא כ-60 אגורות, כלומר להטעין רכב כמו טסלה מודל 3 SR או קיה נירו EV יעלה לי קצת פחות מ-40₪ לטעינה מלאה (ואני מניח שאף פעם לא אגיע למצב שאני מרוקן את הסוללה לגמרי). אז בפועל מניח שטעינות ארוכות יהיו 30-35₪.

לטווח הארוך ברור שעמדת טעינה מחזירה את ההשקעה שלה, בייחוד אם אשתי תעבור באיזשהו שלב לרכב חשמלי או פלאג אין ו\או אחליף את מה שאקנה לרכב חשמלי אחר.

 

אם השכנים והוועד לא יסכימו לכלום - האם עדיין שווה לרכוש רכב חשמלי ולהטעין אותו מחוץ לבית?

ראיתי שעלות טעינה מחוץ לבית יכולה להיות כפולה (ויותר) מעלות טעינה בבית וזה אפילו לא מטען מהיר.

מה דעתכם?

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 7 שעות, dorsht כתב:

אני צריך ייעוץ ואולי שינוי כיוון.

עוד לא עברנו לדירה שקנינו, אבל בגלל שרכישת הרכב צריכה להתבצע בהקדם, התייעצתי עם מתקין שקיבלתי עליו המלצות, צריך לסלול כבל חשמל מהדירה שלנו לחניה, מכיוון שמוני החשמל  בקומה שלנו ולא בקומת הקרקע זה מייקר את העסק.

בנתיים יש דיירת אחת מהבניין שלנו שהתקינה עמדת טעינה, אבל יצא לי לדבר עם שכן אחר שגם מעוניין להתקין עמדת טעינה והוא אמר שמתנהל מולה דיון כרגע מכיוון שהיא ביצעה את ההתקנה בצורה לא מסודרת או משהו בסגנון הזה (לא בדיוק הצלחתי להבין מה הסיפור).

 

ניסיתי לדלות פרטים מאותה דיירת ולהבין מה היא עשתה ואולי להתייעץ איתה על התהליך אך היא לא משתפת איתי פעולה.

 

המתקין הציע לי שתי חלופות:

1. לפרק את אבני האקרשטיין ואז העלויות מתקרבות ל-20 אלף ש"ח כולל הכול (עבודה, פירוק והרכבת אקרשטיין, סלילה, אישור, הארקה נוספת בגלל שהמרחק מעל 5 מטרים, העמדה עצמה וכו').

2.  הצעה יותר סבירה (כ-10 אלף ש"ח כולל הכול - לא צריך לפרק את כל האקרשטיין) אך דורשת אישור של הוועד להריץ כבלים דרך חדר משאבות ודרך הגדר של הבניין בצורה מסודרת ומוסתרת ככל הניתן.

 

ברור שההצעה הראשונה עדיפה מבחינת סכסוכי שכנים, כי אף אחד לא ירגיש שהוא עשה לי טובה שהוא נתן לי לסלול כבל על הגדר.

מצד שני ההצעה הזו כמעט כפולה במחיר ביחס להצעה הפשוטה יותר. מן הסתם אני מעדיף להוציא פחות כסף, גם ככה זו הוצאה לא צפויה במיוחד.

 

נשאלת השאלה - אם אטעין בנתיים בעמדות ציבוריות (אני יודע שיש אפילו עמדות כאלו במרחק הליכה מהדירה שקנינו, יש לי כמה עמדות ליד מקום העבודה אם ארצה להגיע עם רכב וכו'), כמה זה נורא מבחינת עלויות?

 

ראיתי באתר של חברת החשמל שעלות של קוט"ש היא כ-60 אגורות, כלומר להטעין רכב כמו טסלה מודל 3 SR או קיה נירו EV יעלה לי קצת פחות מ-40₪ לטעינה מלאה (ואני מניח שאף פעם לא אגיע למצב שאני מרוקן את הסוללה לגמרי). אז בפועל מניח שטעינות ארוכות יהיו 30-35₪.

 

אם השכנים והוועד לא יסכימו לכלום - האם עדיין שווה לרכוש רכב חשמלי ולהטעין אותו מחוץ לבית?

ראיתי שעלות טעינה מחוץ לבית יכולה להיות כפולה (ויותר) מעלות טעינה בבית וזה אפילו לא מטען מהיר.

מה דעתכם?

לאורך זמן לא כדאי לקנות רכב בלי עמדת טעינה לדעתי

לטסלה יש יתרון משמעותי בתחום- הסופרצארגרים.טעינה מהירה ואין תור בדרך כלל, והמחיר זול משמעותית מהטענות מהירות של מתחרים. יש סופרצ'ארג'ר קרוב לאיפה שאתה גר?

פורסם

זה גם מה שאני יודע וגם מה שאמרו לי בקבוצה של טסלה.

לטסלה גם יש עמדות אקסקלוסיביות שנועדו רק להם - זה יתרון על פניי שאר החשמליות באופן כללי.

יש סופרצ'ארג'ר כ-10 דקות נסיעה מהדירה שקנינו, אבל אני לא חושב שזה פיתרון לזמן ארוך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, dorsht כתב:

אני צריך ייעוץ ואולי שינוי כיוון.

עוד לא עברנו לדירה שקנינו, אבל בגלל שרכישת הרכב צריכה להתבצע בהקדם, התייעצתי עם מתקין שקיבלתי עליו המלצות, צריך לסלול כבל חשמל מהדירה שלנו לחניה, מכיוון שמוני החשמל  בקומה שלנו ולא בקומת הקרקע זה מייקר את העסק.

בנתיים יש דיירת אחת מהבניין שלנו שהתקינה עמדת טעינה, אבל יצא לי לדבר עם שכן אחר שגם מעוניין להתקין עמדת טעינה והוא אמר שמתנהל מולה דיון כרגע מכיוון שהיא ביצעה את ההתקנה בצורה לא מסודרת או משהו בסגנון הזה (לא בדיוק הצלחתי להבין מה הסיפור).

 

ניסיתי לדלות פרטים מאותה דיירת ולהבין מה היא עשתה ואולי להתייעץ איתה על התהליך אך היא לא משתפת איתי פעולה.

 

המתקין הציע לי שתי חלופות:

1. לפרק את אבני האקרשטיין ואז העלויות מתקרבות ל-20 אלף ש"ח כולל הכול (עבודה, פירוק והרכבת אקרשטיין, סלילה, אישור, הארקה נוספת בגלל שהמרחק מעל 5 מטרים, העמדה עצמה וכו').

2.  הצעה יותר סבירה (כ-10 אלף ש"ח כולל הכול - לא צריך לפרק את כל האקרשטיין) אך דורשת אישור של הוועד להריץ כבלים דרך חדר משאבות ודרך הגדר של הבניין בצורה מסודרת ומוסתרת ככל הניתן.

 

ברור שההצעה הראשונה עדיפה מבחינת סכסוכי שכנים, כי אף אחד לא ירגיש שהוא עשה לי טובה שהוא נתן לי לסלול כבל על הגדר.

מצד שני ההצעה הזו כמעט כפולה במחיר ביחס להצעה הפשוטה יותר. מן הסתם אני מעדיף להוציא פחות כסף, גם ככה זו הוצאה לא צפויה במיוחד.

 

נשאלת השאלה - אם אטעין בנתיים בעמדות ציבוריות (אני יודע שיש אפילו עמדות כאלו במרחק הליכה מהדירה שקנינו, יש לי כמה עמדות ליד מקום העבודה אם ארצה להגיע עם רכב וכו'), כמה זה נורא מבחינת עלויות?

 

ראיתי באתר של חברת החשמל שעלות של קוט"ש היא כ-60 אגורות, כלומר להטעין רכב כמו טסלה מודל 3 SR או קיה נירו EV יעלה לי קצת פחות מ-40₪ לטעינה מלאה (ואני מניח שאף פעם לא אגיע למצב שאני מרוקן את הסוללה לגמרי). אז בפועל מניח שטעינות ארוכות יהיו 30-35₪.

לטווח הארוך ברור שעמדת טעינה מחזירה את ההשקעה שלה, בייחוד אם אשתי תעבור באיזשהו שלב לרכב חשמלי או פלאג אין ו\או אחליף את מה שאקנה לרכב חשמלי אחר.

 

אם השכנים והוועד לא יסכימו לכלום - האם עדיין שווה לרכוש רכב חשמלי ולהטעין אותו מחוץ לבית?

ראיתי שעלות טעינה מחוץ לבית יכולה להיות כפולה (ויותר) מעלות טעינה בבית וזה אפילו לא מטען מהיר.

מה דעתכם?

ממה שאני יודע כל עוד החשמל יוצא מהמונה שלך אתה לא צריך שום אישור מהוועד להעביר את הכבל אם הוא בצורה מוסתרת ולא בולטת בצורה יוצאת דופן. בשיפה המשפטית זה נקרא "שימוש סביר ברכוש משותף" ויש על זה הרבה מאוד תקדימים, העיקרון הוא שיש דברים כמו מזגן ועמדות טעינה שאנשים זקוקים להם ולכן בית המשפט מחשיב שימוש ברכוש המשותף בצורה של העברת כבלים או מזגן כשימוש סביר כל עוד הדבר לא בולט או מפריע בצורה יוצאת דופן, במקרה שלך חדר המשאבות כנראה לא ייפגע ואם תעביר בגדר בצורה יפה אז גם המראה שלה לא. 

לגבי רגשות השכנים זו לא בעיה שלך, אתה צריך רכב חשמלי וזו זכותך להשתמש בצורה סבירה אם העברת את הכבלים יפה ומוסתר יחסית. לכן אל תרגיש שעושים לך טובה אתה רק מנצל את הזכויות שלך כמו דיירים אחרים. 

 

לגבי הטענה בחוץ, אם העמדה באמת מאוד קרובה זה לגמרי אפשרי, יעלה כנראה יותר לכיוון 1-1.5 שקל לקוטש אבל אין מניעה לעשות את זה ולדעתי תצליח להסתדר, פשוט בבית לשים בלילה זה יותר נוח וזול ואתה לא תלוי בתקינות עמדה או באנשים אחרים. 

 

פגיעה בסוללה בעקבות הטענה מהירה זה לרוב רק בעמדות מאוד מהירות ויותר בנוכחות חום חיצוני וכו, גם אם תטעין לתקופה של כמה חודשים הפגיעה כנראה תהיה מזערית וטסלה וחברות אחרות לוקחות אחריות על קיבולת סוללה בלי הגבלה על סוג עמדת טעינה מה גם שהרכבים בנויים לזה, אם אתה רוצה להיות רגוע תחפש עמדה עם הספק נמוך. 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
  • רעיון גרוע 1
פורסם

המתקין שדיברתי איתו אמר שבגלל שהפתרון הזול כולל סלילה על הגדר של הבניין אז צריך לבקש אישור. אני מניח שהוא יודע מה הוא אומר ולא רוצה להכניס אותי לסכסוכי שכנים ולריבים.

בגדול יש תקדימים אבל אני לא רוצה להרגיש שהשכנים עושים לי טובה, בטח לא כשאני חדש בבניין.

חדר המשאבות הוא במילא מקום שרוב האנשים לא מבלים בו בשוטף והוא סגור רוב הזמן ככה שזה לא אמור להפריע לאף אחד, אלא אם כן מישהו סתם רוצה לעצבן.

 

יש עמדה במרחק הליכה מהדירה שרכשנו, אבל זו עמדה איטית (22KW) ואומרים שהעמדות האלו לעיתים תפוסות לשווא (נניח על ידי מישהו שסיים טעינה ולא בא להזיז את הרכב) או לא תקינות, ככה שאני לא חושב שזה פתרון טוב לטווח הארוך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 7 שעות, dorsht כתב:

נשאלת השאלה - אם אטעין בנתיים בעמדות ציבוריות (אני יודע שיש אפילו עמדות כאלו במרחק הליכה מהדירה שקנינו, יש לי כמה עמדות ליד מקום העבודה אם ארצה להגיע עם רכב וכו'), כמה זה נורא מבחינת עלויות?

 

ראיתי באתר של חברת החשמל שעלות של קוט"ש היא כ-60 אגורות, כלומר להטעין רכב כמו טסלה מודל 3 SR או קיה נירו EV יעלה לי קצת פחות מ-40₪ לטעינה מלאה (ואני מניח שאף פעם לא אגיע למצב שאני מרוקן את הסוללה לגמרי). אז בפועל מניח שטעינות ארוכות יהיו 30-35₪.

לטווח הארוך ברור שעמדת טעינה מחזירה את ההשקעה שלה, בייחוד אם אשתי תעבור באיזשהו שלב לרכב חשמלי או פלאג אין ו\או אחליף את מה שאקנה לרכב חשמלי אחר.

 

אם השכנים והוועד לא יסכימו לכלום - האם עדיין שווה לרכוש רכב חשמלי ולהטעין אותו מחוץ לבית?

ראיתי שעלות טעינה מחוץ לבית יכולה להיות כפולה (ויותר) מעלות טעינה בבית וזה אפילו לא מטען מהיר.

מה דעתכם?

 

יש עמדות עירוניות באילת בתעריף 53 אגורות לקוט"ש (פחות ממחיר החשמל הביתי) ויש בחיפה בתעריף 87 אגורות לקוט"ש, וככה גם עמדות עירוניות בערים אחרות. במחירים האלה ההפרש לעומת החשמל הוא לא גדול, ועדין זה מאוד משתלם. תלוי איפה אתה גר.

אם זה במרחק הליכה מביתך או מקום העבודה, זה בהחלט יכול להוות פתרון.

×
×
  • תוכן חדש...