Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, יש לי יונדאי i20 2022 חדשה, מאז אוגוסט 2022, עברה רק 5 אלף ק"מ. כשאני פותח את המזגן יש ריח ממש רע בדקות הראשונות, שעובר בהמשך.

לקחתי את האוטו למוסך של יונדאי במסגרת האחריות, והם טוענים שהמזגן תקין לחלוטין, הריח לא חריג ואפשר רק לעשות חיטוי לתעלות המזגן (בעלות, משום מה זה לא באחריות) ושבכל מקרה הריח יחזור תוך 3 חודשים.

זה נכון? הגיוני שזה תקין מבחינתם ריח רע מהמזגן שיש בהדלקה שלו?

פורסם

אני מניח שישתמשו ברימון חיטוי, זה עלות יחסית זניחה.

אפשר לבצע לבד גם, אם זה לא קשור לאחריות.

כשאתה מסיים נסיעה עם מזגן, אתה בסוף נסיעה מכבה אותו ונותן למאוור לעבוד קצת לפני כיבוי?

זה עוזר למניעת עובד על המאייד, עוזר לייבוש.

כמו המזגן בבית.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 2 דקות, לירון .ה. כתב:

אני מניח שישתמשו ברימון חיטוי, זה עלות יחסית זניחה.

אפשר לבצע לבד גם, אם זה לא קשור לאחריות.

כשאתה מסיים נסיעה עם מזגן, אתה בסוף נסיעה מכבה אותו ונותן למאוור לעבוד קצת לפני כיבוי?

זה עוזר למניעת עובד על המאייד, עוזר לייבוש.

כמו המזגן בבית.

 

העלות היא 190. לגבי סיום נסיעה, אני פשוט מוריד את העוצמה ל0 ואז מכבה את הרכב.

פורסם

אם זה לא פוגע באחריות אפשרי לקנות ולעשות לבד.

הכוונה לסגור את כפתור ה A/C, ולתת לאוויר לייבש את המעבה, ואת הלחות בתעלות. לחות גורמת ליצירת עובש.

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

זה לא קשור לגיל הרכב או רמת התחכום שלו,

אם אתה מגיע ליעד עם מזגן דולק וישר מכבה את הרכב, כל תעלות האוורור של הרכב שלך נשארות עם האוויר הקפוא, שאז נשאר לו להתבשל בשמש הישראלית ומגדל לך עובש.

תכבה את המזגן דקה לפני שאתה מגיע ליעד כאשר האוורור עדיין דולק, כך אתה נותן מספיק זמן לאוויר הקפוא לצאת ומונע את התופעה. 

  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

פורסם (נערך)

אויש, ריח ממזגן ברכב בן 9 חודש זה חריג.

עובש לא אמור להתפתח ככה ברכב מודרני.

יונדאי, למרות התדמית שיש לו בארץ, לא כאלה חביבים מהנסיון שלי.

 

בטוח שאין חדירת מי גשם מאישהוא? בעיית ניקוז מיזוג?  דרוש שיבדקו.

 

שקול להחליף מוסך. ותפנה לשירות הלקוחות של יונדאי. שמישהו יעמוד מאחורי המותג.

 

דרוש להחליף פילטר קבינה - כי אם יש עובש יש עובש גם בו ותעשה את החיטוי הזה.

למעשה את הניקוי צריך לעשות בלי פילטר או עם הפילטר הישן ואז להחליף לחדש.

 

אני הייתי חורק שיניים ומשלם לחמדנים. ואחרי זה אם זה ממשיך לריב איתם. אם יהיה המשך, זה  יכול להיות הרבה יותר יקר והרבה יותר מסובך.

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
פורסם
לפני 3 שעות, yairw כתב:

זה לא קשור לגיל הרכב או רמת התחכום שלו,

אם אתה מגיע ליעד עם מזגן דולק וישר מכבה את הרכב, כל תעלות האוורור של הרכב שלך נשארות עם האוויר הקפוא, שאז נשאר לו להתבשל בשמש הישראלית ומגדל לך עובש.

תכבה את המזגן דקה לפני שאתה מגיע ליעד כאשר האוורור עדיין דולק, כך אתה נותן מספיק זמן לאוויר הקפוא לצאת ומונע את התופעה. 

אני גר בגוש דן אזור עתיר לחות ועשר שנים שהרכב עובר בדיוק את מה שאתה אומר שזה לא טוב 

ואין ריח רע מהמזגן לפעמים יש ריח של אבק אבל זה בשניות הראשונות ופשוט צריך להחליף את הפילטר 

זה דבר חריג שיש ריח רע מהמזגן גם ברכבים ישנים

 

פורסם (נערך)

ייתכן שברכב שלך תעלות האוורור קבורות עמוק יותר (רחוק יותר מהחלק העליון של הדשבורד), בלא מעט רכבים הפתחים בחלקו העליון של הדשבורד והם כנראה מועדים יותר לבעיה

לא בהכרח צריך עובש בכדי שיהיה ריח לא נעים, מספיק מים עומדים

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

פורסם
לפני 13 שעות, KipodYam כתב:

יונדאי, למרות התדמית שיש לו בארץ, לא כאלה חביבים מהנסיון שלי.

 

ה"תדמית" שיש לו בארץ נובעת מקמצנות וחוסר תרבות רכב.

 

לפני 13 שעות, yairw כתב:

ייתכן שברכב שלך תעלות האוורור קבורות עמוק יותר (רחוק יותר מהחלק העליון של הדשבורד), בלא מעט רכבים הפתחים בחלקו העליון של הדשבורד והם כנראה מועדים יותר לבעיה

לא בהכרח צריך עובש בכדי שיהיה ריח לא נעים, מספיק מים עומדים

 

בכל השנים בהם אני נוהג ברכבים מעולם לא כיביתי את המזגן לפני שכיביתי את הרכב, הוא תמיד פועל ומעולם לא הרחתי אף ריח של עובש.

 

מה שאתה מתאר נשמע הגיוני ברמה הטכנית, אך לא נשמע הגיוני ברמה שיצרני רכב לא חשבו על זה.

2016 BMW M235i.

פורסם
לפני שעה, Fraysa כתב:

 

ה"תדמית" שיש לו בארץ נובעת מקמצנות וחוסר תרבות רכב.

 

 

התכוונתי לתדמית של יונדאי כרכב נטול תקלות ועם טיפולים זולים.

מהנסיון שלי לפני כמה שנים, היבואן שוחט, מסרב להכניס בארץ קריאות שירות שהחברה בארהב פותחת, המוסכים המורשי יבואן לא מקצועיים והמחירים בשמיים.

אחרי ריבים אתה מקבל 50% הנחה שזה היה צריך להיות בחינם כקריאת שירות וולנטרית.

 

אז צריך להחליף מוסך, צריך להתקשר לשירות לקוחות וכו, ולהפעיל לחץ.

אחרת אתה כספומט.

 

ההמלצה שלי זה כן לשלם את העד 400 שח, לוודא שהכל מתועד ואז לריב חזק אם זה חוזר, כי אז זה ילך לכיוון של פירוק כל הדשבורד, והחלפת משהו, או טיפול מקיף במקור העובש. אם יש צינורות נגועים שאי אפשר לנקותם, זה דןרש החלפה.

המון עלות חלקים, המון עלות עבודה, יוצא יקר.

לחלופין למכור את הרכב, השאלה מה האלטרנטיבה.

פורסם
לפני 7 שעות, Fraysa כתב:

מה שאתה מתאר נשמע הגיוני ברמה הטכנית, אך לא נשמע הגיוני ברמה שיצרני רכב לא חשבו על זה.

תשמע, אני לא נתקלתי בריח מסריח מאוד,

אבל לאישתי יש נטייה לסגור את המזגן עם הרכב וכשאני מפעיל אותו יום אחרי, ריח לא משהו יוצא לפחות מדקה, אז לימדתי אותה את השיטה וגם זה נעלם.

אתה נוטה לתת יותר מדי קרדיט ליצרני הרכב, כאילו הם מושלמים ואין להם טעויות או תכנונים לקויים, לא נראה לי שיש יצרן רכב אחד שחף מטעויות או תכנון לקוי.

  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

פורסם

אני ממש לא אמרתי שאף אחד חף מטעויות או תכנון לקוי, אבל אני בטוח שיצרני רכב מודעים לכך שליטרלי אף אחד לא יכבה את המזגן לפני שהוא מסיים נסיעה,

לכן סביר מאוד להניח שיש פתרון לזה (צריך מחקר, פשוט זה לא מעניין אותי מספיק להתעסק בזה). אם ברכב שלך ספציפית יש ריח לא משהו, נשמע שיש לך בעיה נקודתית.

2016 BMW M235i.

×
×
  • תוכן חדש...