Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1041 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

שלום חברים :)

אז יש לי סכום נזיל שהייתי רוצה להשקיע אותו שמעתי על קרן כספית בבנק מה זה אומר והאם זה כדאי בזה או פקדונות שקלים בבנק?

אני כרגע בבנק הפועלים אם זה משנה משהו הסכום כנראה סביב ה200K.

תודה רבה.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

קרן כספית - זאת קרן נאמנות קצרת טווח שמהווה תחליף לפקדונות בבנקים.

יתרון - הכסף נזיל באופן כמעט מיידי. לא אמור להיות עמלה כלשהי על קרן כספית (לפי הוראה של המפקד על הבנקים + גיבוי לכך בחוק).

המס על הרווח מחושב בניכוי עליית אינפלציה.

מידע יותר מפורט, ראה באתר פאנדר (מצ"ב קישור).

לדעתי, עדיף קרן כספית על פני פקדון בבנק. דורש לפתוח בבנק אופציה ל"סחור" בשוק ההון.

 

https://www.funder.co.il/kaspit

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעתיים, guya72 כתב:

קרן כספית - זאת קרן נאמנות קצרת טווח שמהווה תחליף לפקדונות בבנקים.

יתרון - הכסף נזיל באופן כמעט מיידי. לא אמור להיות עמלה כלשהי על קרן כספית (לפי הוראה של המפקד על הבנקים + גיבוי לכך בחוק).

המס על הרווח מחושב בניכוי עליית אינפלציה.

מידע יותר מפורט, ראה באתר פאנדר (מצ"ב קישור).

לדעתי, עדיף קרן כספית על פני פקדון בבנק. דורש לפתוח בבנק אופציה ל"סחור" בשוק ההון.

 

https://www.funder.co.il/kaspit

 

 

תודה רבה! 

אני פשוט אומר לפקיד בבנק שרוצה לפתוח אופציה לסחור בשוק ההון?

 

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם (נערך)

תסתכל באתר של הבנק, איך זה מופיע שם.

למיטב הבנתי, זה נחשב בתור סחר בשוק ההון -> אז כן, לבקש לפתוח לך את האופציה הזאת.

רק שים לב- יתכן שינסו לתת לך גם מסגרת אשראי -> ועל זה לוקחים לך עמלה (גם אם לא השתמשת באשראי).

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • רעיון טוב! 1
פורסם

תתקשר לכמה בנקים ותבקש לדעת על ריבית לסכום שיש לך. כשמביאים לבנק כסף מבחוץ יש להם עמלות משופרות

  • אהבתי 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

לא שווה לסחור בני"ע דרך הבנק (אלא אם אתה לקוח מאוד מאוד מועדף עם עמלות ני"ע נמוכות במיוחד). 

תפתח חשבון מסחר עצמאי באחד מהגופים הגדולים ותשלם הרבה פחות עמלות. 

 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

אני לחלוטין לא מומחה בנושא השקעות אך משקיע בעצמי ולכן עוקב אחר מקורות ופרסומים שונים.

 

שווה לעבור על העץ הזה בסולידית בשביל להבין היכן כדאי להשקיע בקרן כספית (רמז, זה דווקא כן בבנק).

 

בהצלחה,

אלי

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם
לפני 55 דקות, SurfHigh כתב:

לא שווה לסחור בני"ע דרך הבנק (אלא אם אתה לקוח מאוד מאוד מועדף עם עמלות ני"ע נמוכות במיוחד). 

תפתח חשבון מסחר עצמאי באחד מהגופים הגדולים ותשלם הרבה פחות עמלות. 

 

 

בבנק שלי ספציפית אני לא משלם עמלות כמעט כלל אבל עמלות שוטפות לא עמלות ני"ע לגבי זה לא בדקתי.

לפני 44 דקות, Eli R כתב:

אני לחלוטין לא מומחה בנושא השקעות אך משקיע בעצמי ולכן עוקב אחר מקורות ופרסומים שונים.

 

שווה לעבור על העץ הזה בסולידית בשביל להבין היכן כדאי להשקיע בקרן כספית (רמז, זה דווקא כן בבנק).

 

בהצלחה,

אלי

 

תודה רבה עברתי וקצת יצאתי מבולבל לפי מה שקראתי לא ראיתי יתרון גדול על קרן כספית על פי פיקדונות

חוץ מהעניין של היציאה בכול עת או שאני טועה?

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

קרנן של הקרנות הכספיות עלתה לאחרונה, לאחר שהריבית התחילה לטפס.
בסביבת ריבית 0 אין להן כל יתרון.

 

בעץ אליו קישרתי, הודעה מספר 5, מסכמת די טוב את התשובה לשאלה שלך.

מנהל הקרן מגיע אל ההשקעה עם יותר כסף (של הרבה משקיעים), עם יכולת 'מיקוח' ויותר ניסיון ממך.

לכן הוא עשוי להרויח יותר ממך באפיק שאמור להיות מאוד סולידי.

 

הממונה על הבנקים קבע כבר לפני עשור כי לבנקים אסור לגבות עמלות על ניהול קרנות כספיות ומק"מ, וזה הפך אותן ל-'טובות' יותר בבנקים מאשר בבתי ההשקעות שעליהם לא חל חוק זה.

 

מאז שהריבית עלתה, קרנן עלתה שוב.

 

לגבי שאלתך - למה?
מכיוון שבחירה בקרן כספית עשויה (אין צורך לכתוב למי ניתנה הנבואה...) להניב תשואה גבוהה יותר מזאת שתקבל מהבנק שלך על פקדונות 'רגילים'.

 

אני מחזיק את קרן החירום שלי בקרן כספית בבנק, כאשר המטרה היא בעיקר שמירה על נזילות גבוהה.
המחיר הוא כמובן תשואה פחותה ביחס לתיק ההשקעות.

אך לכל רכיב כספי/חסכון שלך צריך להיות יעוד משלו והשקעה באפיק מתאים ליעוד.

 

אני לא יועץ ואין לראות בדברי כל המלצה.

 

תודה,

אלי

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם
לפני 5 שעות, פינדר כתב:

סיכום של השנה האחרונה, השוואה בין פקדונות לקרנות כספיות.

 

https://www.funder.co.il/article/147196

שמת לב שהם מדברים על התשואה בחודש האחרון בלבד כבסיס לחישוב השנתי בעוד שהם מדהרים על ממוצע רבעוני של 0.9% (3.6 שנתי)?

 

בבנק עם אפס סיכון מקבלים היום 4.5

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 57 דקות, Night Driver כתב:

שמת לב שהם מדברים על התשואה בחודש האחרון בלבד כבסיס לחישוב השנתי בעוד שהם מדהרים על ממוצע רבעוני של 0.9% (3.6 שנתי)?

 

בבנק עם אפס סיכון מקבלים היום 4.5

שמתי לב.

 

על התשואה בבנק צריך לשלם 15% מס בזמן שעל התשואה בקרן הכספית משלמים מס על רווח ריאלי, שנכון לעכשיו הוא אפס. אז ההפרש מצטמצם.

בנוסף לזה בפיקדון הכסף נעול ובקרנות הוא נזיל.

כל אחד שיעשה את השיקולים שלו לגבי מה הוא מעדיף.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, renault5 כתב:

תודה רבה עברתי וקצת יצאתי מבולבל לפי מה שקראתי לא ראיתי יתרון גדול על קרן כספית על פי פיקדונות

חוץ מהעניין של היציאה בכול עת או שאני טועה?

הריבית על קרן כספית אינה קבועה ואינה מובטחת.

בעקרון, אתה יכול גם להפסיד.  אבל לטווח הארוך, אתה אמור לשמור על הערך של הכסף ואולי אפילו להרויח מעט.

מירב הסיכויים בקרן כספית זה רווח ברמה של האינפלציה (לשמור על ערך הכסף),  כאשר יש אפשרות גם לרווח מעט מעל.

בבנק, אתה מקבל ריבית קבועה שאינה מתחשבת בשינויי אנפלציה.

הערה : מאחר וקרן כספית סוגרת חלק מהכספים שלה בפקדונות בבנק, אז ההשפעה של שינויי אינפלציה היא לא מיידית אלא בעיכוב (כאשר יש חידוש של הפקדון בבנק). 

בפאנדר אפשר לראות פירוט של כל קרן - כיצד היא משקיעה את הכספים.

הנתונים של הרווחים בפאנדר הם הערכה בלבד לאור המצב עד עכשיו. רק הערכה. מאחר וצפויה עליית ריבית בקרוב, אז יש סיכוי כי הערכת הרווח תשתנה בהמשך כלפי מעלה.

 

השקעה בקרן כספית - עדיף בבנק. ספציפית לגבי קרן כספית - אין עמלות (ואם יש - זאת עילה לתביעה יפה כנגד הבנק).

שים לב לעמלות של כל קרן (מופיע בפירוט בפאנדר). מומלץ לוודא כי הקרן בה אתה משקיע, מבטיחה שעור הוספה 0% (אחרת - זאת עמלה נוספת שאתה משלם לקרן).למיטב ידיעתי, כעת  יש רק קרן אחת שלוקחת את העמלה הזאת.

הקרן המומלצת כיום היא הקרן עם העמלה הנמוכה יותר (איילון)

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

1. שים לב שאת ההודעה הנוכחית והקודמת, אני רושם בשעות הבוקר המוקדמות כאשר אני טיפה מאחר לעבודה. לכן הניסוח הוא "מעט" גולמי.

2. מאחר וקרן כספית מושקעת גם בבורסה (אג"ח וניי"ע מסחרי), אז היא מושפעת מעט מהתנודות בבורסה. יש קרנות שמושפעות יותר, יש קרנות שמושפעות פחות.  לכן רשמתי שיש אפשרות להפסד מסויים.

3. חישוב הרווח/ הפסד נעשה בסוף יום מסחר.

3א. יש לי מספר קרנות כספיות. למיטב זכרוני, רק הקרן קסם אקטיב הראתה הפסד בירידה של הבורסה (ואח"כ פיצתה על זה כאשר הבורסה עלתה). שאר הקרנות שיש לי, הראו 0 רווחים/ הפסדים ביום בו הבורסה ירדה.

4. כאשר אתה קונה קרן כספית, אתה מגדיר לבנק לקנות X יחידות ולא לפי עלות שהגדרת.

דוגמא לשם ההסבר : כאשר אתה מגדיר לבנק לקנות קרן כספית ב-100 ש"ח, הוא עושה המרה למספר יחידות קרן במחיר זה ושולח לבורסה בקשת קנייה של X יחידות.

הקנייה בפועל נעשית רק בסוף יום מסחר, כך שאם ערך יחידת קרן כספית עלתה מעט, אז העלות עבורך תהיה מעט מעבר למה שהגדרת (כי הזמנת X יחידות).  לכן תשאיר לעצמך מעט רזרבה בחשבון -> ההפרש הוא בסדר גודל של שקלים בודדים עד עשרות שקלים. לא משהו מוגזם.

זה נכון גם לגבי מכירה.

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 8 שעות, Night Driver כתב:

שמת לב שהם מדברים על התשואה בחודש האחרון בלבד כבסיס לחישוב השנתי בעוד שהם מדהרים על ממוצע רבעוני של 0.9% (3.6 שנתי)?

 

בבנק עם אפס סיכון מקבלים היום 4.5

לכמה זמן אתה סגר את הכסף, כדי לקבל את הריבית הנ"ל?

הקרן כספית נזילה, את הכסף תראה למחרת יום נתינת הוראת מכירה. תשווה לעומת אפילו פיקדון חודשי בבנק, והיא עדיפה.

×
×
  • תוכן חדש...