Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב הונדה סיוויק 2005,  1.6 ליטר אוטומט , כ 450000 ק"מ

 

בעקבות תקלה P0401 בלתי נגמרת נעשו מספר פעולות

 

-  בדיקת תקינות egr 

- ניקוי egr קיים 

- החלפת egr (מפירוק )

- "אינפוזיה" או במילים אחרות carbon clean 

 

כל אלו לא הולידו אף תוצאה והתקלה העקשנית עדין היתה שם. 

 

לאחר בדיקות נוספות והיתייעצות הוחלט על פירוק סעפת יניקה (מצורפת תמונה לפני ואחרי )

 

אז בוצע ניקוי סעפת + ניקוי עם חומר שמוחדר ישירות לסעפת כשהמנוע עובד. בשעה טובה תקלה P0401 נעלמה.

 

אממה , הופיע תקלה חדשה בשם P420.

אז קראתי וקראתי וממש לא בא לי להחליף ממיר. 

 

בפורום הונדה אמריקאי ראיתי עצה לנסות לשים כל 10k טיפול תוסף דלק ואולי זה יעזור לנקות מעט ולתקלה להעלם. (צויין שהתקלה עלולה לחזור ואז יש שוב להוסיף תוסף או פשוט להוסיף בקביעות כל 10k) 

 

אשמח לדעתכם בנושא.

האם זה יעזור ?

האם למישהו יש ניסיון בנושא ? 

המלצות אחרות ? 

 

בכל זאת רכב ישן עם ממיר "עייף" אני מניח וק"מ גבוהה.

 

 

 

20220918_094146.jpg

20220918_094159.jpg

IMG-20220918-WA0006.jpeg

פורסם

מתעלק אצלי בהונדה ג"כ יש תקלה p0401 ג"כ בובע ניקוי egr שלא ניקה את התקלה רציתי לדעת אם אצלך היה רעש כמו שפשוף מתכתי שהרכב במאמץ ? כי זה הרעש שיש אצלי מעניין אם זה קשור

פורסם

לא יודע אם זה קשור. 

ממליץ לך קודם לבדוק את תקינות ה EGR שלך. מניח שאתה יכול למצוא ב SERVICE MANUAL של הרכב שלך איך לבצע את זה. 

אם ע"פ בדיקה זו ה EGR תתקין יש להמשיך לבדוק מעברים ממנו ואליו כולל סעפת יניקה. 

פורסם
לפני 15 שעות, vovahodosh כתב:

אז בוצע ניקוי סעפת + ניקוי עם חומר שמוחדר ישירות לסעפת כשהמנוע עובד. בשעה טובה תקלה P0401 נעלמה.

 

אממה , הופיע תקלה חדשה בשם P420.

אז קראתי וקראתי וממש לא בא לי להחליף ממיר.

הממיר לא עייף, ונראה לי שהוא נפגע מניקוי הסעפת. מוסכניק ניקה את הסעפת או שאתה? כי אם זה מוסכניק, נראה שמשהו לא נעשה נכון (ממיר אולי לא פורק קודם, אני לא מבין גדול בנושא), והוא אחראי לתיקון.

פורסם

לא הבנתי. 

מצד אחד אתה טוען שאתה לא מבין גדול בנושא מצד שני אתה קובע שהניקוי סעפת לא בוצע נכון  ? 

אז אילו מהשתי טענות נכונות ? אתה לא מבין מספיק או שאתה כן ? אחרת לא הבנתי על סמך מה הקביעה. תסביר בבקשה.

 

ניקוי הסעפת בוצע ע"י המוסכניק. 

אפרט פה על התהליך בו הייתי שותף :

 

הוכנה מראש סעפת מקורית נקייה וכל החלקים מסביב. כל אלו על מנת לחסוך זמן על הניקוי(ניקוי השרייה לילה וכדומה) של הסעפת הישנה (הייתי צריך את הרכב חזרה באותו יום)  

ביום ה"טיפול"  בוצעה פתיחה לסעפת הישנה וניגלתה התקלה, כפי שרואים בתמונות , כל המעברים סתומים. הוחלפה הסעפת עם כל החלקים שהוכנו מראש. 

לאחר הרכבה בוצעה ניקוי עם חומר של Wurth Intake Cleaner System ע"פ הנחיות היצרן בסרטון הבא : 

 

 

 

 

לכן אני בסםק שמשהו לא נעשה נכון.

 

 

פורסם

אם הבנתי נכון אז, נעשתה אינפוזיה, אחרי זה ניקוי ידני ואז שוב אינפוזיה?

מה שבטוח זה שהיה מאוד מלוכלך שם עם שמן שרוף, ייתכן מאוד שהאינפוזיה "עזרה" להעביר חלק מהלכלוך הנ"ל לממיר.

לי לא ידוע שמפרקים ממיר באינפוזיה, אך אינני מומחה בתחום.

ההגיון אומר שאם באמת לכלוך עבר מהסעפת לממיר, אולי באותה קלות הוא ייצא מהממיר עם ניקיון טוב.

ההצעה של תוסף דלק ייעודי לניקוי נראת לי התחלה טובה, תוסיף לכל מיכל בתקווה שתחלוף בקרוב.

 

 

 

כבר חתמתי...

פורסם (נערך)

לא.

לא הסברתי טוב מספיק.

 

את התקלה P0401 אני חווה/מנסה לפתור כבר קרוב ל 3 שנים.

התהליכים האלה

 

-  בדיקת תקינות egr 

- ניקוי egr קיים 

- החלפת egr (מפירוק )

- "אינפוזיה" או במילים אחרות carbon clean 

 

התרחשו ב 3 השנים האחרונות. 

 

רק כאשר הופיעה התקלה , ניסיתי פירוק וניקוי EGR קיים. = התקלה חזרה.

לאחר מכן ניסיתי להחליף EGR = התקלה חזרה (בוצע זיכוי והוחזר ה EGR הישן )

אחכ עשיתי בדיקה KEGR הישן ע"פ  SERVICE MANUAL CIVIC וה EGR נימצא תקין.

בשלב זה (בערך לפני שנה) בוצע קרבון קלין (לא מפרקים ממיר בזמן ביצוע) = התקלה עדין חזרה.

 

===================================

*עד שלב זה היתה רק תקלה P0401 

===================================

 

רק כיום לפני כחודש הוחלט על פתיחת סעפת וניקוי. 

לאחר הפתיעה והניקוי שהכל הורכב חזרה בוצע ניקוי סעפת עם החומר היעודי כפי שמתואר בסרטון.

רק לאחר הניקוי תקלה P0401 נעלמה ולאחר מכן הופיעה תקלה P0420.

עריכה אחרונה על ידי vovahodosh
פורסם

לדעתי, הסברת טוב, ויאיר כתב בגדול את מה שאני כתבתי. לא נראה לי מקצועי להעביר טינופת לממיר, וכך ליצור תקלה חדשה. חפש אולי ברשת איך עושים זאת בלי להעביר טינופת דרך הממיר. נראה לי שזו תקלה לטיפול על חשבון המוסכניק.

פורסם

לא הבנתי איזה שלב לא בוצע פה תקין לדעתכם ? תסבירו , תפרטו בבקשה.

 

הרי קודם בוצע פירוק ניקוי סעפת ורק לאחר ההרכבה בוצע ניקוי עם החומר שבסרטון למעלה , ע"פ הוראות היצרן. רק בשלב זה הופיעה לראשונה תקלה P0420.

פורסם

לא טענתי שמשהו בוצע בצורה לא תקינה,

פתרת בעיה אחת וכעת אתה עם אחרת, גם אם יש קשר בין השניים, רצוי כעת להתמקד בבעיה הקיימת,

האם יש לך ידע ויכולת לבדוק את תקינות חיישני החמצן?

לא רצים להחליף ממיר לפני שבטוחים שזו הבעיה

כבר חתמתי...

פורסם

ראיתי ביוטיוב אילו ערכים צריכים לתת חיישנים תקינים (ממיר קטליטי או רכב תקין )

 

וזהו הבדיקה שאני עשיתי אצלי ברכב עם חיבור ואפליקציה turque. ( מצורף סרטון) 

 

לא בטוח לגבי התוצאות ומה לעשות הלאה. צריך לחקור, לקרוא איך בודקים את תקינות החיישנים עצמם. 

 

אגב האם לערכי החיישנים האלה יש השפעה על כמות הזרקת הדלק למנוע ושאר פרמטרים שקשורים ל"טיב" פעולת המנוע ?

 

 

פורסם
בתאריך 28.10.2022 בשעה 16:01, vovahodosh כתב:

האם לערכי החיישנים האלה יש השפעה על כמות הזרקת הדלק למנוע ושאר פרמטרים שקשורים ל"טיב" פעולת המנוע ?

 

זה כמעט תפקידם הבלעדי, עפ"י התוצאות של הנתונים המתקבלים מהם, המחשב יודע אם להוסיף או להפחית דלק בכדי להגיע לאיזון מושלם

כבר חתמתי...

פורסם
לפני 5 שעות, mcaspi כתב:

כנראה שיש לך שם טינופת שצריך במקרה הטוב לנקות כפי שאתה ויאיר כתבתם, ואולי להוציא חיישנים ולנקות אותם, ובמקרה הרע להחליף חלקים.

כלומר לנקות ממיר ? אם כן , אז איך ? באופן מקצועי, כולל פירוק ? או עם חומרים כמו שבסרטון שמוזרק ישירות לסעפת ? 

 

ואם במיקרה הרע , אז איזה חלקים ? הכוונה לממיר ? 

 

כרגע אובד עצות מה התהליך, איך לגשת לזה.

הפתרון היחיד שיש לי בראש כרגע זה לשים כל 10k תוסף דלק ולקוות שהתקלה תעלם.

אך אם לא ? לא יודע מה השלב הבא.

 

לפני 4 שעות, yairw כתב:

 

זה כמעט תפקידם הבלעדי, עפ"י התוצאות של הנתונים המתקבלים מהם, המחשב יודע אם להוסיף או להפחית דלק בכדי להגיע לאיזון מושלם

 

אם אני מבין נכון , ע"פ כמות הפליטה (חיישן לפני הממיר )  והסינון (חיישן אחרי הממיר ) המנוע קובע כמה דלק/אוויר להזריק ? ובעצם כרגע בגלל בגלל שהקריאות מהחיישנים שגויות (או בעצם נכונות ומעידות על ממיר שדורש החלפה )

אז המחשב מפצה על כך ומתאים את כמויות האוויר והדלק ?

לאיזה מטרה בידיוק ? 

 

כלומר בהנחה שהממיר קטליטי אכן דורש החלפה ( אינו מסנן טוב את הפליטה ). אז האם נכון לקבוע שהמחשב "מוריד" ביצועי מנוע , כלומר מזריק פחות דלק/אוויר בכדי לשמור על פליטה תקינה בהתאם לביצועי הממיר התקול ? 

 

כלומר , ממיר תקול = ביצועי מנוע ירודים ?  הכל על מנת לשמור על פליטה תקינה ? 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...