Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1397 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 40 דקות, daniel204 כתב:

בגיר רציף הטורים אכן עולים ככל שהמהירות עולה, בהאצה הטורים מטפסים גבוה יותר וכשהמהירות מתייצבת הטורים חוזרים למס הסיבובים המתאים למהירות. 

 יש קשר ישיר בין נהיגה בטורים גבוהים לבלאי הרכב והגברת צריכת הדלק, זה נכון שברכב עם תיבה רציפה הטורים מטפסים גבוה יחסית בהאצה אבל ברור שיש הבדל אם סוחבים את המנוע עד למנתק בהאצה ללחיצה שקולה שלא עוברים את ה3.5-4 בטורים ברכב בנזין.

 

 

וואטטט?! 

איזה תסבוך!

נו, אז צדקתי שעדיף לא להעלות טורים, כן?

לא הבנתי את הסיכום- יש הבדל בין מה למה?

ואיך אמורים להתנהל נכון עם גיר רציף? או שאין ברירה וחייסים להעלות טורים וזה יבלה את האוטו?

 

בע"ה במוצ"ש אשמח לתשובה אם תוכל/ו.

שבת שלום לכולם!

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי אושריתת
  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נו... נו... לא צריך להגזים!

גיר רציף זה לא כזה נורא.

מתנהג טיפה שונה מאוטומט רגיל, אבל מתגמל בצריכת דלק ואמינות טובה,

והרוב המוחלט של הנהגים בכלל לא ישים לב. מתרגלים לתחושה וזהו.

התחושה היא שהכוח יותר "נמרח" מאשר מגיע בשלבים של הילוך אחרי הילוך.

מרגישים את זה בעיקר כשרוצים בוסט של כוח, לעקיפה או האצה בעליה תלולה,

אבל גם גיר אוטומטי רגיל עושה 'קיק-דאון' של הילוך או שניים ועולה לטורים גבוהים.

נקודתית זה לא מזיק למנוע, ויש הטוענים שדווקא בריא למנוע מדי פעם לעלות לטורים גבוהים

ולהעיף קצת פיח או משקעים שהצטברו.

בגיר רציף דווקא רוב הזמן הטורים נמוכים יחסית כי רובם מתוכנתים לנסיעה חסכונית ככל הניתן.

אם את כזו "פיינשמקרית" אז כדאי שתעשי סיבוב על רכב כזה, אפילו לשכור אחד ליום

ואז תביני את התחושה הרבה יותר טוב מכל הדיבורים...

פורסם (נערך)

הגברת רוצה לעלות מהר ובקלילות לירושלים. אין לי מושג כמה פעמים בשבוע זה הולך לקרות. אבל אי אפשר לא להרגיש את ההבדל בין טויוטה קורולה להונדה ג'אז.

כמו בכל דבר, לא צריך להגזים.

לא עם הימנעות מסיבובי מנוע גבוהים מפחד לגרום נזק למנוע ( אין שום נזק בגבולות ההיגיון), ולא עם דוושת הגז ( לא צריך ללחוץ עד שהרכב נחנק).

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 6 שעות, BoazB11 כתב:

נו... נו... לא צריך להגזים!

גיר רציף זה לא כזה נורא.

מתנהג טיפה שונה מאוטומט רגיל, אבל מתגמל בצריכת דלק ואמינות טובה,

והרוב המוחלט של הנהגים בכלל לא ישים לב. מתרגלים לתחושה וזהו.

התחושה היא שהכוח יותר "נמרח" מאשר מגיע בשלבים של הילוך אחרי הילוך.

מרגישים את זה בעיקר כשרוצים בוסט של כוח, לעקיפה או האצה בעליה תלולה,

אבל גם גיר אוטומטי רגיל עושה 'קיק-דאון' של הילוך או שניים ועולה לטורים גבוהים.

נקודתית זה לא מזיק למנוע, ויש הטוענים שדווקא בריא למנוע מדי פעם לעלות לטורים גבוהים

ולהעיף קצת פיח או משקעים שהצטברו.

בגיר רציף דווקא רוב הזמן הטורים נמוכים יחסית כי רובם מתוכנתים לנסיעה חסכונית ככל הניתן.

אם את כזו "פיינשמקרית" אז כדאי שתעשי סיבוב על רכב כזה, אפילו לשכור אחד ליום

ואז תביני את התחושה הרבה יותר טוב מכל הדיבורים...

לא יודעת מה זה אומר שהכח 'נמרח'. תכלס- הרכב יאיץ או לא? יתן בוסט של כח או לא?

ואני גם לא יודעת מה זה 'פיינשמקרית' 😅

 

לפני 5 שעות, vladclar כתב:

הגברת רוצה לעלות מהר ובקלילות לירושלים. אין לי מושג כמה פעמים בשבוע זה הולך לקרות. אבל אי אפשר לא להרגיש את ההבדל בין טויוטה קורולה להונדה ג'אז.

כמו בכל דבר, לא צריך להגזים.

לא עם הימנעות מסיבובי מנוע גבוהים מפחד לגרום נזק למנוע ( אין שום נזק בגבולות ההיגיון), ולא עם דוושת הגז ( לא צריך ללחוץ עד שהרכב נחנק).

 

יצוין שהייתה לי קורולה 2006 ורכשתי אותה בשנת 2017. עדיין אמור להיות הבדל משמעותי בתחושה בעליות בינה לבין הג'ז?

וזה קורה לפחות 3 פעמים בשבוע.

ואתה צודק לגבי האיזונים בחיים 🙂

פורסם (נערך)

חח.. פיינשמקר מילולית = אנין טעם.

אבל גם משמש תיאור כללי למי שמקפיד על הפרטים הקטנים ביותר

וכל גרגיר מפריע לו - כמו הנסיכה עם העדשה...

 

היתה לי קורולה - יש לה מנוע נמרץ ששמח לעלות בטורים וזה בסדר גמור.

לגבי התחושה - צריך לעשות סיבוב על רכב כזה,

ונראה לי שהרוב המוחלט של המכוניות היום יטפסו את העליות לירושלים בלי בעיה

ובלי לעשות 'דרמה' של טורים גבוהים מדי גם אם יש לה גיר רציף.

אני נוהג על סובארו עם גיר כזה, ואני די 'פיינשמקר' מוטורי, אבל סבבה לי לגמרי.

טוב, נו... אני נהנה לקטר מדי פעם שהגיר 'מעצבן', אבל זה בחיבה. מת על האוטו הזה (אאוטבק)

 

בקיצור - תתארגני על נסיעה בג'ז ותסגרי את הפינה אם זה מתאים לך או לא.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, BoazB11 כתב:

חח.. פיינשמקר מילולית = אנין טעם.

אבל גם משמש תיאור כללי למי שמקפיד על הפרטים הקטנים ביותר

וכל גרגיר מפריע לו - כמו הנסיכה עם העדשה...

 

היתה לי קורולה - יש לה מנוע נמרץ ששמח לעלות בטורים וזה בסדר גמור.

לגבי התחושה - צריך לעשות סיבוב על רכב כזה,

ונראה לי שהרוב המוחלט של המכוניות היום יטפסו את העליות לירושלים בלי בעיה

ובלי לעשות 'דרמה' של טורים גבוהים מדי גם אם יש לה גיר רציף.

אני נוהג על סובארו עם גיר כזה, ואני די 'פיינשמקר' מוטורי, אבל סבבה לי לגמרי.

 

בקיצור - תתארגני על נסיעה בג'ז ותסגרי את הפינה אם זה מתאים לך או לא.

ככה בע"ה אעשה.

תודה רבה!

אגב- הקורולה 2006 שלי צעקה כשעליתי מעל 4....

עריכה אחרונה על ידי אושריתת
פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, BoazB11 כתב:

 

אני נוהג על סובארו עם גיר כזה, ואני די 'פיינשמקר' מוטורי, אבל סבבה לי לגמרי.

טוב, נו... אני נהנה לקטר מדי פעם שהגיר 'מעצבן', אבל זה בחיבה. מת על האוטו הזה (אאוטבק)

 

 

אי אפשר לתת בתור דוגמה כל רכב עם גיר רציף.

קורולה החל מ-2014 עם גיר רציף, טויוטה ורסו שלי עם גיר רציף ( עולה לירושלים פעמיים בשבוע לפחות ).

 

אאוטבק שלך, כמו הרכבים בציינתי , רכב עם נפח מנוע גדול יותר , מייצר הרבה פחות רעש במאמץ מאשר הונדה ג'אז. 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תגידו- הגיוני שההיברידית יותר נוחה, נעימה לנסיעה, מגיבה חלק יותר ועם מזגן חזק יותר מהלא היברידית?

או שזה תלוי הרכב עצמו?

בדקתי את שתיהן, וואללה- מההיברידית נהנתי ממש ומהלא היברידית לא

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בגדול הקורולה שלך (הייתה לי כזו בזמנו חדשה) הייתה זריזה ולטעמי תסחב משמעותית טובה מהג'אז (יש לי נסיון עם שניהם),
אם (לפחות כך זה נראה מהתשובות שלך) רגישה לסחיבה טובה אני לא הייתי לוקח את הג'אז וזאת למרות שהיא טובה ואמינה ואם תלחצי היא תדע גם לזוז,

אבל שוב כפי שציינו - בחוסר נוחת,
קשה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה, גם שתסחב, גם שתהיה חסכונית להפליא (ואמינה) ובמחיר זול יחסית, את צריכה לחשוב במה את מתפשרת.


×
×
  • תוכן חדש...