Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצירה במקביל לשדרה


שימו לב! השרשור הזה בן 651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, Buki כתב:

המסקנה שלי - הבעיה לא בנהג אלא זה מקום מבלבל. הנהגים, כמו חלק מהחברים כאן חשבו שמדובר בשני צמתים. 

 

זה בסדר, אני נתקל על בסיס יומי בנהגים שרואים את התמרור הזה:

image.png.085a041883512e8c3818de41f88052e6.png

 

אבל מופתעים שנגמר להם הנתיב

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צומת בלשון זכר - צומת גדול, צומת פנוי.

המדובר בצומת אחד.

לפי החוק נוהג רכב שנכנס לצומת חייב לפנות את הצומת במהירות האפשרית - היינו לא ימתין שם אלא ימשיך כשיוכל (בלא להסתכן, כמובן).

פות"ש מציין כי הצומת עמוס והמתין 6-7 דקות. יש לשער כי משום כך קצבה העירייה זמן פינוי קצר בכדי להגביר את הספק התעבורה בצומת - מה שגורם לרכבים להיתקע בתוך הצומת. לא מסוכן.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, tinoki כתב:

פות"ש מציין כי הצומת עמוס והמתין 6-7 דקות.

לא המתנתי 6-7 דקות בשביל לעבור את הצומת אלא בתור הולך רגל, עמדתי 6-7 דקות בנקדה שצילמתי ממנה ועקבתי אחרי התנועה, עניין אותי איך הנהגים מסתדרים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש צומת דומה ביציאה מבית העלמין ירקון. כביש היציאה לכיוון מזרח חוצה דרך רחבה מאוד ומוצבים בו שני רמזורים. בדרך כלל יש סינכרון ביניהם ולכן היציאה "חלקה". כלאמר אתה חוצה את הכביש הנכנס לכיוון פתח תקווה ופונה צפונה אל הכביש היוצא מפתח תקווה. אבל זה לא מחייב ולעיתים נוצר מצב שבו רכבים נותרים בחלק שבין הנתיבים. דומה למה שבוקי צילם . 

לי לפחות ברור שכשהרמזור המרוחק אדום - עומדים. לכן אני חושב שבמקרה שבוקי צילם הרכב הכלוא בצומת חייב לציית לרמזור. 

image.png.e89000ac432afe608463b131cd6b2231.png

 

image.thumb.png.959e53acec90a335229b062be576f4e7.png

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, zaf כתב:

הרכב הכלוא בצומת חייב לציית לרמזור. 

על פי החוק היבש רכב שנכנס לצומת חייב לפנותו במהירות האפשרית, כך שתאורטית הרמזור האדום לא תקף לגביך ברגע שאתה כבר בתוך הצומת, ואתה אמור לפנות ברגע שתוכל.

מעשית, זה מקרה שהתקנות לא חשבו עליו, ואני במקרה כזה הייתי מחכה שתגיע תנועה בכיוון שלי (בין אם מהרמזור שלי או מכיון אחר שפונה לאותו מקום) ואז אצטרף אליהם בצורה שמבטיחה שאין תנועה חוצה.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל הפיצול של הצומת נוצר מצב שבו הרכב "נכלא" באזור הזה. יש לו לא מעט לדרך לעבור ורמזור שמולו מראה אדום. לדעתי, הוא חייב להמתין לירוק. 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ יש רמזורים בכניסה וביציאה מהצומת, זה לשיפור הנוחות והנראות אבל בעולם ,בהרבה מקרים יש רק רמזור בכניסה.

 

הרמזור קובע את הכניסה לצומת. 

אחרי שנכנסת, אתה כאילו "לא רואה יותר את הרמזור", הרמזור לנכנסים.

 

כשאתה כבר בתוך צומת, לא חל עליך  הרמזור ביציאה שאתה רואה, זה רק כפיל של הרמזור בכניסה שכבר עברת אותו תוך כיד שאתה מציית לו.

 

אחרי שנכנסת, החוק קובע דבר מאוד פשוט, המשך בכיוון נסיעתך ופנה את הצומת. 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן , 

בספרד (ברצלונה ) יש רמזור רק בכניסה.

אם יש רמזור נוסף ביציאה (למשל מכיכר ) אתה צריך לעצור גם בו אם הוא אדום.

 

זה גם מכריח אותך לא לגנוב את הצומת ולא לחרוג קדימה קצת ולעלות על מעבר החציה. כי אז אתה פשוט לא רואה את הרמזור ולא יודע מתי לצאת. תוסיף לזה את האירופאים החוליגנים הללו שלא מצפצפים שהופך לירוק ואתה תוקע את כל התנועה

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

בארץ יש רמזורים בכניסה וביציאה מהצומת, זה לשיפור הנוחות והנראות אבל בעולם ,בהרבה מקרים יש רק רמזור בכניסה.

 

הרמזור קובע את הכניסה לצומת. 

אחרי שנכנסת, אתה כאילו "לא רואה יותר את הרמזור", הרמזור לנכנסים.

 

כשאתה כבר בתוך צומת, לא חל עליך  הרמזור ביציאה שאתה רואה, זה רק כפיל של הרמזור בכניסה שכבר עברת אותו תוך כיד שאתה מציית לו.

 

אחרי שנכנסת, החוק קובע דבר מאוד פשוט, המשך בכיוון נסיעתך ופנה את הצומת. 

 

יש לזה גיבוי בתקנות, לא רק common knowledge?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Boltik כתב:

יש לזה גיבוי בתקנות

 

 

Screenshot_20220705-225127_(1).thumb.png.c2ef28ad310570136c54dd0ee935fd5d.png

 

מתוך חוברת ניסוחי אישום:

 

לא עצרת את רכבך לפני קו העצירה/סמוך למעבר חציה/סמוך לרמזור הקרוב ונכנסת לצומת.

 

 

אין התייחסות להמשך תנועה בצומת או ליציאה מהצומת בהקשר כלשהו לאור ברמזור, רק לכניסה. 

 

עוד דבר, אם נתייחס לחלק השני של הצומת שטענת שזה חלק נפרד מפני עצמו - אין שם רמזור קרוב, אין מעבר חציה ואין קו עצירה - אף אחד המהמקומות המפורטים בסעיף הנ"ל לא קיים. 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בסעיף אכיפה, לא בתקנות תעבורה שהרבה יותר רחבות מחנ''א.
השאלה שלי הייתה האם יש סימוכין לכך שחייבים להיות 2 רמזורים.
ואם נזרום עם הסעיף מחנ''א, ניתן לתת דו''ח על חצייה באדום של החלק השני של הצומת שצילמת, כי "לא עצרת את רכבך סמוך לרמזור הקרוב ונכנסת לצומת."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Boltik כתב:

עצרת את רכבך סמוך לרמזור הקרוב ונכנסת לצומת."

אין לך שם רמזור קרוב בחלק השני. זאת אומרת אין רמזור בכניסה לחלק השני.

 

הרמזור הקרוב הוא זה שבכניסה לחלק הראשון. לא עצרת ונכנסת כי כשעברת אותו היה אור ירוק או צהוב, לא אדום. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Boltikחפש במרשתת תוברת "הנחיות להצבת רמזורים", עמ' 21. זו לא תקנה, אבל אלה הנחיות משרד התחבורה.

 

דרך אגב, יש גם חוברת "פיצול צמתים מרומזרים" 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@sperial מצאתי, תודה! כמו שחשבתי, קיים סוג פיצול לצומת שפות"ש צילם שנקרא "פיצול יהלום".
העניין הוא שאלו הנחיות שלא תקפות לגבי הנהגים והם לא אמורים להכיר את ההנחיות, אז אי אפשר לצפות מנהג ממוצע להתחיל לספור רמזורים.

אגב, מה אמורים לעשות הנהגים שבאים במסלול החץ האדום? הם לא יכולים לדעת שיש רמזור נוסף מאחוריהם ומבחינתם הרמזור השני אמור להיות תקף.
image.thumb.png.ebde446c75a5d5e02b91ddf09e743cde.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...