Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצירה במקביל לשדרה


שימו לב! השרשור הזה בן 644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעה, Boltik כתב:

אגב, מה אמורים לעשות הנהגים שבאים במסלול החץ האדום? הם לא יכולים לדעת שיש רמזור נוסף מאחוריהם ומבחינתם הרמזור השני אמור להיות תקף.

 

יש להם רמזור בכניסה בסמוך לקו העצירה שלהם, שלא נראה בצילום. רמזור שהם צייתו לו לפני שהתחילו את הפניה שמאלה לאיזור החץ האדום.

 

 

איך הרמזור השני יכול להיות תקף עבורם אם:

1.הוא מצביע ימינה וישר כאשר באותה נקודה יש רק ישר.

2. באותה נקודה אין להם קו עצירה.

3. אין מעבר חציה.

4. אין רמזור סמוך לעצור לידו.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 29 דקות, Buki כתב:

איך הרמזור השני יכול להיות תקף עבורם אם:

1.הוא מצביע ימינה וישר כאשר באותה נקודה יש רק ישר.

2. באותה נקודה אין להם קו עצירה.

3. אין מעבר חציה.

4. אין רמזור סמוך לעצור לידו.

אם הנהג רוצה להמשיך ישר, אז הרמזור נראה תקף לגביו.


תגידו מה שתגידו - אני הייתי בוחר לעצור בסיטואציה הזאת, כי:
1. אני לא גורם להפרעה לתנועה. 

2. אני לא אקח סיכון לקבל דו''ח על רמזור אדום או ליהות מעורב בתאונה ולחזור על הדיון דומה לשיש לנו כאן בבית המשפט.

הצומת נראה בתהליכי בנייה. אני מקווה שבגירסה הסופית הסדרי תנועה יהיו יותר ידידותיים למשתמש.
 

עריכה אחרונה על ידי Boltik
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Boltik כתב:

אני הייתי בוחר לעצור בסיטואציה הזא

ואם כמה נהגים שפונים שמאלה אחריך צופרים לך כי רוצום להשלים את הפניה ולהמשיך בדרכם כי מבינים שזה לא הרמזור שלהם אלא הם פונים בירוק וזה אור אדום של הכיוון החוצה ולא שלהם?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, zaf כתב:

יש צומת דומה ביציאה מבית העלמין ירקון. כביש היציאה לכיוון מזרח חוצה דרך רחבה מאוד ומוצבים בו שני רמזורים. בדרך כלל יש סינכרון ביניהם ולכן היציאה "חלקה". כלאמר אתה חוצה את הכביש הנכנס לכיוון פתח תקווה ופונה צפונה אל הכביש היוצא מפתח תקווה. אבל זה לא מחייב ולעיתים נוצר מצב שבו רכבים נותרים בחלק שבין הנתיבים. דומה למה שבוקי צילם . 

לי לפחות ברור שכשהרמזור המרוחק אדום - עומדים. לכן אני חושב שבמקרה שבוקי צילם הרכב הכלוא בצומת חייב לציית לרמזור. 

image.png.e89000ac432afe608463b131cd6b2231.png

 

image.thumb.png.959e53acec90a335229b062be576f4e7.png

 

שים לב שזו באמת צומת כפולה, עם קו עצירה כפול (ליוצאים שמאלה מבית עלמין ירקון) ו-4 רמזורים (2 בצומת של ירקון והכניסה לפ"ת, 2 בצומת של ירקון והיציאה מפ"ת).

 

לפני 16 שעות, Buki כתב:

בארץ יש רמזורים בכניסה וביציאה מהצומת, זה לשיפור הנוחות והנראות אבל בעולם ,בהרבה מקרים יש רק רמזור בכניסה.

 

עדיף בהרבה, יש מקומות בעולם שבהם כשאתה עומד צמוד לקו העצירה, אתה לא רואה את הרמזור בכלל.

 

לפני 12 שעות, Boltik כתב:

מדובר בסעיף אכיפה, לא בתקנות תעבורה שהרבה יותר רחבות מחנ''א.

 

תקנות 64 (ספציפית סעיף ה') ו-65:

 

ציטוט

רכב המתקרב או נכנס לצומת או דרך תק' (מס' 3)  תש"ל-1970

64.

...

          (ה)  נוהג רכב המתקרב לצומת שבו התנועה מוסדרת על ידי רמזור, יציית לאותות שברמזור ולא ייכנס לצומת אלא לאחר שהופיע בו אור ירוק; היה ברמזור אור צהוב מהבהב - יאיט נוהג הרכב ובמקרה הצורך אף יעצור את רכבו כדי לאפשר להולך רגל להשלים את החצייה בבטחה ויתן זכות קדימה לרכב אחר שנכנס לצומת מכביש אחר, או לרכב הבא אל הצומת.

 

65.  לא ייכנס נוהג רכב לצומת או למפגש מסילת ברזל אלא אם ביכלתו לעבור ולהמשיך בנסיעתו ללא הפרעה, גם אם תמרור הכוונה (רמזור) מתיר כניסה לצומת או למפגש כאמור.

 

תקנה 64 מסדירה את כך שבכניסה חייב להיות אור ירוק.

תקנה 65 מסדירה את כך שאם יש אור ירוק, אתה נכנס רק אם אתה יכול לעבור את הצומת.

 

נהג ש"נתקע" באמצע צומת, לא ציית - או לזה או לזה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, m3x7r3m3 כתב:

תקנה 64 מסדירה את כך שבכניסה חייב להיות אור ירוק.

תקנה 65 מסדירה את כך שאם יש אור ירוק, אתה נכנס רק אם אתה יכול לעבור את הצומת.

 

נהג ש"נתקע" באמצע צומת, לא ציית - או לזה או לזה.

השאלה שלי הייתה האם יש תקנה מחייבת שכל רמזור כפול ואפשר להתייחס רק לאחד מהם.
 

בזוית הצילום בתחילת הדיון רואים היטב שאין קו עצירה במקטע השני. השאלה היא האם נהג שחוצה מקטע ראשון יכול לראות/לחזות שהמקטע השני הוא המשך של אותו צומת או צומת נפרד? מבחינתו הוא נכנס לצומת הראשון תוך הבנה שהוא יכול לעבור את הצומת הראשון בלבד. אין לו אפשרות לחזות שאין קו עצירה במקטע השני.

לפני 31 דקות, Buki כתב:

ואם כמה נהגים שפונים שמאלה אחריך צופרים לך כי רוצום להשלים את הפניה ולהמשיך בדרכם כי מבינים שזה לא הרמזור שלהם אלא הם פונים בירוק וזה אור אדום של הכיוון החוצה ולא שלהם?

image.thumb.png.e05077bd63799d113fc940a73bb8bf2d.png
😂

 

אז ממשיכים יחד עם כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, m3x7r3m3 כתב:

נהג ש"נתקע" באמצע צומת, לא ציית - או לזה או לזה.

שוב פעם אני אומר, נהג הרכב האפור בתמונה נכנס בסוף האור הירוק או בצהוב לצומת פנויה לגמרי, לא היו עוד מכוניות בצומת.

 

כשהתקדם לחלק השני של הצומת ראה מולו ברמזור היציאה אור צהוב או אולי כבר אדום והחליט לעצור כי חשב שזו צומת נפרדת. 

 

הוא לא עבר על אף אחד מהסעופום הנ"ל אלא פשוט זו הייתה הבנה לא נכונה שלו של השטח. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Boltik כתב:

השאלה שלי הייתה האם יש תקנה מחייבת שכל רמזור כפול ואפשר להתייחס רק לאחד מהם.

 

לא, למה שתהיה?

 

לפני 29 דקות, Boltik כתב:

בזוית הצילום בתחילת הדיון רואים היטב שאין קו עצירה במקטע השני. השאלה היא האם נהג שחוצה מקטע ראשון יכול לראות/לחזות שהמקטע השני הוא המשך של אותו צומת או צומת נפרד? מבחינתו הוא נכנס לצומת הראשון תוך הבנה שהוא יכול לעבור את הצומת הראשון בלבד. אין לו אפשרות לחזות שאין קו עצירה במקטע השני.

 

לא משנה כמה מקטעים הצומת, אם נכנסת - צא מהצומת.

אם נכנסת לצומת כי אתה מבין שאתה יכול לעבור רק את המקטע הראשון - אז פעלת בניגוד לתקנה 65, כי היא דורשת שאתה נכנס - אתה מסוגל להשלים את כל הצומת, לא משנה כמה מקטעים יש בה.

 

לפני 18 דקות, Buki כתב:

שוב פעם אני אומר, נהג הרכב האפור בתמונה נכנס בסוף האור הירוק או בצהוב לצומת פנויה לגמרי, לא היו עוד מכוניות בצומת.

 

כשהתקדם לחלק השני של הצומת ראה מולו ברמזור היציאה אור צהוב או אולי כבר אדום והחליט לעצור כי חשב שזו צומת נפרדת. 

 

הוא לא עבר על אף אחד מהסעופום הנ"ל אלא פשוט זו הייתה הבנה לא נכונה שלו של השטח. 

 

סבבה, נהג חששן שלא הבין שמדובר בצומת אחד, אבל בעצם העצירה שלו הוא לא עבר על שני הסעיפים האלה, אבל בהחלט עבר על התקנות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אם נכנסת לצומת כי אתה מבין שאתה יכול לעבור רק את המקטע הראשון - אז פעלת בניגוד לתקנה 65, כי היא דורשת שאתה נכנס - אתה מסוגל להשלים את כל הצומת, לא משנה כמה מקטעים יש בה.

אבל לא רואים מהקו העצירה, איפה שההחלטה אמורה להתקבל, איפה הצומת נגמר. מבחינת הנהג הוא רואה את הצומת כקוים דימיוניים המחברים אבני השפה במקטע הקרוב שגלוי לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה שהביא בוקי - בטח שרואים, מהעיגול האדום עד העיגול הירוק, רואים יופי, שום דבר לא מפריע לראות

 

image.thumb.png.6d2fa7a25b4300a833390275c86c1540.png

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שלנהג יש שדה ראיה יותר מצומצם. אפילו תוספת של כמה עשרות ס''מ לגובה הרכב משפרת שדה ראיה, ובוקי צילם בגובה של כמה מטרים מעל גובה המשאיות בכביש.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שדה ראייה מצומצם? זה קו ראייה ישיר, אין שום דבר שמפריע לו

הנהג צריך להבין שמנקודת הכניסה לצומת (קו העצירה) ועד ליציאה מהצומת, פנוי.

לא יותר מדי, ורואים יופי את קצה הצומת גם בצמתים הרבה יותר גדולים ורחבים.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה שהביא בוקי מדובר במובהק בשני צמתים - האחד בתחילת הפס האדום, השני בסופו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על התמונה הזו?

 

image.thumb.png.ebde446c75a5d5e02b91ddf09e743cde.png

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.7.2022 בשעה 15:33, m3x7r3m3 כתב:

זמן האור הצהוב כולו זה 3 שניות, משמע הרמזור היה צהוב לפחות שנייה וחצי או שתיים לפני שנכנס לצומת בכלל

שים לב שנכנסתי בירוק וכמה זמן לקח לי לחצות את הצומת, במהירות 40-50.

 

את הקטע השני התחלתי לחצות בשבריר שניה האחרון של הצהוב.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה נראה כמו שני צמתים, ושעברץ באדום. אבל הסימון בהחלט מבלבל.

 

לט בכל מקום יש רמזור קרוב ורמזור רחוק, נדמה לי שאתה הוא זה ששאל כאן על העדר רמזור רחוק בצומת דולפין.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...