Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה אוריס 2013 רעשים בבלימה


mo2013
שימו לב! השרשור הזה בן 760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

טויוטה אוריס בנזין 2013 (ק"מ 92780)

לאחרונה יש רעשים בבלימה, נשמע מגלגלים קדמיים, אני לא מצליח להבחין אם זה מצד מסוים או משתי הצדדים.

קשה להגדיר את סוג הרעש, מין חריקות כאלו כמו גומי, לפעמים קצת מלווה בצפצוף (אבל לא הצפצוף המוכר מהברזל שמתריע על רפידות גמורות), יש גם תחושה כלשהי בבלימה שמתלווה לרעש, אך אין רעידות בבלימה

זה מורגש ונשמע הכי ברור כשאני בנסיעה איטית בירידה עם בלימה מדי פעם.

 

ברפידות (לפחות אלו החיצוניות) יש עדיין בשר (לפני כמה חודשים עשיתי טיפול שנתי לרכב והמוסכניק אמר שאפשר להמשיך עם זה ולבדוק שוב בטיפול הבא)

הצלחות (הימנית יותר) נראית קצת חרוצה. צירפתי תמונה של הצלחת הימנית.

 

עברתי אצל מוסכניק שהסתכל ואמר שהרעש הוא בגלל הצלחות, אך בגלל שהרפידות עדיין עם בשר אפשר למשוך את זה וכשאחליף את הרפידות אחליף גם את הצלחות.

 

אציין שהצלחות הקדמיות הוחלפו בקילמוטראז' 36,000 לצלחות של פרימקס + החלפת רפידות מקוריות של טויוטה.

בקילמוטראז' 65,000 בוצעה חריטה לצלחות (בהמלצת המוסך ללכת על חריטה אף שכנראה היה נכון יותר להחליף כבר) + החלפת רפידות TRW.

וכעת אני ב- 92,780.

 

1. האם אפשר להתרשם מהתמונה על מצב הצלחת?

2. ממה נוצר החריצים?

3. האם מצב הצלחת מסביר את הרעשים והתחושות בבלימה או שיש לחפש סיבות נוספות?

4. האם יש בעיה בטיחותית למשוך עם זה מאחר והרפידות יש להן עוד בשר? (כאמור מדובר בצלחות שעברו חריטה  בעבר וממילא איבדו מהעובי שלהן, ויש כעת מדרגה)

5. אם אין בעיה בטיחותית, האם יש משהו שניתן לעשות בכדי לשפר את עניין הרעש או שהאופציה היחידה היא החלפת הצלחות?

 

 

תודה רבה

 

1254121706_.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

כפי שמכונאי הסביר לך, ברגע שתצטרך להחליף את הרפידות, הצלחות האלה חייבים לזרוק לפח.

הן כבר עברו חריטה ( אולי לא הכי מוצלחת ) ואחרי זה כבר נוצר קנט לא קטן.

ברכבים האלה של טויוטה, הרפידות הקדמיות נגמרות יחסית מהר.   30 אלף קילומטרים לסט רפידות זה מצב רגיל בקורולה/ אוריס/ ורסו /אוונסיס.

אם הרעש מציק לך, תחליף את הכל כבר עכשיו, אין אפשרות אחרת להפתר מהרעש.

אתה לא מפסיד יותר מדי מההחלפה המוקדמת הזאת - בכל מקרה ההחלפה קרובה.

הרפידות של  TRW מצוינות.

יש לי אותם על ורסו  בשילוב עם צלחות Ferodo. 

תדירות ההחלפה של רפידות קדמיות ברכב שלי כל 30-40 קילומטרים. אחוריות כל 80-90 אלף.

ברוב המקרים אני כבר החלפתי צלחות ביחד עם הרפידות.

היו לי כמה שילובים . למשל, צלחות מקוריות עם רפידות Ferodo היה מוצלח. 

צלחות Brembo עם אותן רפידות Ferodo  שרקו כל הזמן. לא נורא, אבל הציק לי.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vladclar כתב:

שלום,

כפי שמכונאי הסביר לך, ברגע שתצטרך להחליף את הרפידות, הצלחות האלה חייבים לזרוק לפח.

הן כבר עברו חריטה ( אולי לא הכי מוצלחת ) ואחרי זה כבר נוצר קנט לא קטן.

ברכבים האלה של טויוטה, הרפידות הקדמיות נגמרות יחסית מהר.   30 אלף קילומטרים לסט רפידות זה מצב רגיל בקורולה/ אוריס/ ורסו /אוונסיס.

אם הרעש מציק לך, תחליף את הכל כבר עכשיו, אין אפשרות אחרת להפתר מהרעש.

אתה לא מפסיד יותר מדי מההחלפה המוקדמת הזאת - בכל מקרה ההחלפה קרובה.

הרפידות של  TRW מצוינות.

יש לי אותם על ורסו  בשילוב עם צלחות Ferodo. 

תדירות ההחלפה של רפידות קדמיות ברכב שלי כל 30-40 קילומטרים. אחוריות כל 80-90 אלף.

ברוב המקרים אני כבר החלפתי צלחות ביחד עם הרפידות.

היו לי כמה שילובים . למשל, צלחות מקוריות עם רפידות Ferodo היה מוצלח. 

צלחות Brembo עם אותן רפידות Ferodo  שרקו כל הזמן. לא נורא, אבל הציק לי.

 

 

היי

 

בכל מקרה הייתי מחליף רפידות וצלחות ביחד.

אגב. העצה שנתן לי המוסכניק (השתלמה לו בעיקר) בזמנו לחרוט את הצלחות לא היתה עצה טובה ונכונה, כי שילמתי על חריטה ועל הפירוק והרכבה שכלל גם החלפת רפידות, ופספסתי מחזור נוסף שיכולתי לעשות עם הרפידות על הצלחות במידה והייתי מחליף במקום לחרוט.

 

ה"קנט" אתה מתכוון למדרגה או לחריצים?

 

הרעש אכן מציק (לא תמיד אני שומע, אבל כששומעים זה לא נעים), אך גם מטריד אותי האם יש בעיה בטיחותית מאחר וכיום יש מדרגה, וזה בצלחות שכר איבדו מעוביים בחריטה.

 

לגבי איזה צלחות ואיזה רפידות, לא תמיד אפשר למצוא כל מה שארצה, בזמנו כשהחלפתי לא היה ניתן להשיג צלחות של ברמבו קדמיות, הצלחות האיכותיות שהיה ניתן למצוא מלבד מקורי, היה פרימקס. באחורי כן החלפתי לברמבו + רפידות ברמבו.

 

אם אין מנוס אלא להחליף, אז אברר מה ניתן למצוא לדגם הרכב שלי, ואתייעץ כאן.

 

תודה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, mo2013 כתב:

 

אגב. העצה שנתן לי המוסכניק (השתלמה לו בעיקר) בזמנו לחרוט את הצלחות לא היתה עצה טובה ונכונה, כי שילמתי על חריטה ועל הפירוק והרכבה שכלל גם החלפת רפידות, ופספסתי מחזור נוסף שיכולתי לעשות עם הרפידות על הצלחות במידה והייתי מחליף במקום לחרוט.

 

ה"קנט" אתה מתכוון למדרגה או לחריצים?

 

 

 

החלפת צלחות יותר יקרה מאשר חריטה.

לכן לא פספסת שום דבר - עם סט צלחות השתמשת בשני סטים של רפידות ( כמעט עד הסוף). זה המקסימום שניתן להוציא מהמצב, לפעמים גם אי אפשר לחרוט אחרי סט ראשון של רפידות. צלחות מקוריות ניתן לקנות במוסך טויוטה בלי להתקין אותן.  המחיר לא הרבה יותר יקר מאשר לצלחות Brembo תחליפיות.

 

קנט = מדרגה.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק נאבות, קורה שחוטף מכה בבאמפר וכאלה ואז בבלימה צד אחד יעשה רעש, זה לא צלחות ולא רפידות מה שאתה מתאר וסביר להניח שיחליפו לך כמובן הכל סתאם כי ....

צריך להרים את הרכב באויר ולשים על דרייב ותסע באויר , תישאר לשבת ברכב תלחץ ברקס ישר רואים את זה/שומעים.בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, vladclar כתב:

החלפת צלחות יותר יקרה מאשר חריטה.

לכן לא פספסת שום דבר - עם סט צלחות השתמשת בשני סטים של רפידות ( כמעט עד הסוף). זה המקסימום שניתן להוציא מהמצב, לפעמים גם אי אפשר לחרוט אחרי סט ראשון של רפידות. צלחות מקוריות ניתן לקנות במוסך טויוטה בלי להתקין אותן.  המחיר לא הרבה יותר יקר מאשר לצלחות Brembo תחליפיות.

 

קנט = מדרגה.

 

 

תודה, בהחלט אבדוק מה המחיר של המקורי לעומת ברמבו וכדו'.

מבחינת הרפידות שיש כעת אמרו לי (יותר ממישהו אחד) שניתן להמשיך עם זה 10-20 אלף ק"מ, אבל אם המחיר הוא לסבול את הרעשים המוזרים האלה, אז לא נראה לי שאמשוך עוד הרבה.

 

 

לפני 5 שעות, m&t כתב:

תבדוק נאבות, קורה שחוטף מכה בבאמפר וכאלה ואז בבלימה צד אחד יעשה רעש, זה לא צלחות ולא רפידות מה שאתה מתאר וסביר להניח שיחליפו לך כמובן הכל סתאם כי ....

צריך להרים את הרכב באויר ולשים על דרייב ותסע באויר , תישאר לשבת ברכב תלחץ ברקס ישר רואים את זה/שומעים.בהצלחה.

 

היי

 

אם יש בעיה בנאבות זה אמור להשמיע רעש רק בבלימה או שזה אמור להישמע גם בנסיעה רגילה?

אנסה גם להבחין האם הרעש הוא רק מצד אחד או משני הצדדים, אם זה משני הצדדים זה מוריד את הסיכוי שהבעיה בנאבות?

 

עברתי גם במוסך רחוב רגיל, העלה את הרכב על ליפט, אפילו לא פרק גלגל,  הסתכל בעין ואמר שהבעיה בצלחות ואמר שצריך להחליף ואי אפשר למשוך, הוא התאכזב שלא החלפתי על המקום אצלו.  הייתי שמח לדעת מה הבעיה בדיוק ולא רק כי המוסכניק רוצה לעשות כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן רעש רק בבלימה. פעם חזק פעם חלש היה לי גם טימטם לי תמוח.

זה לא צלחות ולא רפידות, ברכב הקודם שלי גם היה זהה מה שאתה מתאר, חשבתי שאני חכם, החלפתי ברקסים צלחות רפידות סופיות הגה מייסבים צמיגים כל הגאנטים ועדיין היה את הרעש הזה בסוף היה נאבה הלכתי למקצוען בפרונטים חושי עלה על זה בשניה וחצי.

אגב בשביל להחליף נאבה חייב להחליף גם מייסב כי הוא נדפק בפירוק של הנאבה.

בהצלחה לך.

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, m&t כתב:

כן רעש רק בבלימה. פעם חזק פעם חלש היה לי גם טימטם לי תמוח.

זה לא צלחות ולא רפידות, ברכב הקודם שלי גם היה זהה מה שאתה מתאר, חשבתי שאני חכם, החלפתי ברקסים צלחות רפידות סופיות הגה מייסבים צמיגים כל הגאנטים ועדיין היה את הרעש הזה בסוף היה נאבה הלכתי למקצוען בפרונטים חושי עלה על זה בשניה וחצי.

אגב בשביל להחליף נאבה חייב להחליף גם מייסב כי הוא נדפק בפירוק של הנאבה.

בהצלחה לך.

 

היי

 

הכי קל היה להם להעיף מבט בעין (גם בלי לפרק גלגל) ולומר שהבעיה בצלחות, היה לפחות מישהו שאמר שזה מהצלחת אבל מאחר ולרפידות יש עוד די בשר אפשר למשוך את זה אם לא מפריע לי מאוד הרעש,  השני שהייתי אצלו ניסה לשכנע אותי שאחליף אצלו על המקום את הצלחות והרפידות.

איך ההוא מהפרונטים עלה על זה? הוא פירק משהו? מה ראו על הנאבה?

אולי בסוף זה באמת עניין של צלחות,  אבל לפחות שאדע שזו הבעיה ולא רק כי המוסכניקים אוהבים להחליף צלחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, מצב הצלחות כבר לא טוב.

הפסד כספי מהחלפה מוקדמת של רפידות יהיה זניח ( נגיד, נשאר להם עוד שליש מהחיים= 80₪ ועוד שליש ממחיר העבודה של ההחלפה =50₪).

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האפשרות היחידה לעלות על זה זה להריץ את הרכב באויר ומשהו למטה מסתכל אתה לוחץ ברקס וישר רואים את העיוות ושומעים את הרעש המעצבן. 

אגב ברכב הקודםשלי אחרי 7 שנים הברקסים היו עדיין חדשים צלחות ורפידות (התעקשתי להחליף ולא רצו) כל עוד אתה נוסע רגוע זה לא הולך,לא צלחות ולא רפידות, במוסכים סתאם מחליפים בכל הזדמנות. בהצלחה.

ועוד דבר, אם תחליף ברקסים קומפלט הרעש כן ייעלם אבל בדיוק ליום וחצי ברגע שהברקסים תופסים את המקום שלהם הרעש יחזור.

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקודם שלך היה קורולה/ אוריס עם מערכת בלימה Bosh?

הרפידות הקדמיות ברכבים האלה לפעמים נגמרות אחרי 20 אלף קילומטרים, במיוחד רפידות מקוריות.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקודם היה קורולה, גם הנוכחי, הברקסים זו פונקציה של צורת נהיגה כלום מעבר. סע רגוע, לא תצטרך להחליף, ברכב הנוכחי שלי 6 שנים היום היה לי משעמם הייתי אצל חבר במוסך אמרתי לו תעלה אותה תבדוק אומר לי חדשים לגמרי רפידות וצלחות, עזוב. בסוף אמרתי אין מצב אני יוצא מפה מבלי להחליף משהו, אמרתי לו תחליף לי גומיות מייצב ומוטות ייצוב, אמרתי שיש לי רעש בבאמפרים וכביש משובש, אחרת לא היה מחליף, שמתי גם פילטר שמן חדש בשביל להרגיע את המוח, הזמין הכל, החליף, יצאתי משם הרכב מרגיש חדש לגמרי שיפור תהומי/משמעותי ביותר (המקוריים עברו 100 אלף ועדיין היו טובים בנאדם נורמאלי היה סוחב איתם עוד 100) אבל עכשיו ... כמו ביום שיצא מהחברה. הגומיות האלה הופכות להיות קשות עם הזמן אפילו שזה טויוטה, גומי חדש מקורי הופך את העסק למשהו "אחר".  שבוע טוב.

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2022 בשעה 17:54, vladclar כתב:

בכל מקרה, מצב הצלחות כבר לא טוב.

הפסד כספי מהחלפה מוקדמת של רפידות יהיה זניח ( נגיד, נשאר להם עוד שליש מהחיים= 80₪ ועוד שליש ממחיר העבודה של ההחלפה =50₪).

 

 

 

הגיוני

הרפידות (TRW) עלו לי 275 ש"ח לפני 3 שנים

כל השאלה היא האם הבעיה היא אכן מהצלחות או שיש בעיה אחרת

האם החריצים יכולים לגרום לרעש כזה? (גם לא תמיד, לפעמים יש נסיעות בלי שום רעש בבלימה).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...