Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

היה מי שהציע להדביק מדבקה שחורה מעל המצלמה שלה. מהותית, היא פשוט לא צריכה להיות שם.

הדבר היחיד שהצפצופים שלה עושים זה להתריע על השחיתות שהובילה לזה שהיא נמצאת שם.

 

אני גם שקלתי לקנות את המכונית. הייתי ברשימות שלהם, הגעתי לראות אותה ברגע שהיא נחתה באולם התצוגה ומהרבה בחינות דווקא התאימה לי.

היה לי קצת כעס על הדרישה הלא מוצדקת של היצרן לתדלק ב98, עיקמתי את הפרצוף על זה שאין מערכות בטיחות מקוריות (יסלחו לי בסובארו אבל ההתאמה שלהן לרכבים ידניים מסתכמת ב3 שורות קוד) אבל לא הייתי מסוגל לפתוח את הארנק ולבצע קניה, שהיא אמוציונלית בעיקרה, ומחייבת אותי לסבול חילול כפוי על ידי צפצפת השחיתות הזו.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרצות דיינו הראו שיש קידום הצתה כבר עם 93 בארהב (המקביל ל98 בארץ) לפעמים.

זאת אומרת דווקא ברכב הזה - יש סיבה.

במיוחד עם 228 (שהם underrated וכנראה המנוע קרוב יותר ל250 בפועל) יש סיבה דיי טובה להשתמש ב98

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, omerkot כתב:

היה מי שהציע להדביק מדבקה שחורה מעל המצלמה שלה. מהותית, היא פשוט לא צריכה להיות שם.

הדבר היחיד שהצפצופים שלה עושים זה להתריע על השחיתות שהובילה לזה שהיא נמצאת שם.

 

אני גם שקלתי לקנות את המכונית. הייתי ברשימות שלהם, הגעתי לראות אותה ברגע שהיא נחתה באולם התצוגה ומהרבה בחינות דווקא התאימה לי.

היה לי קצת כעס על הדרישה הלא מוצדקת של היצרן לתדלק ב98, עיקמתי את הפרצוף על זה שאין מערכות בטיחות מקוריות (יסלחו לי בסובארו אבל ההתאמה שלהן לרכבים ידניים מסתכמת ב3 שורות קוד) אבל לא הייתי מסוגל לפתוח את הארנק ולבצע קניה, שהיא אמוציונלית בעיקרה, ומחייבת אותי לסבול חילול כפוי על ידי צפצפת השחיתות הזו.

גם לדעתי המוביילאי מקורו בקומבינת מקורבים שלא לומר שחיתות. 

לצערי ככה המדינה כאן מתנהלת.

 

השאלה אם כבר כעת הדגם האוטומטי פתור מהתקנת מובילאיי 

עריכה אחרונה על ידי איתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, omerkot כתב:

היה לי קצת כעס על הדרישה הלא מוצדקת של היצרן לתדלק ב98

לא מוצדקת? 🤣

לא ברורה לי היומרה שלך לקבוע אם היא מוצדקת או לא - היצרן ״מתח״ את מעטפת הביצועים של המנוע הזה ומכאן הדרישה לשימוש באוקטן 98. 

 

יש מלוא החופן סיבות לא לרכוש את המכונית הזאת, אבל ה״דעה״ הזאת מגוחכת. 

  • אהבתי 3
  • מבאס 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

לא מוצדקת? 🤣

לא ברורה לי היומרה שלך לקבוע אם היא מוצדקת או לא - היצרן ״מתח״ את מעטפת הביצועים של המנוע הזה ומכאן הדרישה לשימוש באוקטן 98. 

 

יש מלוא החופן סיבות לא לרכוש את המכונית הזאת, אבל ה״דעה״ הזאת מגוחכת. 


לא מגוחכת כלל, לכל אחד הדיל ברייקר שלו. רכישה רגשית וזה.

 

לגבי המנוע, זה אמנם תאורטי בלבד אבל היצרן יכל לוותר על מתיחת מעטפת הביצועים ולעשות מה שהוא יודע כבר כמה עשורים - 2 ליטר טורבו עם 250-300 כס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז הוא יפספס את היעד של מרכז כובד נמוך ויחרוג מיעד התקציב. זאת מכונית ספורט טהורה, והנוסחה הנוכחית מאד הולמת את ההגדרה. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

לא מוצדקת? 🤣

לא ברורה לי היומרה שלך לקבוע אם היא מוצדקת או לא - היצרן ״מתח״ את מעטפת הביצועים של המנוע הזה ומכאן הדרישה לשימוש באוקטן 98. 

 

יש מלוא החופן סיבות לא לרכוש את המכונית הזאת, אבל ה״דעה״ הזאת מגוחכת. 

באופנוע הקודם שלי היה מנוע עם יחס דחיסה של 12.7. בנוכחי 13.5. בשניהם מנתק ההצתה עמד סביב ה10,000 סל״ד והיצרן המליץ על 95. יש חיישן נקישות, האופנוע יודע להתאים את עצמו ומעולם לא היתה עם זה בעיה - לא לי ולא לאף אחד בפורומים בעולם. בסובארו יחס הדחיסה עומד על 12.5 ו״מעטפת הביצועים״ של המנוע מצחיקה ביחס למה שיש בשני האופנועים האלה.

 

יש כמה סיבות לזה שאני בקושי מגיב באתר הזה והעיקרית שבהן קשורה לאיכות הניהול שלו, שאיכשהו דואגת להבהיר לי כל פעם מחדש ש״לכל יוזמה יש עונש״. אני רק יכול להציע לך להיות חסכן יותר בשמות תואר, בטח כשאתה לא מכיר את המושא.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו ״יוזמה״ ואיזה ״עונש״ - לא באמת מבין מה אתה רוצה.

ה-target use case של מנוע אופנוע שונה די מהותית מזה של מנוע מכונית. בלי קשר, גם במנועי מכוניות עם הזרקה ישירה, יש מנועים שפועלים באוקטן 95 ללא בעיה (ה-208 GTi שהייתה לי הייתה מצויידת במנוע טורבו הזרקה ישירה בנפח 1.6 שניפק 208 כ״ס וכמעט 31 קג״מ עם דלק באוקטן 95). במנוע F24 המותקן ב-BRZ/GR86 מותקנת הזרקת סעפת + הזרקה ישירה. כאשר הזרקת הסעפת עובדת (בעיקר בתאוצות) אז החום בתא השריפה עלול לגרום לדלק להצתה עצמונית ומכאן הדרישה לשימוש בדלק באוקטן גבוה לטובת עמידות בהצתה עצמית. במנועי הזרקה ישירה, הדלק מוזרק אחרי שהאוויר נדחס (סביב הנמ״ע), ולכן לרוב מנועי הזרקה ישירה יכולים להשתמש בדלק באוקטן 95.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חובת תדלוק 98 לגמרי יכולה להיות דיל ברייקר.

 

אצלי הדור הראשון משמש כרכב סופ"שים ויוצא לי לתדלק במקומות קבועים לפי המסלול, אז אני מסתדר עם זה.

אבל אם זה היה רכב יחיד שאני מתנהל איתו גם ביומיום כנראה שלא הייתי מחזיק אותו.

 

לא הייתי מתווכח עם היצרן לגבי דרישת הדלק, כי הוא זה שתכנן אותו.

אבל לגמרי מבין את הלעג כלפי הבחירה לפתח מנוע סביב אוקטן כזה כשהביצועים לא מפצים על חוסר הנוחות.

מזכיר שבדור הראשון יש בסך הכל 200 כ"ס שמגיעים מאוד מאוחר בתחום הסל"ד, וזה אחרי בור מומנט מאוד לא נעים

למנועי מאזדה יש יחס דחיסה אפילו יותר גבוה ועדיין דורשים אוקטן 95.

 

אם הרכב היה יכול לקבל את שני סוגי הדלק ולתת ביצועים בהתאם אף אחד לא היה כועס :)
אבל זה בטח מוסיף לעלות של הרכב.

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי מאזדה עם הזרקה ישירה בלבד ויחס הדחיסה משתנה (היחס דיחסה המרבי מופק רק בשיוט). זה לא המקרה כאן.

מבין לגמרי שצורך ב-98 הוא דיל ברייקר, טיעון לגיטימי לחלוטין. מה שלא אהבתי זה את העובדה שנטען שהדרישה של היצרן ״לא מוצדקת״.

 

גם אצלי, הברז היא מכונית סופש״ים.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה תרבות שיח של גנון (ושוב, זה מתבסס גם על היסטוריה שלא קשורה לשרשור הזה).

אתה לא אוהב את הטענה ואז מוכיח שמה שאמרתי היה נכון, ושליצרן היו (ועדיין יש) עוד לא מעט אופציות להתמודד עם הסוגיה הזו, כולל כאלה שלא היו מפריעות לביצועים של המנוע (אם להמשיך את הדוגמא שלך, אין לו שום בעיה להוסיף שלוש שורות קוד לאלגוריתם הזרקת הדלק שמונעות את הבעיה שאתה מתאר). הוא לא עושה את זה בשביל הוואסח.

אני גם יכול להדביק שמות תואר מעליבים אבל מהנסיון שלי, סטנדרט הסובלנות כאן לא אחיד.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שמות תואר הדבקתי לך? הגבתי לגופו של עניין - ״הכעס שלך על היצרן״ ש״סתם״ מאלץ שימוש באוקטן 98.

 

כל בחירה הנדסית משמעותה העדפת נקדות איזון ספציפית, המנסה לגשר בין דרישות שונות בתכלית. המכונית הזאת היא "one trick pony״, היא תוכננה לתכלית אחת, להיות מכונית ספורט מהנה. היא לא שימושית, המושבים שלה מאחור מגוחכים, בקיצור היא מכונית חד מימדית, כך היצרן החליט. ככזאת, היצרן העדיף (במידה רבה של צדק בעיני) לקחת את המנוע לקיצון - אותה נקודת קיצון (יחסית) לא מתפשרת על סוג האוקטן כדי להפיק את המקסימום מהסטאפ הנבחר. 

 

אתה יכול לאהוב את זה, או לא. 

 

 

  • רעיון טוב! 3

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להבין את מה שהוא אומר. לא צריך להגזים. הBRZ היא לא מכונית כזו קיצונית.
כן היא עושה דבר אחד מעולה, אבל היא לא יקרה לאחזקה היא ממש לא קיצונית ודי נוחה, המושב האחורי שלה די מקושקש אבל יש בו עיגונים ואפשר לשים שם כסא בטיחות. היא לחלוטין יכולה (או יכלה הכל בעיני המתבונן) לשמש כדיילי.
לאלץ שימוש באוקטן גבוה גם אם זה הניב עוד 10 כ"ס זה קצת הזוי. זה לא רכב מסלול ולא רכב של חצי מיליון.
לצורך העניין אם תעשה סקר בין בעלי ברז כנראה שהרוב יחתמו על להפסיד 10-20 כ"ס בשביל לתדלק גם בדלק רגיל.

אז אני מבין לגמרי את הפוזיציה שלו ואת דעתו על הבחירה הזו של היצרן, מה גם שבטח יש פתרונות שיכלו לאפשר גם שימוש באוקטן נמוך.

כנראה שהנקודה הזו לא הייתה ממש ברורה גם לי. אסור לתדלק את הרכב ב95? כלומר זה יעשה נזק?
לא שתיכננתי, אבל אני לא רגיל לתכנן את כל הנסיעות שלי בצורה מדוייקת ולעיתים יקרו מקרים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים כאילו 95 עולה 6 שקל ו98 עולה 20 שקל,

באותה תחנה שאני מתדלק 95 עולה 6.8 ו98 עולה 7.1 , מבחינתי מדובר על הבדל זניח.

המכשול העיקרי בתדלוק 98 זה למצוא תחנה.

ברור שהייתי יותר שמח לתדלק ב98 TYPE R ולקבל 300 כוחות סוס , אבל הברז היא חיה אחרת לגמרי וברגע שאתה מבין למה היא נועדה אתה לומד להעריך אותה יותר,

אמנם אני בעלים של דור ראשון ולפניה הייתה לי 208GTI שהייתה הרבה יותר מהירה ונמרצת ועם זאת הייתי בוחר את הברז בכל יום.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...