Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בשלג קל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1609 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

טיפים בבקשה,

חוץ מפשוט להשאר בבית שזה הכי בטוח.

וכמובן להימנע מתנועות /  בלימות פתאומיות.

 

איך האחיזה יותר טובה בשלג,

בלחץ צמיגים מלא או מופחת ?

 

עדיף ליסוע על החריצים השחורים

או על השלג ?  

עריכה אחרונה על ידי race driver
פורסם

איזה רכב יש לך? סוג הנעה? 

אני אישית לא התעסקתי עם לחץ האוויר בצמיג בנהיגת שלג.

אבל כמו שרשמו מעלי, אם יש לך צמיג לא מתאים עדיף לא, כי תסיים בתעלה. 

 

לפני 6 שעות, race driver כתב:

עדיף ליסוע על החריצים השחורים

או על השלג ?  

 מה הכוונה? אם הכוונה לאספלט? אז יש להיזהר ממה שנקרא קרח שחור, ויש גם לזכור שלפעמים יש קרח מתחת לשלג שלא רואים.

 

  • אהבתי 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

החריצים השחורים להבנתי זה הנתיב אותו חרצו צמיגיהם של הרכבים שעברו שם קודם, 

אכן  זה נתיב יותר נוח לנסיעה, אבל קח בחשבון שאם מאוד קר, הנתיב הזה יכול להיום קפוא, עם קרח, אבל אז סכנת ההחלקה מתוחמת בתוך החריצים, אבל עדיין בלי יכולת בלימה.

למרות שאתה לא רוצה את העצה הזו, אני לא מזיז את הרכב בירושלים, מתלבש טוב, ומטייל רגלית, חמוש במצלמה.

  • אהבתי 2

פורסם

תודה לכל העונים,

אם הבנתי מה שממסי טוענים בסרטון,

עדיף ליסוע בחריצים,

ובמקרה של חוסר אחיזה לזגזג קצת על השלג.

 

בכל מקרה מנסיוני המועט,

עם נהיגה איטית והימנעות מבלימות

שומרים על אחיזה גם עם צמיגים פשוטים כמו שלי.

פורסם
לפני 27 דקות, race driver כתב:

תודה לכל העונים,

אם הבנתי מה שממסי טוענים בסרטון,

עדיף ליסוע בחריצים,

ובמקרה של חוסר אחיזה לזגזג קצת על השלג.

 

בכל מקרה מנסיוני המועט,

עם נהיגה איטית והימנעות מבלימות

שומרים על אחיזה גם עם צמיגים פשוטים כמו שלי.

איפה יש לך ניסיון בנהיגת שלג?

בשלג כמו שרואים בסרטון של ממסי, לא הייתי נכנס עם צמיג שלא מיועד לשלג. הדבר הכי חשוב בנהיגת שלג זה הצמיגים. מדבר איתך משהוא שנהג בתנאי שלג קיצוניים ברכבים בני 20 ללא שום בקרות או abs, אז צמיגים קודם. גם נעילה מלאה על קרח, abs לא יעזור כל כך

לא הייתי מזגג על השלג, ההפך שומר על קו מתוכנן, עם 2 ידיים שאוחזות את ההגה, ומקפיד שכל הפנייה תעשה בעדינות,

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

נאמנים עלי דברי טומי ז"ל במדריך לפיד לאירופה "לא בא בחשבון שנהג ישראלי ינהג בשוויץ בחורף" .

אמנם פה זה לא שוויץ אבל איננו רגילים לשלג ברוב האזורים.

נסעתי פעם לאחי בגוש עציון לראות שלג , הגענו עם הפתיתים הראשונים והיתה לי תחושת חוסר שליטה.

אחר כך בירידות מהגוש לכוון בית שמש היתה הנסיעה המפחידה ביותר בחיי.

נסעתי על 10 קמ"ש עם אפס ראות , ערפל כבד וכביש חלק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

וזה גם ירעיד לך את החיים והרכב, אין פה מספיק שלג בשביל זה, ועל האספלט לא הייתי נוסע עם שרשראות

  • רעיון טוב! 2

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

"לשים שרשראות" לא נשמע לי דבר פשוט או זמין.
נהגתי הרבה בשלג בארה"ב ובקנדה ומעולם לא השתמשתי בשרשראות וגם לא זכור לי שראיתי נהגים אחרים עושים זאת. אם הנסיעה היא באמת על כביש מכוסה בשלג בגובה של כמה סנטימטרים שרשראות יעזרו אבל עדיף לא לנהוג. אם יש קצת שלג על הכביש (מה שלרוב קורה בירושלים אם כבר יורד שלג) יש לנסוע לאט ובזהירות ולהשתדל באמת לנסוע ב"חריצים"  - הנתיב שפילסו מכוניות לפניך

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, motior כתב:

"לשים שרשראות" לא נשמע לי דבר פשוט או זמין.
נהגתי הרבה בשלג בארה"ב ובקנדה ומעולם לא השתמשתי בשרשראות וגם לא זכור לי שראיתי נהגים אחרים עושים זאת. אם הנסיעה היא באמת על כביש מכוסה בשלג בגובה של כמה סנטימטרים שרשראות יעזרו אבל עדיף לא לנהוג. אם יש קצת שלג על הכביש (מה שלרוב קורה בירושלים אם כבר יורד שלג) יש לנסוע לאט ובזהירות ולהשתדל באמת לנסוע ב"חריצים"  - הנתיב שפילסו מכוניות לפניך

רק שאתה נהגת שם עם צמיגי חורף ולא צמיגי קיץ, וההבדל תהומי.

 

יש בעיה לנסוע על שלג לא מפולס עם צמיגי קיץ, פשוט אין אחיזה בכלל, כנל על קרח (שגם עם צמיגי חורף האחיזה עליו קלושה, אבל לפחות קיימת).

איפה שפזרו מלח עוד ריאלי לנסוע. בכל מקום אחר ובמיוחד משופע כמו בירושלים, הסיכוי שלך להכנס להחלקה אפילו מעמידה, משמע בלי שום יכולת לעשות כלום - פשוט גדול מדי..

עריכה אחרונה על ידי Ooga
×
×
  • תוכן חדש...