Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בשלג קל


race driver
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שבוע שעבר ביום חמישי נסעתי בשלג לעבודה בהר מירון,העליה הייתה כולה קרח פסיכי עם שלג, פעם ראשונה שלי וקיבלתי כמה תובנות -

 

1. זינוק מהמקום בעדינות בלי יותר מידי גז (יש לי ידני).

2. לא לנסוע יותר מידי זמן על הילוך נמוך כי הרכב יפרפר.

3. אם כבר נתקעת או שאתה מחליק במקום ולא מזנק אז לכבות ESP, גז לא חזק מידי ולשחק עם ההגה ימינה - שמאלה. אולי אפילו לתת לרכב להתדרדר קצת אחורה ולנזק עם קצת תנופה.

4. להשתדל שברגע שהתחלת לנסוע, כמה שפחות לעצור, לנסות להיות במהירות סבירה וקבועה.

 

לא הספקתי להוציא את ההקלטה של הנסיעה אבל מבטיח לכם שהיה מצחיק.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מצחיק עד שמסיימים בתעלה בצד הכביש. בידיוק הזמנתי שרשראות לרכב שלי - אנחנו נוסעים עוד שבוע לאוסטריה ושם חובה שיהיה שרשראות ברכב אם נוסעים בקטעי כביש מסוימים.

 

ויחד עם זה, במידה ואכן המצב ידרוש שרשראות אני נשאר במלון, שותה שוקו חם ומחכה שיפנו את הכביש. אין שום סיבה להסתכן ללא צורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Rשף כתב:

ישמרנו השם, אתם תהרגו את עצמכם.

התכונה העיקרית של צמיגי חורף היא תרכובת גומי אחרת שנשארת גמישה בקור, וחריצים עמוקים יותר עוזרים לפנוי שלג בדומה לצמיגים שטח על חול

המסמרים המדוברים עוזרים לבלימה והיגוי על קרח אבל לא ממש על שלג

 

אני נוהג על קרח ושלג לא מעט שנים כאן בשוודיה, אני נוהג על צמיגים ללא מסמרים שיש להם יתרון מסויים כשאין קרח על הכביש אלא שלג או מים אחרי שהשלג נמס ממלח שפיזרו עליו. העיצה העיקרית שמקבלים כאן כשהטמפרטורה מעט מתחת לאפס ויש שלג וגשם לסירוגין היא להשאר בבית-ראיתי אינספור מכוניות מסיימות בתעלה לצד הכביש, במקרה הטוב וזה עם נהגים מנוסים וצמיגי חורף אמיתיים

כל העצות לגבי הגה לפה או הגה לשם הן חסרות אחריות, אם כבר הדבר הראשון שצריך הוא לנטרל הכל- לשחרר את ההגה הגז והבלמים ואז לנסות שוב בעדינות, הבעייה שברוב המקרים אין לכם זמן להגיב וזה בהנחה שלא נכנסים לפאניקה, ואם כבר העצה שלי בעצמה חסרת אחריות כי בלתי אפשרי ליישם אותה בלי אימון והדרכה

זה כי השוודים לפלפים 😉, תעבור את הגבול לנורווגיה, ותראה איך נוהגים על השלג!

  • מצחיק 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, לירון .ה. כתב:

זה כי השוודים לפלפים 😉, תעבור את הגבול לנורווגיה, ותראה איך נוהגים על השלג!

ושנינו ילדים קטנים לעומת השכנים הפינים, אלו שהאמהות שלהן נותנות להם לנהוג על הקרח במקום לשבת בעגלת תינוקות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב את הפינים המשוגעים האלו.

למרות שהיה לי מדריך נהיגה שוודי שהיה פסיכי על כל הראש, ונהג כמו שד

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוונותי לא יצא לי לראות הרבה נהגים נורווגים, ואלו שכן היו משעממים כמו השוודים. המשוגעים היחידים פה אלו נערים על רכב ״טרקטור״ שזה שם קוד לרכב סדרתי עם גיר שמגביל את המהירות שלו ״לשימוש חקלאי״ אבל בפועל נוהגים עליו ילדי עשירים על הפורש הישנה של אבא או לחלופין רד נקס על Volvo 740 וכולם נהנים להשתולל על הקרח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, לירון .ה. כתב:

איפה יש לך ניסיון בנהיגת שלג?

איזה ניסיון .....

כל פעם שיש כמה סנטימטר בי-ם אני נוסע קצת

לא יותר מזה

זו הסיבה שביקשתי טיפים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קורן בן אשר כתב:


שרשראות מיועדות להחלצות במצבי קיצון, לא לנסיעה שגרתית וממושכת.

פשוט לא נכון.
שרשראות עובדות מצויין במקומות עם שלג אמיתי לאורך חודשים, שרשראות איכותיות גם שורדות כמה וכמה עונות.

בישראל, אם אתה גר דרומה לקצרין, אין מה להחזיק אותן אפילו במאחורה של המאחורה שמאחורי הבלטה, יותר חכם לקחת יום חופש פעם ב5 שנים.
לא יודע מי מכם היה בגולן בשבוע שעבר אבל הכבישים מאד חלקים במצבים כאלה, קרח שחור זה סתם שם מפחיד לשכבת קרח דקה על אספלט שפשוט לא רואים.

בכל מקרה, למי שנתקע בשלג וחייב לנסוע - עדיף להוריד אוויר ולנסוע על שלג רך ברגע שמגיעים למצב של איבוד אחיזה, קחו גם כמה ק"ג של מלח גס או כמה שקי חול איתכם ואולי איזו שמיכה או מחצלת ישנות שאפשר לדרוס כדי לזרוק מתחת לגלגלים במקרה הצורך, אבל כאמור - צמיגי קיץ פשוט לא יודעים להתמודד עם קרח, גם לא צמיגי All Season וגם לא צמיגי M+S סיניים שמוכרים לכם פה בארץ במסווה של 'חברת בת של', הם לא באמת mud and snow, אז קחו יום חופש וכמה גזרים ותבנו איש שלג בפארק.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במעט נסיון שיש לי צריך מעט בטחון עצמי בשלג 

הייתי באוקראינה ונהג מקומי הסיע אותי 7 שעות בשלג עם קיה פשוטה 

הרעיון שלו היה לא לעשות תנועות חדות לא גז ולא ברקס חדים והכל הלך חלק 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שישי שעבר הייתי ברמת הגולן הלבנה והמושלגת.

הגעתי לברכת רם בשבע בבוקר.

כשהתקרבתי לשביל המקיף את הברכה, עצר אותי אותי אדם אחראי והמליץ לי לא לרדת עם הרכב לכיוון הברכה.

שמעתי לעצתו, וירדתי ברגל לכיוון הברכה המוקפת לבן

בירידה (ברגל) אחזתי בגדר כדי לא להחליק במגרון החלקלק.

כשחזרתי, ראיתי שהיו אנשים שחא הקשיבו לאיש הנחמד שהזהיר אותי וניסו לעלות עם ה"ג'יפים" שלהם (ארונה מליסינג ו-3008), הם חשבו שמה שלא מסתדר בכוח - יסתדר בעוד יותר כוח ופשוט ביצעו סיבובי 180 מעלות לא רצוניים, הם לא הבינו שהם לא שולטים בתנועת הרכבים.

הם היו עוד יותר מתוסכלים כשעברו שם xv וויטארות 4x4. אחד מהם גם התקדר לידידים... 

אני המתנתי קצת כדי השקרח יפשיר וחזרתי לכביש הראשי בלי בעיות.

אני גר בירושלים ויש לי שרשראות שלג (קניצי אותן כשאמי ז"ל היתה חולה ורציתי חופש ניידות בשלגים הגדולים של 2014/5), יצא לי לנהוג עם שרשראות השלג, הן מסםקות אחיזה מצויינת, אומנם הנסיעה מוגבחת ל-50 קמ"ש ויש הרבה רעש, אבל זה בהחלט פתרון לא רק למצבי קיצון.

אני לא מיומן כל כך בהרכבה מהירה של השרשראות, אבל 10-15 דקות והן מורכבות על הגלגלים (בינתיים החלפתי פעמיים רכב, אבל מידות הצמיגים זהות).

רגע לפני הקורונה, הייתי בחופשת סקי באירופה עם רכב שכור.

יצא לנו לנסוע כמעט שבוע לחא צורך בשרשראות.

כשנסענו לאצר סקי וירד שלג, לפני העלייה להר היה מפרץ חניה וכולם עצרו להרכיב שרשראות. כבר נכנסנו למפרץ כדי להרכיב את השרשראות, אך בדיוק ראיתי במראה את המפלסת והעדפתי לחכות ולנסוע אחריה בכביש המפולס...

צריך להבין שהסכנה הגדולה היא הקרח ואי הידיעה מה יש מתחת לשלג הרך.

הכי חשוב להבין שבשלג צריך לנהוג בעדינות, באיטיות ובלי שינויי כיוון חדים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי קצת ניסיון בנהיגה בשלג. שלג בא בכל מיני צורות, מהודק, קרחי, רך... כל אחת מרגישה אחרת

 

אם הכביש מכוסה ממש בשלג - אל תנהג.

זה לא דומה למה שאתה מכיר והאוטו לא יבצע מה שאתה רוצה

 

בדיוק כמו שכתוב פה.

 

לפני 7 שעות, shellcase כתב:

אבל כאמור - צמיגי קיץ פשוט לא יודעים להתמודד עם קרח, גם לא צמיגי All Season וגם לא צמיגי M+S סיניים שמוכרים לכם פה בארץ במסווה של 'חברת בת של', הם לא באמת mud and snow, אז קחו יום חופש וכמה גזרים ותבנו איש שלג בפארק.

  • אהבתי 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב2012 גרתי בביתר עילית . ממש כשבתחיל לרדת שלג הייתי בקניות ושיצאתי הצטברה שכבה דקיקה של כמה סנטימטרים ספורים.

 

למרות שאשתי (שבמקור מהאזור) הזהירה אותי חשבתי שאני חכם גדול. 

האזור ההרי מאוד כיאה להרי ירושלים. 

והחוויה של החלקה בירידה ללא שום שליטה על הרכב עדיין צרובה בי.

 

בישראל השלגים יורדים בדרך כלל באזורים הררים מומלץ בחום להמנע מנהיגה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשיש שלג כאן בשווייץ אני מעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית, היו מספיק מצבים שהצמיגי חורף שלי לא סיפקו אחיזה, ושיש לך 2 ילדים מאחורה זה לא כיף.

מה גם שיצא לי פעם אחת לסיים את היום בתעלה עם הרנו לגונה, וכשאין מי שיבוא לחלץ אותך ב5 שעות הקרובות אז זה בכלל לא כיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, renaultfreek כתב:

כשיש שלג כאן בשווייץ אני מעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית, היו מספיק מצבים שהצמיגי חורף שלי לא סיפקו אחיזה, ושיש לך 2 ילדים מאחורה זה לא כיף.

מה גם שיצא לי פעם אחת לסיים את היום בתעלה עם הרנו לגונה, וכשאין מי שיבוא לחלץ אותך ב5 שעות הקרובות אז זה בכלל לא כיף.

אך הזיכרונות!!

אין כמו להיות תקוע בתעלה, בסופת שלגים, לחכות שהחוואי השכן יבוא עם הטרקטור פורד בן ה 40 שלו לחלץ

  • מצחיק 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדברים על נהיגה? אחרי אובדן שליטה בהליכה בטיול בלפלנד - הרבה גליצ'ים גם בנעליים יעודיות - אין בכלל מה לדבר על נהיגה בשלג בלי ציוד והדרכה מתאימים.

 

הייתה לי בחיפה חווייה של נהיגה אחרי ברד יחסית ממושך עם הצטברות של כמה ס"מ, ועוד ברכב ידני, היה ממש לא נחמד. למזלי היה מדובר בקטע מישורי קצרצר שממנו הגעתי לכביש מספיק סואן בכדי שהתנועה תפשיר את הקרח והנהיגה הפכה נהיגת גשם רגילה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...