Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר אוטומטי רציף


ידית
שימו לב! השרשור הזה בן 836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם יש הבדל בין אמינות גיר אוטומטי פלנטרי לגיר אוטומטי רציף (מי מהשניים יגיע יותר מהר למוסך😉)

והאם בנהיגה רגוע בבין עירוני יורגש הבדל אצל הנהג?

תודה לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גיר רציף זה שם כללי להרבה דגמים של תיבות ההילוכים שהמשותף הוא עיקרון פעולה. יש דגמים מוצלחים יותר ופחות.  

 

 

 

באיזה רכב עם גיר רציף אתה מתעניין? 

 

 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל באופן פעולה, בגיר רציף הסלד עולה ישר בהתאם ללחיצה בעוד שבגיר פלנטרי הסלד עולה בהדרגה.

יש גם  גירים רציפים שמדמים גיר פלנטרי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנאת חיי זה גיר רציף.

לי היה ניסיון לא טוב עם רציף של ניסאן, מבחינת ביצועים הוא לדעתי לא מנצל טוב את המנוע ויוצר תחושה כבדה של הרכב. וגם מבחינת אמינות הוא מת לי באזור ה115,000 קילומטר.

מיצובישי יצא לי לנסוע הרבה על ספייסטאר ואטראז׳ שם הוא יותר חלק אבל יוצר רעש חבל על הזמן, המנוע קבוע גומר את האוזניים עם רעש של מכונת כביסה במצב סחיטה.

בקיצור לא התחברתי בכלל.

מעדיף פלנטרי או רובוטי דו מצמדי.

 

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש זה חיסרון, אבל גם תלוי בסוג הרכב, ברכבים זולים כמו ספייס סטאר האכן רועש, אבל אם ניקח את מייקה החדשה, שם הרבה יותר שקט.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי אמינות זה גם עניין של דגם ספציפי. לי היתה התקלה המוכרת בגיר של הסוזוקי קרוסאובר, שהינה תקלה לא משביתה (לדברי המוסכניק אנשים נוסעים אתה חודשים), אחרי טיפה ביורוקרטיה מעצבנת תוקנה על חשבון היצרן/יבואן. מצד שני, הגיר הזה חסכוני (להערכתי כ-10% חסכון בהשוואה לסוזוקי SX4 עם מנוע ומשקל דומים, באותו מתווה שימוש), ואישית אני לא סובל ממנו מבחינת רעש או נסיעה בסל"ד גבוה. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרסה ההיברידית של קורולה שהיא הכי נפוצה ב 3 השנים האחרונות הגיר הוא מסוג רציף אלקטרוני - ECVT. מבחינה מכנית הוא כולל מכלול פלניטרי בו מתבצע פיצול מומנט בין הנעת הגלגלים ובין הנעת הגנרטור המשמש לטעינת הסוללה. השליטה על חלוקת המומנט היא אלקטרונית. המכלול הזה אמין מאוד מאחר שאיננו כולל מצמדים ואיננו כולל שום החלפת יחסי העברה תוך כדי פעולה.

לגבי הגרסה הלא היברידית עד כמה שאני יודע גם היא אמינה, אך דורשת החלפה יקרה של שמן גיר לעיתים תכופות יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, אלי122 כתב:

כל החיסרנות האלו יש גם בטיוטה קורולה בדגם עם הגיר הרציף????

הרעש פחות מורגש מאשר ברכב זול, אבל קיים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אלי122 כתב:

כל החיסרנות האלו יש גם בטיוטה קורולה בדגם עם הגיר הרציף????

לא ידוע על בעיות בגיר רציף של קורולה.

 

ז"א עדיין יש לו אופי פעולה שצריך להתרגל אליו (הרגשה כאילו המנוע מחובר לגלגלים דרך גומיה), ויש טיפה רעש (בניגוד לניסן/מיצובישי זה בקושי מורגש).

 

החלפת שמן - לפי מה שידוע לי עושים ב150 אלף, ואז כל 75.

 

מה שכן, דבר אחד מטומטם ומיותר (לדעתי) שיש בו, זה ה"הילוכים" הוירטואליים, שאין בהם שום תועלת פרט ללתת ללקוח את ההרגשה המוכרת של העברת הילוכים.

 

האם בכללי רציף פחות או יותר אמין מפלנטרי? יש ויש. יש תיבות רציפות ששורדות יותר מ200-300-400 אלף, ויש תיבות פלנטריות שמתפגרות ב50, ולהיפך. תלוי ביצרן ובדגם.

לפני 20 שעות, ידית כתב:

והאם בנהיגה רגוע בבין עירוני יורגש הבדל אצל הנהג?

תלוי בנהג.

בתיבה רציפה יש את התחושה הזאת כאילו המנוע מחובר לגלגלים עם גומיה - קודם הטורים עולים, ואז האוטו מתחיל לזוז, לעיתים באופן לא פרופורציונלי לעליה של הטורים.

 

יש כאלה שזה דיל ברייקר בשבילם, יש כאלה שיתרגלו, ויש כאלה שבכלל לא ירגישו בהבדל, זה אוטומט וזה אוטומט, אוטומט זה לא ידני וזהו.

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע ICE בשבילי אכן "קללה" מעולם לא התחברתי לנהיגה עם גיר כזה,בוא נראה מה יהיה ברכבים EV,בוש מתעקש לקחת את הטכנולוגיה הזאת גם לשם,התחיל להציע ליצרנים

CVT4EV.thumb.png.4f94d2b8d48cd67d78f87d3af1df4a3e.png

 

מקור:
https://www.bosch-mobility-solutions.com/en/solutions/transmission-technology/transmission-cvt4ev/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, אלי122 כתב:

כל החיסרנות האלו יש גם בטיוטה קורולה בדגם עם הגיר הרציף????

יצא לי לנהוג על הקורולה עם הגיר הרציף לפני שנה בערך, מורגש שזה רציף, אבל יותר נעים ממיקרה, יאריס דור קודם או מספייס סטאר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

לא ידוע על בעיות בגיר רציף של קורולה.

 

ז"א עדיין יש לו אופי פעולה שצריך להתרגל אליו (הרגשה כאילו המנוע מחובר לגלגלים דרך גומיה), ויש טיפה רעש (בניגוד לניסן/מיצובישי זה בקושי מורגש).

 

החלפת שמן - לפי מה שידוע לי עושים ב150 אלף, ואז כל 75.

 

מה שכן, דבר אחד מטומטם ומיותר (לדעתי) שיש בו, זה ה"הילוכים" הוירטואליים, שאין בהם שום תועלת פרט ללתת ללקוח את ההרגשה המוכרת של העברת הילוכים.

 

האם בכללי רציף פחות או יותר אמין מפלנטרי? יש ויש. יש תיבות רציפות ששורדות יותר מ200-300-400 אלף, ויש תיבות פלנטריות שמתפגרות ב50, ולהיפך. תלוי ביצרן ובדגם.

 

תלוי בנהג.

בתיבה רציפה יש את התחושה הזאת כאילו המנוע מחובר לגלגלים עם גומיה - קודם הטורים עולים, ואז האוטו מתחיל לזוז, לעיתים באופן לא פרופורציונלי לעליה של הטורים.

 

יש כאלה שזה דיל ברייקר בשבילם, יש כאלה שיתרגלו, ויש כאלה שבכלל לא ירגישו בהבדל, זה אוטומט וזה אוטומט, אוטומט זה לא ידני וזהו.

ההילוכים ״הוירטואלים״ נועדו על מנת לתת הרגשה של גיר פלנטרי וכך להקטין את הרעש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...