Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סנסורי TPMS אפטר מרקט, האם כדאי להוסיף?


Haim_gds
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתאריך 1.12.2021 בשעה 16:20, Muzic4Ever כתב:

לא עברתי על כל השרשור אז סליחה אם אני חוזר על משהו שכבר נאמר. 

היום יש קומפרסורים קומפקטיים עם צג והגדרת הלחץ הרצוי שגם מפסיק באופן אוטומטי בלחץ בהגעה אליו.( יש וורקס מעולה ומהיר מאוד, דיוולט למי שכבר יש את הסוללות ושיאומי עם שאר הסיניים). 

בכל מקרה, מצאתי את זה הרבה יותר שימושי מאשר חיישנים. פשוט ממלאים פעם בשבוע בחניה הביתית אחרי שהצמיג נח כמה שעות טובות. עניין של פחות מדקה ל 4 גלגלים בהנחה שחסרים כמה psi בודדים... מה גם שתמיד טוב שיהיה ברכב למקרה חירום. 

היתרון הגדול של חיישנים הוא התרעה במקרה של תקר, אתה מגלה ברגע שהלחץ יורד (אפשר לקבוע תחום תקין) ולא מסתכן בהרס הצמיג. 

אצלי הציל כמה וכמה פעמים צמיגים, חלקם בני חודשים ספורים, ופעם אחת כשהאישה נהגה ומיד עצרה למלא אוויר עד לפנצ'ריה. 

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים, אז אולי בכלל האיבוד אוויר בצמיגים הטבעי שאתה רואה מידיי חודש אינו בהכרח קשור לאיזה ״פקק״ יש על השסתום/ונטיל, כלומר יכול להיות פשוט שצמיג ישן/בלוי מאבד יותר אוויר באופן טבעי מצמיג חדש ולאו דווקא דרך הוונטיל.

עריכה אחרונה על ידי much

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במערכות tpms אפטר מרקט הלא מקוריות העקיפות שנמכרות ברשת עם החיישנים החיצוניים המערכת למעשה קוראת את נתוני החיישן ומציגה אותו במוניטור רק בזמן נסיעה/סיבוב הגלגל או שתמיד גם במצב סטטי/עמידה במקום?

עריכה אחרונה על ידי much

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר מספר דקות במצב סטטי התצוגה נכבית כדי לחסוך באנרגיה ולשמור על הסוללה.   

בתחילת תנועה/סיבוב המערכת תדלק שוב באופן אוטומטי.

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V60 T8 

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שפיץ פלייר מספיק טוב. בכל מקרה, בסופר לידנו כל סוללה כזו עולה יותר מ 10 ש"ח כך שעדיף כלכלית להשליך את מערכת החיישנים+תצוגה ולקנות חדשה😁

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ברור שכלכלית זה בכלל לא משתלם במערכות הסיניות הפשוטות(עד 100₪), הכוונה היתה בהנחה והמערכת קצת יותר רצינית/איכותית בסביבות ה200-300₪. ומה גם שבסבירות יותר גדולה שהחיישן ייגנב הרבה לפניי שהסוללה תתרוקן.

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, much כתב:

מערכת קצת יותר רצינית/איכותית בסביבות ה200-300₪

אתה מתכוון למערכות בהן החיישן בתוך הצמיג מן הסתם. דווקא שם החלפת הסוללה פשוטה יותר, ובמחיר הזה כולן מגיעות עם ה"מפתח" (שוודי מפח דק...) לפו"ה. ד"א, במערכות האלה יש צורך בפו"ה של הצמיג כדי להחליף סוללה, מה שמוסיף בסביבות ה200-300₪ לעלות ההחלפה😏

למרבה השמחה אורך חיי סוללה צפוי של חיישנים כאלה הוא כ 4-5 שנים כך שניתן לבצע את זה על הדרך בזמן החלפת הצמיגים ולחסוך את העלות הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יש אפשרות להתקין מערכת Tpms סולרית עקיפה פשוטה עם חיישנים חיצוניים על הוונטיל ברכב חדיש/מודרני בנוסף למערכת המובנית שכבר קיימת בו או שזה עלול לשבש משהו בקריאת החיישנים?

עריכה אחרונה על ידי much

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, much כתב:

יש אפשרות להתקין מערכת Tpms סולרית עקיפה פשוטה עם חיישנים חיצוניים על הוונטיל ברכב חדיש/מודרני בנוסף למערכת המובנית שכבר קיימת בו או שזה עלול לשבש משהו בקריאת החיישנים?

בנוסף, ישנם מערכות עקיפות שיש בהם את  האופציה להגדיר ידני במוניטור את הגבול העליון והתחתון של לחץ הצמיג שמעבר לזה המערכת תתריע על תקלה, 2 psi מעל הוראות יצרן ו2 מתחת זה יהיה בסדר לכוון את /האזעקה/ההתרעה?ומה לגבי התרעה לטמפרטורת צמיג גבוהה חריגה,עד 70 מעלות צלזיוס זה נחשב בסדר לחום צמיג בזמן נסיעה רגילה?

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  החיישנים החיצוניים על הוונטיל לא משפיעים על המערכות המקוריות של הרכב. 

לגבי ערכי גבולות עבור הלחץ והטמפרטורה,  מומלץ ללמוד את הקריאות של המערכת ברכב הספציפי שלך במשך מספר ימים, לפני הנסיעה ובסופה ובהתאם לכך לקבוע את הערכים.  חשוב לבצע את הבדיקה כאשר הצמיגים נמצאים במצב אופטימלי מבחינת הלחץ. אפשר להתחיל בהוספה של כ10 אחוז לקריאות שאתה מקבל לערכי המינימום ומקסימום.

 

מומלץ לבצע את התהליך גם בקיץ וגם בחורף בשל הבדלי טמפרטורה משמעותיים. 

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V60 T8 

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אולי מערבב דברים.

 

מערכת ה "TPMS" ברכבים מודרניים כפי שאתה קורא לה אינה מודדת לחץ אוויר ישירות בגלגל אלא משווה בין מהירות הסיבוב של הגלגלים באמצעות חיישני ה ABS וכך מזהה גלגל לא מנופח מספיק. לדוגמה, אצלי ברכב המערכת זיהתה דליפה רק כאשר לחץ האוויר ירד מ 36 ל 22 PSI... אם תוסיף מערכת אפטר-מרקט לרכב כזה לאתהיה כל השפעה על המערכת המובנית הקיימת.

מערכות ה TPMS אמיתיות ברכבים מודרניים אכן מודדות לחץ אוויר באמצעות חיישנים ומשדרות למחשב הרכב, אין הבדל טכנולוגי בינה למערכת אפטר-מרקט למעט התוכנה במחשב הרכב. פה אין הרבה טעם להוסיף מערכת אפטר-מרקט אבל במקרה שכן צריך לנטרל את המערכת המקורית במחשב כדי שלא תקפיץ התרעות.

חיישני לחץ אוויר מתקשרים עם מערכת הבקרה באמצעות BT4/5 או בפרוטוקול RF במספר תדרים חופשיים ומכילים מילת זיהוי יחודית כדי להזדהות, הם לא אמורים להפריע אחד לשני. ד"א, חיישני BT קל יותר לזווג למערכת כי ניתן לראות את המספר להם בזמן סריקה ולשנות חיבוריות באמצעות מנגנון ה BT ואילו לחיישני RF הפרוטוקול והמערכת "סגורים" כך שקשה הרבה יותר לעשות שינויים.

 

המערכת לא אמורה להקפיץ אותך על כל פיפס, צמיג חם/קר+שגיאה במשאבה ולחץ שונה קדימה /אחורה כבר יתנו לך שוני של יותר משני PSI. אצלי אצלי עם 32/34 PSI בצמיגים קבעתי ספים של 28/40. 70 מעלות צלזיוס זה גבוה לחום צמיג בזמן נסיעה רגילה, קביעת הסף בטמפרטורה כזו מספיק טובה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...