Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סנסורי TPMS אפטר מרקט, האם כדאי להוסיף?


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל כן , גם בשבוע השרב שהיה בקיץ , שגרד את ה 36 מעלות בצל הצג באופן מפתיע לא עבר את הסף של 47. 

טוב לא באמת מפתיע. החיישן לא באמת  בודק היטב את טמפרטורת הצמיג. מי שמכיר מכוניות מרוץ יודע שככה לא מודדים. החיישן פשוט רחוק מדי מהסולייה. 

זה שקול לבדיקת אנטיגן מהירה בערכה סינית מהסופר. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, save כתב:

אבל כן , גם בשבוע השרב שהיה בקיץ , שגרד את ה 36 מעלות בצל הצג באופן מפתיע לא עבר את הסף של 47. 

טוב לא באמת מפתיע. החיישן לא באמת  בודק היטב את טמפרטורת הצמיג. מי שמכיר מכוניות מרוץ יודע שככה לא מודדים. החיישן פשוט רחוק מדי מהסולייה. 

זה שקול לבדיקת אנטיגן מהירה בערכה סינית מהסופר. 

אז למעשה ייתכן מאוד שבפועל הטמפרטורה האמיתית של הצמיג היתה יותר גבוהה מ47 מעלות מכפי שהוצג לך במוניטור , לא?

בנוסף, לדעתי יש חשיבות גם לרוחב הצמיג, כלומר צמיג רחב יותר=חיכוך גדול יותר עם הכביש/אספלט=מתחמם יותר אחרי/בזמן נסיעה.בכל מקרה נראה לי שבשביל נסיעה רגילה מנהלתית יהיה נכון לכוון לסף התראה של 55 מעלות.

עריכה אחרונה על ידי much

אין כמו קמארו עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המשמעות העיקרית של תצוגת הטמפרטורה היא כדי לבצע קורולציה עם שינויי הלחץ של הצמיג.    

זה נותן לנהג בטחון אם הוא מבין את הסיבה לעליה או ירידה בלחץ עקב שינוי במזג האוויר ותנאי הדרך.  

אם הצמיג מתנהג אחרת ולדוגמה, הלחץ ממשיך לרדת או נשאר קבוע (ביחס לאחרים ) גם עם עליית הטמפרטורה, יש מצב לתקר בצמיג. 

 

באופן אישי אני לא מתייחס לטמפרטורה כנתון בודד.   

כל עוד הצמיג תקין ומנופח לפי הנחיות היצרן כאשר הוא קר,  אין כל בעיה להמשיך לנסוע גם בתנאי קיצון כגון שרב.  

אני גר באזור הדרום והגעתי לטמפרטורת גבוהות ללא כל בעיה. 

עריכה אחרונה על ידי banji man

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לי מספר מדויק.  בשיא הקיץ טווח מקובל היה בין 40 ל50 מעלות.   

לדעתי הטמפרטורה של הצמיג עצמו גבוהה יותר שכן החיישן רחוק ממנו יחסית. 

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

עידכון קצר.

חיישן שמאלי קדמי התחיל לג'עג'ע בשבוע האחרון ועכשיו הפסיק לעבוד. סיני או לא סיני? אוקצור, מכיוון שלא ניתן להחליף/להזמין חיישן בודד כל המערכת תלך לזבל...

אני חושב על חיישנים בתוך הצמיג להבא. בדיעבד, מדידת הלחץ/טמפרטורה לא נתנה לי הרבה כך שאשתמש בהם להתרעה בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עידכון נוסף קצר.

חיישן ימני קדמי התחיל גם הוא לג'עג'ע בשבוע האחרון. פניתי אל הסיני ושאלתי אם ניתן לרכוש חיישן בודד והוא שלח לי לינק ליחידה חדשה, הבנתי את הרמז😏... אמנם זבלה של אבו עלי אך ציפיתי שישרוד יותר ממספר חודשים.

 

בסופ"ש הקרוב אנסה לפרק/להרכיב את הסוללה בחיישן התקול, קראתי במספר ביקורות כי זה מחזיר חיישנים לחיים. נראה לי כי אזמין את הסט המתחבר ב USB אל הרדיו (יש לי שלוש יציאות ועל אחת מהן מחובר HUB עם 4 יציאות נוספות כך שאני לא מוטרד) והסיבה שאני מתעניין בו היא האפליקצייה שלו שנראית הרבה יותר טוב (וגדול) מאשר האפליקצייה שהתקנתי עם חיישני ה BT. בכל מקרה לא אזמין לפני שאתקין ואראה שהאפליקצייה באמת נראית כמו בתמונות.

https://www.aliexpress.com/item/33020995239.html?spm=a2g0o.detail.0.0.31067b7ei03Zam&gps-id=pcDetailCartBuyAlsoBuy&scm=1007.12908.276587.0&scm_id=1007.12908.276587.0&scm-url=1007.12908.276587.0&pvid=6374bdde-6f74-4f0b-973f-8ad36cdc4616&_t=gps-id:pcDetailCartBuyAlsoBuy,scm-url:1007.12908.276587.0,pvid:6374bdde-6f74-4f0b-973f-8ad36cdc4616,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2210000004264194211%22%2C%22sceneId%22%3A%222908%22%7D&pdp_pi=-1%3B91.3%3B-1%3B-1%40salePrice%3BILS%3Brecommend-recommend

המערכות נמכרות עם שני סוגי סנסורים: ה MU7J וה MU9F שבו ישנו חיישן תנועה האמור להאריך את זמן החיים של הסוללה. אלך על הדגם הפשוט יותר כי אחרי הניסיון שלי עם הסינים אני מפקפק באורך החיים הצפוי של המערכת. בנוסף, החלפת סוללה זולה יותר מהפרש המחיר בין שני הסוגים.

 

וכרגיל, אצל הסינים שום דבר אינו פשוט. הייתי רוצה להזמין חיישן נוסף לגלגל הרזרווי ולא ניתן להזמין אותו בנפרד, היתרון במערכת זו היא שנית לבצע פיירינג לכל חיישן בנפרד כך שלא אתקל בבעיה שיש לי כרגע.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שגיאות כתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרקתי את החיישן השמאלי קידמי ושלפתי את הסוללה. המתח היה 3.0 וולט, הכל תקין. הרכבתי מחדש והחיישן חזר לג'עג'ע במקום להיות מנותק תמידית...

 

כנראה שאזמין את היחידה עם ה USB בסופ"ש הקרוב, שלחתי לסיני שאלה אם ניתן לרכוש חיישנים בנפרד והאם החיישנים מגיעים מוצבים למיקום או שניתן לקנפג אותם. בדף של אבו-עלי מופיע הסבר כיצד לבצע פיירינג אך בתמונות החיישנים מופעים כממוקמים מראש (FL, FR וכו') לא הייתי רוצה לחזור על הסיפור הזה שוב....

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז הזמנתי את היחידה ב 90 ש"ח... https://www.aliexpress.com/item/33020995239.html?spm=a2g0o.cart.0.0.7adb3c00xpko0l&mp=1

חשבתי על כיצד לבצע את הפיירינג והבנתי שאני סתם מסתבך ללא צורך. כשאני עושה החלפה קדימה/אחורה (כל טיפול קטן) אז פשוט אחליף את הסנסורים בגלגלים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח ששוה שלהשקיע, הסט היקר של החיישני Blue tooth שקניתי יצא משימוש כתוצאה ממכה בחישוק שדפקה חיישן בודד ומכיון שלא ניתן לרכוש חיישן בודד אז כל הסט הולך לזבל.

 

גיליתי כי מה שבאמת חשוב לי הוא ממשק החיישן וכל השאר זניח. הסט של החיישני Blue tooth בא עם תוכנה שהתצוגה שלה פשוט דרשה זכוכית מגדלת כדי לקרוא את הערכים, הסט הנוכחי (התקול חליקית) מציג באמצעות צג חיצוני קריא אך מכוער כשהוא מודבק על הדשבורד.

 

מקווה כי הסט החדש יהיה נוח לקריאה, מהתקנה ראשונית הוא נראה מצויין. כל השאר הוא כסף קטן, אחליף חיישנים ב 10$ כל שנה? לא אסון גדול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עידכון קצר.

התקנתי את החיישנים החדשים והתוכנה שלהם. הם כבר מגיעים מסומנים ומותאמים כך שלא הייתי צריך לעשות משהו מיוחד.

IMG_20220407_091658_1.thumb.JPG.5c330485651292f3d0c9eb7c989063f9.JPG

התצוגה הרבה יותר נוחה ממה שהיה עם חיישני ה BT ואפשר לקרוא את הנתונים במבט אחד (תתעלמו מהלחצים, זה צולם אחרי החלפת צמיגים קדימה/אחורה ולפני שמילאתי אוויר). העפתי את התצוגה הישנה שהייתה מונחת על הדשבורד, הוא חזר להראות אלגנטי ללא הקופסה הסינית שהייתה מונחת עליו. שמרתי את החיישנים הישנים והוצאתי להם את הסוללות (חיישן אחד התפרק לי ביד בזמן שהברגתי אותו החוצה מהצמיג🙂). נראה לי שאשתמש בהם לגיבוי, אני חושב שהמערכת החדשה גם כן עובדת בארבע מאות ומשהו קילוהרץ כך שזה כנראה יתאים (אשתמש באחד לגלגל הרזרבי, לא חושב שמלאתי בו אוויר מזמן קניית הרכב). האפליקצייה דיי גמישה ומאפשרת פיירינג של חיישנים חדשים, הצלבת גלגלים ותמיכה בגלגל הרזרווי.

 

וכרגיל, כל מה שנרכש מאבו-עלי אקספרס לא ממש אפוי...

-בזמן התנעה האפליקציה שלהם קופצת ומתחילה לעבוד על המסך, צריך כל פעם ללחוץ אחורה כדי לחזור למסך הבית. טפשי ומיותר.

-קרה לי כמה פעמים שהאפליקציה איבדה תקשורת עם החיישנים.

-מגיע דיסק און קי עם אוסף אפליקציות שחלקן בסינית, הייתי צריך להפעיל כמה מהן לפני שהגעתי לזו שצריך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטתי על הדרך לבדוק את הרזרווי. חדש לחלוטין, מעולם לא השתמשו בו והלחץ בו 10 PSI לפי המד לחץ ידני. שמתי את המדחס הזבלה שלי שתקוע כגיבוי ליד הרזרווי והוא מראה לי 40 PSI בשעון... (הוזמן חדש מעלי ב 30 ש"ח, דיגיטלי אוטומטי, צריך להגיע בשבוע הקרוב). ביליתי שלושים ומשהו דקות בניפוח (כל 5 דקות אני מפסיק, בודק לחץ ידנית ונותן לו להתקרר) עד שמדדתי 60 PSI.

 

ניסיתי לחבר אחד מהחיישנים הישנים לרזרווי והתוצאות היו דיי משונות. בתחילה הסנסור לא נמצא, החלפתי סוללה בינו לבין חיישן אחר והתוכנה נתקעה במצב הסריקה. איתחלתי את הרדיו והפלא ופלא, מופיע החיישן הנוסף. אלא מה, הוא מראה 30 PSI. ניתוק מהצמיג ואיתחול הרדיו מראה עדיין את אותה תוצאה...

 

טוב, לא נורא. אם הסתדרתי בלעדיו עד עתה אז אמשיך כך. אחרי הכל, לא בטוח מה הייתי עם התרעת לחץ נמוך ברזרווי. צריך לפרק אותו החוצה כדי לנפח😙

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
לא התמזג עם ההודעה הקודמת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי על שתיהן. אני יוצא מנקודת הנחה כי יש לך יחידת אנדרואיד ברכב.

 

-סנסורי BT. כנראה שהכי שימושיים וגמישים מבחינת תפעול, אם יפול/יגנב לך חיישן תוכל להשלים אותו בקלות. החסרונות הם שממשק המשתמש של אלה שמצאתי הוא לא נוח ברמות, אם אתה זקוק רק להתרעת לחץ/טמפרטורה בלבד אז הוא נסבל אך לצפייה בנתונים בזמן אמת הוא כמעט לא ניתן לשימוש.

-סנסורי RF: זולים ופשוטים. המערכת האחרונה שקניתי עובדת היטב במשך השבוע האחרון אך אני לא יודע יודע מה יהיה אורך החיים שלה. לפחות התצוגה של נוחה לעין.

 

עוד דבר שלמדתי על המערכות האלה (ועל עצמי) בחודשים האחרונים איתן הוא שהן לא ממש שימושיות... אחרי הפעם פעמיים הראשונות מפסיקים להסתכל בהן.

 

תחליט מה מתאים לך יותר וחפש מוכר בעלי/אמאזון עם המלצות, באמאזון תוכל לקרוא לא מעט ביקורות משתמשים על המוצר.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...