Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

שמתי לב שכל מיני רכבים חשמליים מגיעים עם הנעה אחורית, ומנועים חזקים יחסית למה שרוב הנהגים ברכבים המשפחתיים רגילים אליהם.

למשל יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל 3, שיהיו כנראה פופולריים כתחליף לרכבים משפחתיים.

השאלה שלי היא - האם זה לא מסוכן עבור רוב הנהגים בישראל? והאם יש צורך לנהוג בצורה שונה?

אני מוכרח לציין שאני מאותם הדיוטות שלא מבינים בטכניקות נהיגה, ויש אצלי איזה חשש מהיגוי יתר או החלקה של הגלגלים האחוריים (במידה ואנהג ברכב כפי שאני נוהג ברכב משפחתי, שיש לו הנעה קידמית ומנוע שמספק בערך חצי, או אפילו פחות, מה״כוח״ שמספק מנוע חשמלי). (כמובן שהחשש רלוונטי גם לנהגים מזדמנים ברכב, כמו בני משפחה אחרים). האם החשש מוצדק?

 

פורסם

עם בקרות אין סיבה לחשוש (לדעתי, רוב הלקוחות האלה גם לא יודעים מה זה מגבלות אחיזה בכלל ואיך מגיעים לשם). דווקא כן יש לחשוש מהמהירות עצמה, התאוצה אם לדייק, שהיא לא מוכרת ללקוח הממוצע שרוכש את הרכבים האלה ואם הוא/היא מתבלבלים קצת ולוחצים חזק מדי על הדוושה, יכולה להיות השלכה לזה גם על הסביבה הקרובה באותו רגע. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 10 שעות, BRAVO30 כתב:

עם בקרות אין סיבה לחשוש (לדעתי, רוב הלקוחות האלה גם לא יודעים מה זה מגבלות אחיזה בכלל ואיך מגיעים לשם). דווקא כן יש לחשוש מהמהירות עצמה, התאוצה אם לדייק, שהיא לא מוכרת ללקוח הממוצע שרוכש את הרכבים האלה ואם הוא/היא מתבלבלים קצת ולוחצים חזק מדי על הדוושה, יכולה להיות השלכה לזה גם על הסביבה הקרובה באותו רגע. 

 

בגלל זה בטסלה יש הגבלה אוטומטית של התאוצה כשיש רכב לפניך.

 

 

פורסם

מה המוטיבציה של יצרנים לחזור להנעה אחורית ברכב חשמלי? זה יותר זול?

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

זה יותר זול כשהגלגלים המניעים לא אחראים גם על ההיגוי.

יותר פשוט להוריד את המומנט הגבוה והמידי של מנועים חשמליים לכביש בהנעה אחורית.

יותר קל לתכנן אזורי קריסה יעילים כשאין הרבה דברים מקדימה.

יותר קל לתכנן תא מטען קדמי.

בקרות יציבות ואחיזה מודרניות מבטלות את הסיכון בהנעה אחורית עוצמתית אז אין באמת סיבה לרכב חשמלי בהנעה קדמית.

ובטוח יש עוד סיבות

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)

אני התייחסתי לזה בסקירה של נסיעת מבחן בקבוצה של איוניק 5 בפייסבוק.

האוטו בקלות זורק תחת (היגוי יתר) עם לחיצה על דוושת החשמל עם סיבוב הגה חד - לדעתי הנהגים ה״חדשים״ בנהיגה עם הנעה אחרוית יפגשו את זה בחורף.

אני מתכנן לקחת קורס נהיגה מתקדמת כדי ללמוד איך להתנהג עם זה, בעיקר כי לא מצאתי סרטונים טובים און-ליין שמלמדים נהיגה עם כח מהזנב האחורי (אשמח להפניות אם מכירים)

עריכה אחרונה על ידי MoonKnight
  • אהבתי 1

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם
לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

מה המוטיבציה של יצרנים לחזור להנעה אחורית ברכב חשמלי? זה יותר זול?

 

היתרון היחיד של הנעה קדמית הוא packaging (גם התנהגות באובדן אחיזה לנהג הממוצע, אבל זה יותר תופעת לואי מאשר יתרון מכוון). מנוע חשמלי קומפקטי יחסית למנוע בעירה פנימית, וקל יותר למקם אותו בסמוך לציר האחורי. לכן חוזרים לפתרון ההגיוני, הנעה אחורית והפרדת ההנעה מההיגוי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני שעה, MoonKnight כתב:

 

האוטו בקלות זורק תחת (היגוי יתר) עם לחיצה על דוושת החשמל עם סיבוב הגה חד

 

עם בקרות עובדות?

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 שעות, RK כתב:

 

היתרון היחיד של הנעה קדמית הוא packaging (גם התנהגות באובדן אחיזה לנהג הממוצע, אבל זה יותר תופעת לואי מאשר יתרון מכוון). מנוע חשמלי קומפקטי יחסית למנוע בעירה פנימית, וקל יותר למקם אותו בסמוך לציר האחורי. לכן חוזרים לפתרון ההגיוני, הנעה אחורית והפרדת ההנעה מההיגוי.

גם מנוע בעירה פנימית קל למקם בסמוך לצירהאחורי. היתרון בחשמלית זה האפשרות לעשות את זהעם חלוקת משקל טובה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

רוב הסאלון/משפחיות/קרוסאוברים הכבדות לא יזרקו תחת כל כך בקלות. 

צריך מכונית יחסית קלה (בקרות כבויות), עם מנוע חזק וצמיגי כביש כדי לזרוק תחת בטעות וגם אז, אם נהגים מנהלתית זה לא יקרה כנראה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
לפני 50 דקות, Night Driver כתב:

גם מנוע בעירה פנימית קל למקם בסמוך לצירהאחורי. היתרון בחשמלית זה האפשרות לעשות את זהעם חלוקת משקל טובה.

 

גם מנוע בנזין אפשר למקם קרוב לציר האחורי ועם חלוקת משקל טובה. צריך רק לוותר על המושבים האחוריים.

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם

כאילו שבאוקטביה אם תדביק גז לרצפה באמצע סיבוב בחורף לא יהיה שום איבוד אחיזה. בעצם עזבו אוקטביה, פיאט פנדה.

לא חושב שנדרשת מהנהג הממוצע איזה יכולת מיוחדת ברכב מודרני בכל תצורה 'עממית' שהיא פרט למודעות ליכולת התאוצה, כן חושב שמי שמאמין שהוא עשה 28 שיעורים ואז נסע עם אבא שלו (שעשה פחות שיעורים אי שם בשנות ה80 על רכבים פרימיטיביים משמעותית) ועכשיו הוא יודע לנהוג - חי בסרט, אדם כזה לכל היותר יודע לתפעל את הרכב באופן בסיסי, את זה ידעתם גם בגיל 14 כשאבא נתן לכם סיבוב ביער בן שמן.

 

בתאריך 4.8.2021 בשעה 10:48, KZ כתב:

אני מוכרח לציין שאני מאותם הדיוטות שלא מבינים בטכניקות נהיגה

שזה לא ישמע שאני תוקף אותך חלילה כי אתה באמת במכנה משותף עצום של כמה מליוני אנשים בישראל, להיפך היתרון שלך שאתה מבין שאתה לא מבין, שזה נהדר! אישית, אני חושב שאתה צריך לשקול ברצינות להשקיע משאבים בשיפור היכולת כי בסוף - הסטטיסטיקה אומרת שתאונות דרכים הן מהגורמים המובילים לפציעה ואף מוות שהאדם הממוצע נתקל בהם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, ניקו פ. כתב:

רוב הסאלון/משפחיות/קרוסאוברים הכבדות לא יזרקו תחת כל כך בקלות. 

צריך מכונית יחסית קלה (בקרות כבויות), עם מנוע חזק וצמיגי כביש כדי לזרוק תחת בטעות וגם אז, אם נהגים מנהלתית זה לא יקרה כנראה.

צריך גשם ראשון, וכניסה סיבובית למחלף במהירות לא נכונה.

קלי קלות.

עריכה אחרונה על ידי רוןS

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

×
×
  • תוכן חדש...